Verleden jaar had mijn zoon via het blad Clickx een gratis domainnaam verkregen van de firma Hostway.
De domainnaam werd echter maar een paar maanden gebruikt.
Nu krijg ik een factuur voor de periode 11/2006 tot 11/2007.
Drie maanden na het vervallen van het gratis jaar.
Kans om op te zeggen is er dus blijkbaar niet aangezien Hostway wacht met het versturen van zijn facturen tot ruimschoots na de vervaldatum.
Blijkbaar wordt gratis stilzwijgend overgezet naar betalend zonder waarschuwing vooraf.
Domainnaam
Maakt niet uit of die niet meer gebruikt werd, de domeinnaam was geregistreerd en dus werkend.blidi schreef:Verleden jaar had mijn zoon via het blad Clickx een gratis domainnaam verkregen van de firma Hostway.
De domainnaam werd echter maar een paar maanden gebruikt.
Nu krijg ik een factuur voor de periode 11/2006 tot 11/2007.
Drie maanden na het vervallen van het gratis jaar.
Kans om op te zeggen is er dus blijkbaar niet aangezien Hostway wacht met het versturen van zijn facturen tot ruimschoots na de vervaldatum.
Blijkbaar wordt gratis stilzwijgend overgezet naar betalend zonder waarschuwing vooraf.
Eigelijk zal je spijtig genoeg moeten betalen en in het vervolg de kleine lettertjes lezen. Het is bij veel internet zaken zo dat je minimum 3 maanden op voorhand moet opzeggen.
Dit is een praktijk die de laatste maanden gretig gebruikt wordt in de marketing. Geef de mensen iets gratis voor een bepaalde periode en verleng het daarna als ze niet 3 maand voor het einde van de gratis-periode opzeggen.
Een bepaalde periode is dan dikwijls 4 maand (ze hebben het nog maar 1 maand in gebruik en moeten al opgezegd hebben, de meeste mensen zijn dus al te laat).
En anders geef je 1 jaar gratis. Dan zijn zij het al vergeten dat ze het tijdig moeten opzeggen, ofwel gebruiken ze het niet en denken ze er ook niet meer aan.
Mensen ... denk er aan gratis bestaat niet in de marketing. Men geeft om daarna dubbel en dik terug te nemen.
Een bepaalde periode is dan dikwijls 4 maand (ze hebben het nog maar 1 maand in gebruik en moeten al opgezegd hebben, de meeste mensen zijn dus al te laat).
En anders geef je 1 jaar gratis. Dan zijn zij het al vergeten dat ze het tijdig moeten opzeggen, ofwel gebruiken ze het niet en denken ze er ook niet meer aan.
Mensen ... denk er aan gratis bestaat niet in de marketing. Men geeft om daarna dubbel en dik terug te nemen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op basis van hun betalingsvoorwaarden...
Het lijkt mij dat men bij Hostway gewoon gemakkelijke slachtoffers zoekt om lekker geld uit te slaan. Mijn registrar stuurt steeds netjes op tijd zijn factuur, en betaal ik niet tijdig wordt het domein gewoon vrijgegeven... geen duistere praktijken dus.
... maw. als het overgaat van gratis naar betalend zijn ze verplicht U dit een maand op voorhand schriftelijk te melden. In dit geval is men dus zijn eigen voorwaarden niet nagekomen. (tenzij je bij het aangaan van de gratis promotie andere voorwaarden hebt geaccepteerd).3. HOSTWAY mag prijzen voor producten en services aanpassen d.m.v. een schriftelijke vermelding aan de accounthouder. HOSTWAY zal deze vermelding minimaal 30 dagen voor het aanvangen van een nieuwe periode aan de Accounthouder doen.
Het lijkt mij dat men bij Hostway gewoon gemakkelijke slachtoffers zoekt om lekker geld uit te slaan. Mijn registrar stuurt steeds netjes op tijd zijn factuur, en betaal ik niet tijdig wordt het domein gewoon vrijgegeven... geen duistere praktijken dus.
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ik denk dat hostway wel zo slim geweest zal zijn om bij registratie van die gratis domeinnamen erbij te zetten: 1 jaar gratis, daarna stilzwijgend verlengd tegen de geldige tarieven.r2504 schreef:Op basis van hun betalingsvoorwaarden...
... maw. als het overgaat van gratis naar betalend zijn ze verplicht U dit een maand op voorhand schriftelijk te melden. In dit geval is men dus zijn eigen voorwaarden niet nagekomen. (tenzij je bij het aangaan van de gratis promotie andere voorwaarden hebt geaccepteerd).
Dan hebben ze het tijdig meegedeeld en als ze in dat jaar de prijzen niet gewijzigd hebben, heb je geen been om op te staan eigenlijk...
- Kemblin
- Pro Member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
- Locatie: Schoten (Antwerpen)
- Bedankt: 2 keer
ik heb hetzelfde voorgehad met zo'n actie nu na 3 jaar ben ik er eindelijk vanaf, 2x vergeten te annuleren dus...blidi schreef:Verleden jaar had mijn zoon via het blad Clickx een gratis domainnaam verkregen van de firma Hostway.
De domainnaam werd echter maar een paar maanden gebruikt.
Nu krijg ik een factuur voor de periode 11/2006 tot 11/2007.
Drie maanden na het vervallen van het gratis jaar.
Kans om op te zeggen is er dus blijkbaar niet aangezien Hostway wacht met het versturen van zijn facturen tot ruimschoots na de vervaldatum.
Blijkbaar wordt gratis stilzwijgend overgezet naar betalend zonder waarschuwing vooraf.
De gratis domein actie die dns.be gelanceerd had 1 jaar terug was met verschillende voorwaarden en restricties voor dns.be agenten. Zo was 1 van de voorwaarden dat de domeinen NIET stilzwijgend verlengd mochten worden.
Best Hostway hierover aanspreken en desnoods (dreigen) om naar DNS.be te stappen omdat ze de voorwaarden voor gratis .be domein namen niet naleefden.
Best Hostway hierover aanspreken en desnoods (dreigen) om naar DNS.be te stappen omdat ze de voorwaarden voor gratis .be domein namen niet naleefden.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
wardv
Hartelijk dank voor de tip.
Heb intussen een mail gestuurd naar DNS.BE en zij bevestigen inderdaad dat de domeinen niet stilzwijgend verlengd mochten worden.
Zal morgen Hostway eens bellen en mijn intussen betaalde centen terugeisen.
Hartelijk dank voor de tip.
Heb intussen een mail gestuurd naar DNS.BE en zij bevestigen inderdaad dat de domeinen niet stilzwijgend verlengd mochten worden.
Zal morgen Hostway eens bellen en mijn intussen betaalde centen terugeisen.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Na de mail naar en het antwoord van dns.be is men bij Hostway dan toch tot de conclusie gekomen dat ze een foutje... hebben gemaakt.
Het geld werd vandaag teruggestort.
Alvast iedereen bedankt voor de tips.
Het geld werd vandaag teruggestort.
Alvast iedereen bedankt voor de tips.