Nachtsurfen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ken schreef:Laat die mensen met rust zodat ze hun normaal werk kunnen doen en iedere dag positief kunnen starten ipv iedere dag zagende mensen te horen aan de telefoon.

mmhz als je op een helpdesk werkt dan weet je toch dat je klagende mensen met problemen aan de lijn krijgt??! Dit is nu echt wel de omgekeerde wereld... :eek:
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

sail0rbe schreef:
Ken schreef:Laat die mensen met rust zodat ze hun normaal werk kunnen doen en iedere dag positief kunnen starten ipv iedere dag zagende mensen te horen aan de telefoon.

mmhz als je op een helpdesk werkt dan weet je toch dat je klagende mensen met problemen aan de lijn krijgt??! Dit is nu echt wel de omgekeerde wereld... :eek:

:lol:

Een helpdesk die met rust moet worden gelaten :)

Daim, dat zal ik in het vervolg aan onze klanten ook zeggen. Klanten, wees blij met onze service, en ni zagen aub. looool ... O ja, die bugs in onze code, dat probleem zit ni bij ons, maar bij jullie *lol*

Ik ben benieuwt hoe lang het duurt eer ik men C4 krijg :???:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Niet lang maar ik geloof dat ze zulke mensen bij telenet/BGC zoeken :twisted:
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

@Arqentus

Je hebt blijkbaar genoeg argumenten om over te stappen, en dan snap ik je ook. Maar hier in dit topic lees ik over mensen die enkel overstappen door dat nachtsurfen gedoe, en dat vind ik wat overdreven. Of mensen die opeens zien dat een andere provider iets betere voorwaarden geeft en dan direct willen veranderen, zonder af te wachten welk effect dit zal hebben bij die provider (groeipijnen enzo...).
Ik begrijp het goed genoeg dat als je veel problemen hebt bij een bepaalde provider, dat je dan wil overstappen.

De snelheid is meer een jojo dan wat anders, en dat is DUIDELIJK niet geïnvesteerd in upgrades

Is het niet Scarlet die deze upgrades moet doen ipv Edpnet, daar het Scarlet's netwerk is?

-------------

Edpnet zit inderdaad bij Scarlet en daar hebben ze mss nu ook spijt van, maar overschakelen naar het Belgacom netwerk zou betekenen dat voor elke klant er in de plaatselijke centrale weer een omscakeling moet gebeuren om ze op het Belgacom netwerk te krijgen en dit kost hen waarschijnlijk teveel geld. Als ja als provider niet je eigen netwerk hebt dan ben je afhankelijk van je aanbieder en dan zijn diens beperkingen ook jou beperkingen.
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Braindamage schreef:@Arqentus

Je hebt blijkbaar genoeg argumenten om over te stappen, en dan snap ik je ook. Maar hier in dit topic lees ik over mensen die enkel overstappen door dat nachtsurfen gedoe, en dat vind ik wat overdreven. Of mensen die opeens zien dat een andere provider iets betere voorwaarden geeft en dan direct willen veranderen, zonder af te wachten welk effect dit zal hebben bij die provider (groeipijnen enzo...).
Ik begrijp het goed genoeg dat als je veel problemen hebt bij een bepaalde provider, dat je dan wil overstappen.

Persoonlijk vind ik het niet overdreven als mensen overstappen wegens het nachtsurfen 'gedoe' ;) Ik ervaar de veranderde nachtsurf regels als enorm storend, en ik ben niet de enige, dat is vrij duidelijk intussen.

Het is gewoon een feit, door het naar 02:00 te verplaatsen, dat het enorm onhandig wordt voor de nodige mensen. Zeker als je een PC in je slaap kamer staan hebt. Waar je in het verleden misschien vlak voor je ging slapen je PC opzette en op auto shutdown zette. Stel dat je download 2uur duurt. Op het oude systeem had je 2 uur nachtlawaai, met het nieuw systeem zit je met 4uur nacht lawaai ( dit met de veronderstelling dat de persoon ging slapen om 00:00 ). Ik ervaar dat voor vele klanten die hier hun wens uitdrukken om over te stappen, dat hun motivatie niet enkel de nachtsurf verandering was. Men spreekt misschien voor dat als motief te gebruiken, maar sommige mensen met wie ik PM zeggen duidelijk dat ze ook andere motieven hebben ( zoals snelheid problemen, beter aanbod ( dommel in dit geval ), etc ).

In werkelijkheid is het een samenloop van events. Ja, EDPnet heeft meer & meer problemen met de snelheid dan vroeger, zoveel is duidelijk. Combineer dat met het uitblijven van verbeteringen ( de gratis diensten zoals ze het zelf noemen ). Neem dan een verslechtering van enkel zaken zoals nachtsurfen, en een bijna constant verbeterend concurrentie...

Hell, de enigste verbetering die ik me nog kan herinneren, sinds de introductie van het nachtsurfen is: De vergroting van de email boxen. En mja ... dat is niet echt een "wow" verbetering, zeker niet als je 2GB mailboxen bij gmail haalt of 1GB bij concurrenten ... [edit] O ja, idd, bijna vergeten, de newsserver die na heeeeeel wat maanden zaagwerk eindelijk de snelheids upgrade kreeg. En om eerlijk te zijn, heb ik mijn twijfels of dit kwam door de klanten hun gezaag, of door Dommel ( wanneer ik hun archive lees, zaten ze precies voor op gebied van newsserver snelheid verhoging ). [/edit]

Braindamage schreef:Is het niet Scarlet die deze upgrades moet doen ipv Edpnet, daar het Scarlet's netwerk is?

Ja & Nee. Voor de locale points dient EDPnet normaal bij te betalen als men meer mensen erop plaatst. Nu, ik weet niet de exacte methode dat erachter zit voor de financiële manier van werken. Maar ik kan wel een ruwe gok doen. Waarschijnlijk zijn de punten berekend op x aantal mensen met x aantal traffic. Als je nu op zo een punt enkel groot gebruikers zet, die het veelvoud verbruiken, en het is ofcourse verzadigt.

Dat is zoals het oude systeem van bij BC. Ieder verbruiker heeft 10GB. Stel dat je 10 Gebruikers hebt met 10GB. En 9 ervan gebruiken maar 20GB / maand. Blijft 80GB over voor die ene groot gebruiker. Zodus je kan een 50GB account aanmaken voor hem & je hebt reserve. Maar wat als 2 van die 10 man nu 50GB account hebben. Ineens zit je over de capaciteit die voorzien was. Nu komt natuurlijk de kat uit de boom.

Nu sta je voor een probleem als ISP. Het zo laten, en hopen dat het verbruik verspreid genoeg is dat men het niet merkt, of een upgrade aanvragen, wat natuurlijk $$$ kost. Natuurlijk, als Scarlet geen extra upgrade capaciteit heeft op een bepaald punt, dan kan het lang aanslepen eer men daar terug deftige snelheid heeft. Dat is natuurlijk het nadeel van afnemer & leverancier. En vaak is de klant de dupe.

Ik zeg ook niet dat EDPnet puur & alleen de schuldige is van snelheids problemen. Maar het is jammer genoeg zo dat als je op het Scarlet netwerk zit, dat problemen zoals deze vaker voorkomen. Waartegen BC blijkbaar meer reserves over heeft, en men makkelijker kan upgraden bij verzadiging. Maar, ofcourse is er ook de kost analyse van EDPnet zelf. Is het nuttig om x punt bij te betalen, of laten we de eindgebruikers verder doen met iets lagere snelheid & hopen dat ze het niet merken ;)

In praktijk was het nachtsurfen altijd al een manier geweest om de capaciteit te verplaatsen voor een deel. Door een deel van de downloads naar de nacht te verplaatsen, spaarde je overdag traffic uit, en kon je meer klanten aansluiten. Maar als je natuurlijk een toeloop krijgt van klanten, dan begint er van alles mis te lopen. Menig ISP's hebben zich misgrepen aan ons groot gebruikers.

Het is niet de eerste keer dat een ISP zichzelf promoot door naar de groot gebruikers te richten voor dat beetje extra mond op mond reclame van deze gebruikers om te groeien. Maar wat men wel vergeet is dat we elkaar aansteken, aka, we brengen meer groot gebruikers mee dan men dacht, en dan begint de miserie.

Ik wil erop wedden dat je in de toekomst nog meer maatregelen zal zien van EDPnet die de groot gebruikers zullen afschrikken, terwijl EDPnet zich meer & meer naar de "normale" klanten zal focussen. De verandering van het nachtsurfen, de verwijdering van de 100GB opsie, zijn allemaal tekens dat ze minder focussen op de groot gebruikers ( en waarom zouden ze, ze zijn intussen redelijk uitgegroeid, en zijn minder afhankelijk van een selecte groepje voor de extra mond op mond reclame ).

Braindamage schreef:Edpnet zit inderdaad bij Scarlet en daar hebben ze mss nu ook spijt van, maar overschakelen naar het Belgacom netwerk zou betekenen dat voor elke klant er in de plaatselijke centrale weer een omscakeling moet gebeuren om ze op het Belgacom netwerk te krijgen en dit kost hen waarschijnlijk teveel geld. Als ja als provider niet je eigen netwerk hebt dan ben je afhankelijk van je aanbieder en dan zijn diens beperkingen ook jou beperkingen.

Ik denk idd dat Belgacom duurder is. Het valt me op dat vele van de beginnende ISP's die zich richten naar groot gebruikers vaak op Scarlet netwerk zitten. Misschien is het toeval dat ik dit opmerk, of zijn men herinneringen over de jaren beetje verroest? ;)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Zucht, nachtsurfen werd hier aan de volle pot gerekend ipv 50%.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk bij mij ook dus begin ik maar gewoon te downloaden want het heeft weinig zin om 's nachts te downloaden en te wachten tot de volgende dag als het toch niet verrekend wordt.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Een reactie van Edpnet was misschien toch wel op zijn plaats...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Idd, hier wordt het nachtsurfen ook volledig gerekend.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dus in plaats van een uur minder hebben we helemaal geen nachtsurfen meer :???:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ze hebbe zeker opgezocht wie al die klagers zijn, en die hun nachtsurfen helemaal afgezet :twisted: :lol:

soit, hier lijkt tellertje het nog goed te doen, nog 74gig over tot op 6 maart ... meeste downloads lopen hier snachts, en ik kan niet zegge dat hij alles aan 100% lijkt te tellen.

Maar idd een reactie van edpnet over wat er precies adh kan zijn met jullie telling, is wel op zijn plaats eigenlijk, of iemand die een ticket maakt en vraagt wat aan de hand is natuurlijk :-)
TjoekTjoek
Member
Member

Bij mij is het vorige nacht denk ik wel aan nachttarief berekend. Toch wel vreemd dat hun teller "faalt" bij sommige gebruikers en niet bij iedereen.
Ik heb nu BWMeter voor de zekerheid geinstalleerd, die heeft statistieken per uur en dan bereken ik het gewoon zelf. Ik zou er wel ni mee kunnen lachen als ze er mee sjoemelen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

De laatste keer ik gecheckt heb was een dag of 2 geleden, maar omdat het er niet naar uitziet dat ik over mijn 20GB zal gaan heb ik geen ticket aangemaakt (het was trouwens niet zo'n groot volume).
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

FWIW, bij mij wel nachtsurfen aan 50% (al vind ik dat die teller wel nogal veel overhead meerekent, zoals al in andere threads werd besproken)

N.a.v. die verschuiving, ben ik trouwens op zoek gegaan naar een kleine, eenvoudige tool voor automatische wakeup (@2AM) en shutdown (@8AM) van de PC. Ik ben bij WakeupOnStandBy uitgekomen, dat werkt voor mij perfect. Een aanrader
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de trafiek tijdens het nachtsurfen aan 100% gerekend wordt. Gelieve dan ook een ticket te openen daar het zeker geen algemeen probleem is.
internet, fiber & telephony
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Klein update'je geven van de vorderingen.

Vrijdag een opzeg brief naar EDPnet gestuurd, en de aanvraag ( ondertekend contract ) voor Dommel opgestuurd. Maandag waren beide al in orde. EDPnet heeft mooie het contract beëindigt ( met de 1 maand opzeg periode in acht te nemen ) & Dommel heeft mooi de adsl account aangemaakt, en de transfer begonnen van Scarlet naar BC netwerk ( dat zal toch wel nog een weekje of zo duren eer ik op het andere net zit ).

Ik zit wel met een overbrugging van een maand dat ik beide ips's actief zijn, maar dat is zo geen erg. Zodus, normale contract stop zettingen verloopt vlot.

Een kleine update van de Dommel deel:

dommel traffic-counter v2: the first dsl-counter without atm-overhead ever!!!
As of 15/03/2007 dommel.com will introduce the next-generation of our dsl-counter. This counter will update every 5 minutes, thus showing you in real time the traffic that you have used and is "happy hours" compatible. It will also be the first and only dsl-counter nationwide that only counts ip-traffic instead of atm-traffic. Traditionally ISPS count ATM-cells to decide how much traffic was used on a given line. This is not fair to the end-user since ATM has a 5/53 or 11% overhead. Dommel has teamed with Juniper to find a solution that gets rid of this overhead while counting the traffic used on a subscriberline. This will also indicate that as of 15/03 all accounts will have 11% more download-capacity within the same monthly limit

O ja, newsserver retentie @ dommel gaat naar 100 dagen ...

Hello Edpnet??

25/02/2007 update van bij Dommel:

netconnect plus / netconnect + boostpack: mediumband at 1536 kbit/sec

as of today customers using the netconnect adsl-account enhanced with the boostpack will receive 1536 kbit/sec mediumband download capacity and 448 kbit/sec upload capacity instead of the regular 1024/256 kbit/sec. this enhanced mediumband download will also be applicable to our adsl netconnect plus accounts. the netconnect plus accounts will have a 1536/320 kbit/sec profile in mediumband.

Hello Edpnet?? nogmaals?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

@Argentus

hoort deze Dommel reclame niet thuis bij de topics van Dommel?
Je hebt ervoor gekozen om over te stappen, ok, goed voor u, maar moet je dat hier nog eens in ons gezicht en dat van de mensen van Edpnet komen smeren? Hen motiveren doe je zo niet, en ik denk ook niet dat het jou bedoeling is, als je toch al bent overgestapt
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Braindamage schreef:@Argentus

hoort deze Dommel reclame niet thuis bij de topics van Dommel?
Je hebt ervoor gekozen om over te stappen, ok, goed voor u, maar moet je dat hier nog eens in ons gezicht en dat van de mensen van Edpnet komen smeren? Hen motiveren doe je zo niet, en ik denk ook niet dat het jou bedoeling is, als je toch al bent overgestapt

Men noemt dat motivatie naar EDPnet toe. Als men niet inziet dat de concurrentie hun voorbij steekt. En om dat te doen, moet men de informatie krijgen. Als je informatie al reclame durft noemen ... Dan is wiki zekers de grootste reclame bron? *lol*

En Braindamage, sorry m8, maar hoe lang zit je hier al? Je weet als je hier een tijdje zit, dat de informatie van EDPnet voorkomt in de Dommel forums, en de Dommel informatie in de EDPnet forums. Het is enkel de laatste tijd meer een één richting straat geworden omdat EDPnet in hun dienstverlening & innovatie aan het slabakken is. Je oproep ( in een ander topic ) dat informatie over Dommel hier niet thuishoort is reinste onzin, sinds dit al meer dan een jaar & een paar maand zeker hier gebeurde ( dat is zover ik me kan herinneren ).

En Braindamage, ik hoorde je niet klagen een jaar geleden, toen hier de nodige Dommel vs EDPnet discussie waren, maar waarbij EDPnet er toen beter uitkwam. En de reclame vooral richting het Dommel deel ging.

Ieder potentiële klant heeft het recht de correcte informatie te weten ( wat jammer genoeg niet zo is zoals men kon zien in de "vergelijking topic" ).

Ps: Dit topic was doods de afgelopen week, en wie zet weer de focus op Dommel hier? Hmmmm ? :P
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of er reclame wordt (werd) gemaakt over Edpnet bij de Dommel topics, omdat ik eerlijk gezegd die niet lees.

Ben hier inderdaad al een tijdje, maar ik vind toch dat er tegenwoordig overdreven wordt.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Tja,
Voor mij persoonlijk is het momenteel wel erg moeilijk aan het worden.
Zowel dommal als edpnet hebben hun eigen pluspunten en ik zit nu bij edpnet dus ik blijf daar nog.
Zorgt er één en ander toch voor dat Dommel interessanter word dan zal ik niet lang twijfelen.
-Ik weet ondertussen wel van 2 collegas die in mei hun EDPnet abbo gaan stoppen omdat je niet boven 60GB kan geraken. Eén van hen kocht indertijd bij skynet megaveel volumepacks bij, dus is hij blij met de besparing die hij heeft gemaakt maar hij voelt zich nu terug gelimiteerd en daar houd hij niet van.

EDPnet of Dommel: een zeer persoonlijke keuze.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

alfadude schreef:Tja,
Voor mij persoonlijk is het momenteel wel erg moeilijk aan het worden.
Zowel dommal als edpnet hebben hun eigen pluspunten en ik zit nu bij edpnet dus ik blijf daar nog.
Zorgt er één en ander toch voor dat Dommel interessanter word dan zal ik niet lang twijfelen.
-Ik weet ondertussen wel van 2 collegas die in mei hun EDPnet abbo gaan stoppen omdat je niet boven 60GB kan geraken. Eén van hen kocht indertijd bij skynet megaveel volumepacks bij, dus is hij blij met de besparing die hij heeft gemaakt maar hij voelt zich nu terug gelimiteerd en daar houd hij niet van.

EDPnet of Dommel: een zeer persoonlijke keuze.

Het is inderdaad een persoonlijke keuze, en je hebt gelijk dat je nog een beetje de kat uit de boom kijkt. Een abonnement van meer dan een jaar kan je nadien nog afzeggen wanneer je wil, maar neem je een nieuw abonnement bij Dommel van een jaar en even later komt Edpnet met nieuwe voorwaarden op de proppen, dan zit je weer vast of het kost je veel geld om van het contract af te geraken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Volgens bronnen zou EDP mogelijk tegenwind krijgen van Scarlet omwille van hun te hoge datalimieten. Niet dat EDP hun IP transit vol zit maar EDP betaalt wel Scarlet voor de traffiek op het nationaal DSL netwerk van scarlet die ze dan weer aan de end-users doorrekenen.

Ik heb EDP juist gekozen omdat ze 60GB basislimiet hadden met mogelijkheid tot opvoeren tot 100GB. Dat ze nu zo'n reactie aannemen getuigt van het feit dat ze van grootgebruikers terug af willen (nu ze hebben die wel eerst aangetrokken met hun zeer interessante ADSL formule).

Aantrekken en afstoten ... verwachten ze nu dat we allemaal naar dommel overlopen (ik vermoed van wel).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ik vind dommel toch wel een pak beter dan edpnet momenteel
33€ voor 50 gb standaard met 1mbit smallband, de 12 uur happy hours komen daar nog eens bij
ook de traffic die geteld wordt is sowieso lager aangezien de overhead en de upload niet meegeteld worden

daarnaast is de nieuwsserver van dommel een veelvoud beter dan die van edpnet: geen limiet en 100 dagen retentie tegenover een eweka afkooksel met 10GB limiet bij edpnet
dit is echter niet voor iedereen een voordeel

dat de snelheid lager ligt zal mij een worst wezen, op alle andere vlakken scoort dommel een pak beter dan edpnet

EDIT:
Mar 18 06:32:53 dienaar pppd[4204]: LCP terminated by peer
Mar 18 06:32:53 dienaar pppd[4204]: Connect time 2160.0 minutes.

die 36u reset kan voor sommigen misschien ook wel een minpunt zijn voor dommel
Laatst gewijzigd door rtl 18 maa 2007, 13:16, in totaal 1 gewijzigd.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

ub4b schreef:Volgens bronnen zou EDP mogelijk tegenwind krijgen van Scarlet omwille van hun te hoge datalimieten. Niet dat EDP hun IP transit vol zit maar EDP betaalt wel Scarlet voor de traffiek op het nationaal DSL netwerk van scarlet die ze dan weer aan de end-users doorrekenen.

Zou me verbazen sinds scarlet zelf hun limieten verhoogd heeft naar 50 gb. En sinds edpnet zowiezo een piek heeft 's nachts door het nachtdownloaden zal een edpnetzwaargebruiker (wat een woord) waarschijnlijk veel minder belastend zijn overdag dan een scarlet gebruiker.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Praetorian schreef:Zou me verbazen sinds scarlet zelf hun limieten verhoogd heeft naar 50 gb. En sinds edpnet zowiezo een piek heeft 's nachts door het nachtdownloaden zal een edpnetzwaargebruiker (wat een woord) waarschijnlijk veel minder belastend zijn overdag dan een scarlet gebruiker.

Toch is het zo heb zulke uitspatting mogen meemaken op IRC (letterlijk 'ga maar naar dommel") en dit van een EDP medewerker. Tactvol is het niet.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Gelukkig dat IRC zo'n betrouwbare bron is :roll:
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:
Praetorian schreef:Zou me verbazen sinds scarlet zelf hun limieten verhoogd heeft naar 50 gb. En sinds edpnet zowiezo een piek heeft 's nachts door het nachtdownloaden zal een edpnetzwaargebruiker (wat een woord) waarschijnlijk veel minder belastend zijn overdag dan een scarlet gebruiker.

Toch is het zo heb zulke uitspatting mogen meemaken op IRC (letterlijk 'ga maar naar dommel") en dit van een EDP medewerker. Tactvol is het niet.

Die persoon kan zeggen dat hij voor Edpnet werkt, maar dat kan je niet echt weten hé
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Braindamage schreef:
ub4b schreef:

Die persoon kan zeggen dat hij voor Edpnet werkt, maar dat kan je niet echt weten hé

en in welke context was het? Na een gesprek (annex gezaag) van meer of een uur van hoe veel beter het dommel abbo is dan dat van edpnet? dan kan ik goed inkomen dat hij koudweg zegt van: als het toch veel beter is waarom ga je dan niet?
Daarenboven: werkt hij wel voor edpnet?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:Die persoon kan zeggen dat hij voor Edpnet werkt, maar dat kan je niet echt weten hé

Dat weet ik 100% zeker en dat hoef ik jullie niet eens te bewijzen. Ik spreek op IRC enkel met mensen die ik IRL ook ken simple as that.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ub4b schreef:Volgens bronnen zou ...

:roll:

ub4b schreef:Toch is het zo heb zulke uitspatting mogen meemaken op IRC (letterlijk 'ga maar naar dommel") en dit van een EDP medewerker. Tactvol is het niet.
En geloofwaardig al evenmin.
internet, fiber & telephony
S|N
Plus Member
Plus Member

Ik kan maar een ding bedenken waarom EDPNET momenteel de kat uit de boom kijkt.
En dat zijn de problemen die zich in het verleden hebben voorgedaan.
Ik durf ervoor te wedden dat ze van de grootverbruikers af willen die hun lijnen opstroppen.
Die, "dat ze maar vlug naar Dommel gaan heb ik ook reeds gehoord" en ze hebben gelijk ook als hun netwerk er zo sterk onder lijdt.

Soite, hoe het ook zei, ik heb vertrouwen in EDPNET, wij zijn zelf reseller van hun producten en ik heb er persoonlijk geen klagen over.
Hun service is tot op heden voor mij ongeëvenaard.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben nu een klein jaartje EDPnet klant, en had al vanaf dag 1 mijn aanvraag ingediend om mijn limiet naar 100 GB te laten verhogen. Nu blijkt dat ik enkel de eerste maand nipt over de 60 GB zat, en al de andere maanden eronder (gemiddeld verbruik van 30 à 40 GB).
Volgens mijn bescheiden mening ben ik dan geen grootverbruiker :lol:

Geef sommige mensen 1 TB per maand en ze leechen het nog op tot op de laatste bit...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

KK schreef:Ik ben nu een klein jaartje EDPnet klant, en had al vanaf dag 1 mijn aanvraag ingediend om mijn limiet naar 100 GB te laten verhogen. Nu blijkt dat ik enkel de eerste maand nipt over de 60 GB zat, en al de andere maanden eronder (gemiddeld verbruik van 30 à 40 GB).
Volgens mijn bescheiden mening ben ik dan geen grootverbruiker :lol:

Geef sommige mensen 1 TB per maand en ze leechen het nog op tot op de laatste bit...
Dan rijst natuurlijk altijd de vraag: wat kun je BLIJVEN downloaden om dat allemaal op te gebruiken, en waar haal je dan nog de tijd om eigenlijk nut te halen uit all het gedownloade...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

EDPnet schreef:

ub4b schreef:Toch is het zo heb zulke uitspatting mogen meemaken op IRC (letterlijk 'ga maar naar dommel") en dit van een EDP medewerker. Tactvol is het niet.

't ja vraag dan aan IEP wat hij op #benog uitkraamt over

a) dat EDP liever de grootgebruikers ziet gaan naar dommel
b) op mijn vraag waarom ik niet kan upgraden van een 60GB naar de 100GB limiet (de reden eigenlijk waarom ik bij Telenet weg ben gegaan) -> ga maar naar dommel

Erg tactvol.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Dan rijst natuurlijk altijd de vraag: wat kun je BLIJVEN downloaden om dat allemaal op te gebruiken, en waar haal je dan nog de tijd om eigenlijk nut te halen uit all het gedownloade...

In België is er zo goed als geen HDTV aanbod. Je hebt het tamme Euro1080 en HD1 op satteliet, mooi maar saai. Wil je je iets als Lost of Prison Break of 24 volgen in de hoogste kwaliteit dan kan je niet anders dan die episodes af te halen in HDTV. En dat eet bandbreedte veertig minuten HDTV is al snel enkele gigabytes.

Hoe kom ik aan m'n limiet ? Door gewoon TV te kijken in de hoogste kwaliteit omdat het aanbod van Belgische zenders op dit vlak achterhinkt. En nee ik zit niet elke dag uren achter m'nTV gekluisd ik ken mensen op een gespecialiseerd forum die als doel hebben per maand 1TB te downloaden in HDTV kwaliteit en wat ze dan niet leuk vinden lokaal te deleten. Dat vind ik totaal onverantwoord. Aan zulke tera-goochelaars heeft niemand iets. Zelfs al betreft het goedkope peering traffic is het nog steeds debiel.

Maar door slechts een paar uurtjes HD per week te kijken (en enkel af te halen wat je wil zien) zit je zo al aan je limiet. Trouwens in NL bieden jullie tegenwoordig FUP aan, spijtig dat in een land als België dit zo ver af lijkt.
iep
Starter
Starter

Beste ub4b,

Leuk om te horen van mijn vrienden dat jij publiek wat modder naar me gooit :)

Ik wil graag even een paar dingen rechtzetten.

Allereerst beweer je me te "kennen". Wij hebben elkaar heel lang geleden per toeval eens gezien gedurende 1 (jawel één) uur in het Brusselse, terwijl ik daar met vrienden ging lunchen, jij was er toevallig ook.

Ten tweede ben jij het die in private kwam vragen naar een upgrade van 60 naar 100 GB, waarschijnlijk omdat hij via de "gewone" weg was afgekeurd. Vermits je me zo goed "kende", hoopte je waarschijnlijk op die manier toch iets gedaan te kunnen krijgen via mij. Helaas zo werkt het niet, en ik heb je uiteindelijk verteld dat als je echt meer wilt downloaden, je best ergens anders gaat, want wij kunnen je niet helpen.
Blijkbaar ben je hierdoor boos geworden :D

En ten derde, IRC is altijd geweest, en is nog steeds 90% onzin.

Leuke poging om anderen in een kwaad daglicht te stellen :)
In ieder geval, ik hoop dat je je pleziertje gehad hebt en heel trots bent op jezelf, ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil :)

IEP
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ub4b schreef:In België is er zo goed als geen HDTV aanbod. Je hebt het tamme Euro1080 en HD1 op satteliet, mooi maar saai. Wil je je iets als Lost of Prison Break of 24 volgen in de hoogste kwaliteit dan kan je niet anders dan die episodes af te halen in HDTV. En dat eet bandbreedte veertig minuten HDTV is al snel enkele gigabytes.

En haal je dat dan legaal af? Want ik kan al raden wat veel ISPs gaan zeggen als het illegaal is... Wat niet wegneemt dat ik persoonlijk vind dat ISPs in sé zich eigenlijk niet teveel met de content van de gebruikers moeten bezighouden, maar goed.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

iep schreef:Beste ub4b,

Leuk om te horen van mijn vrienden dat jij publiek wat modder naar me gooit :)

Beste IEP,

Bedankt voor je toelichting.

Dit heeft niks met modder gooien te maken. Misschien dat het zo overkomt, maar dat was niet de intentie.

Uit de reacties van o.a. user "edpnet" hierboven stuit ik op een berg ongeloof van uw collega('s) en bij deze confronteer ik hen met wat er uitgesproken is geweest.

Ook al was IRC het kanaal, iedereen blijft wel verantwoordelijk voor zijn uitspraken. Aangezien jij gewoon bevestigt in je post wat er op IRC gezegd is geweest betreffende de traffic policy van EDPnet acht ik het dan ook hierbij afgesloten en ga ik geen verdere woorden verspillen aan deze discussie.

mvg,

ub4b
SpoBo
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Moesten er geen limieten zijn dan zou ik eindelijk eens wat meer demokes kunnen testenb op xbox live. Of misschien is TV beginnen kijken met IPTV. Of als ik dan is iets afhaal met bittorrent (bv een distro .. majah seriekes ook .. ik ben gene heilige :D) dan kan ik ze tenminste 100% seeden en misschien wel wat extra als dank. Of de ganse dag naar stubru luisteren in high quality via internet. Want hier in mijn kutstad kan ik die zender niet ontvangen.. Ik zweer het .. belgië is één van de laatste landen met limieten en ik krijg er het vliegende schijt van. Bij EDPnet moet ik meestal de laatste 4a5 dagen oppassen om niet teveel te downloaden :/ is echt moeilijk. Ge bekijkt bv is een trailerke af en toe op apple.com (sjah HD rules), of een gameplay filmpke op gametrailers.com ...

That said vind ik EDPnet wel goed meevallen hoor :) Nooit connectieproblemen en altijd goeie stabiele verbinding. En dat is natuurlijk nog het belangrijkste. Maar ik vind gewoon dat in het algemeen limieten al lang iets van de verleden tijd zouden moeten zijn.
Robinvv
Pro Member
Pro Member

ub4b schreef:
EDPnet schreef:

't ja vraag dan aan IEP wat hij op #benog uitkraamt over

a) dat EDP liever de grootgebruikers ziet gaan naar dommel
b) op mijn vraag waarom ik niet kan upgraden van een 60GB naar de 100GB limiet (de reden eigenlijk waarom ik bij Telenet weg ben gegaan) -> ga maar naar dommel

Erg tactvol.

Het is wel "beter" dat ze het op voorhand zeggen, dan dat er zoiets zou gebeuren als bij RealDSL ...
Ze zullen namelijk over steeds méér en meer capaciteit moeten beschikken en alles moet dat nog aankunnen ook.

Offtopic; EDPnet bedankt voor de OCC sponsering! Vroeger was het Telenet, maar die doen het toch niet meer, sinds de laatste keer smallband was! :twisted:

--------------------------------------------------------------------------------
Net zoals vorige keer sponsort edpnet ons een Adsl-lijn zodat we weer toegang tot internet kunnen voorzien voor MMORPGS!!
Bij hen heb je al een Adsl-lijn met 20 GB limiet voor €29.95/maand
http://www.occ.be/
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”