relay.dommel.be

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hallo, ik ben nieuwe klant van dommel (ex-telenet!) en heb net de smtp server getest, maar bij de ontvanger belanden de mails telkens in de spamverdacht folder. Reden: From mass domain over foreign mail server.

Weet iemand raad hiermee? Ik heb in Thunderbird gewoon relay.dommel.be ingevuld als smtp server, met secure connection "TLS (if available)", de default port 25, met of zonder dommel usernaam maakt geen verschil.

Received: from unknown (HELO ?127.0.0.1?) (83.101.15.142)
by kim.schedom-europe.net with SMTP; 14 Mar 2007 23:49:54 -0000


Dus schedom zegt "received from unknown" en dan mijn IP.... Kan ik soms ergens in Thunderbird mijn dommel gebruikersnaam EN paswoord invullen? Want op deze manier kunnen volgens mij ook niet-dommel klanten gebruik maken van relay.dommel.be
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Als ik relay.dommel.be gebruik komen ze gewoon aan. Ik mail vanop mijn PC naar een Gmail-account en dat werkt zonder probleem.

Beide problemen (mail in de spamfolder, "open relay" van Dommel) moet je je niet aantrekken: de ontvanger moet zijn spamfilter maar aanpassen en Dommel zal wel slim genoeg zijn om niet zomaar iedereen te laten mailen.
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Met een nieuw dommel.be e-mail adres inderdaad geen probleem, maar met mijn oud (gmx.net) adres wel, dat wel goed werkte met de telenet server...

"de ontvanger moet zijn spamfilter maar aanpassen"

ok, maar het zal niet bij één ontvanger blijven, en wie controleert alles dat door de spamfilter is weggegooid?

Ik had liever geen provider afhankelijk e-mail adres maar dat zal nu wel de enige oplossing zijn.
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

reverse DNS ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”