powerpoint

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
kova007

hallo
ik ben bezig met een cursus powerpoint maar is op afstand en duurt eeuwen eer ik een mail terug krijg op een vraag daarom probeer ik hier maar eens
ik moet dus op een powerpoint presentatie een lamp aanbrengen dat lukt maar die moet eerst wit zijn daarna een flits en daarna geel worden iemand een idee hoe ik dit het beste doe want ik weet het niet ik wer k met powerpoint 2000 graag enige hulp
alvast bedankt op voor hand
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm vraagje,

hoe breng je die lamp aan? Is dat via een imported image? of is dat een object dat standaard in powerpoint 2000 zit?

Normaal gezien moet je die animatie zelf opbouwen, dus na 0s -> witte lamp, na 10s flits in de lamp en 20s -> gele lamp.

Ik weet niet of er een voorgeprogrammeerde animatie hievoor in powerpoint zit.. ik denk van niet, meestal moet je dingen zelf opbouwen.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat kan het beste door 2 afbeeldingen te hebben: eentje waarbij de lamp brandt en eentje waarbij de lamp niet brandt.

En dan zet ja achtereenvolgens op de slide op mekaar: de gedoofde lamp, een witte rechthoek zo groot als de hele slide en dan de brandende lamp.

Nu moet je weten dat in Powerpoint 2002 (XP) mooiere effecten mogelijk zijn (zijnde alpha-transities, en die zouden nu van pas komen).

Je moet die zodanig over mekaar zetten en transities op zetten.
Nu, dat flits-effect zal je niet makkelijk kunnen maken in 2000.
Ik heb iets gemaakt in 2002, je moet eens zien of je er iets aan hebt.
Bijlagen
lichteffect.ppt
PPT van dat lichteffect
(33 KiB) 77 keer gedownload
kova007

thx voor de informatie maar ben er nog niet echt uit hoor hoe pas ik die timing toe en versta niet hoe je alles kunt opmaken graag wat meer uitleg indien mogelijk
alvast bedankt op voorhand
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die timing kan je toepassen door rechtermuisklik op die afbeelding en dan ergens bij animatie te zoeken dacht ik.

Je hebt twee mogelijkheden van animatievoortgang:

bij een muisklik, ofwel na x-aantal seconden. Maw iets automatischer dan met de muis :)

Ik weet niet of het dit is dat je bedoelt...

Alles kunt opmaken? wat bedoel je? Als je je eigen figuur gebruikt kan je er toch mee doen, wat je wilt?
I love it when a plan comes together!
kova007

bedankt allemaal door jullie tips ben ik er uitgeraakt mocht iknog vragen hebben zal ik zker terug komen
nogmaals bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”