netconnect plus / netconnect + boostpack: mediumband at 1536

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

davygky542 schreef:ik wil hier geen domper op het feestgebeuren zetten maar ik heb verleden week een aantal mails gestuurd naar dommel omdat ik aan het twijfelen ben tussen een netconnect plus en een netconnect pro. Ik stelde hen de vraag wanneer de happy hours ingingen, en ze antwoordde mij dat dit kwam MAAR DAT ZE NIET WISTEN WANNEER DIT GING GEBEUREN!!

dus heeft er iemand al ervaringen met die verhoogde mediumband?

davygky542 er staat toch duidelijk in een andere post happy hours: downloadtraffic between 01.00 AM and 01.00 PM counted only for 60%
As of 15/03/2007 dommel.com will implement the download "happy hours".
En wat heeft dat dan te maken met de verhoogde mediumband ?
davygky542
Member
Member

er werd gepost op een site van dommel dat er happy hours zijn vanaf 15/3, de helpdesk van dommel wist niet wanneer het in voege ging wanneer ik er eergisteren naar vroeg!!

Dus deze verhoogde mediumbandsnelheden, staat wel ergens op eens site maar heeft iemand al verhoogde snelheden gehaald op mediumband.

Dat is mijn punt!
DarX-S0ul
Starter
Starter

davygky542 schreef:er werd gepost op een site van dommel dat er happy hours zijn vanaf 15/3, de helpdesk van dommel wist niet wanneer het in voege ging wanneer ik er eergisteren naar vroeg!!

Dus deze verhoogde mediumbandsnelheden, staat wel ergens op eens site maar heeft iemand al verhoogde snelheden gehaald op mediumband.

Dat is mijn punt!

Ik zit op mediumband en de download snelheid is verhoogd
Robinvv
Pro Member
Pro Member

DarX-S0ul schreef:
davygky542 schreef:er werd gepost op een site van dommel dat er happy hours zijn vanaf 15/3, de helpdesk van dommel wist niet wanneer het in voege ging wanneer ik er eergisteren naar vroeg!!

Dat is mijn punt!

Ik zit op mediumband en de download snelheid is verhoogd

Kun je eens een speedtest doen en hier posten aub ?
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
DarX-S0ul
Starter
Starter

speedtest vanop userbase

Your DOWNLOAD Speed:
189 kbps or 24 KB/sec

an efficiency of ~5%

up
Your UPLOAD Speed:
236 kbps or 30 KB/sec

http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp

Your DOWNLOAD Speed:
189 kbps or 24 KB/sec

an efficiency of ~5%

up
Your UPLOAD Speed:
236 kbps or 30 KB/sec

Heb dit gedaan toen ik ff men torrents heb gestopt

Vind het wel raar, als ik men azu aanzet dan download ik tegen
130 -à 150 kb/sec

heb het ff op een andere speedtest site gedaan

http://www.speedtest.ch/
you can download at 124.9 KB/sec. from our servers.
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Merci, dan weet ik waar ik aan toe ben als het zo ver mocht zijn :-)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

davygky542 schreef:ik wil hier geen domper op het feestgebeuren zetten maar ik heb verleden week een aantal mails gestuurd naar dommel omdat ik aan het twijfelen ben tussen een netconnect plus en een netconnect pro. Ik stelde hen de vraag wanneer de happy hours ingingen, en ze antwoordde mij dat dit kwam MAAR DAT ZE NIET WISTEN WANNEER DIT GING GEBEUREN!!

dus heeft er iemand al ervaringen met die verhoogde mediumband?

Ik denk dat je de twee dingen verward.

Happy Hours: Betekend dat je verbruik tussen 01u en 13u maar aan 60% gerekend wordt. Dit is gratis voor alle Dommelaars.

Boostpack: Deze optie kost 6€/maand en verhoor uw upload- en mediumband snelheid + je krijgt nog 10GB extra volume.

EDIT: Had niet gezien dat we al een pagina verder zaten.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Braincel schreef:Laat ons zeggen dat we het boost package hebben en zo slim zijn
van 50 gig te downloaden tussen 1am en 1pm : 1gig=600Mb dan.
Das 40% meer , komt overeen met 70 gigabyte eigenlijke download.
Met de introductie van die nieuwe meting zou je nogeens 11% moeten winnen dus eigenlijk 77 gigjes.

Dit telt toch ook voor de mensen zoner boostpackage. (Zie post hierboven.)

Met de boost package:
Je mag 60GB downloaden, en tussen 01u en 13u wordt volume maar voor 60% aangerekend.
DUS als je kaan 100GB downloaden en er wordt maar 60GB (= 60% van 100GB) aangerekend.
Met de oude meter was dit maar 89GB effectief geweest en met de nieuwe meter kan je dus echt 100GB downloaden.

eniac schreef:Ik denk eigenlijk dat je wat verkeerd zit met je rekenen...
Als je 70GB download en daarvan slechts 60% aangerekend wordt, dan komt dat op 42GB.
Nee, als je alles tussen 1am en 1pm doet, dan kom je op 83.33GB.

Met die 11% dan ook nog eens ingerekend:
(50 / 89) * 100 = 56.17
(56.17 / 60) * 100 = 93.63GB

Vergeet er wel niet bij te vermelden dat jij zonder boost package rekend. Voor de rest klopt je berekening wel ongeveer behalve uw 11%, die verlies nu gewoon bij alle provider en vanaf nu bij dommel niet meer.

Zonder boost package:
Je mag 50GB downloaden, en tussen 01u en 13u wordt volume maar voor 60% aangerekend.
Dus als je kaan 83,33GB downloaden en er wordt maar 60GB (= 60% van 100GB) aangerekend.
Met de oude meter was dit maar 74,16GB effectief geweest en met de nieuwe meter kan je dus echt 83,33GB downloaden.
Johnneke
Member
Member

joske69 schreef:en zijn jullie echt zo content met die mediumband? Ik heb constant 5% packetloss als ik op mediumband zit.

Als ik download, dan schommelt de snelheid ook tussen de 2kb/s en de 70k/s, de snelheid is nooit stabiel.

Jongen hebt gij ooit op telenet smallband gezeten :???: :twisted:
Mediumband is een extratje dat niemand anders bijna aanbied, je qos (quality of service) word verlaagd om de mensen wat niet aan hun limiet zitten niet te benadelen maar daarbuiten is mediumband geweldig, naar de referentie met telenet toe, daar had je ook unlimited volume op smallband, je kon enkel maar hopen dat je geen mailtje had dat groter was als een paar kb of je kon je mail nog niet meer inhalen door timeouts met hun 1 a 2kb/s
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Mediumband is prachtig!

Op de speedtest haal ik altijd maar een goei 90-100 kb/s ...

Maar als ik in werkelijkheid een bestand download is het 140-150 kb/s :-D

Vergeleken met Telenet... Genoeg op smallband gezeten :twisted:
joske69
Starter Plus
Starter Plus

Johnneke schreef:Jongen hebt gij ooit op telenet smallband gezeten :???: :twisted:
Mediumband is een extratje dat niemand anders bijna aanbied, je qos (quality of service) word verlaagd om de mensen wat niet aan hun limiet zitten niet te benadelen maar daarbuiten is mediumband geweldig, naar de referentie met telenet toe, daar had je ook unlimited volume op smallband, je kon enkel maar hopen dat je geen mailtje had dat groter was als een paar kb of je kon je mail nog niet meer inhalen door timeouts met hun 1 a 2kb/s

Nee inderdaad, ik heb nooit op smallband gezeten. Ik kom van easynet waar ze alleen breedband kenden. Ik vind ook niet dat dommel moet adverteren dat hun mediumband 1mbps/256kbit is, zonder erbij te vermelden dat deze traffiek de laagste prioriteit krijgt in het netwerk. Dit staat nl nergens vermeld op hun site en kreeg ik pas te horen toen ik een ticket aanmaakte bij de helpdesk.
bf62
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

joske69 schreef:
Johnneke schreef:Jongen hebt gij ooit op telenet smallband gezeten :???: :twisted:

Nee inderdaad, ik heb nooit op smallband gezeten. Ik kom van easynet waar ze alleen breedband kenden. Ik vind ook niet dat dommel moet adverteren dat hun mediumband 1mbps/256kbit is, zonder erbij te vermelden dat deze traffiek de laagste prioriteit krijgt in het netwerk. Dit staat nl nergens vermeld op hun site en kreeg ik pas te horen toen ik een ticket aanmaakte bij de helpdesk.

Staat er wel:

netconnect : wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd?

net voor het bereiken van de 50 gb limiet zal u een e-mail ontvangen met de vraag om een keuze te maken uit 3 opties :

a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 gb transfer om te schakelen op medium band (1 mbps down en 256 kbps up). in dit geval dient u niet te klikken op één van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. u kan aan deze 1 mbps zeer comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

joske69 schreef:en zijn jullie echt zo content met die mediumband? Ik heb constant 5% packetloss als ik op mediumband zit.

Als ik download, dan schommelt de snelheid ook tussen de 2kb/s en de 70k/s, de snelheid is nooit stabiel.

Misschien hangt dat van de regio af, met netconnect en boostpack haal ik vlot 100 tot 120KB/s met mediumband. En zonder packet loss.

Na Easynet is het natuurlijk een stap terug, maar ik denk dat Dommel het beste alternatief is voor Easynet.
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Even een vraagje,ik heb een netconnect plus abo , en met een speedtest kom ik op hetvolgende

Your DOWNLOAD Speed:
3381 kbps or 423 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
260 kbps or 33 KB/sec .

Ik dacht zelf dat je een keuze in je dommelaccount op dmmel.com om een boostpack te nemen of krijg je die optie als je nog op breedband zit en bijna de limiet van de 100 gb hebt bereikt?Kan nl geen keuze maken op dit moment voor boostpackage.
En zou normaal de uploadsnelhied niet liggen op 320 kbps,want dit is echt de max die ik eruit haal. :?
Live life to the Max
Braincel
Pro Member
Pro Member

Ondervind nu toch een haar in de boter bij dommel.
Nu niet dat ik er wakker van lig maar toch.
Ik opteerde voor de boostpackage en bij de RESET van mijn account
werd weliswaar mijn downloadlimiet verhoogd maar mijn upstream niet.
Reset van mijn account was op 08/03.
15/03 eindelijk 448kbps en tegen het einde van de avond terug 256kkbps.
Ik heb mijn modem terug opgestart dus daar light het probleem niet
Heeft iemand dezlfde ervaring.
Dommel is the way!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

dat is ook normaal. ADSL levert nooit dezelfde snelheid. Dit is heel afhankelijk. Soms krijg je meer upload signalen en soms minder, dit is hetzelfde voor download.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”