2 sessies met dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
hoy69
Pro Member
Pro Member

weet iemand of je met dommel 2 adsl sessies kan gebruiken tegelijkertijd.
ik verklaar mij nader

userid paswood dommel1 tegelijkertijd inloggen bij u thuis en bij een maat die ook dommel thuis heeft?
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus

Nee dat is niet mogelijk, waarom zou je dat in godsnaam willen doen?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

penguinpower schreef:Nee dat is niet mogelijk, waarom zou je dat in godsnaam willen doen?
Waarom weet jij dit zo zeker ? Bij Skynet is dit wel mogelijk ( of toch zeker zeer lang mogelijk geweest ).
Coop
Premium Member
Premium Member

Dus 1 abonnement betalen en toch met 2 inloggen ? of heb ik het mis ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Coop schreef:Dus 1 abonnement betalen en toch met 2 inloggen ? of heb ik het mis ?
Idd ... maar je moet wel zien dat je een ADSL signaal op je lijn hebt ( en van het juiste netwerk turboline of brobaII )
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
penguinpower schreef:Nee dat is niet mogelijk, waarom zou je dat in godsnaam willen doen?
Waarom weet jij dit zo zeker ? Bij Skynet is dit wel mogelijk ( of toch zeker zeer lang mogelijk geweest ).
Is nog steeds mogelijk. Wordt dagelijks gebruikt :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Praetorian
Premium Member
Premium Member

is wel mogelijk. Ik heb het al gedaan bij een nieuwe dommel klant omdat zijn login niet werkte, om toch inet te hebben heb ik hem mijn login tijdelijk geleend... Werkte perfect op hetzelfde moment. Waarom hij het wil doen? goeie vraag:s
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Praetorian schreef:
is wel mogelijk. Ik heb het al gedaan bij een nieuwe dommel klant omdat zijn login niet werkte, om toch inet te hebben heb ik hem mijn login tijdelijk geleend... Werkte perfect op hetzelfde moment. Waarom hij het wil doen? goeie vraag:s
Practisch voorbeeld: je hebt een DSL lijn die 'algemeen' gebruikt wordt, en je wilt met een VPN client op een work-laptop een verbinding maken. Jammergenoeg is die laptop zodanig ingesteld dat je niks kan veranderen en dat ie enkel buiten kan via een dsl dialout. Op die manier kan je dus makkelijk nochmaals uitbellen, en beide dingen werkende hebben :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
hoy69
Pro Member
Pro Member

reden is simpel. ik heb een teleworking adsl lijn thuis (belgacom backbone connectie met een speciale userid en pasw) ik mag daar uiteraard nie al te veel mee downloaden sinds het "work related" moet zijn. Nu mijn zus gaat adsl aanschaffen en we gaan daar Dommel voor inschakelen binnekort,
Zij download bijna niets, enkel wa mails raadplegen, en ik ga de zelfde acount gebruiken op mn bestaande ADSL lijn en die wa nuttigere gebruiken :D
Laatst gewijzigd door hoy69 11 jun 2007, 16:16, in totaal 1 gewijzigd.
S|N
Plus Member
Plus Member

Ik raadde dit vroeger steeds aan klanten aan als zij op 2 plaatsen adsl nodig hadden.
dan was het een adsl go abonnement en één adsl signaal.
Bespaart de klant toch een 10 euro/maand bij Belgacom.

Kweet wel niet of je een enkel een datasignaal via Dommel kunt aanvragen.
hoy69
Pro Member
Pro Member

gaat niet, ik heb t ze al gevraagd. (allez isp acces dan)bij belgacom kan je wel een adsl lijn aanvragen zonder isp
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Dus als ik het goed gelezen heb is dit mogelijk tot op zelfs 4 verschillende locaties ?
4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
Van Dommel website.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Daarom niet over verschillende locaties. Met een brigde modem waaraan 4 pc's verbonden zijn zou je dus iedere pc laten pppoe'en waardoor ze elk een eigen pub ip krijgen.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het kan normaalgezien niet. Als je met dezelfde username op een andere locatie auth dan word de andere sessie beëindigd/afgesloten.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
hoy69
Pro Member
Pro Member

neen gaat wel, hebt al onderzocht bij mn excollegas. word identiek als skynet en andere profielen aangemaakt op de BAS. max sessie staat op 2
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:Daarom niet over verschillende locaties. Met een brigde modem waaraan 4 pc's verbonden zijn zou je dus iedere pc laten pppoe'en waardoor ze elk een eigen pub ip krijgen.
Dit kan niet ... je kan maar 1 pppoe sessie opstarten per lijn.
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Dat werkt helaas wel hoor. Ik heb dit vroeger genoeg gedaan. ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:Dat werkt helaas wel hoor. Ik heb dit vroeger genoeg gedaan. ;)
Vertel ... want bij mij ging het niet ( de verbinding werd gewoon verbroken met de andere sessie ) ...
hoy69
Pro Member
Pro Member

TOCH op verschillende adressen dat je het probeert?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

hoy69 schreef:TOCH op verschillende adressen dat je het probeert?
Op verschillende adressen lukte het bij mij ... maar op het zelfde niet ( wat volgens mij ook niet kan, maar bovenstaande beweerd van wel ;), dus ik wil het wel weten ).
hoy69
Pro Member
Pro Member

op zelfde adressen zou me verbasen dat dit gaat. mischien zal hij ook wel op 2 adressen bedoelen?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Normaal gezien kan je op dezelfde lijn meerdere ppp sessies opzetten
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Natuurlijk op hetzelfde adres. Hoe zou ik anders kunnen gebruik maken van slechts één adsl modem? :roll:
De modem was een speedtouch 510 ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:Natuurlijk op hetzelfde adres. Hoe zou ik anders kunnen gebruik maken van slechts één adsl modem? :roll:
De modem was een speedtouch 510 ;)
Leg me dan eens uit hoe jij meerdere pppoe sessies doet via de speedtouch ? ( en bij voorkeur wat logs ook )
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Awel,

Je stelt deze in als bridge modem. Dan maak je via je eerste pc een pppoe sessie en vervolgens via de tweede.

Je modem moet wel meerdere pppoe sessies ondersteunen. Mijn speedtouch 510 kon dat, den 536 niet.

Een asus WL-700g kan dit ook.
Icecubes
Member
Member

Dit kan standaard niet met netconnect , althans bij niet. En om dit te bevestigen heb ik naar dommel gebeld.

Ik quote:

Je kan dus tot 4 publieke ip adressen krijgen met dat boostpack, terwijl dit standaard (netconnect) maar 1 is.

Grtz
ruben
Pro Member
Pro Member

weer er soms iemand of je met deze methode ook kan profiteren van een hogere uploadsnelheid ?

concreet voorbeeld : 2de dommel sessie op een scarlet (edpnet) account, zou je dan 640+256kbit upload hebben ?

andere vraag : weet iemand of het mogelijk is om meerdere ppoe sessies te maken met de speedtouch 546 ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Uw lijnsync is 6Mbps/640Kbps.
Je krijgt altijd maar 1 lijnsync.
Over die lijnsync zijn (in sommige gevallen, weet niet of dit hier zo is) meerdere pppoe sessies mogelijk, maar dus samen aan de max lijnsync.
ruben
Pro Member
Pro Member

Hoe verklaar je dan dat er laatst een topic (of reactie, weet het al nietmeer) met iemand die beweerde dubbel zo snel te downloaden met 2 accounts tegelijkertijd ? Dat past dan toch ook nietmeer in dat lijnprofiel van 6mbit ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

dat is ook niet mogelijk
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Er was wel iemand met 2 sessies met dezelfde provider (kdacht belgacom)
in totaal max download, upload lag tussen 1.5x tot 2x de max upload.
Alle hij beweerde dat, kzou niet weten waarom hij zou liegen.
ruben
Pro Member
Pro Member

Daar doelde ik inderdaad op :)

Heb nog eens gezocht en het bericht gevonden :

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 832#154832

De poster, TomG heeft deze test wel echter gedaan met dezelfde provider, door 2 maal in te loggen met skynet.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Werkt bij edpnet ook ... soms handig om wat limiet van ouders mee op te souperen zonder de login informatie op beide routers om te moeten wisselen (of 1 van de 2 uit te zetten).
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ruben
Pro Member
Pro Member

Sven.VdS schreef:Werkt bij edpnet ook ... soms handig om wat limiet van ouders mee op te souperen zonder de login informatie op beide routers om te moeten wisselen (of 1 van de 2 uit te zetten).
En heb je dan ook de dubbele downloadsnelheid, maar dezelfde upload ? Of hoe zit dat bij jou ? Ik neem aan dat je 2 gelijktijdige verbindingen met edpnet maakt ?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

ja 2 gelijktijdige verbindingen

En nee ik heb nog niet geprobeerd of ik dan op de 2 plaatsen de volledige snelheid haal ... en ben dat ook niet van zin want dat is de bedoeling niet ... 't is gewoon uit luiheid eigenlijk :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

2 sessies op hetzelfde adres: bandbreedte wordt gedeeld

1 sessie (gebruikersnaam) op 2 adressen: op beide adressen de volledige bandbreedte ter beschikking

Wat TomG vertelt in http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 832#154832 is ONMOGELIJK. Je modem is gesynchroniseerd aan een bepaalde snelheid met de DSLAM. Je kan dit zien als de trechter waar alles door moet. Hoeveel sessies je ook opzet, je trechter zal dezelfde blijven.
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Er is wel een mogelijk waarbij dit toch mogelijk is hoor. Als je een isp hebt die bvb een 4Mbps DSL profiel aanbiedt en vervolgens jouw connectie capt op 512kbit. Dmv 2 sessies zou je hierbij 1Mbit kunnen halen. Voor de rest heeft mr T gelijk.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

ruben schreef:Daar doelde ik inderdaad op :)

Heb nog eens gezocht en het bericht gevonden :

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 832#154832

De poster, TomG heeft deze test wel echter gedaan met dezelfde provider, door 2 maal in te loggen met skynet.
Dat 2x inloggen (en 4x met een Plus) klopt wel degelijk.

Waar ik mij echter serieus aan heb laten vangen, is dat DU meter zowel verkeer van m'n PPPoe sessie ALS dat van de fysieke ethernet verbinding telde, waardoor je inderdaad alles dubbel ziet.

Achteraf ben ik pas beginnen redeneren dat uw fysieke lijn, of het lijnprofiel waar je gekoppeld aan bent inderdaad de beperkende factor is zoals Mr. T al uitgelegd heeft.

Wat die upload betreft weet ik het niet zo goed.

Zelf is m'n upload dacht ik op 448 gesynct. Iemand met 256k upload, krijgt een sync van 512 als ik mij niet vergis. Dus zou je denk ik inderdaad uw upload nog kunnen verdubbelen.
ruben
Pro Member
Pro Member

Hmmm... zelf eens de test gedaan, en ik kan blijkbaar vanaf thuis op m'n EDPnet lijn niet inloggen op het dommel account.

Kan het ook zijn omdat er geen boostpackage geactiveerd is, dat er maar 1 PPoE/PPoA sessie tot stand gebracht kan worden, dus dat ik daarom niet kan inloggen ? Krijg nu de hele tijd een authentication fout, zowel bij PPoE als PPoA en ik ben er echt zeker van dat de login / password correct is.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

ruben schreef:Hmmm... zelf eens de test gedaan, en ik kan blijkbaar vanaf thuis op m'n EDPnet lijn niet inloggen op het dommel account.
EDP & Dommel gebruiken een andere infrastructuur, namelijk BROBAII & Turboline, dan werkt het natuurlijk niet.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”