Beste,
ik heb momenteel een ftp server draaien op mijn lan en via een DYNDNS server heb ik ook een domeinnaam waardoor ik van buiten mijn lan ook mijn ftp server kan bereiken. Ik heb echter vernomen dat hetgeen ik nu doe, niet mag op een skynet go lijn. Ik zou zogezegd geen ftp mogen draaien. Kan er mij iemand zeggen of het mag of niet? Ik wil benadrukken dat de hoeveelheden data die getransporteerd worden zeer minim zijn, verder is de server ook enkel voor eigen gebruik.
Dank bij voorbaat,
Willi
ftp server draaien op Skynet go
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
In feite mag het niet, neen. Maak je geen zorgen, geen kat die het gaat controlleren.
Tenadere hoeft daar ook niet al te veel commotie over gemaakt te worden: er is geen enkele manier waarmee je uw internet product kunt misbruiken. Je zit nog steeds met bandbreedte en volume beperkingen.
Tenadere hoeft daar ook niet al te veel commotie over gemaakt te worden: er is geen enkele manier waarmee je uw internet product kunt misbruiken. Je zit nog steeds met bandbreedte en volume beperkingen.
ik hoef me dus geen zorgen te maken zolang ik sporadisch eens een word documentje download... Wat zijn trouwens de gevolgen als men er wel achter komt? En kan men er eigenlijk wel achter komen?
Bedankt voor de snelle reactie,
Willi
Bedankt voor de snelle reactie,
Willi
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb ongeveer 3 jaar een httpd/ftpd/sshd gedraaid op een skynet account, nooit problemen mee gehad.
- brooklyn
- Elite Poster
ik draai ook regelmatig ioftpd op mijn skynet go , veel data hoef je niet te versturen met dat stukske limiet.

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Als het maar om een paar bestanden gaat zou ik omwille van veiligheidsredenen toch gewoon users.skynet.be gebruiken ? Als deze bestanden vertrouwelijke informatie bevatten kan je ze nog altijd achiveren in een mailbox ofzo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik snap niet hoe je daar zo paranoiä kan over doen om dat te gebruiken.
Ze zitten niet echt al het verkeer te sniffen en te loggen hoor.
Iets downloaden vanaf een andere locatie is gewoon upload thuis. Uploaden vanop locatie is download thuis. Simple comme bonjour.
Tenandere, als ze het echt zouden willen smerig doen, dan dezen ze al lang zoals Telenet: gewoon alle inkomende poorten lager dan 1024 (de geregisteerde poorten) dicht zetten voor inkomend verkeer (in het geval van telenet: enkel vanaf niet-Telenet klanten).
Ze zitten niet echt al het verkeer te sniffen en te loggen hoor.
Iets downloaden vanaf een andere locatie is gewoon upload thuis. Uploaden vanop locatie is download thuis. Simple comme bonjour.
Tenandere, als ze het echt zouden willen smerig doen, dan dezen ze al lang zoals Telenet: gewoon alle inkomende poorten lager dan 1024 (de geregisteerde poorten) dicht zetten voor inkomend verkeer (in het geval van telenet: enkel vanaf niet-Telenet klanten).
Idd, zullen ze nooit achterkomen.
Achja ik heb ook Belgacom Go, heb er ook nog servers op gedraait maar het is gewoon geen ideaal abonnement om servers op te draaien.
Die vervelende limiet en dynamisch IP (kan je oplossen met dydns en no-ip) maar toch heb ik liever een Ip die static blijft.
Zou het aan mij liggen was ik al lang naar Dommel netconnect overgeschakeld maarja, mag niet van mn vader (offtopic)
Nouja zoals ik al zei ze zullen er wel niet achterkomen.
Achja ik heb ook Belgacom Go, heb er ook nog servers op gedraait maar het is gewoon geen ideaal abonnement om servers op te draaien.
Die vervelende limiet en dynamisch IP (kan je oplossen met dydns en no-ip) maar toch heb ik liever een Ip die static blijft.
Zou het aan mij liggen was ik al lang naar Dommel netconnect overgeschakeld maarja, mag niet van mn vader (offtopic)
Nouja zoals ik al zei ze zullen er wel niet achterkomen.