Post met passwd modem verwijderd op vraag van Tele2.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
.. kan ik me ook in vinden, maar "the cat's out of the bag", en "what gets on the internet, stays on the internet". Het is maar om te zeggen, eens te meer is de beveiliging van Tele2 duidelijk in het gedrag gekomen, en anders als vorige keer probeert men dit maal het gebeuren niet te minimaliseren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dat klopt gedeeltelijk. Er is nog een standaard firmware versie beschikbaar, dewelke je kunt installeren én gebruiken zonder eige garantie van de fabrikant te verliezen. Een tweede belangrijke nuance is dat je geen beperkingen hebt op je aanwezige firmware... Je kunt perfect al je instellingen aanpassen. Vergeleken met de Tele2 apparatuur kan ik zonder een andere firmware geeneens noodzakelijke ISP instellingen corrigeren indien ik bij een ander zou gaan... Ik weet niet direct de link, maar zowel op de Belgacom site als de Philips site staan deze standaard firmware versies.2 krommen maken geen rechte, en vergeef me mijn onwetendheid op dit vlak, maar is dat dan bij BGC zo anders ? Met een BGC-Philips firmware kan ik ook niet zomaar op pakweg een PPPOA verder, of de gewone gebruiker ziet echt geen andere providerprofiel als dat van BGC en weet niet hoe verder, dus reflashen naar Philips. Garantie bij BGC éénmaal dat je dat gedaan hebt ? Nope. Heb hiervoor *vandaag* eens naar BGC gebeld, gewoon uit nieuwsgierigheid wat hun reaktie zou zijn : laten we zeggen dat men dacht dat het 1 April was.
addendum : ik heb hier dus express zoals "een domme klant" gewerkt, en deze bovenstaande info heeft me dus 1€ en nog wat gekost, want hiervoor werd er verwezen naar een hulplijn .... betalend wel te verstaan.
Terzijde, er is een andere reden dat Belgacom geen ondersteuning meer geeft eenmaal je die Philips firmware flashed voor een ander ISP: het andere ISP zou steigeren en van concurrentievervalsing spreken. Het is ten strengste verboden op eender welke manier ondersteuning te geven voor xDSL aan klanten die géén xDSL via Belgacom hebben (op straffe van boetes).
Btw, die Tiptel centrale, kan die werken via een analoge lijn die niet van bij Belgacom komt? Is die in te stellen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Op het gevaar dat we afdwalen van de topic ...
Eerst en vooral die BGC-Tiptel. Ja, principieel kan je met dat toestel aansluiten op om het even welke telecom operator. Maar bij defect kan je enkel bij BGC terecht. De reden waarom ik dit aanhaalde was omdat mijn vader indertijd na een blikseminslag zijn BGC-Tiptel letterlijk in rook zag opgaan. BGC -weigerde- gewoon dat toestel te herstellen wegens "te oud/niet meer in het gamma", hoewel het hier gaat over een doodgewone 5-uit-1 analoge centrale die voor zover ik het weet nog zelfs verkocht wordt.
Ik heb dan mij eigen Tiptel (niet BGC) uit elkaar gehaald en door vergelijking en tech support van Tiptel de BGC centrale van mijn vader hersteld : BGC zelf wou geen enkele toegeving noch hulp bieden buiten de verkoop van een ISDN systeem met annex centrale. Zo dingen vallen bij mij niet echt in goede aarde. Dus qua support .... nou, daar hoef ik het ook niet bij BGC voor te zoeken.
En ik kan je echt wel verzekeren dat een gewone huis-tuin-keuken gebruiker die een BGC modem op Tele2 wil gebruiken met PPPOA dat *niet* voor mekaar krijgt hoor. Ik wel, en de iets geoefendere gebruiker ook, maar ja ....
Nu ik begrijp je standpunt, maar het hele punt voor mij is dit : het is pertinent onwaar dat je bij na de aanschaf van een Tele2 modem geen enkele andere keuze meer hebt en geen enkele technische mogelijkheid meer zou hebben om dit te veranderen. Als dat *wel* zo was stond ik hier nu echt wel naast je in deze specifieke kwestie mijn ongenoegen te spuien. Nu heb ik zoiets van, binnen 9 maanden is mijn garantie toch voorbij, so what gives. Zo'n modem is aanmerkelijk goedkoper als een Tiptel.
Eerst en vooral die BGC-Tiptel. Ja, principieel kan je met dat toestel aansluiten op om het even welke telecom operator. Maar bij defect kan je enkel bij BGC terecht. De reden waarom ik dit aanhaalde was omdat mijn vader indertijd na een blikseminslag zijn BGC-Tiptel letterlijk in rook zag opgaan. BGC -weigerde- gewoon dat toestel te herstellen wegens "te oud/niet meer in het gamma", hoewel het hier gaat over een doodgewone 5-uit-1 analoge centrale die voor zover ik het weet nog zelfs verkocht wordt.
Ik heb dan mij eigen Tiptel (niet BGC) uit elkaar gehaald en door vergelijking en tech support van Tiptel de BGC centrale van mijn vader hersteld : BGC zelf wou geen enkele toegeving noch hulp bieden buiten de verkoop van een ISDN systeem met annex centrale. Zo dingen vallen bij mij niet echt in goede aarde. Dus qua support .... nou, daar hoef ik het ook niet bij BGC voor te zoeken.
En ik kan je echt wel verzekeren dat een gewone huis-tuin-keuken gebruiker die een BGC modem op Tele2 wil gebruiken met PPPOA dat *niet* voor mekaar krijgt hoor. Ik wel, en de iets geoefendere gebruiker ook, maar ja ....
Nu ik begrijp je standpunt, maar het hele punt voor mij is dit : het is pertinent onwaar dat je bij na de aanschaf van een Tele2 modem geen enkele andere keuze meer hebt en geen enkele technische mogelijkheid meer zou hebben om dit te veranderen. Als dat *wel* zo was stond ik hier nu echt wel naast je in deze specifieke kwestie mijn ongenoegen te spuien. Nu heb ik zoiets van, binnen 9 maanden is mijn garantie toch voorbij, so what gives. Zo'n modem is aanmerkelijk goedkoper als een Tiptel.
Bets emensen,
ik heb hedenavond wel wat geluk gehad. ik was nog net op tijd om de posts te printen en de firmware uit te voeren.
echter daar ging iets mis, kom dus niet meer in het menu van de speedtouch 706.
maar na wat geklooi en een flinke discussie met mijnen router gaf hij het toch op en zie hier, hij laat mij netjes op BGC.
dat ik niet in het instellingen menu kom vind ik natuurlijk wel erg jammer, dus voor degene die iets aanspant: I AM IN!. ik be nabsoluut niet bang voor die tle2 klojo's. mij ip mogen ze ook hebben en ik wi lbest eens praten met ze... neem ik wat vrienden mee. zullen ze erg leuk vinden.
kom maar op dus.
ik heb hedenavond wel wat geluk gehad. ik was nog net op tijd om de posts te printen en de firmware uit te voeren.
echter daar ging iets mis, kom dus niet meer in het menu van de speedtouch 706.
maar na wat geklooi en een flinke discussie met mijnen router gaf hij het toch op en zie hier, hij laat mij netjes op BGC.
dat ik niet in het instellingen menu kom vind ik natuurlijk wel erg jammer, dus voor degene die iets aanspant: I AM IN!. ik be nabsoluut niet bang voor die tle2 klojo's. mij ip mogen ze ook hebben en ik wi lbest eens praten met ze... neem ik wat vrienden mee. zullen ze erg leuk vinden.
kom maar op dus.
Kan je mij eens zeggen waarom je dat gedaan hebt d'r is niets illegaals aan dus tele2 heeft daar niets aan te zeggen plus dat de eigenaar het recht heeft om voor 100% controle te hebben over zijn router wat tele2 ontzegt. Je kan zo zegt alleen met hum “aangepaste” modem op hun netwerk maar d’s geen waar dus het is nog eens een vorm van koppel verkoop dus heeft tele2 er zelf om gevraagd dat de login gegeven op forums komt te staan.Nob schreef:De post met het paswoord van de modem is verwijderd op vraag van Tele2.
Gelieve dat dus niet meer te posten, want dat zal ook verwijderd worden.
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ehm... Schiet es op Tele2, maar laat [nob] er buiten. Ge start hier, en direct meng je je in dingen die u in feite niet aangaan. Hij verwijderde die post omdat hij als verstandige volwassene liever geen conflict opzoekt als hij het kan vermijden. Ook de beheerders hier hebben een gezin, en nemen liever niet het risico om verantwoordelijk gesteld te worden als het ook anders kan. Of het al dan niet zo zou zijn, maakt op zich geen verschil. Als je iets in proces trekt, zal elke partij altijd overtuigd zijn van zijn gelijk, maar uiteindelijk zal de rechter een van hen toch steeds meer gelijk geven. Beroep is vervolgens kwasi onbetaalbaar, om nog maar te zwijgen over eventuele advocaatskosten die je in eerste aanleg kunt ophoesten, enkel om jezelf te verdedigen. En vergeet maar dat de verzekering zal tussenkomen voor je activiteiten op userbase! Had je dit allemaal niet zelf kunnen bedenken?Kan je mij eens zeggen waarom je dat gedaan hebt d'r is niets illegaals aan dus tele2 heeft daar niets aan te zeggen plus dat de eigenaar het recht heeft om voor 100% controle te hebben over zijn router wat tele2 ontzegt. Je kan zo zegt alleen met hum “aangepaste” modem op hun netwerk maar d’s geen waar dus het is nog eens een vorm van koppel verkoop dus heeft tele2 er zelf om gevraagd dat de login gegeven op forums komt te staan.
Ten eerste: Schiet ik niet op nob maar stel ik heb een vraagGoendi schreef:Ehm... Schiet es op Tele2, maar laat [nob] er buiten. Ge start hier, en direct meng je je in dingen die u in feite niet aangaan. Hij verwijderde die post omdat hij als verstandige volwassene liever geen conflict opzoekt als hij het kan vermijden. Ook de beheerders hier hebben een gezin, en nemen liever niet het risico om verantwoordelijk gesteld te worden als het ook anders kan. Of het al dan niet zo zou zijn, maakt op zich geen verschil. Als je iets in proces trekt, zal elke partij altijd overtuigd zijn van zijn gelijk, maar uiteindelijk zal de rechter een van hen toch steeds meer gelijk geven. Beroep is vervolgens kwasi onbetaalbaar, om nog maar te zwijgen over eventuele advocaatskosten die je in eerste aanleg kunt ophoesten, enkel om jezelf te verdedigen. En vergeet maar dat de verzekering zal tussenkomen voor je activiteiten op userbase! Had je dit allemaal niet zelf kunnen bedenken?
Ten tweede: Nob is als verstandige volwassene in staat om voor hem zelf op te komen als dat nodig moest zijn
Ten derde: zolang dit forum niet een privé forum is kan iedereen hier zijn mening kwijt en hoort een opmerking als deze (Ge start hier, en direct meng je je in dingen die u in feite niet aangaan. ) hier niet op zijn plaats
En zolang men het Recht op vrije mening en meningsuiting heeft kan men zeggen wat men wilt ook op forums dus als iemand de login van zijn tele2 router kent en wil dellen dan mag hij dat en is daar niet illegaals aan waardoor je door de rechtbank gestraft zal worden.
Als jij een auto koopt en te toegang tot de koffer ontzegd word nadat je de wagen hebt gekocht dan zal jij ook niet bij de pakken blijven zitten, en wagen is geen router maar het is wel die strategie dat tele2 toepast, jij moet onze router KOPEN want met een andere gaat het niet maken ze u wijs en als je de router hebt dan ontdek je dat ze u niet toestaan om de router voor 100% te begeren maar als jij als een schaap in de rij wil lopen en niet vind want tele2 doe moreel verkeerd is dan is dat uw recht, en voor alle duidelijkheid heb ik al heel veel tele2 lastig gevallen of beschoten zoals jij het voorstelde.
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Zoals Goendi dus al zei.
En:
greetz,
Nob
En:
Gij gelooft ook nog in sprookjes zeker?En zolang men het Recht op vrije mening en meningsuiting heeft kan men zeggen wat men wilt ook op forums dus als iemand de login van zijn tele2 router kent en wil dellen dan mag hij dat en is daar niet illegaals aan waardoor je door de rechtbank gestraft zal worden.
greetz,
Nob
-
- Plus Member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46
Warlock, het rechtssysteem werkt zo niet. Er is een verschil tussen goed en slecht, en een verschil tussen mogen en niet mogen. Die twee zijn niet altijd (en eigenlijk maar bitter weining) hetzelfde. Als gij een volwassene een kind ziet afmeppen op een manier dat het al de botten van het kind zou breken, en ge zoudt er tussen komen en die volwassene neerslagen ter verdediging van het kind, dan zou het mij verbazen als er iemand zou zeggen dat ge slecht hebt gehandeld. Ge gaat er nochtans wel legaal last mee krijgen, aangezien mensen neerslagen niet mag.
Dat is nu een heel cru voorbeeld. De loginnamen en wachtwoorden zijn niet zo zwart en wit. We weten allemaal (behalve de Tele2 medewerkers hier, blijkbaar) dat het niet goed is van Tele2 om te eisen dat die verwijderd werden, maar alhoewel we er zelf van overtuigd zijn dat het zou moeten mogen, wilt dit niet zeggen dat er nergens een legaal precedent of achterpoortje is waarmee dit niet mag, ook al zegt al het gezonde verstand in de wereld dat het wel zou moeten mogen.
Daarnaast, geheel terzijde van het al dan niet goed/fout/legaal/illegaal zijn hiervan, moest Tele2 Nob hier een proces voor aandoen, en Nob was in z'n recht, dan verliest hij nog steeds onvoorstelbaar veel tijd en geld, welke hij beter in zijn werk en persoonlijke leven kan steken, zoals elk weldenkend mens verkiest.
Dat is nu een heel cru voorbeeld. De loginnamen en wachtwoorden zijn niet zo zwart en wit. We weten allemaal (behalve de Tele2 medewerkers hier, blijkbaar) dat het niet goed is van Tele2 om te eisen dat die verwijderd werden, maar alhoewel we er zelf van overtuigd zijn dat het zou moeten mogen, wilt dit niet zeggen dat er nergens een legaal precedent of achterpoortje is waarmee dit niet mag, ook al zegt al het gezonde verstand in de wereld dat het wel zou moeten mogen.
Daarnaast, geheel terzijde van het al dan niet goed/fout/legaal/illegaal zijn hiervan, moest Tele2 Nob hier een proces voor aandoen, en Nob was in z'n recht, dan verliest hij nog steeds onvoorstelbaar veel tijd en geld, welke hij beter in zijn werk en persoonlijke leven kan steken, zoals elk weldenkend mens verkiest.
ik heb het bewust lang niet gedaan, maar ga het nu toch eens doen, want hier wordt met hele bergen gegooid momenteel.
Ik zie hier woorden als koppelverkoop etc voorbij komen, maar ik kan u zeggen dat alles geverifieerd en gedoublechecked is geweest alvorens Nob werd gecontacteerd om de wachtwoorden te verwijderen.
Vergeet ook niet dat Tele2 een bedrijf is, en geen kleuter die bij de juffrouw gaat klagen over iemand dat een ander aan het pesten is hé.
Nu wil ik de vergelijking nog even verder trekken. Als je bij Belgacom een modem koopt, gaat deze ook firmware hebben van Belgacom zelf, dat is louter om zeker te zijn dat een klant zonder al te veel poespas gebruik kan maken van de door Belgacom geleverde diensten. Wel dit is hetzelfde voor Tele2. Dit is trouwens ook zo bij andere providers als bvb Telenet.
Ik herinner mij nog perfect de moment dat de 716 er kwam. Klanten die niet tevreden waren dat ze niet konden in loggen op de modem om zelf poorten open te zetten, klanten die niet tevreden waren met de standaard secured WiFi verbinding etc. Tele2 heeft daar toen op ingespeeld en is met de 706 gekomen. WiFi beveiliging stond standaard uit en de klant kon in loggen op de modem om de meest courant gevraagde zaken zelf te kunnen aanpassen etc. Maar dat is ook een mes dat snijdt langs twee kanten, want dan kwam er weer het volgende: "de wifi is standaard niet secured" etc. Met andere woorden, het is zoals met het weer, nooit goed voor iedereen.
So far my 2 cents
Ik zie hier woorden als koppelverkoop etc voorbij komen, maar ik kan u zeggen dat alles geverifieerd en gedoublechecked is geweest alvorens Nob werd gecontacteerd om de wachtwoorden te verwijderen.
Vergeet ook niet dat Tele2 een bedrijf is, en geen kleuter die bij de juffrouw gaat klagen over iemand dat een ander aan het pesten is hé.
Nu wil ik de vergelijking nog even verder trekken. Als je bij Belgacom een modem koopt, gaat deze ook firmware hebben van Belgacom zelf, dat is louter om zeker te zijn dat een klant zonder al te veel poespas gebruik kan maken van de door Belgacom geleverde diensten. Wel dit is hetzelfde voor Tele2. Dit is trouwens ook zo bij andere providers als bvb Telenet.
Ik herinner mij nog perfect de moment dat de 716 er kwam. Klanten die niet tevreden waren dat ze niet konden in loggen op de modem om zelf poorten open te zetten, klanten die niet tevreden waren met de standaard secured WiFi verbinding etc. Tele2 heeft daar toen op ingespeeld en is met de 706 gekomen. WiFi beveiliging stond standaard uit en de klant kon in loggen op de modem om de meest courant gevraagde zaken zelf te kunnen aanpassen etc. Maar dat is ook een mes dat snijdt langs twee kanten, want dan kwam er weer het volgende: "de wifi is standaard niet secured" etc. Met andere woorden, het is zoals met het weer, nooit goed voor iedereen.
So far my 2 cents
Mijn 716 werd onlangs vervangen door een 706. Helaas heeft men mij niet ingelicht hoe ik de courante zaken kan veranderen.320i schreef: Ik herinner mij nog perfect de moment dat de 716 er kwam. Klanten die niet tevreden waren dat ze niet konden in loggen op de modem om zelf poorten open te zetten, klanten die niet tevreden waren met de standaard secured WiFi verbinding etc. Tele2 heeft daar toen op ingespeeld en is met de 706 gekomen. WiFi beveiliging stond standaard uit en de klant kon in loggen op de modem om de meest courant gevraagde zaken zelf te kunnen aanpassen etc.
Is het mogelijk dit even toetelichten?
Mvg
via internetexplorer ga je naar http://speedtouch.lan en dan kan je inloggen met username tele2 en wachtwoord tele2.
daar ga je dan in een interface komen waar je poorten kan open zetten etc.
daar ga je dan in een interface komen waar je poorten kan open zetten etc.
Ik zal uw vergelijking eens verder zetten320i schreef: Nu wil ik de vergelijking nog even verder trekken. Als je bij Belgacom een modem koopt, gaat deze ook firmware hebben van Belgacom zelf, dat is louter om zeker te zijn dat een klant zonder al te veel poespas gebruik kan maken van de door Belgacom geleverde diensten. Wel dit is hetzelfde voor Tele2. Dit is trouwens ook zo bij andere providers als bvb Telenet.
We gaan er vanuit dat u minsten 1 pc heeft met een netwerk aansluiting (RJ45)
Telenet: bij Telenet moet je niets kopen daar geeft je een waarborg voor de kabel modem.
Daarop heb je een rechtstreeks internet verbinding waar je uw pc op kan aansluiten indien je meerdere toestellen op internet wil kan je daarop gelijk welke router op aansluiten (geen ADSL router natuurlijk) of als je meerdere IP van Telenet krijgt kan je gelijk welke switch of hub aansluiten waar je dan uw toestellen op kan aansluiten (pc's laptop's xbox ps2 enz.... )Je hebt ook geen configuratie settings nodig bij. Dus internet komt via de “gelende” kabel modem bij u in de huiskamer en je doet maar.
Belgacom: voor Belgacom heb je een ADSL aansluiting nodig waar je de dag van vandaag een ADSL router op aansluit je moet z’n router kopen dat kan je via Belgacom doen maar je bent daar vrij in je word niet wijs gemaakt dat het met een andere ADSL router niet zal gaan, bij Belgacom krijg je alle nodige configuratie gegevens om uw router manueel in te stellen ook als je de router via Belgacom hebt gekocht. (voor alle duidelijkheid de router die je via Belgacom kan kopen is niet voorzien van hun eigen firmware ik heb daarvoor gebeld en dat kan je zelf checken indien je d’r niets van gelooft 080022800 )
Tele2: voor Tele2 heb je een ADSL aansluiting nodig waar ze de dag van vandaag een Speedtouch 706 voor verkopen, ze zegen u dat het niet met een ander toestel gaat dus je bent verplicht dit toestel bij tele2 te kopen voor 80€ toen ik klant werd ( de prijs kan altijd veranderd zijn ). De router is voorzien van de Speedtouch firmware die zij hebben aangepast met een user account voor de klant met het gekende pass & login tele2/tele2
Met dit login ben je alleen maar LAN_Admin tele2 heeft op de router nog een account als Administrator waar je 100% controle over uw router mee hebt maar die word je niet gegeven bij tele2 krijg je niet de configuratie settings dus je kan niet een andere ADSL router aansluiten wat wel mogelijk is als je de “ADSL” settings zou krijgen zoals bij Belgacom dus als je bij tele2 weg gaat dan kan je uw Speedtouch niet gebruiken voor een andere ADSL provider want met een harde reset van de router het je nog altijd geen toegang tot de Administrator account. Dus uw router van 80€ is den niets meer dan een heel dure switch met WiFi en DHCP.
Als tele2 nu iedereen zijn eigen router laten begeren als administrator dan doet iedereen zijn eigen gedacht op eigen verantwoordelijkheid met de instellingen dan is er geen mes meer dat langs twee kanten snijd.320i schreef:Ik herinner mij nog perfect de moment dat de 716 er kwam. Klanten die niet tevreden waren dat ze niet konden in loggen op de modem om zelf poorten open te zetten, klanten die niet tevreden waren met de standaard secured WiFi verbinding etc. Tele2 heeft daar toen op ingespeeld en is met de 706 gekomen. WiFi beveiliging stond standaard uit en de klant kon in loggen op de modem om de meest courant gevraagde zaken zelf te kunnen aanpassen etc. Maar dat is ook een mes dat snijdt langs twee kanten, want dan kwam er weer het volgende: "de wifi is standaard niet secured" etc. Met andere woorden, het is zoals met het weer, nooit goed voor iedereen.
Voor alle duidelijkheid dat de post met het paswoord van de modem heeft verwijderd vind ik jammer maar volkomen verstaanbaar en ik ben ook niet aan’t schieten naar personen op het forum ik kom in vrede ’t is met de werking van tele2 dat ik niet tevreden ben.
ok, lets go some further:
belgacom tv, telenet digital tv: je moet aangepast toestel kopen van hen (is niet meer als de goedkope decoders van canal + destijds die een aanpassing kregen). Belgacom komt met hun voip, bijgevolg dus ook met hun modems,... je ziet de bal blijft maar rollen. Weet je eigelijk, los van de hele discussie en dus zeker niet aanvallend, verwijtend, waarom de modems van tele2 beperkt zijn in access? Ik weet niet wat voor werk je doet, maar over het algemeen is het vaak het best dat je mensen niet de volledige access geeft naar iets. Hier op het forum zijn het in het algemeen mensen die dagdagelijks bezig zijn met zulke zaken, maar je hebt altijd wel mensen zonder kennis die dus dingen fout zouden kunnen doen.
Waarom heeft bvb Touring wegenhulp of VAB-VTB zoveel klanten waar ze een wiel moeten gaan vervangen? waarom bieden veel benzinestations de service de auto voor jou vol te tanken?
ik ga het afronden, maar ik wil maar bedoelen dat alles steeds zijn/haar reden heeft, anders zouden deze beslissingen niet gemaakt worden.
belgacom tv, telenet digital tv: je moet aangepast toestel kopen van hen (is niet meer als de goedkope decoders van canal + destijds die een aanpassing kregen). Belgacom komt met hun voip, bijgevolg dus ook met hun modems,... je ziet de bal blijft maar rollen. Weet je eigelijk, los van de hele discussie en dus zeker niet aanvallend, verwijtend, waarom de modems van tele2 beperkt zijn in access? Ik weet niet wat voor werk je doet, maar over het algemeen is het vaak het best dat je mensen niet de volledige access geeft naar iets. Hier op het forum zijn het in het algemeen mensen die dagdagelijks bezig zijn met zulke zaken, maar je hebt altijd wel mensen zonder kennis die dus dingen fout zouden kunnen doen.
Waarom heeft bvb Touring wegenhulp of VAB-VTB zoveel klanten waar ze een wiel moeten gaan vervangen? waarom bieden veel benzinestations de service de auto voor jou vol te tanken?
ik ga het afronden, maar ik wil maar bedoelen dat alles steeds zijn/haar reden heeft, anders zouden deze beslissingen niet gemaakt worden.
Euh, wat is er gebeurt, het gebruikelijke Administrator password werkt plots niet meer? Ik geraak er alleen nog maar op met tele2/tele2. Vandaag krijg ik te zien dat mijn modem volledig reset is en niks werkt nog.
Kan iemand het nieuwe admin login pm'n?
Kan iemand het nieuwe admin login pm'n?
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Dus jullie redeneren: Als de anderen het mogen, wij dan ook?320i schreef:ok, lets go some further:
belgacom tv, telenet digital tv: je moet aangepast toestel kopen van hen (is niet meer als de goedkope decoders van canal + destijds die een aanpassing kregen).
Ik ben het inderdaad met je eens dat de meerderheid van de gebruikers niet van alle settings verstand heeft, maar neemt dit weg dat je daarom iedereen (incl diegenen die er wel verstand van hebben) de toegang tot hun modem moet ontzeggen?
Ik ben blij dat ik het tele2-all-in abo destijds heb kunnen annuleren, want ik kreeg helemaal niets van configuratiegegevens, zelfs niet voor het adsl-gedeelte.
Wat is eigenlijk het probleem om het wachtwoord en de configuratiegegevens toch aan de mensen te geven? Desnoods met een papier bij installatie dat tele2 niet aansprakelijk gesteld kan worden voor het niet correct functioneren als er wijzigingen aan de settings uitgevoerd werden door de klant.
Zo ga je niet meer tegen de schenen van jullie klanten (waar jullie het geld vandaan halen dus) schoppen en als de klanten het zelf kapot doen, bellen ze naar jullie dure helpdesk, dus kost dit voor jullie op zich niets extra.
Iedereen tevreden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Even advocaat van de duivel spelen (sorry I320, nothing personal), ik begrijp dat ten deze _wel_ (maar keur deze daarom nog niet goed).
Klinkt heel aannemelijk, dat "afstand doen van verantwoordelijkheid" tekenen, maar in realiteit ken ik maar heel weinig mensen die wanneer ze iets zelf verprutst hebben dat ook toegeven. Hopen ruzie's al gezien waarbij het ontegensprekelijk aantoonbaar was dat een klant een bepaalde storing op z'n systeem zelf had veroorzaakt, maar bij hoog en laag beweren dat "het zomaar kwam en hij/zij niets gedaan had".
Het is gewoon een heel menselijke reaktie om verantwoordelijkheid te ontwijken wanneer het vermoeden bestaat dat men door het opnemen daarvan persoonlijke schade oploopt. De mensen die ik per week tegenkom die zeggen "IK heb dat zelf verneukt, ja, en nu moet ik er maar voor opdraaien" kan ik op de vingers van 1 hand tellen. En zelfs bij ons wordt er dan gedreigd, en dat gaat van "ik geef u tegen uw gezicht" tot "u hoort van mijn advocaat". En als bedrijf moet je daar dan energie in steken die *andere* mensen veel beter ten goede zou komen.
Ik blijf er gewoon bij dat Tele2 het hele verhaal niet goed heeft doordacht, en dat de huidige regeling aanvaardbaar zou zijn indien Tele2 gewoon duidelijk maakt dat bij stopzetten van het Tele2 abo de verkochte modem met een absoluut minimum aan technische kennis terug in algemeen bruikbare toestand kan worden gebracht. Want I320, de verbolgenheid bij de eerste klanten was in eerste instantie niet dat we geen poorten konden openzetten, maar dat *jullie* (Tele2 dus) dat *OOK* niet wilden of in staat waren om dat te doen (om maar een voorbeeld te geven). En dat was echt *te* gek om los te lopen.
En dan zijn reakties zoals die van GeertAki 110% begrijpelijk : er zijn er veel die met dat idee rondliepen, ik inclusief !
Heel egoïstisch misschien, maar bij mij draait Tele2 na een moeilijke eerste paar maanden nu een jaar perfect, en zijn de overgebleven punten (het feit dat ik eigenlijk officieel niet beschikken kan over mijn Voip gegevens) niet meer belangrijk genoeg om tegen de voordelen op te wegen. Als Tele2 gewoon nu de klant duidelijk maakt hoe hij bij afloop van contract de modem algemeen bruikbaar maakt, en liefst een aanpassing doet van het huidige profiel systeem zodat een Tele2/Tele2 inlog toegang geeft tot de fysische lijn-data, is deze hele discussie compleet overbodig, tenminste naar mijn bescheiden mening.
Een tevreden Tele2'er.
Klinkt heel aannemelijk, dat "afstand doen van verantwoordelijkheid" tekenen, maar in realiteit ken ik maar heel weinig mensen die wanneer ze iets zelf verprutst hebben dat ook toegeven. Hopen ruzie's al gezien waarbij het ontegensprekelijk aantoonbaar was dat een klant een bepaalde storing op z'n systeem zelf had veroorzaakt, maar bij hoog en laag beweren dat "het zomaar kwam en hij/zij niets gedaan had".
Het is gewoon een heel menselijke reaktie om verantwoordelijkheid te ontwijken wanneer het vermoeden bestaat dat men door het opnemen daarvan persoonlijke schade oploopt. De mensen die ik per week tegenkom die zeggen "IK heb dat zelf verneukt, ja, en nu moet ik er maar voor opdraaien" kan ik op de vingers van 1 hand tellen. En zelfs bij ons wordt er dan gedreigd, en dat gaat van "ik geef u tegen uw gezicht" tot "u hoort van mijn advocaat". En als bedrijf moet je daar dan energie in steken die *andere* mensen veel beter ten goede zou komen.
Ik blijf er gewoon bij dat Tele2 het hele verhaal niet goed heeft doordacht, en dat de huidige regeling aanvaardbaar zou zijn indien Tele2 gewoon duidelijk maakt dat bij stopzetten van het Tele2 abo de verkochte modem met een absoluut minimum aan technische kennis terug in algemeen bruikbare toestand kan worden gebracht. Want I320, de verbolgenheid bij de eerste klanten was in eerste instantie niet dat we geen poorten konden openzetten, maar dat *jullie* (Tele2 dus) dat *OOK* niet wilden of in staat waren om dat te doen (om maar een voorbeeld te geven). En dat was echt *te* gek om los te lopen.
En dan zijn reakties zoals die van GeertAki 110% begrijpelijk : er zijn er veel die met dat idee rondliepen, ik inclusief !
Heel egoïstisch misschien, maar bij mij draait Tele2 na een moeilijke eerste paar maanden nu een jaar perfect, en zijn de overgebleven punten (het feit dat ik eigenlijk officieel niet beschikken kan over mijn Voip gegevens) niet meer belangrijk genoeg om tegen de voordelen op te wegen. Als Tele2 gewoon nu de klant duidelijk maakt hoe hij bij afloop van contract de modem algemeen bruikbaar maakt, en liefst een aanpassing doet van het huidige profiel systeem zodat een Tele2/Tele2 inlog toegang geeft tot de fysische lijn-data, is deze hele discussie compleet overbodig, tenminste naar mijn bescheiden mening.
Een tevreden Tele2'er.
je stampt zeker niet tegen mijn schenen, want voor velen onder jullie ben ik ook gekend en weten zij ook wat ik doe
Nu ik volg jou hoor, er zijn er heel heel weinig die hun fouten (al dan niet durven) toegeven. En ja in het begin was het inderdaad zo dat niet de klanten, niet de mensen van de helpdesk poorten konden open zetten, maar (in mijn ogen dan) kwam dit grotendeels doordat er voorheen geen poorten werden geblokkeerd. Het ding stond in zijn kinderschoenen, ...
Ik heb zelf ook All In, en heb er mij al kostelijk op geamuseerd om het te proberen voor elkaar krijgen dat er iets fout liep, maar dat is tot nu toe nog niet het geval geweest
Nu ik volg jou hoor, er zijn er heel heel weinig die hun fouten (al dan niet durven) toegeven. En ja in het begin was het inderdaad zo dat niet de klanten, niet de mensen van de helpdesk poorten konden open zetten, maar (in mijn ogen dan) kwam dit grotendeels doordat er voorheen geen poorten werden geblokkeerd. Het ding stond in zijn kinderschoenen, ...
Ik heb zelf ook All In, en heb er mij al kostelijk op geamuseerd om het te proberen voor elkaar krijgen dat er iets fout liep, maar dat is tot nu toe nog niet het geval geweest
- Kwabber
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
- Locatie: Izegem
- Bedankt: 3 keer
Bij mijn firmware upgrade optie staat er:Warlock schreef:(voor alle duidelijkheid de router die je via Belgacom kan kopen is niet voorzien van hun eigen firmware ik heb daarvoor gebeld en dat kan je zelf checken indien je d’r niets van gelooft 080022800 )
Code: Selecteer alles
Firmware Upgrade
This tool allows you to upgrade the router firmware using a file provided by us. You can download the latest firmware from http://selfcare.belgacom.net/
De firmware die Belgacom op hun site aanbied is de officiële firmware van de modemfabrikant en kan je ook vinden op de site van modemfabrikant. Het is wel handiger voor de klanten dat ze via de Belgacom site firmware support hebben. Dus zou je kunnen zeggen het is hun firmware er is alleen niet mee geknoeidKwabber schreef:Dus is het eigenlijk wel een beetje een eigen firmware, niet?
hehe kwabber we zijn bijna buren ik ben van regio kortrijk
Doe eens een harde reset van de router ( langs achter op de router met iets fijn op de reset drukken en blijven inhouden tot het power LEDtje rood word niet langer want dan word het oranje) Als tele2 de firmware niet heeft bijgewerkte via internet (wat niet echt verstandig zou zijn) dan zit je weer met de default user accounts van tele2 aangepaste firmware en als je die kent dan kan je weer inloggen.iNFERNiS schreef:Euh, wat is er gebeurt, het gebruikelijke Administrator password werkt plots niet meer? Ik geraak er alleen nog maar op met tele2/tele2. Vandaag krijg ik te zien dat mijn modem volledig reset is en niks werkt nog.
Kan iemand het nieuwe admin login pm'n?
Ik heb PM gestuurd maar ik heb de indruk dat mijn PM niet verstuurd worden ze blijven in “Postvak Uit” zitten & er staan geen in de “Verzonden Items” ?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat betekent dat de ontvanger ze nog niet gelezen heeft ...Warlock schreef:Ik heb PM gestuurd maar ik heb de indruk dat mijn PM niet verstuurd worden ze blijven in “Postvak Uit” zitten & er staan geen in de “Verzonden Items” ?
hallo , ook wij hebben veel problemen met tele2 , ik heb 3 tel.nrs gebruikt , een 02 , 078 en 070 , bij alledrie kwam ik bij de helpdesk terecht , ik heb er een expert bijgehaald die zei dat er aan het draadloze signaal iets mankeerde , bij tele2 gaf de ene persoon ons de gebruikersnaam en ww ( wel verkeerd!) en de andere persoon (bij een volgende oproep) zie dat hij dit niet mocht geven????? Er was ook iemand vd helpdesk die me vertelde dat de reset-knop was uitgeschakeld(door hen !!!) want ik vertelde dat we hadden geprobeerd om te resetten en dat dit niet lukte.Zij kontroleren alles en hebben hun klanten in hun macht. Telkens komen zij weer met dezelfde uitvluchten af en is het zeker niet bij hen dat de fout ligt, maar het is wel raar dat het (voorlopig) wel werkt , na veel kwade telefoons , maar ipv 4mb/ps heb ik nu maar 1,1mb/ps waar ik vroeger wel de 4mb haalde. Wat kan men doen tegen zulke praktijken?
groetjes, mamiere
Waar heb je maar 1.1mb/ps op de WiFi verbinding of op de adsl verbinding.mamiere schreef:hallo , ook wij hebben veel problemen met tele2 , ik heb 3 tel.nrs gebruikt , een 02 , 078 en 070 , bij alledrie kwam ik bij de helpdesk terecht , ik heb er een expert bijgehaald die zei dat er aan het draadloze signaal iets mankeerde , bij tele2 gaf de ene persoon ons de gebruikersnaam en ww ( wel verkeerd!) en de andere persoon (bij een volgende oproep) zie dat hij dit niet mocht geven????? Er was ook iemand vd helpdesk die me vertelde dat de reset-knop was uitgeschakeld(door hen !!!) want ik vertelde dat we hadden geprobeerd om te resetten en dat dit niet lukte.Zij kontroleren alles en hebben hun klanten in hun macht. Telkens komen zij weer met dezelfde uitvluchten af en is het zeker niet bij hen dat de fout ligt, maar het is wel raar dat het (voorlopig) wel werkt , na veel kwade telefoons , maar ipv 4mb/ps heb ik nu maar 1,1mb/ps waar ik vroeger wel de 4mb haalde. Wat kan men doen tegen zulke praktijken?
Kan je het probleem iets beter uitleggen, want draadloos signaal heeft niks te maken met uw adsl snelheid.mamiere schreef:ik heb er een expert bijgehaald die zei dat er aan het draadloze signaal iets mankeerde
maar het is wel raar dat het (voorlopig) wel werkt , maar ipv 4mb/ps heb ik nu maar 1,1mb/ps waar ik vroeger wel de 4mb haalde.
Indien je inderdaad een WiFi (draadloos) probleem hebt, dan moet je eens nagaan of er geen storende elementen in de buurt van je modem staat.
Een verlaging in adsl snelheid is enkel van toepassing indien je dsl signaal zwak is.
Beiden hebben, zover ik weet, niets met elkaar te zien.
Ok, voor het geval dat je een overeenkomst "contract" heb voor een 4Mb verbinding, dan moet je een 4Mb verbinding hebben maar dit wil niet zeggen dat je constant aan 4Mb zal downloaden het is Max 4Mb wat op z’n Max 500KB/Sec komt (1Byte = 8Bit) in dat geval kan je er niet veel aan doen, vraag eens na of ASDL verbinding tussen u thuis en de centrale niet te lang is voor een 4Mb verbinding. Als Je effectieve met een 1Mb verbinding zit en een overeenkomst "contract" heb voor een 4Mb verbinding dan komt tele2 het contract niet na ook al kan de lijn maar 1Mb aan in dit geval kan je met tele2 kijken voor een oplossing ( contract aanpassen of zo… )mamiere schreef:op de adsl verbinding,die vd wifi varieert, max. is 54 mb maar het gebeurt dat die lager is.
vroeger had ik een snelheid van 4mbps (adsl) en een goede draadloze verbinding , er is niets veranderd in mijn huis , opeens geen draadloze verbinding meer en zodoende geen internet. Met een kabel werkte het wel.Na veel telefoons en anderhalve week miserie kreeg ik een telefoon van tele2 dat ik waarschijnlijk te ver vd centrale zit(ik ben niet verhuisd!)en dat daar waarschijnlijk het probleem lag.Zij beweren dat het enkel kan blijven werken als de snelheid van adsl verminderd wordt , wat nu ook gebeurd is.Ik ben al blij dat ik terug kan internetten maar onze deskundige zegt ook dat adsl en draadlooos signaal niets met elkaar te maken hebben, ik heb ondertussen op het forum wat gezocht , maar de opgegeven oplossingen om in de router te geraken lukken me niet , ook tele2 gaf als gebruikersn. en wachtw. 2 x tele2 , maar , noppes , ik ben via via in kontakt gekomen met de persoon die alles heeft geinstalleerd bij ons en die zegt dat tele2 die wachtw. zomaar veranderd , hij heeft daar 2 maanden gewerkt en is dan opgestapt , hij kon het niet aanzien hoe ze foefelden met alles.
groetjes, mamiere
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
In alle contracten wordt wel een melding gemaakt dat je 4Mbit of lager krijgt, afhankelijk van de technische haalbaarheid. Lees de algemene voorwaarden er maar eens op na. De ISP dekt zichzelf in in zijn voorwaarden.Warlock schreef: Als Je effectieve met een 1Mb verbinding zit en een overeenkomst "contract" heb voor een 4Mb verbinding dan komt tele2 het contract niet na ook al kan de lijn maar 1Mb aan in dit geval kan je met tele2 kijken voor een oplossing ( contract aanpassen of zo… )
Warlock , het rare is dat het voordien wel werkte en nu opeens niet meer , ik weet ook dat 4mb de max. snelheid is , enkele maanden geleden was de snelheid van adsl opeens 2,2mbps , ik heb dan een mail gestuurd met de vraag hoe dit kwam en dat ik toch betaalde voor een snelheid van 4mbps, mijn geld is toch ook niet gehalveerd als ik de rekening betaal. Opeens was de snelhied weer normaal , soms zelfs 4,1mbps. Dit heeft enkele maanden geduurd tot opeens het draadloze systeem niet meer werkte. Ik begrijp ze niet .
groetjes, mamiere
Hallo , vorige week heb ik een mail gestuurd naar de ombudsdienst telecommunicatie ivm met tele2. Deze morgen kreeg ik een telefoon van tele2 , de ombudsdienst had contact opgenomen met hen ivm met mijn klacht. Nu wisten ze mij te vertellen dat er een update nodig was van de speedtouch en dat ze die onmiddelijk zouden doen . Ook zouden ze wat veranderen aan de telefoonlijn zodat die beter zou werken . Ze beloofden mij ook dat ik met die nieuwe update zou kunnen inloggen in de speedtouch. Na weer een onderbreking in het draadloze systeem , weer een telefoon naar de helpdesk , werkt alles weer en rarara ik kan nu wel inloggen in de speedtouch. Opeens zien ze dat er een update nodig is , dit na 2 weken !! Ik zou iedereen aanraden om ook een mail te sturen naar de ombudsdienst : [email protected]: dit is een kleine moeite ,en ik ben er ( voorlopig )mee geholpen.Ik wilde jullie dit even laten weten.
groetjes, mamiere
Mamiere: leuk dat je weer op een 4Mb verbinding zit alleen jammer dat tele2 niet in actie schiet als de klant zelf contact neemt om het probleem opgelost te krijgen.
Ik zou dat ook eens moeten doen, ik zit sinds een 6á7 weken ook met een probleem bij tele2 toen was er een panne bij tele2 voor de panne was alles ok na de panne niet meer en zit ik met het volgend probleem http://forum.tele2.nl/viewtopic.php?p=240919#240919
Sindsdien bel ik veel naar de helpdesk van tele2 deze week belde ik maar 6 keer mijn probleem is nog niet opgelost maar ik kreeg een mailtje met de boodschap dat ze een admin account bij gemaakt hebben met de nodig user & pass erbij dus nu kan ik inloggen als admin en heb ik full controle over de router met tele2 zijn toestemming.
Leuk voor mij maar het komt erop neer dat zij het probleem niet opgelost krijgen dus met mijn admin account moet ik maar mijn plan trekken zo komt de bootschap over.
Ik heb wel al een andere ADSL router uitgetest en daarmee lukt alles wel voor het internet gedeelte VoIP zit niet op deze router dus
Op de 2de lijn is er nog een persoon met mijn dossier bezig die mij hoed geholpen heeft dus de ombudsman erbij halen stel ik nog even uit.
Ik zou dat ook eens moeten doen, ik zit sinds een 6á7 weken ook met een probleem bij tele2 toen was er een panne bij tele2 voor de panne was alles ok na de panne niet meer en zit ik met het volgend probleem http://forum.tele2.nl/viewtopic.php?p=240919#240919
Sindsdien bel ik veel naar de helpdesk van tele2 deze week belde ik maar 6 keer mijn probleem is nog niet opgelost maar ik kreeg een mailtje met de boodschap dat ze een admin account bij gemaakt hebben met de nodig user & pass erbij dus nu kan ik inloggen als admin en heb ik full controle over de router met tele2 zijn toestemming.
Leuk voor mij maar het komt erop neer dat zij het probleem niet opgelost krijgen dus met mijn admin account moet ik maar mijn plan trekken zo komt de bootschap over.
Ik heb wel al een andere ADSL router uitgetest en daarmee lukt alles wel voor het internet gedeelte VoIP zit niet op deze router dus
Op de 2de lijn is er nog een persoon met mijn dossier bezig die mij hoed geholpen heeft dus de ombudsman erbij halen stel ik nog even uit.
Hallo , voorlopig is de draadloze verbinding ok , maar , ik heb wel geen 4mbps meer , nu is het 1,1 mbps, zij zeggen als ze de snelheid weer omhoog doen dat de kans bestaat dat alles weer wegvalt , nochtans is het altijd goed gegaan met die 4mbps , ik had enkel problemen met die draadloze verbinding. Wel raar dat ze opeens ( na tussenkomst v ombudsdienst) ze opeens zien dat er een update nodig is. Mijn raad is , stuur een mail naar die dienst , het kan nooit kwaad. Ik kan u goed begrijpen , ik heb me al razend gemaakt op hen . Ik vind het ook vervelend dat telkens je belt naar de helpdesk je weer iemand anders aan de lijn krijgt en je dan weer je hele verhaal moet doen , volgende week dinsdag zal er iemand van hen mij opbellen om te horen of alles werkt zoals het zou moeten. Ben eens benieuwd .Zij kunnen veranderen wat ze willen zonder dat wij het weten.Waar sta je dan als consument?
groetjes, mamiere
PS. ik zie nu pas dat er ook een tele2 forum is , als je een mail stuurt naar de ombudsdienst gaan ze misschien eens serieus werk maken van je probleem en zien dat je genoeg hebt van al die problemen. Veel succes!
groetjes, mamiere
Je kunt altijd een andere ADSL router aansluiten, ik heb al een SMC7904WBRA aangesloten en dat werkt perfect alleen jammer dat er geen VoIP op zit dus dat is dan ook geen oplossing voor mij. Maar ik heb er ook een probleem mee dat het zo goed als iedere keer iemand anders is, ik leg mijn probleem niet meer uit ik vraag of ze mijn dossier willen bekijken en vraag of ze mij duidelijk kunnen zeggen wat ze gedaan hebben om het op te lossen waar ze eigenlijk niet op kunnen antwoorden.
Dat probleem ken , toen ik deze morgen moest terug bellen en vroeg om mij door te schakelen naar de persoon die me even voordien had opgebeld kreeg ik als antwoord ; ' mevrouw , ik zal u wel helpen.' ook zei ik dat er reeds een dossier was ivm ons probleem , geen reaktie , om zot van te worden!!!
groetjes, mamiere
Vraag maar eens iets zinnigs aan die mannen , ze geven een uitleg die op niks trekt . Hoe is de toestand bij u ? Als ik moet bellen naar hen ben ik het moe om steeds weer hetzelfde te moeten vertellen of vragen, als er nog eens iets misgaat schakel ik onmiddelijk de ombudsdienst in , ik hang geen uren meer aan de telefoon om toch maar gezever te horen.
groetjes, mamiere