Mijn config is de volgende:
Asus p5b deluxe
c2d e6600 @ 3.0Ghz
Samsung SATA DVDRW
2 x 200GB maxtor SATA in Raid0
2 x 300GB maxtor PATA
2 x 1GB G-Skill ddr2 RAM dual channel
Geforce 7900GTO
Nu is het mij tot heden onmogelijk om vista op een aparte partitie op de raid config naast xp te installeren.
Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
Ten eerste heb ik gewoon xp laten staan en met partition magic een aparte partitie gemaakt. aangezien ik xp 32 bit heb draaien moet ik de installatie starten van het installatiemedium.
De installatie verloopt normaal, als er wordt gevraagd op welke partitie ik vista wil installeren is geen enkele partitie geldig, ook de IDE schijven niet!
Ik kies dan voor de optie om drivers te laden en gebruik dan de jmicron sata raid driverdiskette die ik vooraf heb gemaakt ahv de cd rom geleverd bij mijn p5b deluxe.
De installatie loopt normaal verder tot het moment dat vista voor de laatste keer herpopstart... Reeds in de post message waar telkens de status van mijn raid0 config getoond wordt zie ik al "error" staan naast 1 van de schijven in de raid opstelling. Niet goed dus
En inderdaad, als vista voor de eerste keer gaat opstarten krijg ik een foutmelding dat de hardware gewijzigd is of zo iets dergelijks en dat de installatie opnieuw moet gebeuren
Ik heb ook al geprobeerd vista op 1 van de ide schijven te installeren en identiek hetzelfde probleem doet zich voor. Ook heb ik geprobeerd vista te installeren op een compleet lege raid0 opstelling, dus zonder xp erop en je raadt het: hetzelfde probleem. Het komt er dus op neer dat vista sowieso mijn raid0 opstelling vernield.
Iemand een gouden tip?
Vista 64 bit installatie op SATA RAID0
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Het probleem van je raid heeft te maken dat je geen correcte driver gebruikt voor vista ! Om te beginnen moet je zien om een 64 bits driver te installeren en deze moet dan geschikt zijn voor Vista .
Wat betrefd de installatie op een ide schijf heeft dan weer met iest anders te maken .Wat juist durf ik niet onmiddelijk te bedenken !
Wat betrefd de installatie op een ide schijf heeft dan weer met iest anders te maken .Wat juist durf ik niet onmiddelijk te bedenken !
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Waarom die rotslechte Jmicron controller gebruiken als er zo'n pareltje als de ICH8 op je mobo uit zijn neus zit te eten?! Echt, dat is een lada gebruiken terwijl er een Ferrari in dezelfde garage staat!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset