http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Als ik het goed begrijp kan men dus vanaf nu zijn internetabo na 1 jaar maandelijks opzeggen ook al staat het in de contractvoorwaarden anders?
Contract kan niet meer stilzwijgend verlengd worden.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik twijfel toch. Op het eerste zicht moeten ze gewoon alles veel duidelijker printen ipv het in de kleine letters te steken.Radix schreef:dan moeten alle ISP's een aanpassing doen in hun algemene voorwaarden
vrtnieuws.net schreef:Op de eerste pagina van het contract moet nu ook in een kader en in vet gedrukte letters vermeld staan dat het contract automatisch verlengd wordt. Ook wanneer en hoe het contract kan worden opgezegd, moet daarin vermeld worden.
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Als het wordt goedgekeurd, dan is het toch al een stap in de goede richting
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Niet méér dan normaal.
Mijn gedacht.
Mijn gedacht.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Het is goedgekeurd. Anders kwam het niet op het nieuws.Robbe schreef:Als het wordt goedgekeurd, dan is het toch al een stap in de goede richting
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22
zou da ook werke bij belgacom als ze 1 maand gratis gaven? [toen ze er niet bij zeiden dat je een jaar vastzat?]
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Die wet is ondertekend dus geld dit voor iedereen en alle abonnementen denk ik hoor. Toch wel best eens informeren ofzo?samyboyseke schreef:zou da ook werke bij belgacom als ze 1 maand gratis gaven? [toen ze er niet bij zeiden dat je een jaar vastzat?]
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22
BESTE nieuws in internetwereld voor een lange tijdKen schreef:Die wet is ondertekend dus geld dit voor iedereen en alle abonnementen denk ik hoor. Toch wel best eens informeren ofzo?samyboyseke schreef:zou da ook werke bij belgacom als ze 1 maand gratis gaven? [toen ze er niet bij zeiden dat je een jaar vastzat?]
-
- Plus Member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02
Is dit dan al niet zo?
Min 1 jaar en daarna is het maandelijks opzegbaar????
Was bij easynet toch zo. Bij edpnet weet ik het eigenlijk niet.
Dacht dat het overal zo was.
Min 1 jaar en daarna is het maandelijks opzegbaar????
Was bij easynet toch zo. Bij edpnet weet ik het eigenlijk niet.
Dacht dat het overal zo was.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Ja idd,doeternietoe schreef:Is dit dan al niet zo?
Min 1 jaar en daarna is het maandelijks opzegbaar????
Was bij easynet toch zo. Bij edpnet weet ik het eigenlijk niet.
Dacht dat het overal zo was.
Maar bij boekenclubs loopt het al wel eens fout.
Zo zijn er die na het eerste jaar een opzeg vergoeding van 3 maand vragen.
Dit is nu dus herleid naar 1 maand.
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dit geld niet voor de telecomwereld.
Dit passen ze al lang niet meer toe.
Na de termijn is het maandelijks opzegbaar.
Als ze u opbellen met gratis dit of gratis dat dan weet je toch dat het automatisch verlengd word, je kan er enkel onderuit als je Uw eerst volgende factuur krijgt en dan de kd belt. Dan betaal je gewoon die maand ipv gratis.
Bij het niet reageren ga je akkoor met de voorwaarden en ben je terug voor 1j vertrokken.
Dit passen ze al lang niet meer toe.
Na de termijn is het maandelijks opzegbaar.
Als ze u opbellen met gratis dit of gratis dat dan weet je toch dat het automatisch verlengd word, je kan er enkel onderuit als je Uw eerst volgende factuur krijgt en dan de kd belt. Dan betaal je gewoon die maand ipv gratis.
Bij het niet reageren ga je akkoor met de voorwaarden en ben je terug voor 1j vertrokken.
huh? betekend dit dat ik bij fulladsl geen opzegtermijn van 45 dagen meer heb maar dat dit nu 30 (of 31 afhankelijk van de maand) dagen is?
in die audiofile op de site van vrt wordt wel gezegd dat er voor bepaalde producten zoals boekenabonnementen enz een koninklijk besluit is dat freya van den bosche nog moet goedkeuren. Dit zou wel snel gebeuren. de vraag is dus of dat al geldt voor internetabonnementen.
Hoe moet ik dat dan vermelde in de opzegbrief?
"Ik wil jullie erop wijzen dat omwille van een nieuwe wet de opzegtermijn nu 1 maand is, jullie opzegtermijn van 45 dagen geldt dus niet meer.
Ik verwacht dus dat het abonnement over een maand opgezegd is."
Groetjes
Esben
in die audiofile op de site van vrt wordt wel gezegd dat er voor bepaalde producten zoals boekenabonnementen enz een koninklijk besluit is dat freya van den bosche nog moet goedkeuren. Dit zou wel snel gebeuren. de vraag is dus of dat al geldt voor internetabonnementen.
Hoe moet ik dat dan vermelde in de opzegbrief?
"Ik wil jullie erop wijzen dat omwille van een nieuwe wet de opzegtermijn nu 1 maand is, jullie opzegtermijn van 45 dagen geldt dus niet meer.
Ik verwacht dus dat het abonnement over een maand opgezegd is."
Groetjes
Esben
Vraag ivm opzeg bij edpnet
Ik wil mijn huidig abonnement opzeggen bij edpnet tegen 18/04 (voltooiing 1ste jaargang), nu heb ik mijn opzeg verstuurd vrijdag 16/03 om de maand opzegtermijn te respecteren. Edpnet meldt mij nu dat ze dit vandaag pas ontvangen hebben (21/03) en dat de termijn dus niet gerespecteerd is, gevolg: opzeg pas op 18/05. Hoe zit het hier feitelijk mee want langs providerzijde kan je in dat geval wel een wat sleutelen met de datum van ontvangst als ge het mij vraagt... ?
Ik wil mijn huidig abonnement opzeggen bij edpnet tegen 18/04 (voltooiing 1ste jaargang), nu heb ik mijn opzeg verstuurd vrijdag 16/03 om de maand opzegtermijn te respecteren. Edpnet meldt mij nu dat ze dit vandaag pas ontvangen hebben (21/03) en dat de termijn dus niet gerespecteerd is, gevolg: opzeg pas op 18/05. Hoe zit het hier feitelijk mee want langs providerzijde kan je in dat geval wel een wat sleutelen met de datum van ontvangst als ge het mij vraagt... ?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Voor opzegbrieven moet je altijd rekening houden met de wettelijke termijn van 3 werkdagen waarop een brief onderweg kan zijn.
Als jij je brief vrijdag hebt verstuurd, dan ben je inderdaad te laat.
Als jij je brief vrijdag hebt verstuurd, dan ben je inderdaad te laat.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Vrijdag verstuurd, dag 1: maandag, dag 2: dinsdag, dag 3: woensdag (vandaag). Klopt toch?
Als je op tijd had willen verzenden, had dat op 13 maart verzonden moeten worden.
Als je op tijd had willen verzenden, had dat op 13 maart verzonden moeten worden.