Petitie Voor Hogere Upload!!! :)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
poepsimpel

ik en een paar vrienden hebben besloten om een petitie op te starten...

om een hogere upload cap te krijgen, omdat 15 kbps een beetje belachelijk is...

plz help ons... 8)

teken onze petitie!!!

http://www.petitiononline.com/amid14u/petition.html
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

No thanks.
En waarom niet ? Niet omdat ik persé vind dat "we" content moeten zijn met 128Kbit/s, maar wel omdat ik vrees dat zo'n petitie niks uithaalt.
Zeker niet als mensen ze beginnen te ondertekenen met Piet Piraat... (jaja, ik ben een kijkje gaan nemen :-) ) Dan kun je toch niet verwachten dat zoiets au serieux genomen wordt ?

PS. op de eerste pagina van de petitie staat dat we de petitie moet "zingen", en dus niet "tekenen" 8-)
If you can't beat them, confuse them.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb ook zo m'n bedenkingen bij die petitie. Niet dat ik het niet eens ben dat de upload compleet niet in verhouding is met onze download, maar dit heeft absoluut geen zin. Ook al verzamel je 2000 handtekeningen, wat dan nog? Een petitie zal daar niets aan kunnen veranderen naar mijn mening.
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Ik ben van mening dat zo'n petitie niet veel zal veranderen aan de huidige situatie. Je hebt wel ergens een punt dat de dl/ul-verhouding momenteel niet in verhouding is. Maar zo'n actie zal naar mijn weten BGC niet snel bewegen. Ik vrees ervoor dat dit zinloos is.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Als BGC dit wil verhogen op eigen initiatief zou het welkom zijn, voor mij persoonlijk niet noodzakelijk maar wel interessant voor andere users.
Ik vond deze vraag om ondertekening ook weinig zinvol en wou er deze morgen ook niet op reageren.
(zou een stunt zijn van Belgacom t.o.v. Telenet, indien de upload wat hoger zou liggen, andere mogelijkheid neem ADLS+ en betaal er voor)
Sluit mij dus aan bij de visie van onze members welke al in deze topic geantwoord hebben. 8-)
Afbeelding
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik ga hier ook niet voor stemmen. Even m'n standpunt toelichten. Dit is zinloos. Je hebt voor Belgacom ADSL gekozen en je wist van in het begin dat je zoveel ging hebben als upload, dan had je maar een andere formule moeten nemen en hier uiteraard een "beetje" voor bij te betalen.

Op het moment ben ik zeer tevreden van mijn upload en zou echt niet weten waarom jij zoveel nodig zou hebben. Het enige dat ik hier kan uit afleiden is dat je een server wil gaan draaien wat uiteraard niet kan nu. En als je een hogere upload zou hebben, wat vroeger het geval was dan zou je nog steeds zitten met dat dynamic ip. Ik zou gewoon zeggen: zijt tevreden met wat je hebt. Je zou even goed een petitie kunnen opstarten voor bevoorbeeld Smart wagens dat je bevoorbeeld wil dat ze evenveel paardenkracht hebben als bij bevoorbeeld een BMW. Dit is hetzelfde. Je moet nu niet gaan aankomen met een petitie (die dan nog niets gaat uithalen). Je hebt voor Belgacom gekozen en wist wel degelijk de specs. van de lijn die je zou krijgen. Daar had je maar vroeger aan moeten denken.

Zo, even m'n standpunt toegelicht. :-)
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Heatryn,

waarom die mens(en) een hogere upload wil zijn uw zaken niet .... en waarom zou hij geen server mogen draaien ? vroeger was het expliciet verboden om servers te draaien dat is nu niet meer verboden. het officiele standpunt is nu servers toegelaten maar je krijgt geen support dervoor m.a.w als u in de problemen komt => you're on your own

ok Heatryn "dan heb je maar een andere formule moeten kiezen" ik vind dat dit niet gaat heb je die prijzen van adsl pro , office of premium al eens gezien ?????? die upload mag best hoger doch hebben we weinig reden tot klagen nu en eeeuh Heatryn skynet internet is altijd al met een dynamic ip geweest dus wat zit je daar over te zeveren ?
Registered Linux user #286313
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Kalm Erik!

Een petitie zal denk ik niet veel uithalen.
Als je meer upload wil is het beste protest dat je kan maken gewoon naar een andere provider gaan (ADSL2fit bvb). Op deze manier zullen ze het zeker voelen bij Belgacom en misschien ook iets ondernemen.
NuKeM
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad, laten we het beschaafd houden :P
Ieder mag zijn standpunt hebben, ieder mag daarvan afwijken, maar laten we onze standpunten zonder krachttermen verwoorden... (laat het schieten op mijn persoontje beginnen :-) )

Trouwens, waar zitten we ons druk in te maken ? Onze gast ("poepsimpel") is blijkbaar de weg naar dit forum verloren... Dit maak ik op aan het feit dat de overduidelijke spellingsfout op de "homepage" nog steeds niet is aangepast (waarom in het Engels trouwens ? Als het gaat over Belgian ISP's dan is het misschien aangeraden om de petitie op te stellen in het NL en het FR...
If you can't beat them, confuse them.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

At Erik:

Ik verklaar gewoon m'n standpunt. En met dat gezever over dynamic ip's heb ik aangehaald omdat dit wel een reden heeft, namelijk dat die lijn niet aangewezen is voor servers te draaien. En denk je niet dat Belgacom zich niet gaat afvragen waarom jullie een hogere upload willen? Ik zelf heb nog nooit problemen gehad omdat jullie vinden dat we een te lage upload hebben. M'n upload is 20kb en ben daar tevreden van.

En geen support op geven, laat me niet lachen, dit heeft een reden hoor. Ze willen het hosten van servers zoveel mogelijk indijken hoor en hiervoor hebben ze hun eigen middeltjes. En dit is maar goed ook, want die lijn is daar niet snel genoeg voor en is dus gewoon mb verspilling. Als je echt servers wil draaien moet je maar een leased line ofzo nemen. Ik bedoel dus wel degelijk servers voor buitenaf. Ik heb hier ook een server draaien in mijn netwerk maar niet voor de buitenwereld. Voor lokaal te testen en dergelijke. En dan over die prijzen nog: als je echt een snellere lijn wil moet je er maar eens wat meer geld tegenaan smijten. Dit is in alle werelden zo en zal ook niet veranderen. Voor kwaliteit (in dit voorbeeld snelheid bedoelt) moet je dan maar wat meer uitgeven hé als je dat er natuurlijk voor over hebt, heb je dat er niet voor over heb je niet het recht van zagen dat de upload te laag is.

Nog even dat voorbeeldje aanhalen van die wagens: je moet ook niet naar een goedkoper merk gaan klagen dat je een wagen wil van betere kwaliteit, als je echt een betere wagen wil, zal je er meer geld moeten aan uitgeven en dit is overal zo

En we hebben ZEKER NIET te klagen. Ik heb geen enkel zwak punt van Belgacom ADSL gevonden tot op heden. Nu alles goed geconfigureerd is, gaat alles prima. :wink:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Heatryn schreef:M'n upload is 20kb en ben daar tevreden van.

Mag ik je er even op wijzen dat de meesten van ons met een upload zitten van pakweg 13 kb en niet met 20 zoals jij?

Nu, een hogere upload heeft bijlange niet veel met servertjes draaien te maken hoor. Ik neem nu even een voorbeeld van e-mail. Ik ben nogal vaak met grafische bestanden bezig en mail dan ook vaak vrij grote attachments door. Dat betekent dat een mail al snel een paar minuten nodig heeft om te vertrekken bij mij.

Een andere publiek dat een hogere upload vraagt zijn de gamers. Als je eens met vrienden wilt gamen (eventjes de klasgenootjes afmaken, weet je wel) kan je op je 128 kbit uploadje niet meer dan 2 guests aan, of de boel begint te laggen.

Hoeveel mensen die een hogere upload willen denk je dat als reden 'servertje draaien' heeft? 0,1% ? Ik denk zelfs nog minder, en daar is de 36-uren ip-wissel niet vreemd aan. Trouwens, hosting kost tegenwoordig echt niet veel meer en je bent met zoiets vaak veel beter af.

P2P-filesharing dan? Met je 10 gb-limiet zal je dat wel snel het zuur opbreken hoor. Dat zal vaak betekenen dat je je 10 GB meer aan upload opmaakt dan download.

Wat ik bovendien een belangrijke reden vind voor het verhogen van de upload is de letter A in ADSL. Dat betekent asynchroon. Met andere woorden: de volledige capaciteit van je lijn wordt volledig verdeeld over zowel up- als download. In de praktijk betekent dit dat het beter gaan van het andere een verslechtering van prestaties betekent voor de andere. Hoe vaak zie ik m'n download naar 30 kb/sec terugvallen als m'n zus aan het webcammen is? Vaak. De uploadcapaciteit is gewoon compleet niet meer in evenwicht met de downloadcapaciteit, en dat is eigenlijk een fout die Belgacom gemaakt heeft. Door de karakteristieken van ADSL moeten up-en download namelijk mekaar een beetje aanvullen. Bij 1,1 mbit was de 128 kbit eigenlijk nog genoeg, maar door de downloadcapaciteit driemaal te vermenigvuldigen had de upload ook zo'n beweging moeten maken, en dat is niet gebeurd.

Het klopt dat de upload in buurlanden (ik spreek nu bvb over Nederland) vele malen hoger ligt (zelfs 1 mbit gezien gisteren), en dat is enkel omdat ze daar de verhouding up- en download wel respecteren.

Ik ben daarom voor het verhogen van de upload, niet omdat "ik dat wel leuk zou vinden", maar omdat het eigenlijk een technische blunder is.

(overigens vind ik een petitie geen goed idee, maar kom, je kan proberen).
poepsimpel

Ik ben creator van topic en zal ook ff mijn standpunt duidelijk maken.

Heel tof dat jullie allemaal tevreden zijn met jullie upload snelheid, maar ik niet! Waarom?
Hierom:
* Zoals al eerder aangehaald is 15kb/sec idd veel te weinig om deftig te kunne multi playeren of eigen server opzetten om met vrienden potje te cs-en ofzo. Kijk naar X-Box Live: recommed specs: upload of 512kbit staat er letterlijk! Zelfde met de komende PS2 online community. Waarom worden wij "gesdcrimineerd" tegen over andere landen die wel upload snelheid hebben in verhouding met hun download snelheid? Zo veel extra zal het niet vragen van de ISP's, van de aangeboden bandbreedte wordt gemiddeld 5% (ja VIJF!!!) gebruikt.
* Om een server (FTP) te draaien is niets verkeerd mee, integendeel is zelfs handig om van buiten uit remote iets van je computer af te halen. Dynamic IP probleem is op te lossen met BNC-scripting. Om er een warez server van te maken (wat ik helemaal niet bedoel) heb je al minstens 5mbit duplex nodig, en dit vraag ik niet, ik vraag 10% ervan (512kbit) dus illegaliteit heeft er niets mee te maken.
* Om als je bv. files moet verzenden voor werk/school en die vallen nog al groot uit, zou het handig zijn om hogere upload snelheid te hebben.
* Om deftig te kunnen web-cammen terwijl iemand anders kan gamen of andere internet activiteit.
* ...

Ik weet ook dat een petitie niet DE oplossing is, maar het is beter als NIETS en ons er zo maar bij neer te leggen. Geen woorden maar daden, daarom dacht ik beter deze kleine daad dan maar voort er over te zagen.

Greets
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Poepsimpel, ik kan je alleen maar 100% gelijk geven hoor. Toch is het reëel gezien praktisch onmogelijk om hierover een serieuze petitie te starten en moest dat al kunnen, dan is het nog twijfelachtig of je genoeg stemmen zal krijgen waardoor BGC naar je zal luisteren.

We hebben het hier ook al afgewogen om zo'n actie te starten, met dezelfde eisen en uitleg, maar het is nooit zover gekomen.
Er is misschien wel een manier om dit te doen en dat is de grote aanpak. Hiermee bedoel ik dat enkele bekende ADSL (of zelfs kabel) sites SAMEN een petitie starten en ook enkele PC magazines en andere aanschrijven in de hoop een zo groot mogelijk publiek te berijken.
Indien dat een beetje lukt, samen met een serieuze dummy proof petitie website, dan is er misschien eens kans :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Allereerst Erik en Heatryn, cool down, don't get personal!

Wat betreft deze actie, jammer genoeg maar helemaal loos... gaat niks uithalen. Slecht georganiseerd. Op de titel zie ik al staan: To all belgian ISP's...

Hmm Adsl2fit, Xs4all, en andere net4all providers -> hebben reeds hogere upload!
En dan de rest.. die kan er NIETS aan doen, want het is BGC die bepaald wat de profielen op de dslams zijn. Maw of je nu Planet abonee bent of Tiscali of Skynet.. maakt allemaal niets uit, die providers kunnen zelf niets doen om de snelheid op te voeren.. denk zelf niet dat zij véél druk kunnen uitoefenenen.. want ze hebben niks met die lijnen te zien en die dslams. Het zijn de dslams van Belgacom. Maw al tot de verkeerde mensen gericht!

Ten tweede, als ik hier een script opstart, kan ik die petitie 100x tekenen --> ongeldig. Ze is nu al ongeldig.

Dit is gewoon een zinloze actie.. sorry. We hebben inderdaad al ook manieren bedacht om iets te doen.. maar dit is zeker niet de manier.

Wat betreft die hogere upload om te gamen enzo.. binnekort kan je daar iets beginnen aan doen bij Skynet door het PowerPack. Het is een kleine verhoging (128k>192k) voor de gamers =).
Dus Belgacom is wel bezig met die zaken eh :)

Nu volgens mij is de hoofdreden van de belgische isp's (bgc-telenet) dat ze deze snelheid laag houden voornamelijk het draaien van servers. Het mag maar weinigen zullen het echt doen nu omwille van de upstream. Maar als ze de snelheid verhogen zullen meerderen zich aangetrokken voelen. Nu als iedereen zijn mailservertje gaat opzetten, dan gaan we het spam probleem niet oplossen want garantie zitten bij die die nen mailserver willen opzetten héél wat mannen die niks kennen van Security en kunnen die servers héél goed misbruikt worden ten nadele van zowel anderen als Skynet...

Nuja, kzou zeggen de oplossing voor gamers: ofwel powerpack ofwel overstap naar a2f (maar dan mindere ping, skynet rules 4ping).

En het is niet België die ons discrimineert, vélé landen waar die upload zo hoog is worden gesubsidieerd.. zie maar in andere topics in dit forum. Vnl Scandinavische landen. In belgië kent men dit - nog - niet.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

The Oddity schreef:Nu als iedereen zijn mailservertje gaat opzetten, dan gaan we het spam probleem niet oplossen want garantie zitten bij die die nen mailserver willen opzetten héél wat mannen die niks kennen van Security en kunnen die servers héél goed misbruikt worden ten nadele van zowel anderen als Skynet...

Juist om die reden is poort 25 (smtp) closed voor inkomende connecties. Je kan wel je poort omzetten, maar hoeveel services gaan gaan smtp zoeken op bvb poort 7525 ? Nu, je kan via DNS en met name de MX-records wel mail fowarden naar de juiste poort, maar de mensen die zoiets opgezet krijgen zullen ook wel weten hoe je je mailserver moet beveiligen tegen spam.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Heatryn, je vergelijking met die smart en die BMW gaat niet op omdat internet nu eenmaal evolueert en je up de langen duur meer krijgt voor evenveel geld, maar bij skynet duurt dat 'op de langen duur' nogal heel erg lang.

Petities dat helpt niet bij grote bedrijven. Grote bedrijven die luisteren bijna niet naar hun klanten, die denken dat ze het allemaal veel beter weten.

De enige echte oplossing is die zoals ik ze heb gedaan (denk ik), ik ben gewoon overgestapt naar adsl2fit om mijn onvrede te uiten. Als er veel mensen dit doen zullen ze wel verplicht te zijn om te luisteren! (niet dat ik terug ga naar BGC ;) )

Mijn upload: 30-35 KB/sec! (nog niet alles, maar al vele beter dan de belachelijke 13 KB/Sec van skynet)

greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”