How to approve ActiveX-controls (Winxp/2k)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

In Internet Explorer onder Windows 2000/Xp is er een optie bij het uitvoeren van ActiveX controls:

"Run only active x controls approved by Administrator".

Nu ik ben aan het zoeken naar een mogelijk oplossing tegen spy-adware (gator, save, new.net ect etc) voor een aantal mensen die weinig it-kennis hebben en er op los surfen...

Ik had gedacht bij die mensen active x controls zoals wmp etc te approven en die van gator etc met rust te laten.. Dat zou er moeten voor zorgen dat de gewone users (non-admins) enkel de goedgekeurde automatisch uitvoeren en de niet goedgekeurde blocken. maw spyware komt niet binnen.

Nu heb ik al eens zitten zoeken, maar ik vind het niet direct, hoe ge approved en hoe ge de activex controls beheerd die ge approved of niet approved hebt. En hoe ge op een beslissing kunt terug komen, maw: van nen approved, nen non-approved maken....

Ik heb al zitten spelen in het Software policy etc etc. maar niks concreets gevonden, iemand een idee?

Liefst goeie ideën? Niet afkomen met ad-aware spybot&destroy etc.. ik ken die, ik wil gewoon die spullen blocken.. en dat doen die proggies niet naar behoren. Ook andere spyblokkers doen dat niet goed genoeg. Tenzij iemand een vrée goeie kent?
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Aangezien niemand hier raad wist, ben ik zelf op zoek gegaan en na een tijdje toch gevonden.

Voor de geïnteresseerden: via Group Policy (gpedit.msc) > Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Win.onderdelen > Internet Explorer > Door de administrator goedgekeurde besturingselementen.

Hier kan je de controls configgen. Ben nu tijdje zo aan het testen en dat lijkt wel handig om een hoop spyware tegen te gaan, dat ze dus zelf niet gedownload worden. En dat bvb. Windows conrtols zoals WMP wel werken...

Als iemand nog suggesties heeft: altijd welkom.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The Oddity schreef:Liefst goeie ideën? Niet afkomen met ad-aware spybot&destroy etc.. ik ken die, ik wil gewoon die spullen blocken.. en dat doen die proggies niet naar behoren. Ook andere spyblokkers doen dat niet goed genoeg. Tenzij iemand een vrée goeie kent?

Spyblokkers, bedoelt ge er alleen adaware en SBS&D mee?

Ik heb een programma dat kortweg "SpyBlokker" heet. Da werkt als ne proxyserver die alles tegenhoudt dat schadelijk is en die zet een boodschapke in de plaats. Heb zo goed als nooit spywareprogrammas binnen.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PiR²,

met spyblockers bedoel ik proggies die zich als service propageren of in de tray nestelen om spyware die binnekomt met gelijk wat tegen te gaan.

Maw nen NAV voor spyware. In 2004 zit dat al schijnt wat héél tof zou zijn :p

Mja, die van jou had ik nog niet van gehoord zal die eens bekijken. Voorlopig al goed alternatief gevonden door met de security settings te spelen van Windows.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:met spyblockers bedoel ik proggies die zich als service propageren of in de tray nestelen om spyware die binnekomt met gelijk wat tegen te gaan.

Persoonlijk heb ik een prog geïnstalleerd genaamd Spy Sweeper, dat is echter een betaalde versie welke wel perfect werkt.
Prijs welke ik betaald heb voor de periode van 2 jaar € 39.95
Vind het nu jammer dat het voor 2 jaar is, daar Norton in de uitgave 2004 een anti-spy zou ingebouwd hebben.
(1 jaar was € 29 dacht ik) Bij interesse hier de link www.webroot.com

Misschien een goede oplossing, deze versie Norton 2004 voortijdig aan te schaffen, als deze al getest is en herkend als goede spyblocker.
Eens napluizen bij Symantec wanneer deze versie juist uitkomt :???:
Ah... hier de link > http://www.symantec.nl/region/nl/product/index.html
& http://www.symantec.nl/region/nl/product/nav_index.html
Waarschijnlijk nog niet in de Nederlandstalige versie ?
Voor de Skynet klanten welke ADSL Plus hebben, deze kunnen natuurlijk best wachten daar een gratis Norton abonnement inbegrepen is.
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:Aangezien niemand hier raad wist, ben ik zelf op zoek gegaan en na een tijdje toch gevonden.

De mogelijkheid welke The Oddity beschrijft (test) kan misschien wel beter zijn als andere spy-sweepers, is kosteloos en vooral vertraagt Windows niet, ik herinner mij hoe snel de PC was vóór Norton geïnstalleerd was.
Tegenwoordig kan men natuurlijk niet zonder NIS & AV of vergelijkbare Software!

The Oddity schreef:Voor de geïnteresseerden: via Group Policy (gpedit.msc) > Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Win.onderdelen > Internet Explorer > Door de administrator goedgekeurde besturingselementen.
Hier kan je de controls configgen. Ben nu tijdje zo aan het testen en dat lijkt wel handig om een hoop spyware tegen te gaan, dat ze dus zelf niet gedownload worden. En dat bvb. Windows conrtols zoals WMP wel werken...Als iemand nog suggesties heeft: altijd welkom.

Misschien als tip te plaatsen op het forum bij Software Tutorials Instellingen Windows :!: (als die test positief beëindigt is)
Waarom niet alle mogelijkheden gebruiken welke al ingebakken zitten in Windows?

Is de door mij gebruikte Spy Sweeper ook van het type welke zich iets vertragend uitwerkt op WindowsXP :???: zou kunnen.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PiR²,

ik heb je programma dat je aangeraden hebt nog niet ten volle kunnen testen, eerste tests waren zeker niet positief: cpu-load: 100%, vertraagde het surfen etc etc. Nu, ik kan niet besluiten dat het 100% aan het progiie ligt, die winxp partitie is nogal een test partitie al geweest. Heeft nood aan een format ;-). Na format zal ik nog eens testen. Maar een proggie dat het surfen vertraagt of véél cpu zuipt, heeft al afgedaan bij mij ;-).

Ik laat je weten wat volgende dingen opleveren.

Blue-Sky,

Alle software die je background installeert verbruikt geheugen. Hoe minder geheugen, hoe trager de pc. Maw: hoe meer background proggies, hoe trager de pc. In principe vertraagt uw proggie ook de pc.
Nu wat betreft die tip voor tutorial: er is daar niet véél tutorial aan. Het is gewoon de windows beveiliging wat hoger zetten. Maar ik ben er nog niet 100% tevreden van dus..
ghost-be
Belgacom
Belgacom
Contacteer:

Nu ik gebruik Ad Aware Pro deze heeft een prog Ad Watch 3 en scant constant, en kan niet zeggen dat hij mijn PC vertraagt, maar ik heb ook ne hele goeie PC hé lol grapjeeee
:twisted:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ghost-be, ik heb ad-aware pro met ad-watch 3.0 getest.

Enja, de meeste onder ons testen dat hier héél grondig :p. Dat spel trekt op niks. De scanner van ad-aware draait goed.. maar na testing moest ik toch enkele 100en items removen met Ad-Aware. Items werden niet deftig geblocked..kwamen er steeds door. Te veel speling.

Nuja, ik test de komende dagen die van PiR² nog eens.. ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”