Hey iedereen. Sinds jan. ben ik overgeschakeld van Telenet naar Edp, maar kwestie van snelheid weet ik niet of ik wel het max. van dl.snelheid heb ? Ik zit op 1800 m. van de wijkcentrale en heb hier even mijn speeds getest, de resultaten =
Your DOWNLOAD Speed:
4158 kbps or 520 KB/sec
an efficiency of ~69%
up
Your UPLOAD Speed:
530 kbps or 66 KB/sec
Ik moet er wel bijzeggen dat ik draadloos werk. Bij voorbaat dank voor de tips/raad !!
Oeps, heb dit nog gevonden als zijnde antwoord op een eerste ticket:
Synchro measurement result for circuit 100621160651
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 6144 Kbps
UpstreamBitRate 640 Kbps
DownstreamNoiseMargin 10 dB
UpstreamNoiseMargin 21 dB
DownstreamAttenuation 29 dB
UpstreamAttenuation 15 dB
Dit is dus Chinees voor mij...
Zit ik op de max. bij Edpnet ?
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
De laatste tijd haal ik zo'n waarden via de speedtest. Da's dus een pak lager dan de normale 660kB/s die ik normaal haal. Ik denk dat het echter aan anigraphics.be ligt want als ik dan wat VOD doe van een goede mediaserver dan haal ik toch de volle 660kB/s. Of probeer eens wat FTP'en van heanet.ie, dan zie je meteen de echte snelheden.[/url]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De speedtest die op userbase staat/stond heeft z'n data altijd van de proxyserver van EDPnet getrokken. Korter bij jullie bron gaan jullie het bijna niet vinden.Deej_1977 schreef:Ik denk dat het echter aan anigraphics.be ligt want als ik dan wat VOD doe van een goede mediaserver dan haal ik toch de volle 660kB/s. Of probeer eens wat FTP'en van heanet.ie, dan zie je meteen de echte snelheden.[/url]
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
ik vind het vanavond ook veel trager dan anders ...Deej_1977 schreef:Waar ie ook staat, vanavond is het POKKETRAAG... Niet vooruit te branden hier.
Kunnen er nog wat leechers naar Dommel gaan aub?
skynet
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ah, ik ben al niet de enige die dat vindt ...patje schreef:ik vind het vanavond ook veel trager dan anders ...
skynet
Een speedtest is anders wel positief:
Code: Selecteer alles
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3402 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 322 kbit/s or 40 kbyte/s
Mon Feb 26 2007 at 21:26:02 UTC+0100
- turboke
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Ticket voor de snelheid aangemaakt, en antwoord gekregen;
1 ste mail;
10.51 u.
Beste klant
We hebben Belgacom gecontacteerd om hen te laten nakijken of de centrale waarop uw lijn aangesloten is wel degelijk genoeg capaciteit heeft voor een 6 Mbit-adsl-lijn. Zij hebben ons dit wel degelijk bevestigd. Volgens de onderstaande netwerkstatistieken is er ook geen signaalverlies op de lijn. Maar we hebben inderdaad gemerkt dat u niet de volle snelheden van uw profiel haalt. Dit is zo eigenaardig voor dergelijke goede lijnwaarden, dat we u aanraden met een andere modem te testen of de huidige modem op een andere locatie te (laten) controleren.
2 de mail;
11.03 u.
Beste,
Volgens onderzoek van Belgacom is de afstand tussen uw modem en de lokale wijkcentrale te lang (1790 m) voor een 6 Mb profiel. Derhalve raden we u aan uw profiel naar 4 Mb te laten downgraden (dit duurt ongeveer 10 dagen), of een tijdelijke testdowngrade naar 1 Mb te laten uitvoeren (dit duurt 3 dagen). Dit om een optimale profiel voor uw ADSL-lijn te kunnen bepalen.
Ik kan dus niet volgen, eerts haal ik de max, en enkele min. later niet meer....
1 ste mail;
10.51 u.
Beste klant
We hebben Belgacom gecontacteerd om hen te laten nakijken of de centrale waarop uw lijn aangesloten is wel degelijk genoeg capaciteit heeft voor een 6 Mbit-adsl-lijn. Zij hebben ons dit wel degelijk bevestigd. Volgens de onderstaande netwerkstatistieken is er ook geen signaalverlies op de lijn. Maar we hebben inderdaad gemerkt dat u niet de volle snelheden van uw profiel haalt. Dit is zo eigenaardig voor dergelijke goede lijnwaarden, dat we u aanraden met een andere modem te testen of de huidige modem op een andere locatie te (laten) controleren.
2 de mail;
11.03 u.
Beste,
Volgens onderzoek van Belgacom is de afstand tussen uw modem en de lokale wijkcentrale te lang (1790 m) voor een 6 Mb profiel. Derhalve raden we u aan uw profiel naar 4 Mb te laten downgraden (dit duurt ongeveer 10 dagen), of een tijdelijke testdowngrade naar 1 Mb te laten uitvoeren (dit duurt 3 dagen). Dit om een optimale profiel voor uw ADSL-lijn te kunnen bepalen.
Ik kan dus niet volgen, eerts haal ik de max, en enkele min. later niet meer....
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Hmmm test eerst toch eens met een andere modem om te zien of er een verschil is voor je die downgrade aanvaardt. 1700m, dat moet toch voldoende zijn voor 6 Mbit? Bij mijn weten zijn hier users die op meer dan 2km zitten met een 6Mbit profiel.
- turboke
- Member
Ik heb ook geantwoord aan Edpnet dat ik gerust met een andere modem wil testen, maar ik heb enkel de draadloze router dewelke ik bij hun aangekocht heb, dus ik wacht op een voorstel van hun kant.
Ps, de 2 de mail was "per ongeluk" opgestuurd...
Beste klant
Onze tweede e-mail over een downgrade naar een 4 Mbit-profiel was per vergissing aan u verzonden. We verontschuldigen ons daarvoor.
We blijven u aanraden met een andere modem te testen.
Let wel, ik wil Edpnet niet in een slecht daglicht plaatsen, ik ben zeer blij met de helpdesk, maar dit mailgeval, en de minderwaardige snelheid vind ik toch raar, zeker als je weet dat ik vorige maand evenwaardige snelheden haalde als bij Telenet !
Ps, de 2 de mail was "per ongeluk" opgestuurd...
Beste klant
Onze tweede e-mail over een downgrade naar een 4 Mbit-profiel was per vergissing aan u verzonden. We verontschuldigen ons daarvoor.
We blijven u aanraden met een andere modem te testen.
Let wel, ik wil Edpnet niet in een slecht daglicht plaatsen, ik ben zeer blij met de helpdesk, maar dit mailgeval, en de minderwaardige snelheid vind ik toch raar, zeker als je weet dat ik vorige maand evenwaardige snelheden haalde als bij Telenet !
- turboke
- Member
Test "met de kabel" gedaan, dus niet draadloos.
Your DOWNLOAD Speed:
866 kbps or 108 KB/sec
an efficiency of ~14%
up
Your UPLOAD Speed:
536 kbps or 67 KB/sec op userbase
Speedtest.nl;
Down 770 kbps
up 456 kbps
Connections 347.0
edpnettest;
Your BandWidth 2095.604 Kbps (261.95 KB/sec)
Your DOWNLOAD Speed:
866 kbps or 108 KB/sec
an efficiency of ~14%
up
Your UPLOAD Speed:
Speedtest.nl;
Down 770 kbps
up 456 kbps
Connections 347.0
edpnettest;
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik zit zelfs op 3km met 6mbit.Deej_1977 schreef:Hmmm test eerst toch eens met een andere modem om te zien of er een verschil is voor je die downgrade aanvaardt. 1700m, dat moet toch voldoende zijn voor 6 Mbit? Bij mijn weten zijn hier users die op meer dan 2km zitten met een 6Mbit profiel.
- turboke
- Member
Volgende probleem = ik krijg maar 1 connectie bij het downloaden via de edp-net newsserver, op de andere lijntjes de volgende melding; your per-user connection limit reached. Man man man, er komt dus echt geen einde aan.
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Beste,
Zondag zijn er inderdaad problemen geweest met de nieuwsserver. De hardware die voor EDPnet opgesteld staat bij Eweka was stuk.
Heden zijn er geen problemen. Er zijn twee connecties mogelijk. Indien u toch problemen blijft ondervinden raden we u aan een ticket aan te maken.
Met vriendelijke groeten,
EDPnet HelpDesk.
Zondag zijn er inderdaad problemen geweest met de nieuwsserver. De hardware die voor EDPnet opgesteld staat bij Eweka was stuk.
Heden zijn er geen problemen. Er zijn twee connecties mogelijk. Indien u toch problemen blijft ondervinden raden we u aan een ticket aan te maken.
Met vriendelijke groeten,
EDPnet HelpDesk.
internet, fiber & telephony
- turboke
- Member
Wat ik dus gedaan heb, want de connectie met de newsserver is weer onbestaande...
Ondertussen zijn we 1 dag verder, ik kan ondertussen wel de nieuwe berichten ophalen, maar ze openen lukt niet, melding =
server rapporteert een fout: 400 newsreader-1.edpnet.be: Idle timeout.
Maar weer eens een ticket....
Ondertussen zijn we 1 dag verder, ik kan ondertussen wel de nieuwe berichten ophalen, maar ze openen lukt niet, melding =
server rapporteert een fout: 400 newsreader-1.edpnet.be: Idle timeout.
Maar weer eens een ticket....
- turboke
- Member
Weet niet wat ze gedaan hebben bij Edp, maar het gaat hier ineens fors vooruit, en, als het goed iis, mag het ook gezegd worden natuurlijk !!turboke schreef:Test "met de kabel" gedaan, dus niet draadloos.
Your DOWNLOAD Speed:
866 kbps or 108 KB/sec
an efficiency of ~14%
up
Your UPLOAD Speed:
Speedtest.nl;
Down 770 kbps
up 456 kbps
Connections 347.0
edpnettest;
Download;
4755 kbps or 594 kb/sec.
Efficiency 79 %
Upload
543 kbps or 68 KB/sec
Dus, in orde nu, en iedereen happy !