telefonie dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

heeft er iemand ervaring met dommel telefonie


Hoe valt het mmee wat zijn de plus punten, en wat zijn de min punten :o)

als iemand in kort kan zeggen zouw ik beetje geholpen zijn , thnx
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Ik overweeg de overstap ook. Momenteel via Tornado-Voip. Ik moest van Dommel wel een ticket aanmaken want ik heb volgend probleem: destijds heb ik zelf een FritzBox Fon Wlan aangekocht. Daarover wil ik natuurlijk de volledige controle houden. Volgens andere topics hier wordt dit door Dommel niet toegestaan. Dus ik wacht op hun antwoord.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Plus: veel goedkoper dan Belgacom (discoveryline + goedkopere tarieven)
Min: euuuuuuuh. Als je echt een min wilt, je kan idd niet in de config van hun Fritzbox. Dat is geen echt probleem. Als je iets speciaals wilt, dan moet je even een mailtje sturen naar hun helpdesk. In het begin kon ik niet naar de 1919 bellen. Een mailtje later was dat opgelost.
Andere min, die ook geen min is, je hebt geen optie waarbij je gratis kan bellen na 17u of in het weekend (Happy time, anytime, ....). Dit is dus enkel een min als je echt heeeeeeeeeeeeel veel belt. :)
Zelf betaal ik tussen de 1.5 en 5€/maand aan gesprekskosten (waarbij soms 2 uur internationaal)
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zal ff mijn zegje doen over Dommel telefonie.

Bij mij is het nu 2 weken aangesloten, en voor mijn part mogen (lees moeten) ze de boel volgende week maar komen weghalen.


Pluspunten :
- Op 2 weken tijd niet veel van te zeggen. Het enige voordeel zal in de rekening liggen.

Minpunten :
- QoS blijkt volgens hun uitleg (zie copy/paste onder) continu op te staan zonder dat er van deze service gebruikt wordt, ... meer dan vreemd.
Mijn upload speed is nu max rond de 200kbit/s.
Voor de Fritzbox hier stond rond de 240 a 250 kbit/s upload speed

- Het ergste, meest irritante, totaal onacceptabele probleem volgt nu.
De telefoon begint hier pas te rinkelen nadat de andere zijde al 2 keer een belsignaal heeft gekregen.
Pak je dan niet op en legt de andere zijde in dan blijft het nog 9 seconden narinkelen.

- Ergens vorige week heeft de telefoon (uitgaande gesprekken) er een hele dag uitgelegen.



Voor mij is dit een absolute 'no go'

1: Als iemand mij belt moet deze onmiddelijk overgaan.
Het niet onmiddelijk stoppen met bellen heeft mij ook al een paar keer laten spurten naar de telefoon terwijl de andere zijde al waarschijnlijk x-aantal seconden had ingelegd.

2 : upload snelheid is bedroevend lager, als ik het gemiddeld bekijk zo'n 20%

Hier een copy/paste van het antwoord van het ticket dat ik opende aangaande de bovenstaande problemen.


---------------------------------------------------------
Geachte,



In de upload bandbreedte zal de modem rekening houden met een bepaalde marge om ervoor te zorgen dat er steeds genoeg bandbreedte beschikbaar is voor het opstarten van een telefoongesprek.

De delays van het rinkelen werden reeds doorgegeven aan de fabrikant, zij hebben dit herkend als een bug maar geven deze de laagste prioriteit.

Aan beide opmerkingen kunnen we dus niet veel verhelpen.
---------------------------------------------------------


Dit toestel is volgens mijn idee al een paar jaar op de markt te krijgen, als deze bug dan maar een low priority krijgt dan heb ik serieus mijn bedenkingen over AVM.


Over hun internet service niet anders dan lof, maar hun telefonie service heeft blijkbaar nog wat 'probleempjes'.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Luke schreef:- Het ergste, meest irritante, totaal onacceptabele probleem volgt nu.
De telefoon begint hier pas te rinkelen nadat de andere zijde al 2 keer een belsignaal heeft gekregen.
Pak je dan niet op en legt de andere zijde in dan blijft het nog 9 seconden narinkelen.
Ja, dat is waar, en als je je daaraan stoort, dan is dat een dikke min. Voor mij is dit dus geen probleem. Je kan het ook oplossen door een extra toestel voor de fritzbox te plaatsen en dit toestel te gebruiken voor binnenkomende gesprekken.

Dat van die uploadsnelheid had ik zelfs nog niet eens gemerkt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”