Welke Wireless Router bij Digitel-box?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

Van mijn huidige Linksys Wireless router is door Dommel.com geconstateerd dat ie een verstoring op het telefonie-gedeelte van de digitel-box (Fritzbox Fon) veroorzaakt.

Nu wil ik deze vervangen, maar weet niet welke ik dan zal kopen. Kan ik beter kiezen voor iets anders dan een Linksys?
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Wat zegt Dommel zelf? Zij zullen daar de meeste ervaring mee hebben.
Hier staat een Belkin wireless G-router achter de Fritzbox en daar heb ik geen problemen mee.
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

Dommel zwijgt over deze vraag in alle toonaarden.

Heb vanmiddag maar opnieuw de vraag onder de aandacht gebracht.

Ik hoorde van Belkin routers dat ze wat moeite hebben met Bittorrent?

[edit]
Hoor van Dommel ook dat Belkin geadviseerd wordt, zal er zo een bestellen.
[/edit]
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik denk dat je gewoon wat geluk moet hebben met de router denk ik. Mss staan de juiste poorten niet open? Of blokkeerd je firewall sommige dingen?
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

ljd schreef:Ik denk dat je gewoon wat geluk moet hebben met de router denk ik. Mss staan de juiste poorten niet open? Of blokkeerd je firewall sommige dingen?


Neuh, de verstoring is er als de router aangesloten is, en niet als ie niet aangesloten is. Sowieso loopt het voip-verkeer niet over de Linksys, maar over de Fritz!box
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb met deze modem nog niet de moeite genomen om de poorten voor bittorrent open te zetten, maar waarom zou een Belkin meer problemen geven met torrents? Het is toch een kwestie van de juiste poorten open te zetten?
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

Kokki schreef:Ik heb met deze modem nog niet de moeite genomen om de poorten voor bittorrent open te zetten, maar waarom zou een Belkin meer problemen geven met torrents? Het is toch een kwestie van de juiste poorten open te zetten?


Sommige routers hebben moeite met veel connecties afhandelen. Dit varieert erg sterk per router, afhankelijk van de gebruikte hardware, maar ook zeer zeker afhankelijk van de software in de router.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

rtificial schreef:Dommel zwijgt over deze vraag in alle toonaarden.

Heb vanmiddag maar opnieuw de vraag onder de aandacht gebracht.

Ik hoorde van Belkin routers dat ze wat moeite hebben met Bittorrent?

[edit]
Hoor van Dommel ook dat Belkin geadviseerd wordt, zal er zo een bestellen.
[/edit]

Ik heb een Belkin wireless modem/router, werkt perfect, op een ding na dan. Soms, niet steeds dus, stoppen FF,Bittorrent,etc (maar raar genoeg niet emule) met downloaden nadat de modem reconnect bij een 36u disconnect.
Niets ernstig, moet gewoon de modem heropstarten manueel of via de routerpage zelf. het is natuurlijk wel vervelend als het gebeurd terwijl je slaapt of weg bent. Blijkbaar is het een bekend zeer bij Belkin modem/routers naar ik op dit forum en in de winkel waar ik hem kocht hoorde. Het is een beetje luck of the draw dus als je met Belkin gaat.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Draco888 dit heb ik ook aan de hand dat ik soms zonder internet val.
Alles ff restarten en dan gaat het weer.
Ik heb een Belkin Pre-N maar mijn volgende router gaat denk ik toch geen Belkin meer zijn hoor.
Vanacht alles klaar gezet om te downloaden en deze morgen stond ik op en het was weer vandat. :evil:
En hier is het altijd als ik een nieuw ip adres gekregen heb.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ketter schreef:Draco888 dit heb ik ook aan de hand dat ik soms zonder internet val.
Alles ff restarten en dan gaat het weer.
Ik heb een Belkin Pre-N maar mijn volgende router gaat denk ik toch geen Belkin meer zijn hoor.
Vanacht alles klaar gezet om te downloaden en deze morgen stond ik op en het was weer vandat. :evil:
En hier is het altijd als ik een nieuw ip adres gekregen heb.

Yup precies hetzelfde, de mijne is nog een wireless G54.
Mehh ik ga waarschijnlijk ook een ander merk nemen voor mijn volgende router, maar daarvoor wacht ik eerst nog de introductie van de definitieve N-standaard af.
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

Hmm, dat zijn dus inderdaad de problemen waarover ik gehoord had. Ik vind het vervelend dat er hier al direct 2 mensen zijn die dat zo ervaren, maar wellicht is dit niet van toepassing op een Accesspoint... Wellicht zit de problematiek bij Belkin inderdaad bij het opnieuw connecteren na een IP change, en daar heeft een Accesspoint niet echt last van lijkt me...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

rtificial belkin heeft goede garantie en goede support maar daar koop je niks mee he als de router steeds uitvalt.
Eerst dacht ik dat het door Dommel kwam maar na wat opzoeken over Belkin heb ik gezien dat er veel mensen dat probleem hebben.
Dus ik zou je aanraden niks van belkin te kopen
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

ketter schreef:rtificial belkin heeft goede garantie en goede support maar daar koop je niks mee he als de router steeds uitvalt.
Eerst dacht ik dat het door Dommel kwam maar na wat opzoeken over Belkin heb ik gezien dat er veel mensen dat probleem hebben.
Dus ik zou je aanraden niks van belkin te kopen


Toch adviseert Dommel een Belkin. Als ik nu een andere koop, en het probleem blijft, dan zegt men dat ik hun advies niet opgevolgd heb.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

rtificial schreef:
ketter schreef:rtificial belkin heeft goede garantie en goede support maar daar koop je niks mee he als de router steeds uitvalt.
Eerst dacht ik dat het door Dommel kwam maar na wat opzoeken over Belkin heb ik gezien dat er veel mensen dat probleem hebben.
Dus ik zou je aanraden niks van belkin te kopen


Toch adviseert Dommel een Belkin. Als ik nu een andere koop, en het probleem blijft, dan zegt men dat ik hun advies niet opgevolgd heb.


rtificial maar belkin is ook goed alleen ik koop het denk ik nooit meer.
Zoek is rond en je zal zien hoeveel problemen er wel niet zijn met belkin.
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

ketter schreef:
rtificial maar belkin is ook goed alleen ik koop het denk ik nooit meer.
Zoek is rond en je zal zien hoeveel problemen er wel niet zijn met belkin.


Ja, dat weet ik, veel problemen.

Maar vertel mij dan eens wat ik moet doen.

    Dommel komt bij mij een digitel wifi box aansluiten. Ze komen er achter dat dit niet werkt doordat ik vervan de centrale zit, en dat slecht werkt met de wifi uitvoering van de Fritz. We besluiten de gewone digitel box op te hangen, en dan mijn bestaande Linksys wifi router hier op aan te sluiten.
    Dit LIJKT te werken, alles functioneert ook naar behoren, maar zodra ik gebeld wordt, hoor ik enkel aan mijn kant van de lijn een sterke ruis/verstoring.
    Dommel komt langs om het probleem te bekijken. Conclusie is dat het een probleem in de interne bekabeling moet zijn, en men laat een kort UTP kabeltje á € 15,00 achter.
    Ik sluit mijn router aan met dat kabeltje, en het probleem blijft nog steeds.
    Opnieuw contact gezocht met Dommel. Het probleem was volgens hun technieker ook nooit de bekabeling, maar de router. Die veroorzaakt de verstoring. Wanneer hij zijn laptop direct aangesloten had was er geen probleem.
    Om nu te voorkomen dat ik voor niets geld uit geef, zoals die € 15,00 aan dat kabeltje, heb ik Dommel gevraagd welke router of access point ik zou moeten gebruiken wil ik dit probleem niet hebben. Het antwoord hierop is dat zij Belkin adviseren, en hier goede ervaring mee hebben.


Als ik nu dus een ander merk koop dan Belkin, en ik heb nog steeds die verstoring, dan heb ik dat advies niet opgvolgd, en loop ik dus de kans dat ik opnieuw weer een andere moet kopen, of niet?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

rtificial het klopt wel wat je zegt.
Probeer dan een belkin want het kan ook goed zijn dat je dan van de ruis verlost bent.
Maar ik heb een beetje genoeg van die router hier :)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

De Belkin is ook goed, voor het WiFi gedeelte dan. Alleen jammer en extreem vervelend van het reconnect issue.
Mischien dat het zelfs geen enkele rol speelt als je een vast IP hebt.
Want ik denk dat het is zoals rtificial zei, dat het enkel gebeurt bij een IPchange.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Draco888 schreef:De Belkin is ook goed, voor het WiFi gedeelte dan. Alleen jammer en extreem vervelend van het reconnect issue.
Mischien dat het zelfs geen enkele rol speelt als je een vast IP hebt.
Want ik denk dat het is zoals rtificial zei, dat het enkel gebeurt bij een IPchange.


Draco888 het klopt wat je zegt hoor.Als ik soms een week hetzelfde ip heb dan moet ik ook niet resetten maar ander ip is in 99% van de gevallen Belkin resetten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”