Tele2 belt je op!

Plaats reactie
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Eergisteren ben ik opgebeld geweest door een medewerker van tele2 of ik een nieuw contract van 1 of 2 jaar wou afsluiten.
Ben nu iets meer als 1 jaar Tele2allin en nog tevreden.
Zijn hier nog mensen die opgebeld zijn en 1 of 2 maanden gratis tele2allin kregen bij een nieuw contract van 1 of 2 jaar?
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Computerleek schreef:Zijn hier nog mensen die opgebeld zijn en 1 of 2 maanden gratis tele2allin kregen bij een nieuw contract van 1 of 2 jaar?


Nog niet, maar bij behoud van mijn oude voorwaarden...Kom maar op Tele 2 ! :-D
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Computerleek schreef:Eergisteren ben ik opgebeld geweest door een medewerker van tele2 of ik een nieuw contract van 1 of 2 jaar wou afsluiten.
Ben nu iets meer als 1 jaar Tele2allin en nog tevreden.
Zijn hier nog mensen die opgebeld zijn en 1 of 2 maanden gratis tele2allin kregen bij een nieuw contract van 1 of 2 jaar?


verlenging van uw contract, en wat voordeel krijg je dan als je dat doet ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lees die post nog eens ;) Er staat iets van twee maand gratis. Lijkt me duidelijk voordeel :)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

oeps :oops:
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Tuurlijk moeten ze dat doen. Anders komen ze klanten tekort.
Mij bellen ze niet op om te vragen hoe het gaat, ze antwoorden zelfs niet op mijn briefwisseling ....
Succes hoor !
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Pas op, want met zoiets zit je waarschijnlijk vast aan een contract van 1 of 2 jaar.
Stel dat Tele2 op die manier wil omzeilen dat je je abonnement na 1 jaar gelijk wanneer kan opzeggen (mits opzegtermijn van 2 maand). Gewoon 'nieuw' contractje en je zit weer een jaar of 2 vast...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

poekie68 schreef:Pas op, want met zoiets zit je waarschijnlijk vast aan een contract van 1 of 2 jaar.
Stel dat Tele2 op die manier wil omzeilen dat je je abonnement na 1 jaar gelijk wanneer kan opzeggen (mits opzegtermijn van 2 maand). Gewoon 'nieuw' contractje en je zit weer een jaar of 2 vast...


Bwah, 't is niet echt anders als wat Telenet of BGC doen hoor. Voorzichtigheid is natuurlijk altijd geboden, da's juist. Als je tegenwoordig als Telenet klant of BGC klant je abo wil opzeggen, komt er van de andere kant quasi onmiddelijk een vergelijkbaar bod, meestal "2 maanden gratis". Of je daar dan op moet ingaan of niet is natuurlijk helemaal je eigen keuze nietwaar.

En indien mijn huidige voorwaarden en servicekwaliteit worden gegarandeerd, mogen ze me morgen evengoed een 5-jarig contract laten opmaken met een overeenkomende voordeelpercentage hoor. :twisted:
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Vandaag inderdaad ook opgebeld. Duidelijk 3x vermeld dat ik mijn "oude voorwaarden" wil houden. Bij verlenging van 1 jaar kreeg ik 1 maand gratis.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Zojuist werd ik ook opgebelt.
Ik heb gevraagd of dezelfde voorwaarden blijven gelden en ze zei ja (zoals bij jullie) en heb verlengd.

Ook heb ik gevraagd of dat een nieuw contract is of gewoon een verlenging, ze zei dat het geen nieuw contract is.

Wel ben ik vergeten te vragen wat het alternatief is, wat er gebeurt als ik dus nee zeg. Dit is een tip voor de volgende die dit leest en opgebelt wordt!

grtz
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Zojuist werd ik ook opgebelt.


Ook ik werd deze morgen opgebeld (met een d!) door Tele2. En na wat doorvragen, gaf men toe dat je wel degelijk bijtekent voor 1 of 2 jaar en dat je dus niet gelijk wanneer, mits 2 maanden vooropzeg, kan opstappen.

Toen ik vroeg wat er met mijn 'unlimited' ging gebeuren, kon die aan de telefoon er mij niks over zeggen. Ze wist duidelijk niet waarover ik het had.

Afin, ik heb geweigerd in te gaan op hun voorstel. Ik wil zelf beslissen wanneer ik van Tele2 af wil. Trouwens, mijn werkgever betaalt het grootste deel van mijn abonnement, omwille van 'thuiswerken'.

Kijk maar goed de voorwaarden na wanneer je ingaat op hun voorstel. Best vragen dat ze je alles op papier sturen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

In een andere thread,...
rossaert schreef:hallo? ik ben nieuw hier, misschien hoort mijn vraag niet thuis op dit forum,alvast mijn xcuses dan

tijdje geleden kreeg ik regelmatig SMS, vanaf een website terwijl ikzelf me nergens voor had ingetekend
ik heb deze SMS tijdje genegeerd, tot ik helaas merkte dat er telkens een bedrag van mijn tempo krediet afging
het heeft even geduurd eer ik de procedure doorhad om dit te stoppen, en na eNige tijd begon dit opnieuw!!!
wat mij echter ergert is dat mobistar (zowel via klantendienst als in de teleshop) de schouders ophaalt en zegt hier niks aan te kunnen doen???Het enige wat ze daar konden bedenken was mij ...een ander nummer geven!!
iemand hoeft maar mijn GSM-nummer op te geven, via één of andere website waar je bevoorbeeld ringtones kan bestellen, en ik heb het zitten..
Hoe is het mogelijk dat dit zomaar kan en dat deze operatoren (mobistar zal wel niet de enige zijn) dit zomaar mogen laten gebeuren (allicht verdienen ze er veel geld mee, maar wel op onze rug)?
Is dit niet een gelijkaardig geval, en ook iets voor De Ombudsdienst voor Telecommunicatie ?

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 613#145613
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Ik had het kunnen weten. Vandaag een bevestiging binnengekregen met daarin de vermelding dat ik tijdens het telefoongesprek van 21 februari het contract met een jaar is verlengd. Bovendien krijgt u een korting van 10 euro op uw volgende factuur

Dus vandaag, even maar een aangetekende brief naar Tele 2 sturen, om af te zien van de aankoop.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Jvd, ik snap je reactie niet.

Ze hebben nooit een telefoongesprek gehad met je misschien?

Ik heb in iedergeval de ideale oplossing. Er hangt gewoon geen telefoon aan m'n box.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Ze hebben nooit een telefoongesprek gehad met je misschien?


Waarschijnlijk wel, maar ze zijn tijdens dat telefoongesprek zeer vaag. Het is helemaal niet duidelijk dat het gaat om een verlenging van je contract. Ze proberen zo snel mogelijk een ja-woord van je uit de brand te slepen en het gesprek te beëindigen.
Het enige dat ze vermelden is de korting voor 1 of 2 jaar extra. Maar ze vermelden niks van de andere voorwaarden (je kan in die tijd niet opzeggen).
Ze weten trouwens niet wie de telefoon opneemt. Het kan de babysit zijn, die zonder ik het weet mijn een jaar extra Tele2 'cadeau' geeft...

Trouwens, krijgt er iemand ooit iets te tekenen?

Het gaat om een schandalige manier van consumenten om de tuin leiden.
En dan durven ze bij mijn laatste factuur een belachelijk foldertje steken in de zin van "we zijn goed bezig".

Tele2: tussen denken goed bezig te zijn en werkelijk goed bezig zijn is er een wereld van verschil!
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

aangetekende brief naar Tele 2 sturen, om af te zien van de aankoop


Voila, wat mag de doorsnee consument weer doen: in zijn pen kruipen en een paar euro betalen voor een aangetekende brief.

Geen haar beter dan de praktijken van BGC. Alhoewel je daar meestal wel telefonisch van al die bijproductjes afgeraakt (comfortsdiensten, etc...)
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Ik heb dit intern gemeld en er wordt morgen een meeluister-sessie gepland om dit te beoordelen.

Dank voor de info.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Gisteren en eergisteren meermaals telefoon gekregen. Telkens als ik opnam kreeg ik niets of plots een beltoon te horen...
Gisteren toen ik afwezig was en mijn vrouw nam op werd ineens duidelijk vanwaar deze gekke telefoons vandaan komen...van Tele2, jawel.
Dus de telefonisten bellen u op terwijl ze met iemand anders een gesprek voeren en zette u op wacht als ge afneemt. 't was te denken dat Tele 2 ook deze verkooptruc toepast :(
Mijn vrouw laat al deze zaken aan mij over en vroeg dus om later nog eens terug te bellen.

Ik was enkele weken van plan om de maand gratis aan te nemen, maar met zo'n verkoopstechniek (en de andere technieken hier reeds besproken) ben ik daar minder en minder geneigd toe...

Is het zelfs niet zo dat het 'aanbod' zich de laatste tijd beperkt tot 10 euro korting bij intekenen van 1 jaar ? Dan kunnen ze 't zeker 'vergeten' :evil:
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Gisteren na aanleiding van de aangetekende brief een telefoontje van Tele2. Even uitgelegd dat ik alles bij het oude wil houden. Geen contract verlenging etc. Tevens vroeg de dame in kwestie, wilt u dan opzeggen. Omdat zij het niet begreep even na een supervisor gevraagd, die naast haat zat om alle antwoorden in te fluisteren.

Supervisor deelde mij mee dat vanwege het ongemak er een korting werd gegeven van 4 x 10 euro op de all-inn prijzen. Alles bleef bij het oude.

Hopelijk is nu alles geregeld.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

jvd1971 schreef:Gisteren na aanleiding van de aangetekende brief een telefoontje van Tele2. Even uitgelegd dat ik alles bij het oude wil houden. Geen contract verlenging etc. Tevens vroeg de dame in kwestie, wilt u dan opzeggen. Omdat zij het niet begreep even na een supervisor gevraagd, die naast haat zat om alle antwoorden in te fluisteren.

Supervisor deelde mij mee dat vanwege het ongemak er een korting werd gegeven van 4 x 10 euro op de all-inn prijzen. Alles bleef bij het oude.

Hopelijk is nu alles geregeld.


Dus jij krijgt nu die korting (4x10) omdat ze, zonder dat je zelf het wilde, een jaar verlenging wilden aansmeren.
Maar mijn vraag blijft:
Wat is het voordeel dat je doet als je ingaat op hun aanbod tot verlenging van 1 jaar, met duidelijke vermelding van behoud oude voorwaarden?
Dat is na het lezen van dit volledig onderwerp nog steeds niet duidelijk :???:

Als ze me eens aan de lijn krijgen (met het verlengings-voorstel) antwoord ik duidelijk 'NEE, tenzij ik m'n oude voorwaarden mag behouden'
Zo staat er zeker geen 'JA' van mijnentwege op hun telefoonopname :wink:
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Ik ben ook opgebeld met hun voorstel voor een verlenging van een jaar met een eenmalige korting van 10 euro.
Ik heb haar duidelijk gevraagd of mijn oude voorwaarden blijven gelden, onbeperkte download inbegrepen. Ze heeft dit bevestigd en dit compleet met volledige bewoordingen herhaald zodat er geen misverstand kan zijn.
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Als je ingaat op hun aanbod om je abonnement te verlengen, vervalt je opzegtermijn van 2 maanden. Je bent dan verplicht om dat het einde van de verlengingstermijn aan Tele 2 vast te zitten.

Dat is de reden dat ik alles heb terug gedraaid. Nu ben ik "baas" over me eigen abonnement. Bij een eventuele veranderingen van hun voorwaarden heb ik een opzegtermijn van 2 maanden.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Zo staat er zeker geen 'JA' van mijnentwege op hun telefoonopname

Is een telefonisch JA uberhaupt wel wettig? Iemand die rechten heeft gestudeerd?
En wat met die nieuwe consumentenwet die voorschrijft dat zo een type contract steeds opzegbaar maakt na 1 jaar? http://www.tik.be/tik_vzw/nieuws/contracten_met_stilzwijgende_verlenging_gemakkelijker_opzegbaar
Zouden ze daarom jullie niet bellen?
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46

Bij Tele2 beweren ze dat het wettig is. Dat is allessinds bij het sluiten van nieuwe contracten. Dit wil echter zeggen dat als ik mijn buurman een loer zou willen draaien, ik in zijn naam kan bellen en hem kan inschrijven. Er staat niets op papier en een telefoon kan een stem nogal eens vervormen, dus de buurman zou geen voet hebben om op te staan, moest zo'n contract geldig zijn :P
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Het zou jou echter strafbaar maken voor identiteitsfraude. Wetten zijn nu eenmaal soms gebaseerd op elkaar, dus dat maakt deze 'wet' er niet minder om. Voor meer info zou ik adviseren toch eens rechtstreeks de betreffende regelgeving erop na te lezen of eventuele informatie in te winnen bij een advocaat. Alleszins - zonder deze regelgeving... ik moet je niet vertellen wat een chaos het soms was ivm. het heen-en-weer sturen van faxen, brieven,... en welke extra kosten, tijd en problemen dit met zich meebracht. Een telefonische JA is geldig, maar moet wel kunnen bewezen worden. Schendingen (forced sales, waaronder elk niet opgenomen bevestiging valt) worden beboet (SERIEUZE bedragen). Indentiteitsfraude wordt vervolgt.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”