Overstap Mobistar - EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

Ik zit ook te denken aan overstap van Mob(i)star naar EDPnet.
Grootste probleem is dat Mobistar (en dat hebben ze goed bekeken) nu de kosten voor de telefoonlijn verekend met Belgacom en ik dus in principe geen vaste lijn meer heb.
Aangezien de snelheid en de service van Mobistar zwaar te kort schiet wil ik graag overstappen.
Skynet en telenet zijn als monopolie spelers totaal uitgesloten en EDPnet lijkt me een goede keuze.
Wat betaal ik weer extra voor een nieuwe tellijn en abo p/mnd?

Vereisten voor mij zijn:
min 4Mb lijntje met ook effectief behoorlijk snelheid.
betrouwbare verbinding
gratis helpdesk (heb me bij Mobistar blauw betaald aan dei helpdesklijn toen ik ca 5 dagen totaal geen verbinding heb gehad door problemen bij Mobistar)
Liefst nieuwsgroepen (alhoewel ik payserver heb)
behoorlijke data/mnd (> 10Gb)
Woon in de zone 089
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Woon ook in zone 089 maar gebruik dommel.
Heb ook payserver en daarmee lukt het me 300 gieg in de maand er door te trekken, dit komt door de snelle mediumband van Dommel.
Dit doe ik niet elke maand, alleen de eerste maand na mijn telenet periode.
EDPnet is natuurlijk ook gewoon een goede keuze.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Informeer in elk geval eerst of het huidig Belgacom netwerk wel een betrouwbare ADSL overdracht mogelijk maakt vooraleer je overstapt naar andere ISP.
Wat is je huidige afstand tot wijkcentrale ? Indien dit de oorzaak is van onbetrouwbare internetverbinding dan zal een andere ISP weinig verschil uitmaken. Tenzij overschakelen naar Skynet. Belgacom groep bepaald nl of je in bepaalde gevallen naar een dichter gelegen wijkcentrale kan aangesloten worden.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Zou zowel Dommel als EDPnet aanraden.

Btw; Zit momenteel op EDPnet en het gaat toch goed dus :-D
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

dejean schreef:Informeer in elk geval eerst of het huidig Belgacom netwerk wel een betrouwbare ADSL overdracht mogelijk maakt vooraleer je overstapt naar andere ISP.
Wat is je huidige afstand tot wijkcentrale ? Indien dit de oorzaak is van onbetrouwbare internetverbinding dan zal een andere ISP weinig verschil uitmaken. Tenzij overschakelen naar Skynet. Belgacom groep bepaald nl of je in bepaalde gevallen naar een dichter gelegen wijkcentrale kan aangesloten worden.


Ik heb vroeger Skynet ADSL gehad en nooit problemen ....

Maar wat wellicht het belangrijkste voor mij is, is dat de verbinding snel en vooral betrouwbaar is (niet zoals bij Mobistar dat ik op gegeven moment 5 dagen zonder internet zit)
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

Voor het aanvragen van een andere telefoonlijn gebaseerde ADSL aanbieder zal ik dus eerst minstens een Discovery lijn moeten aanvragen ??
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

TaranQ schreef:Voor het aanvragen van een andere telefoonlijn gebaseerde ADSL aanbieder zal ik dus eerst minstens een Discovery lijn moeten aanvragen ??


Als je terug naar Skynet gaat niet, anders wel vrees ik.
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

Deej_1977 schreef:
TaranQ schreef:Voor het aanvragen van een andere telefoonlijn gebaseerde ADSL aanbieder zal ik dus eerst minstens een Discovery lijn moeten aanvragen ??


Als je terug naar Skynet gaat niet, anders wel vrees ik.


?? waarom niet ?
Ik heb nu Mobistar Connect en daarvoor heb ik dus mijn vaste lijn bij Belgacom opgezegd toendertijd. Heb dus ook geen telnr. meer waarmee ik nieuwe aanvraag kan doen (en beschikbaarheid etc en betrouwbaarheidstest kan doen). Ik heb toch dan ook voor Skynet geen vaste lijn meer...
probleumpje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:47

TaranQ schreef:
Deej_1977 schreef:
TaranQ schreef:Voor het aanvragen van een andere telefoonlijn gebaseerde ADSL aanbieder zal ik dus eerst minstens een Discovery lijn moeten aanvragen ??


Als je terug naar Skynet gaat niet, anders wel vrees ik.


?? waarom niet ?
Ik heb nu Mobistar Connect en daarvoor heb ik dus mijn vaste lijn bij Belgacom opgezegd toendertijd. Heb dus ook geen telnr. meer waarmee ik nieuwe aanvraag kan doen (en beschikbaarheid etc en betrouwbaarheidstest kan doen). Ik heb toch dan ook voor Skynet geen vaste lijn meer...


Die andere alternatieve operatoren moeten willen, ze kunnen , maar willen is nog iets anders.....
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

De vaste (discovery) lijn is alweer aangevraagd ....
Nu kan ik het beste denk ik wachten tot deze geactiveerd is en vervolgens een aanvraag doen bij EDPnet en na activatie van EDP mijn abo bij Mob(i)star opzeggen ??
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”