Alleen zorg je er zo wel voor dat de consument teveel blijft betalen. Dat een Belgisch bedrijf er beter mag van worden mij niet gelaten, 't is zelfs toe te juichen want die betalen hier belastingenGoendi schreef:Dat klopt. En waarom zou dit voor een privébedrijf ineens anders zijn als voor een voormalig overheidsbedrijf? Begin niet over belastingbetaler eh, eerder zei ik al dat ik liever heb dat Belgacom als BELGISCH bedrijf profiteert van dat netwerk, dan de aandeelhouders van een buitenlandse grootmacht. Want laten we wel wezen, vergeleken met Tele2 is Belgacom een relatief kleine garnaal. Tele2 heeft heus de mogelijkheden om op grote schaal een eigen netwerk te ontwikkelen. Het zou hen echter veel minder opbrengen, en daarmee ook hun aandeelhouders. Idem overigens voor Mobistar.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik bekijk dit dus vanuit het perspectief van de consument te dienen dan van de aandeelhouders te dienen. De overheid moet voor zijn burgers zorgen en dit door een vrije markt te voorzien waarin de concurrentie welig kan tieren en bedrijven dwingt te innoveren aan een correcte prijs om de concurrentie voor te blijven. Maar helaas is de overheid hier ook de grootste aandeelhouder van één van de grootste marktspelers. Conflict of interest anyone?