verbinding valt vaak uit - vraag over modem Philips SNA6600

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tbn
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 maa 2007, 15:28

In de de zomer van 2006 zat ik zonder internet. Modem bleek defect (Topcom Xplorer, 4 jaar oud).
Ik kocht een nieuwe: Philips SNA6600, is een modem van Belgacom maar zei de verkoper, deze zou functioneren bij Scarlet.

Sindsdien verlies ik meer dan eens per dag de synchronisatie. Voordien nooit (echt waar) problemen - steeds verbonden met 1 Mbps.
Voordeel is wel dat deze router zelf terug verbinding maakt. Dit gaat echter gepaard met een daling in de snelheid.

De afgelopen weken is de situatie verslechterd: ik verlies zeer vaak sync en de snelheid schommelt dan rond 576 Kbps (soms minder dan de upload snelheid van 256 kbps) - bedroefend laag !!!
In het verleden waren problemen bij de start (verhuis + aansluiting); volgens de techniekers van Belgacom die de telefoonlijn aansloten, was de afstand tot de centrale 3,7 km, volgens de metingen van Scarlet tussen de 4,7 en 5,5km (afhankelijk van de persoon - ogenblik - ??? waarop ik hen die vraag stelde).

Heeft er iemand gelijkaardige ervaringen (problemen)?
Is deze modem geschikt om te gebruiken met Scarlet?

Bovendien, wacht ik op de installatie van Scarlet One. Biedt de Scarlet Box een uitweg = stabielere verbinding?
maybeme
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”