reset router
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Hallo
Telkens als ik een nieuw ip krijg van Dommel moet ik hier router zitten te resetten .Soms wel 4 a 5 keer voor dat ik weer op internet kan
Weet er iemand hoe dat dit komt.Ik heb in het verleden al is contact met dommel opgenomen maar ze wisten zelf niet hoe dat dit komt en daarom probeer ik het hier een keer om tot een oplossing te komen want dit begint me te veel te worden. Soms is het een tijdje goed en dan begint het weer Bij de vorige provider had ik dit probleem nooit.
Voor de rest toch wel tot nu toe tevreden van Dommel
Router is een Belkin Pre N router
Mvg Ketter
Telkens als ik een nieuw ip krijg van Dommel moet ik hier router zitten te resetten .Soms wel 4 a 5 keer voor dat ik weer op internet kan
Weet er iemand hoe dat dit komt.Ik heb in het verleden al is contact met dommel opgenomen maar ze wisten zelf niet hoe dat dit komt en daarom probeer ik het hier een keer om tot een oplossing te komen want dit begint me te veel te worden. Soms is het een tijdje goed en dan begint het weer Bij de vorige provider had ik dit probleem nooit.
Voor de rest toch wel tot nu toe tevreden van Dommel
Router is een Belkin Pre N router
Mvg Ketter
Om de hoeveel tijd krijg je een nieuw IP? Bij mij is het meestal hetzelfde IP adres iedere keer (soms één cijfertje hoger, of eentje lager).
Dat was bij Versatel anders, daar zat ik duidelijk in een veel bredere reeks, dus het schommelde sterk.
Ik heb ook last van reset-manie af en toe, en ik vraag me af of het niets met dat quasi-statische IP te maken heeft.
Dat was bij Versatel anders, daar zat ik duidelijk in een veel bredere reeks, dus het schommelde sterk.
Ik heb ook last van reset-manie af en toe, en ik vraag me af of het niets met dat quasi-statische IP te maken heeft.
Om de 36u is er een disconnect, mijn modem (Speedtouch 716) reconnect dan telkens van de eerste keer.
Deze middag is er wel een onverwachte disconnect geweest waarbij het niet lukte om te reconnecten, pas na een half uur lukte het, maar mi lag de fout bij Dommel, de DNS servers werkten ook een tijdje niet.
Deze middag is er wel een onverwachte disconnect geweest waarbij het niet lukte om te reconnecten, pas na een half uur lukte het, maar mi lag de fout bij Dommel, de DNS servers werkten ook een tijdje niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
BungaMan ja ik gebruik de laatste nieuwe firmware maar ik denk toch dat het ergens bij de instellingen van de router hier ligt want er zijn zoveel mensen met een router die Dommel gebruiken en die hebben dat probleem niet .
Perkele hier heeft het ook ff platgelegen deze middag maar het heeft niet echt lang geduurd hier
Perkele hier heeft het ook ff platgelegen deze middag maar het heeft niet echt lang geduurd hier
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11831
Is ook zo'n probleem denk ik. Ik heb gisteren (lag er ook uit 8| ) effen mijn oude router geprobeerd maar kreeg hem niet deftig aan de praat.
Ik zal eens een logje beginnen bij houden van wanneer ik er uitvlieg en IP bijhouden.
Ik had (voor dommel/pc format) een financieel programma lopen dat MOET 24/5 online zijn (uitgez. weekend dus)
Heb plannen om die terug te installeren
Is ook zo'n probleem denk ik. Ik heb gisteren (lag er ook uit 8| ) effen mijn oude router geprobeerd maar kreeg hem niet deftig aan de praat.
Ik zal eens een logje beginnen bij houden van wanneer ik er uitvlieg en IP bijhouden.
Ik had (voor dommel/pc format) een financieel programma lopen dat MOET 24/5 online zijn (uitgez. weekend dus)
Heb plannen om die terug te installeren
Het is allemaal goed en wel om te zeggen dat aan de instellingen ligt. Maar ik heb al zitten prutsen tot in het oneindige.
Misschien ligt het effectief aan de modem/router, maar dan op zo'n manier dat alleen sommige apparaten er last van hebben. Ze slaan tilt na verloop van tijd. Blijkbaar is de effort om met Dommel verbonden te blijven hun teveel. Dat, of het heeft iets met de IPs te maken.
Misschien ligt het effectief aan de modem/router, maar dan op zo'n manier dat alleen sommige apparaten er last van hebben. Ze slaan tilt na verloop van tijd. Blijkbaar is de effort om met Dommel verbonden te blijven hun teveel. Dat, of het heeft iets met de IPs te maken.
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
Drewvt schreef:Het is allemaal goed en wel om te zeggen dat aan de instellingen ligt. Maar ik heb al zitten prutsen tot in het oneindige.
Misschien ligt het effectief aan de modem/router, maar dan op zo'n manier dat alleen sommige apparaten er last van hebben. Ze slaan tilt na verloop van tijd. Blijkbaar is de effort om met Dommel verbonden te blijven hun teveel. Dat, of het heeft iets met de IPs te maken.
iemand die ik ken had ook een dergelijk probleem met zijn belkin. WIj hebben er een eind aan zitten prutsen... Met mijn router werkte het perfect. Dezelfde instellingen op zijn belkin brachten geen soelaas. Hij heeft nu toch een andere gekocht
Ik heb zelf een USR en dat spul vertikt het ook om opnieuw in te bellen als de connectie weg valt. Moet dus iedere keer inloggen op de router effe disconnect en connect en het is ok. Vervelend maar is langs de andere kant een bijkomende security :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
Praetorian schreef:Drewvt schreef:Het is allemaal goed en wel om te zeggen dat aan de instellingen ligt. Maar ik heb al zitten prutsen tot in het oneindige.
Misschien ligt het effectief aan de modem/router, maar dan op zo'n manier dat alleen sommige apparaten er last van hebben. Ze slaan tilt na verloop van tijd. Blijkbaar is de effort om met Dommel verbonden te blijven hun teveel. Dat, of het heeft iets met de IPs te maken.
iemand die ik ken had ook een dergelijk probleem met zijn belkin. WIj hebben er een eind aan zitten prutsen... Met mijn router werkte het perfect. Dezelfde instellingen op zijn belkin brachten geen soelaas. Hij heeft nu toch een andere gekocht
yup heb ook een belkin momenteel en da`s inderdaad zo .... modem van spanning zetten/pc opnieuw herstarten en voila terug internet
kga sowieso veranderen van modem belkin = shit
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Coolrunner schreef:Praetorian schreef:Drewvt schreef:Het is allemaal goed en wel om te zeggen dat aan de instellingen ligt. Maar ik heb al zitten prutsen tot in het oneindige.
Misschien ligt het effectief aan de modem/router, maar dan op zo'n manier dat alleen sommige apparaten er last van hebben. Ze slaan tilt na verloop van tijd. Blijkbaar is de effort om met Dommel verbonden te blijven hun teveel. Dat, of het heeft iets met de IPs te maken.
iemand die ik ken had ook een dergelijk probleem met zijn belkin. WIj hebben er een eind aan zitten prutsen... Met mijn router werkte het perfect. Dezelfde instellingen op zijn belkin brachten geen soelaas. Hij heeft nu toch een andere gekocht
yup heb ook een belkin momenteel en da`s inderdaad zo .... modem van spanning zetten/pc opnieuw herstarten en voila terug internet
kga sowieso veranderen van modem belkin = shit
Coolrunner zo te zien lijkt dit dan toch geen alleenstaand geval hier.Wat jij zegt dat zal ik dan ook is proberen om zo terug online te geraken maar ik ga zeker belkin toch is bellen om dat probleem uit te leggen want om zomaar een andere router te kopen daar is mijn belkin wel te duur voor geweest
ketter schreef:Coolrunner zo te zien lijkt dit dan toch geen alleenstaand geval hier.Wat jij zegt dat zal ik dan ook is proberen om zo terug online te geraken maar ik ga zeker belkin toch is bellen om dat probleem uit te leggen want om zomaar een andere router te kopen daar is mijn belkin wel te duur voor geweest
De ene heeft een Belkin, de andere een US Robotics, en ik een E-tech wireless modem/router. E-tech is een Taiwanees bedrijf dat niet meer bestaat; alleen de Europese distributeur is nog in werking. Dat zou leuk worden dus, om een oplossing van hun support dienst te kunnen verkrijgen, voor zover die support nog bestaat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Drewvt schreef:ketter schreef:Coolrunner zo te zien lijkt dit dan toch geen alleenstaand geval hier.Wat jij zegt dat zal ik dan ook is proberen om zo terug online te geraken maar ik ga zeker belkin toch is bellen om dat probleem uit te leggen want om zomaar een andere router te kopen daar is mijn belkin wel te duur voor geweest
De ene heeft een Belkin, de andere een US Robotics, en ik een E-tech wireless modem/router. E-tech is een Taiwanees bedrijf dat niet meer bestaat; alleen de Europese distributeur is nog in werking. Dat zou leuk worden dus, om een oplossing van hun support dienst te kunnen verkrijgen, voor zover die support nog bestaat.
Drewvt de helpdesk van Belkin is echt wel goed moet ik zeggen en bovendien ook nog is gratis
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Coolrunner schreef:Praetorian schreef:Drewvt schreef:Het is allemaal goed en wel om te zeggen dat aan de instellingen ligt. Maar ik heb al zitten prutsen tot in het oneindige.
Misschien ligt het effectief aan de modem/router, maar dan op zo'n manier dat alleen sommige apparaten er last van hebben. Ze slaan tilt na verloop van tijd. Blijkbaar is de effort om met Dommel verbonden te blijven hun teveel. Dat, of het heeft iets met de IPs te maken.
iemand die ik ken had ook een dergelijk probleem met zijn belkin. WIj hebben er een eind aan zitten prutsen... Met mijn router werkte het perfect. Dezelfde instellingen op zijn belkin brachten geen soelaas. Hij heeft nu toch een andere gekocht
yup heb ook een belkin momenteel en da`s inderdaad zo .... modem van spanning zetten/pc opnieuw herstarten en voila terug internet
kga sowieso veranderen van modem belkin = shit
Het was dus weer zover deze morgen.Even online en plots weer alles weg Maar spanning eraf en pc terug opstarten werkte hier niet Dus weer alles moeten resetten voor dat ik op internet kan surfen
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Drewvt schreef:Iets dat ik beter zou toevoegen aan deze thread: als de 50 gb op is, dan is het sowieso prijs. Geen internet meer tot een modem reset.
Maar wat dit betreft ben ik zeker niet de enige, denk ik.
Drewvt ik heb enkel de eerste maand een paar mb over de 50Gb geweest om te zien welke mail enz ik dan zou krijgen.Voor de rest van al de volgende maanden ben ik NIET meer over de 50 Gb geweest dus daar ligt het probleem niet.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Drewvt schreef:Iets dat ik beter zou toevoegen aan deze thread: als de 50 gb op is, dan is het sowieso prijs. Geen internet meer tot een modem reset.
Maar wat dit betreft ben ik zeker niet de enige, denk ik.
Ik ben ondertussen nog maar 2x over de 50gig geweest, en toen kon ik gewoon blijven voortwerken. Wat trager, dat wel, maar geen problemen met een disconnect of zo...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ketter schreef:Drewvt ik heb enkel de eerste maand een paar mb over de 50Gb geweest om te zien welke mail enz ik dan zou krijgen.Voor de rest van al de volgende maanden ben ik NIET meer over de 50 Gb geweest dus daar ligt het probleem niet.
Ik zei ook niet dat dit de algemene oorzaak van uw probleem is. Ik maak alleen een kanttekening dat er tenminste één specifieke disconnect gepaard gaat met de switch naar mediumband in mijn geval, en misschien (maar niet noodzakelijk) ook bij anderen.
ik had het ook de laatste 3 dagen (physical down)dat ik eruit lag maar me telefoon deed het ook niet meer ik weet dat het bij jullie ook het geval is ,maar ik heb een andere adsl splitter genomen en vandaag had ik het niet meer
misschien is dat bij jullie ook het geval
misschien is dat bij jullie ook het geval
noob schreef:ik had het ook de laatste 3 dagen (physical down)dat ik eruit lag maar me telefoon deed het ook niet meer ik weet dat het bij jullie ook het geval is ,maar ik heb een andere adsl splitter genomen en vandaag had ik het niet meer
misschien is dat bij jullie ook het geval
Drie dagen volledig eruit? Neenee, das een ander (en erger) probleem. Hier hebben we het enkel over verbindingen die wegvallen en niet automatisch hersteld worden (maar na een reset is het altijd okee).
Jij hebt ofwel een soort lijnprobleem, ofwel last van een zeer lokale outage.
Ik heb ook elke keer het probleem dat hij na een disconnect niet automatisch opnieuw de internetverbinding tot stand brengt terwijl dit wel zo staat ingesteld Als ik dan zelf de verbinding weer maak gaat het wel. Ik zou dit ook graag oplossen, zodat hij gewoon zelf de verbinfing weer maakt
Ik denk dat ik een probleem heb elke maand als ze mijn limiet weer op 0 zetten. Ik heb nu al twee maanden (telkens als mijn maand opnieuw begint zeg maar) dat ik een foutmelding krijg bij het verbinding maken. Als ik dan de telefoonkabel er even uit trek gaat hij weer
Is dit hetzelfde probleem als alle anderen hier hebben?
Het eerste probleem zou ik vooral graag opgelost hebben, iemand ideen?
Ik denk dat ik een probleem heb elke maand als ze mijn limiet weer op 0 zetten. Ik heb nu al twee maanden (telkens als mijn maand opnieuw begint zeg maar) dat ik een foutmelding krijg bij het verbinding maken. Als ik dan de telefoonkabel er even uit trek gaat hij weer
Is dit hetzelfde probleem als alle anderen hier hebben?
Het eerste probleem zou ik vooral graag opgelost hebben, iemand ideen?
Voor dat disconnecten denk ik dat er weinig aan te doen valt (tenzij andere router/modem). Bij mij connecteert hij ook niet opnieuw na de 36h disconnect. Ik heb een ADSL speedtouch (tweaked naar pro) modem waarop een verbinding is gedefinieerd maar de router doet het inbellen. Na die 36h valt de verbinding weg vermoed ik maar ofwel de speedtouch ofwel de router ontvangt hiervoor geen signaal en blijft denken dat er nog steeds een verbinding is. De router toont aan dat hij geen IP heeft (0.0.0.0). Ik denk dat de router ergens probeert om gewoon opnieuw een IP te krijgen ipv te disconnecten en reconnecten.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Dit is al een oude thread, maar ik wou de conclusie even herbevestigen.
Ondertussen is mijn E-tech modem volledig kapot gegaan (deed niks meer), heb hem vervangen met een Netgear modem, en het connect-probleem is helemaal verdwenen*. De modem vindt altijd zelf de verbinding terug. Het ligt dus wel degelijk aan het feit dat bepaalde modems (een kleine minderheid weliswaar) een Dommel-verbinding minder trouw kunnen onderhouden dan andere modems.
(*Met één uitzondering: als de 50 gig op zijn en naar mediumband moet overgeschakeld worden is een manuele reset nog steeds nodig. Maar dat is maar één keer per maand, dus zeer aanvaardbaar.)
Ondertussen is mijn E-tech modem volledig kapot gegaan (deed niks meer), heb hem vervangen met een Netgear modem, en het connect-probleem is helemaal verdwenen*. De modem vindt altijd zelf de verbinding terug. Het ligt dus wel degelijk aan het feit dat bepaalde modems (een kleine minderheid weliswaar) een Dommel-verbinding minder trouw kunnen onderhouden dan andere modems.
(*Met één uitzondering: als de 50 gig op zijn en naar mediumband moet overgeschakeld worden is een manuele reset nog steeds nodig. Maar dat is maar één keer per maand, dus zeer aanvaardbaar.)
Drewvt schreef:(*Met één uitzondering: als de 50 gig op zijn en naar mediumband moet overgeschakeld worden is een manuele reset nog steeds nodig. Maar dat is maar één keer per maand, dus zeer aanvaardbaar.)
Is hier ook zo, sinds we een U.S Robotics Router/modem hebben 9108
Dus geen problemen mee, enkel omschakeling breedband naar mediumband. (Zoals iedereen dus heeft)
Pff ja, dit is echt superirritant. Is er geen manier om dat te omzeilen?Drewvt schreef:Iets dat ik beter zou toevoegen aan deze thread: als de 50 gb op is, dan is het sowieso prijs. Geen internet meer tot een modem reset.
Maar wat dit betreft ben ik zeker niet de enige, denk ik.
...
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40
Denk dat ik mijn pa hier ook eens de modem heeft mogen aan en uitzetten, Speedtouch 510 Series. Ik was aan het downloadn van de newsserver en plots smallband en ik meen mij te herinneren dat dat idd niet meer ging om da nog te surfen, er moest gereset worden.
Voor mij geen enkel probleem, mediumband is nog altijd beter dan de automatische belgacom smallband
Voor mij geen enkel probleem, mediumband is nog altijd beter dan de automatische belgacom smallband
Prutske schreef:Zijn oplossing was om ppoA te kiezen ipv ppoE. Dti werd hem aangeraden door helpdesk belkin.
Dat heb ik vroeger geprobeerd, het resultaat was ongeveer hetzelfde.
Pff ja, dit is echt superirritant. Is er geen manier om dat te omzeilen?
Nope. Een soort script dat de modem uit zichzelf doet rebooten misschien? Maar dat is alleen aan de echte techneuten besteed.
Edit: ge kunt ook uw modem in een timer-stopcontact steken. Enige probleem is dat ge dan om de 24 uur reboot. Zeer onelegante oplossing dus.
Je mag neit vergeten van Dial on Demand aan te vinken! En dan nog, dan moet je gewoon geluk hebben, meestal gaat het nu vanzelf om te reconnecten, soms duurt het wel ff, en soms moet ik weldegelijk met de hand opnieuw connecten, maar het bespaart me wel al wat tijd (en de bijhorende frustratie)