Vergelijking naar 60GB download tussen EDPNET EN DOMMEL!!!
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Dit is mijn mening heb bij dommel geweest nu heb ik edpnet!
Zo kan je de beste vergelijking maken voor zware downloaders onder ons!
Ik download 120gb/maand (nachtsurfen) (vooral usenet).
Ik betaal voor edpnet 39€/maand (isp) en tweaknews 69.95€/jaar (usenet).
Ik heb toegang tot elke maar dan ook elke binaries.
Bij dommel blijkt da soms problemen te geven.
Dus als ik alles fijn omreken heb ik internet + 120 gb download voor 39.95 + 5.8 = 45.75€/maand.
Dat zijn +/- 25 tot 30 DvD's! Doe eens 20€ (gemiddelde prijs dvd) x 25 tot 30 dvd's. Dan is mijn formule voor te downloaden zeker zijn prijs waard bij edpnet!!!
Bij dommel heb je 50gb voor 32.95 aan 4mbps (die nooit gehaald wordt the same problem met edpnet, Heb dommel gehad en zit max 450m van de centrale! en haalde als max speed 3400kbps en bij edpnet 5600kbps) maar we gaan voor de 60GB!!
Dan kies ik uiteindelijk voor edpnet iets duurder met de formule dat ik heb maar kan elke nacht zonder problemen tot 13 gb downloaden (op 6 uur tijd) en bij dommel op dezelfde tijd maar amper 7 gb. Dat scheelt enorm veel vind ik dus ik ga voor een mooi evenwicht tussen snelheid en volume. (Telenet en skynet zijn veel te duur daar begin ik nog eens ni over).
Bij edpnet krijg je ook deftige mailboxen 6 x 250mb!
Zeer ZEER mooie uploadsnelheid voor als je online foto's wilt bestellen ,mails opsturen met bestanden en voor andere uploadzaken tot 640kbps. En andere mooie voordelen!
Dus ben je zwaar newsserver downloader zoals ik !
edpnet + tweaknews.nl (jaarabbo) en u bent gesteld voor 45,75€/maand!
(info tweaknews.nl -> 8mpbs -> dus je haalt er de volle snelheid uit!)
Denk maar eens aan die 25 a 30 dvd's die je niet meer moet kopen!
Vergelijking alle 2 op 60GB gebracht (fair is fair)t !!!
DOMMEL
capaciteit
• max 4 computer toegestaan
• 4,0 mbps max downloadsnelheid
• 256 kbps max uploadsnelheid met boostpacket 448kbps
• 50 gb downloadverkeer per maand Met boostpacket 60GB (+6€)
• ongelimiteerd uploadverkeer
• dynamisch ip adres
• 100 mb persoonlijke webruimte
• 5 mailboxen (@dommel.be)
• 3 aliassen per mailbox
• 50 mb per mailbox
• (beveiligd) online webmail
• (beveiligd) pop3 en imap
• smtp
• virus- en spam-scanning op alle e-mails
32.95 (50gb download) (wilt u 60GB betaald u per maand 6€ bij)
dus da maakt 38.95€ (nachtsurfen wordt binnenkort aan 60% gerekend)Nachtsurfen hier wordt pluspunt1 uur tot 13 uur
boost pack: verhoog uw uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb (6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie)
EDPNET
max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload
20 GB trafiek per maand inbegrepen 29.95€ maar wij zetten om naar 60gb (40 * 0.25€ = 10€) dus 60 GBDownload (upload zit er mee in)
- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 60 GB komt u op smalband terecht
(Meer info over adsl-trafiek)
- Trafiek verbruikt tussen 02.00u en 08.00u
's morgens telt slechts voor 50% mee
Nieuwsgroepen inbegrepen (10 GB trafiek per maand)
6 mailboxen (met elk 3 e-mailadressen)
- grootte: 250 MB
- antivirus en antispam inbegrepen
100 MB webspace
dynamisch ip-adres
onbeperkt aantal computers aan te sluiten
Voor 39.95€
AANPASSING:
Edpnet heeft zeer goede prijs kwaliteitsverhouding!
Dommel.com heeft misschien paar voordelen zoals mediumband (opgelet 1€ per begonnen GB in mediumband)
Ongelimiteerde upload is zeer handig.
greetz TiTanium
Zo kan je de beste vergelijking maken voor zware downloaders onder ons!
Ik download 120gb/maand (nachtsurfen) (vooral usenet).
Ik betaal voor edpnet 39€/maand (isp) en tweaknews 69.95€/jaar (usenet).
Ik heb toegang tot elke maar dan ook elke binaries.
Dus als ik alles fijn omreken heb ik internet + 120 gb download voor 39.95 + 5.8 = 45.75€/maand.
Dat zijn +/- 25 tot 30 DvD's! Doe eens 20€ (gemiddelde prijs dvd) x 25 tot 30 dvd's. Dan is mijn formule voor te downloaden zeker zijn prijs waard bij edpnet!!!
Bij dommel heb je 50gb voor 32.95 aan 4mbps (die nooit gehaald wordt the same problem met edpnet, Heb dommel gehad en zit max 450m van de centrale! en haalde als max speed 3400kbps en bij edpnet 5600kbps) maar we gaan voor de 60GB!!
Dan kies ik uiteindelijk voor edpnet iets duurder met de formule dat ik heb maar kan elke nacht zonder problemen tot 13 gb downloaden (op 6 uur tijd) en bij dommel op dezelfde tijd maar amper 7 gb. Dat scheelt enorm veel vind ik dus ik ga voor een mooi evenwicht tussen snelheid en volume. (Telenet en skynet zijn veel te duur daar begin ik nog eens ni over).
Bij edpnet krijg je ook deftige mailboxen 6 x 250mb!
Zeer ZEER mooie uploadsnelheid voor als je online foto's wilt bestellen ,mails opsturen met bestanden en voor andere uploadzaken tot 640kbps. En andere mooie voordelen!
Dus ben je zwaar newsserver downloader zoals ik !
edpnet + tweaknews.nl (jaarabbo) en u bent gesteld voor 45,75€/maand!
(info tweaknews.nl -> 8mpbs -> dus je haalt er de volle snelheid uit!)
Denk maar eens aan die 25 a 30 dvd's die je niet meer moet kopen!
Vergelijking alle 2 op 60GB gebracht (fair is fair)t !!!
DOMMEL
capaciteit
• max 4 computer toegestaan
• 4,0 mbps max downloadsnelheid
• 256 kbps max uploadsnelheid met boostpacket 448kbps
• 50 gb downloadverkeer per maand Met boostpacket 60GB (+6€)
• ongelimiteerd uploadverkeer
• dynamisch ip adres
• 100 mb persoonlijke webruimte
• 5 mailboxen (@dommel.be)
• 3 aliassen per mailbox
• 50 mb per mailbox
• (beveiligd) online webmail
• (beveiligd) pop3 en imap
• smtp
• virus- en spam-scanning op alle e-mails
32.95 (50gb download) (wilt u 60GB betaald u per maand 6€ bij)
dus da maakt 38.95€ (nachtsurfen wordt binnenkort aan 60% gerekend)Nachtsurfen hier wordt pluspunt1 uur tot 13 uur
boost pack: verhoog uw uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb (6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie)
EDPNET
max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload
20 GB trafiek per maand inbegrepen 29.95€ maar wij zetten om naar 60gb (40 * 0.25€ = 10€) dus 60 GBDownload (upload zit er mee in)
- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 60 GB komt u op smalband terecht
(Meer info over adsl-trafiek)
- Trafiek verbruikt tussen 02.00u en 08.00u
's morgens telt slechts voor 50% mee
Nieuwsgroepen inbegrepen (10 GB trafiek per maand)
6 mailboxen (met elk 3 e-mailadressen)
- grootte: 250 MB
- antivirus en antispam inbegrepen
100 MB webspace
dynamisch ip-adres
onbeperkt aantal computers aan te sluiten
Voor 39.95€
AANPASSING:
Dommel.com heeft misschien paar voordelen zoals mediumband (opgelet 1€ per begonnen GB in mediumband)
greetz TiTanium
Laatst gewijzigd door TiTanium 27 feb 2007, 15:52, in totaal 1 gewijzigd.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
dubbel posten hoeft echt niet, wel een goeie vergelijking
heb enkel een andere conlussie
heb enkel een andere conlussie
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
titanium schreef:Ik heb toegang tot elke maar dan ook elke binaries.
Hoezo? Heb persoonlijk nog nooit problemen gehad. Een tijdje terug had ik niet altijd 12 threads, maar dat is alweer een tijd voorbij: nu steeds 12 threads voor 420KB/s.
Dan kies ik uiteindelijk voor edpnet iets duurder met de formule dat ik heb maar kan elke nacht zonder problemen tot 13 gb downloaden (op 6 uur tijd) en bij dommel op dezelfde tijd maar amper 7 gb.
Slechts 7? Eerst en vooral, 7GB maal 30 dagen = veel meer dan wat jij maandelijks download.
Ten tweede, vanaf binnenkort is nachtsurfen bij dommel tussen 01u en 13u, wat betekent dat je op die tijd 16GB (bijna 17) binnenhaalt en daarvan slechts 10GB wordt aangerekend.
Plus dat dommel vanaf dan ook nog eens de echte gigabytes, zonder overhead zal aanrekenen, iets wat EDPNet bij mijn weten niet doet?
• max 1 computer toegestaan
Fout, 4. Trouwens, ik kies ervoor om alles door een router te laten gaan en dan heb ik sowieso maar 1 IP nodig naar buiten toe.
• 3 mailboxen (@dommel.be)
Fout, 5.
Ieder geval denk over dit maar eens na, ik denk uiteindelijk dat ik meer binnentrek via edpnet dan mensen met dommel. Wat 10% nachtsurfen niet kan doen.
Nu misschien nog wel, met dat nachtsurfen, maar als dommel binnenkort ook nachtsurfen activeert (en tussen "iets" nuttigere uren dan 2u tot 8u van EDPNet) valt alweer een voordeel van EDPNet weg imho.
Ik heb ze alletwee tegen elkaar afgewogen toen ik Internet moest kiezen vorig jaar, heb op basis van de gegevens toen dommel genomen en heb er sindsdien toch wel enkele dingen van waarde bijgekregen (de upload, nachtsurfen, die overhead).
- brooklyn
- Elite Poster
dommel heeft mijn voorkeur momenteel, ik denk dat ze ook veel stabieler zijn. Heb hier al mensen zien klagen van edpnet omdat ze speeddrops hebben in piekuren
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
EDPNET is grandioos! Lekker hoge snelheid, weinig geld voor de extra GB's!
EN toch,,, heb ik voor Dommel gekozen.
1 reden en dat is de automatische lage smallband van EDPNET na 60 GB (zonder nachtsurfen).
Iedereen heeft zijn of haar voorkeuren, voor mij is de snelheid niet zo extreem belangrijk maar wel de gratis upload...
Dus laat ieder kiezen wat ie wil op zijn eigen voorkeuren.
EN toch,,, heb ik voor Dommel gekozen.
1 reden en dat is de automatische lage smallband van EDPNET na 60 GB (zonder nachtsurfen).
Iedereen heeft zijn of haar voorkeuren, voor mij is de snelheid niet zo extreem belangrijk maar wel de gratis upload...
Dus laat ieder kiezen wat ie wil op zijn eigen voorkeuren.
Radix schreef:TiTanium kun je de aanpassing doen in je post waarbij je volgens eniac in fout bent ivm nachsurfen 13gb (dommel) ipv 7 Gb, je post schept hierdoor nog meer verwarring...
Ik zeg niet zozeer dat hij echt in fout is, want op zes uur tijd kan je bij dommel inderdaad zoiets downloaden (nuja, eigenlijk 8GB), maar het lijkt me niet zo eerlijk om bij dommel in het rood te zetten dat van het nachtsurfen 60% wordt aangerekend en bij edpnet 50% in het groen te zetten, en dan niet eens aan te geven dat bij dommel het nachtsurfen dubbel zo lang duurt als bij edpnet en dat de overhead ook niet meer meetelt...
Nu, mijn toon klinkt misschien onnodig hard en dat wil ik toch even verduidelijken: ik heb ook heel veel sympathie voor wat edpnet doet en wil hen zeker ook niet afkraken. Alleen vind ik dat als er vergeleken wordt, deze vergelijking ook juist en fair mag zijn en alles in de vergelijking mag opgenomen worden.
- TiTanium
- Moderator
Slechts 7? Eerst en vooral, 7GB maal 30 dagen = veel meer dan wat jij maandelijks download
Bij mijn weten zet dommel u op smallband als u over de maximum limiet ga! dus ik denk dat 7 (of inderdaad weinig is! Het nachtsurfen bij dommel wordt inderdaad intressant MAAR er is nog altijd een limiet ga je boven de 60gb (dagaanrekening) dan sta je op smallband!
waarom ik die 60% in het rood zet is voor het volgende. Bij 50% aanrekening in nachtsurfen kan je de volle 120gb download en wordt er op de meter 60gb aangerekenend. Doet dit bij dommel met hun 60% aanrekening dan heb je maar 100,2Gb gedownload (en de volumemeter staat op 60GB) daarmee blijft 60% rood! Het nachtsurfen van 01 tot 13uur zet ik in het groen maar blijft een beperking!
en heb inderdaad een fout gezet bij computers. Bij edpnet is het onbeperkt dus het blijft een rode 4
En die SPEEDDROPS das dikke bullshit want uiteindelijk hanteren ze allemaal de zelfde adsl lijnen en das van belgacom de ene zet zijn limiet hoger als de andere!!!!
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
titanium schreef:Bij mijn weten zet dommel u op smallband als u over de maximum limiet ga!
Daar zit je fout, bij Dommel zet men je op mediumband, van 1Mbit. Binnenkort zelfs door het boostpackage op 1,5Mbit.
Jouw info bevat zeer veel fouten... Dus bezint eer ge begint.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
titanium schreef:En die SPEEDDROPS das dikke bullshit want uiteindelijk hanteren ze allemaal de zelfde adsl lijnen en das van belgacom de ene zet zijn limiet hoger als de andere!!!!
titanium jongen je weet gewoon niet waar je over bezig bent
Edpnet en Dommel zitten wel degelijk NIET op hetzelfde netwerk hoor.
Het netwerk waar Dommel op zit is hetzelfde als skynet wat ZEER stabiel en betrouwbaar is.
Dus STOP is met je dikke zever hier te verkondigen want je weet niet waarover je bezig bent.Maar ga maar met je 30 dvd's naar edpnet hoor we zullen je niet missen.
- svenska
- Elite Poster
titanium schreef:Heb dommel gehad en zit max 450m van de centrale! en haalde als max speed 3400kbps en bij edpnet 5600kbps) maar we gaan voor de 60GB!!
Goed voor jou, maar niet iedereen zit op 450m van een centrale! Dus vergeet niet dat het overgrote deel van de EDPnet klanten de 6Mbps niet haalt, en dan is jouw vergelijking met Dommel niet correct. Je moet het in praktijk bekijken over een grote massa klanten, en niet die enkelingen die de volle 6Mbps halen. Bij Dommel haalt wél de meerderheid de 4Mbps die Dommel beloofd.
Wat ketter hierboven zegt is ook pure waarheid: de Turboline waar Dommel en Skynet op zit is vele malen stabieler dan het netwerk van EDPnet (Scarlet dacht ik, correct me if I'm wrong...)
In mijn ogen is die 6Mbps van EDPnet een mooie reclame voor het bedrijf, maar in de praktijk zullen velen teleurgesteld worden met een 4Mbps / 3,3Mbps lijn of zelfs minder.
- TiTanium
- Moderator
EUH skynet is van belgacom! en bij mijn weten hangt edpnet ook aan de lijnen van skynet dus ...Het netwerk waar Dommel op zit is hetzelfde als skynet wat ZEER stabiel en betrouwbaar is
titanium schreef:EUH skynet is van belgacom! en bij mijn weten hangt edpnet ook aan de lijnen van skynet dus ...Het netwerk waar Dommel op zit is hetzelfde als skynet wat ZEER stabiel en betrouwbaar is
Dommel/Skynet : Turboline
Scarlet/EDPNet : Broba II
titanium schreef:dus ik denk dat 7 (of inderdaad weinig is!
Je zegt zelf dat je 120GB op een maand binnenhaalt. Aan 8GB per nacht heb je dan 15 nachten nodig, of welgeteld een halve maand om aan je limiet te raken. Dan lijkt die "amper" me misplaatst.
waarom ik die 60% in het rood zet is voor het volgende. Bij 50% aanrekening in nachtsurfen kan je de volle 120gb download en wordt er op de meter 60gb aangerekenend. Doet dit bij dommel met hun 60% aanrekening dan heb je maar 100,2Gb gedownload (en de volumemeter staat op 60GB) daarmee blijft 60% rood!
2 opmerkingen:
- dommel telt de DSL overhead niet meer mee (vanaf het moment dat ook nachtsurfen wordt geactiveerd), dus wordt het verschil al een stuk kleiner.
- als je download, verbruikt dat ook een gedeelte uploadverkeer. Niet veel, maar op 120GB merk je dat toch al wat. Gezien dat bij dommel niet meetelt en bij edpnet wel, wordt het verschil alweer kleiner.
Ik heb geen zin om berekeningen te maken, maar volgens mij is het verschil uiteindelijk geen 5GB meer.
Het nachtsurfen van 01 tot 13uur zet ik in het groen maar blijft een beperking!
12 uur kunnen genieten van nachtsurfen is een beperking? Ik ben je volledig kwijt...
en heb inderdaad een fout gezet bij computers. Bij edpnet is het onbeperkt dus het blijft een rode 4
De vraag is hoe belangrijk dit is voor jou als eindgebruiker. Voor iemand die meer dan 4 IP's nodig heeft is dat misschien interessant ja. Bij de overgrote meerderheid van de mensen staat alles echter toch achter een router en wordt er maar 1 IP gebruikt.
Soit, jouw profiel past blijkbaar beter in het product dat edpnet je aanbiedt, dat is perfect mogelijk en dan moet je natuurlijk gewoon daar blijven. Maar je benadeelt dommel teveel in je vergelijking. Mijn mening maar.
- svenska
- Elite Poster
titanium schreef:EUH skynet is van belgacom! en bij mijn weten hangt edpnet ook aan de lijnen van skynet dus ...Het netwerk waar Dommel op zit is hetzelfde als skynet wat ZEER stabiel en betrouwbaar is
Man man man, als je er niets van kent, doe dan ook geen uitspraken waar je zogezegd 'zeker' van bent. Het is niet omdat je koper gebruikt van Belgacom dat je ook op hetzelfde netwerk van Belgacom Skynet zit. Zoek het maar eens op hier op Userbase, er zijn al genoeg topics over geweest. Dus we gaan hier niet nog eens over beginnen.
- svenska
- Elite Poster
eniac schreef:De vraag is hoe belangrijk dit is voor jou als eindgebruiker. Voor iemand die meer dan 4 IP's nodig heeft is dat misschien interessant ja. Bij de overgrote meerderheid van de mensen staat alles echter toch achter een router en wordt er maar 1 IP gebruikt.
Bij mijn weten geeft EDPnet en Dommel maar 1 ip (dit kan ook niet anders, ik heb nog nooit een ADSL modem 4 ip's weten binnentrekken).
Het verschil zit hem in het wettelijk aansluiten van het aantal pc's achter een router.
Maar aangezien er geen controle op is en het de ISP toch niet uitmaakt, vind ik dat dit in de vergelijking tussen Dommel en EDPnet totaal nutteloos is.
Svekke schreef:Bij mijn weten geeft EDPnet en Dommel paar 1 ip (dit kan ook niet anders, ik heb nog nooit een ADSL modem 4 ip's weten binnentrekken).
6 jaar kabel gebruiken laat blijkbaar zijn sporen na. Je hebt gelijk. En inderdaad, bij nader inzien gaat het om het wettelijk toestaan van x aantal computers aan te sluiten. Goed, credits to edpnet daarvoor.
- TiTanium
- Moderator
Ben inderdaad 4 jaar bij men ouders kabelgebruiker geweest maar ik vind telenet eigenlijk de grootste dieven van belgië! En da gaat er nooit volledig uit. De mensen van belgacom hadden mij intertijd verteld dat edpnet mee op de lijn van skynet zat. Blijkbaar een leugen van belgacom m a w. Ik denk voor deftig internet te willen hebben dat we allemaal nor nederland moeten verhuizen. Daar hebben ze geen limieten meer en de prijs daar is fantastisch. België = Kloteland qua internetten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
titanium schreef:Ben inderdaad 4 jaar bij men ouders kabelgebruiker geweest maar ik vind telenet eigenlijk de grootste dieven van belgië! En da gaat er nooit volledig uit. De mensen van belgacom hadden mij intertijd verteld dat edpnet mee op de lijn van skynet zat. Blijkbaar een leugen van belgacom m a w. Ik denk voor deftig internet te willen hebben dat we allemaal nor nederland moeten verhuizen. Daar hebben ze geen limieten meer en de prijs daar is fantastisch. België = Kloteland qua internetten
Tis niet omdat EDP niet op Turboline zit dat het slecht internet is. In mijn ogen is EDP nog altijd een waardig alternatief voor BGC / Telenet.
ditCh schreef:titanium schreef:Ben inderdaad 4 jaar bij men ouders kabelgebruiker geweest maar ik vind telenet eigenlijk de grootste dieven van belgië! En da gaat er nooit volledig uit. De mensen van belgacom hadden mij intertijd verteld dat edpnet mee op de lijn van skynet zat. Blijkbaar een leugen van belgacom m a w. Ik denk voor deftig internet te willen hebben dat we allemaal nor nederland moeten verhuizen. Daar hebben ze geen limieten meer en de prijs daar is fantastisch. België = Kloteland qua internetten
Tis niet omdat EDP niet op Turboline zit dat het slecht internet is. In mijn ogen is EDP nog altijd een waardig alternatief voor BGC / Telenet.
Daar heb je volledig gelijk in ditCh, maar je moet toch toegeven dat deze vergelijking op niets lijkt he.
Deze vergelijking gaat enkel op voor mensen met een wel heel specifiek profiel (dicht genoeh bij de centrale zitten om de volle 6MB te krijgen is al een, bijna enkel met newsservers weken is al twee, de meerdere PC's -> router, de meeste mensen met meerdere PC's gebruiken die,..)
+ de foute info over de PC's, nachttarief,mediumband, etc is nog steeds niet aangepast.
EDPnet en Dommel zijn de enige twee deftige alternatieven voor BGC en Telenet (behalve Chello Extreme, maar die kunnen er maar heel weinig aanvragen). En ze mikken elk op een iets ander gebrukersprofiel, dus iedereen moet zelf maar uitmaken welke het beste bij zijn profiel past.
Ik vind het dan ongehoord om zo een misinformatie te verspreiden.
-
- Elite Poster
Draco888 schreef:Daar heb je volledig gelijk in ditCh, maar je moet toch toegeven dat deze vergelijking op niets lijkt he.
De vergelijking is idd niet correct ... maar ik heb wel het gevoel dat men opeens EDP slecht vindt omdat Dommel een net iets aantrekkelijker product aanbied terwijl men vergeet dat EDP de eerste was die een deftig alternatief aanbood ( rdsl spreken we niet eens van ).
ditCh schreef:Draco888 schreef:Daar heb je volledig gelijk in ditCh, maar je moet toch toegeven dat deze vergelijking op niets lijkt he.
De vergelijking is idd niet correct ... maar ik heb wel het gevoel dat men opeens EDP slecht vindt omdat Dommel een net iets aantrekkelijker product aanbied terwijl men vergeet dat EDP de eerste was die een deftig alternatief aanbood ( rdsl spreken we niet eens van ).
Mja, zelf zie ik het wel niet zo. Zoals ik al zei: de keuze tussen EDPnet en Dommel zou van je profiel moeten afhangen, er zijn nog steeds genoeg verschillen IMO.
Ik heb het gevoel dat EDPnet zich meer op de Gamers ann her richten is en Dommel op de grootverbruikers (zeer grote veralgemening, I know).
Deze laatste vgl tabel is wel redelijk objectief vind ik :
http://maniak.dommel.be/Internet-Vergel ... elgie.html
Dommel: Volume EDPnet: snelheid (en beiden prijs/kwaliteit)
- TiTanium
- Moderator
Ik heb mijn text aangepast! dommel en edpnet kan alle 2 gebruikt worden voor zware downloaders onder ons. Maar als we alles op 60GB zetten dan scheelt het maar 1€ (dommel 38.95 Edpnet 39.95)
Ik heb ondertussen veralgemening genomen en niet meer voor mijn profiel.
Dommel
+Beter indeling nachtsurfen binnenkort 12uur
+Ongelimiteerde upload
-Snelheid kan ondertussen verbeterd worden
-Mailboxen van 50mb is tegenwoordig direct vol!
Edpnet
+ Snelheid
+ prijs/kwaliteits verhouding snelheid download (gezien op 60GB)
- Newsserver maar 10GB (payserver vereist indien u meer wilt)
- Nachtsurfen is maar 6 uurtjes.
Dus uiteindelijk na veel gekibbel zijn deze 2 netwerken mekander waard. Al vind ik dat 4mbps tegenwoordig niet voldoende meer is als we naar onze buurlanden kijken. Zitten standaard op 8MBPS!
Ik heb ondertussen veralgemening genomen en niet meer voor mijn profiel.
Dommel
+Beter indeling nachtsurfen binnenkort 12uur
+Ongelimiteerde upload
-Snelheid kan ondertussen verbeterd worden
-Mailboxen van 50mb is tegenwoordig direct vol!
Edpnet
+ Snelheid
+ prijs/kwaliteits verhouding snelheid download (gezien op 60GB)
- Newsserver maar 10GB (payserver vereist indien u meer wilt)
- Nachtsurfen is maar 6 uurtjes.
Dus uiteindelijk na veel gekibbel zijn deze 2 netwerken mekander waard. Al vind ik dat 4mbps tegenwoordig niet voldoende meer is als we naar onze buurlanden kijken. Zitten standaard op 8MBPS!
- svenska
- Elite Poster
titanium schreef:AANPASSING:
greetz TiTanium
Man toch, waarde haalde gij uw informatie??
-> In mediumband is Dommel limietloos!! Geen FUP, geen extra GB om aan te kopen, niks! Al jaag je er 250GB door per maand: geen eurocent extra moet je betalen!
-
- Elite Poster
grox schreef:beetje edpnet gekleurde posts
mods gelieve slotje te plaatsen op deze sluikreclame
Sluikreclame ? Excuseer ... ik zal maar niet beginnen dan over de Dommel sluikreclame hier ...
- svenska
- Elite Poster
ditCh schreef:grox schreef:beetje edpnet gekleurde posts
mods gelieve slotje te plaatsen op deze sluikreclame
Sluikreclame ? Excuseer ... ik zal maar niet beginnen dan over de Dommel sluikreclame hier ...
Neen, net omgekeerd, een post waar totaal verkeerde info over Dommel instaat. Het was niet bedoeld als sluikreclame voor EDPnet, maar als een vergelijking. Maar die opzet is wel in het honderd gelopen.
-
- Elite Poster
Svekke schreef:Neen, net omgekeerd, een post waar totaal verkeerde info over Dommel instaat. Het was niet bedoeld als sluikreclame voor EDPnet, maar als een vergelijking. Maar die opzet is wel in het honderd gelopen.
Er wordt hier nog maar eens bewezen dat er zich een Dommel fanclubje heeft gevestigd dat blijkbaar geen enkele andere ISP duld ...
Rofl ,hoe je het ook bekijkt ik vind dommel zowel als Edpnet het beste
alternatief in Belgie alhoewel dommel lichtjes mijn voorkeur geniet
maar dat is een kwestie van smaak.
Wel opletten wat je post blijkt dat dit niet helemaal corect is titanium
voor de rest leuke post zullen nog wat reacties op komen.
Ben wel nieuwsgieriug wie het eerst adsl2+ gaat leveren en hoe dat
gaat evolueren ...
alternatief in Belgie alhoewel dommel lichtjes mijn voorkeur geniet
maar dat is een kwestie van smaak.
Wel opletten wat je post blijkt dat dit niet helemaal corect is titanium
voor de rest leuke post zullen nog wat reacties op komen.
Ben wel nieuwsgieriug wie het eerst adsl2+ gaat leveren en hoe dat
gaat evolueren ...
Dommel is the way!
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
*zucht*
Soms lijkt userbase toch wel op een bende kleine kinderen
Soms lijkt userbase toch wel op een bende kleine kinderen
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ik heb ook niks tegen EDPnet. Totaal niet, maar mijn voorkeur gaat naar Dommel, ben er nu ook al één jaar bij, en btw als je tabel ziet onderaan, dan wordt EDPnet ook helemaal niet zwart gemaakt.
Ik zal altijd alles kunnen aanraden behalve Skynet en Telenet. Maar dat heeft zo zijn redenen..
Ik zal altijd alles kunnen aanraden behalve Skynet en Telenet. Maar dat heeft zo zijn redenen..
-
- Elite Poster
meon schreef::banana: Skynet FTW!
(Wie kom bij mijn fanclubje?)
Chello FTW ( wie komt er bij mijn clubje ... )
- svenska
- Elite Poster
ditCh schreef:Svekke schreef:Neen, net omgekeerd, een post waar totaal verkeerde info over Dommel instaat. Het was niet bedoeld als sluikreclame voor EDPnet, maar als een vergelijking. Maar die opzet is wel in het honderd gelopen.
Er wordt hier nog maar eens bewezen dat er zich een Dommel fanclubje heeft gevestigd dat blijkbaar geen enkele andere ISP duld ...
Ik duld wel andere ISP's. Maar er mag toch reactie komen op iemand die hier een vergelijkingstopic maakt met totaal verkeerde info... Of niet soms?
Moest die verkeerde info nu over EDPnet gaan, zou ik ook corrigeren.
Trouwens, wat maakt mij nu uit of EDPnet meer of minder in het daglicht wordt gezet, kheb geen aandelen in Dommel hoor
Een mooi besluit van deze topic vind ik (en dan zou er best een slotje op mogen komen): Ieder kiest voor zichzelf de ISP die bij zijn of haar profiel past. Svekke heeft gesproken en komt zich niet meer moeien in deze topic
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
ditCh schreef:meon schreef::banana: Skynet FTW!
Gade een lijn tot bij mij hier trekken zodat ik kan meegenieten? Dan kom ik erbij ;P
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
devilkin schreef:ditCh schreef:meon schreef::banana: Skynet FTW!
Gade een lijn tot bij mij hier trekken zodat ik kan meegenieten? Dan kom ik erbij ;P
Ik heb een open AP staan ( ge kunt inloggen met guest / guest op de captive portal )