dvd player speelt geen dvds af

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Hey

ik zit met een verveldend probleem ik mijn computer heeft een dvd rw maar deze werkt al enige tijd niet meer. vroeger stond de region op 1 (usa) omdat ik deze films bekeek maar dit lukte na een tijdje niet meer 'zo goed'. nu heb ik de region omgeschakeld naar region 2 maar gek genoeg lukt het nog steeds niet om een dvd film af te spelen als ik een dvd film inplaats krijg ik de melding dat er geen schijf in de dvd rw geplaatst is. plaats ik een cd-rom in (met een programma op) dan word de cdrom automatisch gelezen en opgestart.

is hier een oplossing voor hopelijk wel

bedankt

greetz ME
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gekke vraag misschien, maar heb je wel degelijk een Video-DVD-afspeel-programma er op staan, à la WinDVD of PowerDVD?
KK
Elite Poster
Elite Poster

En wat als je een DVD-ROM in de speler plaatst (game ofzo)? Kan die dan gelezen worden?
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

ja ik heb powerdvd op die computer
ik heb bij men andere computer net het zelfde gedaan dus van region 1 naar region 2 geplaatst en die computer speelt nu wel zonder problemen af.

dit is wel een heel groot vervelend probleem ik heb het nog eens nagekeken en de region staat goed op 2 dus

mijn moederbord was deze maand kapot en is vervangen kan het daar iets mee te maken hebben? maar ja dan zal die toch ook geen cdroms kunnen lezen? en een dvd game heb ik niet om te testen
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het omschakelen van regio1 naar regio2.

Is de DVD speler die niet werkt dezelfde als de DVD speler die wel werkt?
Zijn er eventueel geen firmware updates beschikbaar?
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Ik heb het volgende nagegaan

de dvd staat in regio 2
het type is HL-DT-ST DVD +- RW GWA416AB
(aangekocht bij dell; heb reeds de site gecheckt en enkele updates enzo gedownload van de dell site slecht 1gedownload item kan ik installeren maar na het opnieuw opstarten van de comp werkt het nog steeds niet)

volgende melding krijg ik al ik bij hardware mijn dvd nakijk: This device is working properly.

vraag me af hoe ik dit kan oplossen
hebben jullie een idee?
Cyperken
Starter Plus
Starter Plus

Kan je normaalgezien niet het device amper 1 maal van region veranderen? Daarna moet het naar de fabrikant om gereset te worden....

Vreemd vind ik wel dat jouw DVD speler de disc niet meer ziet, dat ligt dan niet aan het regio nummer.
Nemesis
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

bij de meeste dvd's kan je de regio 5 keer omschakelen dacht ik
Do not meddle in the affairs of hackers,
for they trash script kiddies,
and eat Microsoft servers for breakfast.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Nemesis schreef:bij de meeste dvd's kan je de regio 5 keer omschakelen dacht ik

Dat dacht'k ook. Een goeie tijdelijke oplossing zou misschien zijn om ze ondertussen met VLC te bekijken, ik dacht niet dat die over regio's viel.

Cyberlink 1,2
Digital Digest
Doom9 : Region Free
DVD Genie

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Volgens mij is je DVD-laser pickup gewoon stuk. Die is verschillend van de CDrom pickup : het is perfect mogelijk een DVD station te hebben dat wel nog DVD's kan lezen en geen cd's en vise-versa daardoor.

Ongeacht je regio code moet je het medium minstens kunnen herkennen als medium, enkel het afspelen van de film lukt dan niet meer. Als je de ingestoken DVD ook niet meer kan openen met verkenner, is je DVDrom station hoogstwaarschijnlijk gewoon stuk.

Twijfel je er nog aan, probeer dan een data-dvd. Leest die ook niet, is het heel zeker tijd voor een nieuwe drive. Fout komt trouwens vrij vaak voor bij LG's (kom dat op onze RMA wel vaker tegen).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”