Eigenlijk is dit niet proper .....

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Sinds eind vorig jaar heb ik BelgacomTV,... ingegaan op een actie,.. 2 maanden gratis Classic+ en AllFoot en zit daar aan vast voor 1 jaar.

Met nieuwjaar beslist Belgacom de voetbalmatch op zondag 18u00 niet meer op Canvas te tonen maar wel gratis verder op Belgacom TV in het Classic+ pakket.
Sinds kort doen ze daar dus nog een gratis voetbalmatch op zondag bij ... conclusie ...... ik betaal dus 20€, bij manier van spreken, voor de match die ik eventueel op zaterdag wil bekijken,... als ik dan al thuis ben tenminste. Meestal tonen ze er dan op zaterdagavond 6 tegelijk ofzo,... je kan tenslotte toch maar steeds naar 1 tegelijk kijken nietwaar.

Met Pay-per-view zou ik dus nu sowieso goedkoper af geweest zijn.
Eigenlijk vind ik dit dus niet proper van Belgacom wat ze klanten die in hetzelfde geval als mij verkeren achteraf gelapt hebben.
Calcio interresseerd me niet ter info.

Wat vinden jullie daarvan :roll:
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

ik begrijp het probleem niet zo goed, als ik wat je schrijft goed begrijp ben je boos om dat belgacom iets waar voor jij enkele maanden geleden geld betaalde nu gratis doet?
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Xi schreef:ik begrijp het probleem niet zo goed, als ik wat je schrijft goed begrijp ben je boos om dat belgacom iets waar voor jij enkele maanden geleden geld betaalde nu gratis doet?


Zo kan je het idd. wel een beetje stellen ja.
Niet volledig gratis maar toch al half.

vrijdag : niet altijd een topmatch maar soit,.. gratis
zaterdag : daar zou ik Pay-per-view kunnen kijken naar mij favoriete club aan 3,5€, de rest interresseerd mij toch niet.
zondag : om 18u00 ook gratis en dikwijls ook een topmatch,.. zie maar vanavond --> RC Genk - Anderlecht
zondag : ofwel om 13u00 ofwel 20u00 zou ik ook nog eventueel Pay-per-view kunnen kijken naar mijn favoriete club.

Dus,.. als ik de 3 dagen Pay-per-view zou kijken dan zou het in mijn geval maximum op 10,50€ komen wat tenslotte 9,50€ minder is dan wat ik nu betaal. Maximum aangezien ik 3 op 5 week-ends moet werken en dus bijna nooit aan die 3 matchen kijken toekom.

Snap je een beetje mijn frustratie nu sinds ze die extra matchen in jan. 2007 gratis beginnen geven zijn in het Classic+ pakket :roll:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

het was algemeen weten dat het contract met de vrt/sporza liep tot eind 2006. dit heeft voldoende in de pers gestaan. dus daarop moet je niet vitten. je krijgt iets gratis en je klaagt. het is vergekomen...
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

hollebollegijs schreef:het was algemeen weten dat het contract met de vrt/sporza liep tot eind 2006. dit heeft voldoende in de pers gestaan. dus daarop moet je niet vitten. je krijgt iets gratis en je klaagt. het is vergekomen...


Belgacom staff onder uw nick :roll: ,... als dat effectief zo is dan vind ik uw opmerking dus wel hoogst ongepast :roll: ... trouwens,... ik zie het verband tussen uw en mijn opmerking helemaal niet :roll:

.... en nog iets,... ik had het gewoon verkeerd op achteraf gezien,... in een verstrooide bui had ik het ineens op dat het op 20€/week-end kwam en blijkbaar uit het oog verloren dat het om 20€/ maand gaat wat uiteraard véél voordeliger is.

Maar nogmaals,... ik vind uw opmerking hoogst ongepast.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dus jij misrekent je, krijgt terecht de opmerking dat je klaagt over iets dat gratis is, hebt zélf gekozen voor een optie binnen een bepaalde dienst en vervolgens als je kritiek krijgt op je kortzichtigheid inzake is dit ongepast? Goe bezig jongen. Zelf was je dus uitermate correct?
probleumpje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:47

hollebollegijs schreef:het was algemeen weten dat het contract met de vrt/sporza liep tot eind 2006. dit heeft voldoende in de pers gestaan. dus daarop moet je niet vitten. je krijgt iets gratis en je klaagt. het is vergekomen...


Nooit content hé, een bedrijf is geen ocmw hoor !
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

probleumpje schreef:Nooit content hé, een bedrijf is geen ocmw hoor !

En een klant is een klant. En geen eindeloze boorput naar geld!
probleumpje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:47

rottekop schreef:
probleumpje schreef:Nooit content hé, een bedrijf is geen ocmw hoor !

En een klant is een klant. En geen eindeloze boorput naar geld!


Ga dan bij de voetbalbond zagen als je gratis voetbal wilt, maar zolang zij de rechten verkopen, zal er een aanbieder zijn die deze ter beschikking stelt....
probleumpje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:47

rottekop schreef:
probleumpje schreef:Nooit content hé, een bedrijf is geen ocmw hoor !

En een klant is een klant. En geen eindeloze boorput naar geld!



Voetbal kijken kies je zelf !
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Goendi schreef:Dus jij misrekent je, krijgt terecht de opmerking dat je klaagt over iets dat gratis is, hebt zélf gekozen voor een optie binnen een bepaalde dienst en vervolgens als je kritiek krijgt op je kortzichtigheid inzake is dit ongepast? Goe bezig jongen. Zelf was je dus uitermate correct?



Pfff,... hoefde dit nu ook nog echt :???:
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Xplod schreef:Pfff,... hoefde dit nu ook nog echt :???:

Trek het je niet aan. BGC is 1 bende geldwolven bijeen en wie hen verdedigt heeft er persoonlijk belang bij dat deze windmolen blijft draaien.
Als je termijn voorbij is dan is het de hoogste tijd om alles van BGC buiten te gooien. 8)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Xplod schreef:zaterdag : daar zou ik Pay-per-view kunnen kijken naar mij favoriete club aan 3,5€, de rest interresseerd mij toch niet.


Bij mijn weten kost pay-per-view 8€ per match.
Of jij moet "my club away" of zo bedoelen, maar dat zijn dan weer enkel de uit-matchen.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

rottekop schreef:
Xplod schreef:Pfff,... hoefde dit nu ook nog echt :???:

Trek het je niet aan. BGC is 1 bende geldwolven bijeen en wie hen verdedigt heeft er persoonlijk belang bij dat deze windmolen blijft draaien.
Als je termijn voorbij is dan is het de hoogste tijd om alles van BGC buiten te gooien. 8)



Yep, en dat voor een overheidsbedrijf. Dat is nog het ergste van al. Ofwel ben je commercieel bezig (= zonder een minister of staatssecretaris aan wie je verantwoording dient af te leggen) ofwel ben je een overheidsbedrijf.

Maar Belgacom eet van twee wallen en haalt het geld uit de klanten hun zakken met nutteloze extra's die worden gebruikt door een klein percentage (indien niet dient men dat te weerleggen met officiele cijfers) waardoor abb voor iedereen veel te duur blijft

Daarnaast is het nog altijd wachten op verdere technologische vooruitgang van het bedrijf (waar blijft ADSL2?)

En dat voor een telecom bedrijf die bijna 1 miljard euro winst heeft gemaakt.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

adsl2 is er al , en word gebruikt voor idtv klanten
VDSL is er ook al ..

het eigenlijke probleem is de default snelheid van de gewone adsl (whatever 2+ of Vdsl het is) en de maandelijkse dataliiet
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

hoy69 schreef:adsl2 is er al , en word gebruikt voor idtv klanten
VDSL is er ook al ..

het eigenlijke probleem is de default snelheid van de gewone adsl (whatever 2+ of Vdsl het is) en de maandelijkse dataliiet

Je hebt gelijk, maar met enkele grote Maar'en:
- Ze zijn nog steeds niet overal beschikbaar, vooral VDSL lijkt nog steeds maar voor een beperkte happy few
- ADSL2+ enkel voor de BGC TV klanten, en eigelijk krijgen ze gewoon ADSL snelheden voor internet.

BGC mag wel wat meer vaart zetten op het uitrollen van VDSL2 en ADSL2+, en het openstellen ervan voor andere providers.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

VDSL2 wordt niet uitgerold... Eerst hebje een VDSL netwerk nodig, daarna vervang je je VDSL kaarten door VDSL2 kaarten. VDSL is eind 2008 maximaal uitgerold, dus reken zelf maar uit.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

IKzelf heb telenet.
Maar om zo BGC af te schilderen.
Dit is typisch een forum klagen en zagen, wel alst u nie aanstaat zou ik zeggen ga dan naar een ander provider.
Ze gaan er heus niet van wakker liggen dat ze een probleemgeval kwijt zijn hoor.
Hollebollegijs komt gewoon op voor zijn werknemer, en eigenlijk liegt hij niet.
Maar natuurlijk het is altijd de provider nooit de mensen zelf.
En wa zie je de mensen schreeuwen het van de daken als ze naar een andere provider gaan maar ge hoort ze wel niet als ze zien dat ze verkeerd waren en terugkomen.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

@proxiboyke

1. Niet iedereen die overstapt is slechter af.
2. Bij een bedrijf als belgacom heerst niet de technologische kant of wat reeds mogelijk is .... maar het commerciële plaatje heeft er de bovenhand.
3. het ging oorspronkelijk over voetbal en de prijs daarvan. Lig ik als niet-voetbalfan dus niet van wakker ... maar het is logisch dat diegene die de uitzendrechten heeft , er winst wil uithalen. Ik hoop dat het hun niet lukt maarja das utopie zeker
4. let niet op goendi .. hij kan er ook ni aandoen dat hij zich enkel in zijn element voelt als hij een ander kan de les spellen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

denk je dat belgacom zijn prijzen van sommige produkten niet wil verlagen? Jazeker wil Belgacom dat, maar het BIPT zegt njet.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef:denk je dat belgacom zijn prijzen van sommige produkten niet wil verlagen? Jazeker wil Belgacom dat, maar het BIPT zegt njet.
De Belgische Staat is aandeelhouder in Belgacom.
Beter laten zoals het is, zoniet moeten ze opnieuw een plan uitdokteren om de begroting in orde te krijgen.

(denk aan verpakkingen en tax op vervuilende diesels welke de federale onlangs gefixt heeft 8))
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Blue-Sky schreef:
hollebollegijs schreef:denk je dat belgacom zijn prijzen van sommige produkten niet wil verlagen? Jazeker wil Belgacom dat, maar het BIPT zegt njet.
De Belgische Staat is aandeelhouder in Belgacom.
Beter laten zoals het is, zoniet moeten ze opnieuw een plan uitdokteren om de begroting in orde te krijgen.

(denk aan verpakkingen en tax op vervuilende diesels welke de federale onlangs gefixt heeft 8))


sorry maar dat is zever.
kijk ik werk nu voor belgacom.
maar ik zou ook lagere prijzen en ander limieten willen maar wat de meeste niet (willen) begrijpen is dat Belgacom niet zomaar doet wat het wil.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Percies of het bipt orgaan werkt 200% zoals het moet.
Een bekend italiaans spreekwoord zegt... rome is ni op 1ne dag gebouwd... En in belgië wordt dat .. de monopoly machtspositie van belgacom is niet op 1 dag afgebouwd...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef:sorry maar dat is zever.
kijk ik werk nu voor belgacom.
maar ik zou ook lagere prijzen en ander limieten willen maar wat de meeste niet (willen) begrijpen is dat Belgacom niet zomaar doet wat het wil.
Dat is geen aanval tegen jou, daarvoor respecteer ik dan ook een medewerker van Belgacom.
Maar,... de aandeelhouders kennen maar één ding heel goed, hunne portemonnee.
(het enige wat telt bij hen is geld, geld, en nog eens geld, in plaats van betere voorwaarden voor de klanten te geven)

Zo is er onder meer, het eenzijdig afschaffen van ADSL Multi incluis Norton. (geleverd via Belgacom-download)
Dit is een wijziging in het contract waar de klant niet om gevraagd heeft.
Het is nochtans niet mijn gewoonte om zever te vertellen. :-)

Nu, wie weet volstaat de firewall welke in mijn huidige versie WindowsXP SP2 ingebakken zit.
(en kan Belgacom zijn Norton download versie voor zich houden)
PS: Dat van die vervuilende diesels in een vorige reply, neem ik terug.
(luchtvervuiling daar hebben we genoeg van)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Blue-Sky schreef:
hollebollegijs schreef:sorry maar dat is zever.
kijk ik werk nu voor belgacom.
maar ik zou ook lagere prijzen en ander limieten willen maar wat de meeste niet (willen) begrijpen is dat Belgacom niet zomaar doet wat het wil.
Dat is geen aanval tegen jou, daarvoor respecteer ik dan ook een medewerker van Belgacom.
Maar,... de aandeelhouders kennen maar één ding heel goed, hunne portemonnee.
(het enige wat telt bij hen is geld, geld, en nog eens geld, in plaats van betere voorwaarden voor de klanten te geven)

Zo is er onder meer, het eenzijdig afschaffen van ADSL Multi incluis Norton. (geleverd via Belgacom-download)
Dit is een wijziging in het contract waar de klant niet om gevraagd heeft.
Het is nochtans niet mijn gewoonte om zever te vertellen. :-)

Nu, wie weet volstaat de firewall welke in mijn huidige versie WindowsXP SP2 ingebakken zit.
(en kan Belgacom zijn Norton download versie voor zich houden)
PS: Dat van die vervuilende diesels in een vorige reply, neem ik terug.
(luchtvervuiling daar hebben we genoeg van)


Multi wordt niet afgeschaft hoor. Het gaat enkel van naam veranderen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef:Multi wordt niet afgeschaft hoor. Het gaat enkel van naam veranderen.
Had ik niet gelezen, dat dit enkel nog geldig was voor de klanten welke ADSL Plus hebben?
Ofwel was dit niet duidelijk voorgesteld door Belgacom.
Terwijl ik echter de gewone ADSL Go heb. (of is dat nu terug gewijzigd en dus nog steeds geldig)

-> http://www.userbase.be/forum/download.php?id=1914

Dus ik heb nu nog steeds 15 GB/maand voor de Plus was dat 30 GB/maand dacht ik.

Vermits ik echter nooit aan 5 GB/maand kom heb ik dat dus niet nodig, voor het volume moet ik het dus niet doen, dat is duidelijk.

Wie van de members werkt enkel met de firewall van WindowsXP SP2 ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Blue-Sky schreef:Nu, wie weet volstaat de firewall welke in mijn huidige versie WindowsXP SP2 ingebakken zit.
(en kan Belgacom zijn Norton download versie voor zich houden)
PS: Dat van die vervuilende diesels in een vorige reply, neem ik terug.
(luchtvervuiling daar hebben we genoeg van)


Je Windows firewall volstaat NIET. Reden: het is alleen voor inkomende connecties en je hebt geen controle over uitgaande connecties. Stel dat je een trojan binnenhaalt of een prg installeerd met spyware, deze kunnen dan ongemerkt de E.T. uithangen (phone home).

Of Norton dan de goede oplossing is laat ik in het midden, er zijn freeware oplossingen genoeg (zowel firewall als antivirus).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

En er zijn ook enkele goede gratis firewalls die je op het net kan downloaden.
Gebruik comodo firewall op mijn laptop zelf. Redelijke interface, kan nog iets noob-vriendelijker.
niiwii
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:37

hollebollegijs schreef:denk je dat belgacom zijn prijzen van sommige produkten niet wil verlagen? Jazeker wil Belgacom dat, maar het BIPT zegt njet.


zwans. De prijsbepaling is vrij in belgie.
En dan nog de schuld leggen bij het bipt (dat bevolkt wordt door ex-belgacom personeel !!)

Bollegijs doelt natuurlijk op de woekerprijzen die belgacom oplegt aan de andere operatoren om het belgacomnet de gebruiken. deze praktijk werd terrecht veroordeeld door het bipt.


hollebollegijs schreef:sorry maar dat is zever.
kijk ik werk nu voor belgacom.
maar ik zou ook lagere prijzen en ander limieten willen maar wat de meeste niet (willen) begrijpen is dat Belgacom niet zomaar doet wat het wil.


Dit is nu gezever. De prijsbepaling is vrij in belgie (toegegeven er is een uitzondering voor belgacom (alsook telenet en de anderen trouwens), maar NIET naar de klant toe !!). En als je me niet gelooft vraag het eens aan de forum advokaat.

Xplod heeft groot gelijk. Wat belgacom hem gelapt heeft is niet proper. maar dat doet belgacom wel meer.
Laatst gewijzigd door niiwii 24 maa 2007, 12:05, in totaal 1 gewijzigd.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

@niiwii
Hij heeft wel gelijk hoor. Belgacom MAG zijn prijzen niet aanpassen omdat ze op die manier de alternatieve providers uit de markt concurreren.
En JA het BIPT is hiervoor verantwoordelijk. Volledig terecht overigens.
niiwii
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:37

Mr-t

Je beseft niet dat belgacom hier zijn geloofwaardigheid allang heeft verloren.
sta me toe te verwijzen naar makkelijk controleerbare statements van belgacomgetrouwe

1) prijsverhogeing gemaskeerd als verplichte indexaanpassing
2) De inlichtingendienst (1207) is niet van belgacom.

En nee het bipt verplicht belgacom NIET om deze hoge prijzen aan te houden.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Index aanpassing lijkt me normaal. Of ga je ook klagen als je loon geindexeerd wordt?

Wat betreft de prijzen, neem contact op met het BIPT. Er zal je veel duidelijk worden ;-)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Belgacom is wel degelijk gebonden aan bepaalde minimum tarieven, en dat omwille van volgende logica: Belgacom heeft de mogelijkheid om elke nieuwe operator volop uit de markt te concurreren aangezien ze effectief veel lagere prijzen kunnen aanbieden zonder er last van te ondervinden. Een ander kan dit niet.

Waarom klagen jullie niet bij het BIPT? Laat hen de tarieven verplicht verlagen, voor ALLE producten. Het zal de markt pas écht opengooien.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Goendi schreef:Belgacom is wel degelijk gebonden aan bepaalde minimum tarieven, en dat omwille van volgende logica: Belgacom heeft de mogelijkheid om elke nieuwe operator volop uit de markt te concurreren aangezien ze effectief veel lagere prijzen kunnen aanbieden zonder er last van te ondervinden. Een ander kan dit niet.

Waarom klagen jullie niet bij het BIPT? Laat hen de tarieven verplicht verlagen, voor ALLE producten. Het zal de markt pas écht opengooien.

Alles op het bipt steken is wel heel makkelijk natuurlijk.
Waar blijft adsl2? Het bipt wil dat het er komt maar belgacom blijft tegenwerken. En zo zijn er nog wel wat dingen. Het is Belgacom die wil blijven stilstaan en omdat het bipt bijna geen macht heeft kunnen zij er niets aan doen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Das pure zever. Het BIPT is helemaal niet gebonden aan wat Belgacom voorstelt. Het straffe is echter dat het BIPT die dingen "blindelings" volgt, en vervolgens Belgacom de zwarte piet toegeschoven krijgt 'omdat het makkelijk is het BIPT iets kwalijk te nemen'. Wat verwacht je dan? Dat Belgacom naar de onderhandelingen met het BIPT trekt, en meldt 'het zal allemaal gratis zijn'?

Voorts stilstaan, er ligt zo goed als een VDSL netwerk. Dat is geen vooruitgang? Voorts is het BIPT zeker niet machteloos. Ze hebben voldoende middelen om dingen te veranderen als ze dat wensen! Er zijn ook een hoop verplichtingen die Belgacom moet nakomen, en die zijn opgelegd door het BIPT. Komaan eh, al dat gezever enkel en alleen omdat het Belgacom is... Uitermate subjectief!

Overigens, deze topic gaat over hoe men Belgacom wil opsplitsen, en er staat nergens dat die alternatieve ISP's bij het BIPT beroep hebben aangetekend tegen de verplichting om sociale tarieven te hanteren, zoals Belgacom deze verplichting heeft. Concreet betekend dit dat enkel Belgacom momenteel verplicht is om sociale tarieven aan te bieden zolang deze beroepsprocedure geldt. Voor mij toont dit evenzeer de onwil van alternatieve ISP's aan om mee te werken. Het kan niet zijn dat enkel Belgacom verplichtingen heeft tav de maatschappij, en dat commerciële firma's vervolgens de voordelen cadeau krijgen. Of vind mijnheer van wel??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goendi schreef:Concreet betekend dit dat enkel Belgacom momenteel verplicht is om sociale tarieven aan te bieden zolang deze beroepsprocedure geldt. Voor mij toont dit evenzeer de onwil van alternatieve ISP's aan om mee te werken. Het kan niet zijn dat enkel Belgacom verplichtingen heeft tav de maatschappij, en dat commerciële firma's vervolgens de voordelen cadeau krijgen. Of vind mijnheer van wel??


Je vergelijkt wel appelen met peren... van zodra de alternatieve providers dezelfde voorwaarde hebben om het netwerk te gebruiken als BGC zelf zullen zij er vermoedelijk geen probleem mee hebben.

Eerst dubbel en dik betalen voor het netwerk... en dan nog eens zelf een sociaal tarief moeten ophoesten, je zou voor minder dwars liggen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Je vergelijkt wel appelen met peren... van zodra de alternatieve providers dezelfde voorwaarde hebben om het netwerk te gebruiken als BGC zelf zullen zij er vermoedelijk geen probleem mee hebben.

Eerst dubbel en dik betalen voor het netwerk... en dan nog eens zelf een sociaal tarief moeten ophoesten, je zou voor minder dwars liggen


Telenet zit evengoed tussen die alternatieve providers. Net als Versatel, Scarlet en Mobistar overigens. Al deze hebben zij in grote mate een eigen netwerk, en gebruiken op de meeste lokaties enkel de local loop. En zoals ik reeds zei, laat het BIPT die prijzen dan corrigeren? Het is niet omdat Belgacom bepaalde voorstellen doet, dat het BIPT hen daar volop in moet volgen!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”