Wij zijn ongeveer een 3 weken geleden overgestapt van Belgacom nr Dommel. Vooral voor het downloadverkeer.
Van dag 1 hadden we al een slechtere verbinding, steeds van het internet gesmeten worden etc.. na enkele dagen was dit stabieler. Maar er is nog geen dag voorbij gegaan dat het internet een vollédige dag stabiel bleef.
We hebben hier dan ook een ticket over geopend bij dommel zelf. Ze vroegen ons wat de logs zijn van de modem. Wij weten niet waar we deze moeten vinden, hebben dit ook gevraagd aan dommel, nog steeds geen reply. Dommel vroeg ook of BGC ons niet op een 2.2mbit lijn had gezet, de relevantie ervan gaat me volledig voorbij. We zaten op een 3.3mbit lijn btw.
14 dagen na we ons ticket geopend hebben, hebben we nog steeds geen verklaring hoe het komt dat we geen constant vaste lijn hebben.
Er is niets veranderd van splitters , telefoons of kabels. Enkel het contract met BGC werd stopgezet, om de overstap nr Dommel te maken.
De snelheid van antwoorden is heel matig, en de antwoorden op zich zijn buiten categorie (negatief bedoeld dan)
Positieve noot is wel, bij verbinding zijn dll en upl meer dan goed te noemen.
Minpunt dommel
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
ketter schreef:King Nothing begin eerst is met het merk van je modem te vermelden Aub.
En dan zal er zeker wel iemand zijn die je daarmee kan helpen
Mja, er zullen mij hier ook mensen kunnen helpen, daar ben ik zeker van. Maar infeite hebben we de vraag aan dommel gesteld maar geen antwoord erop ontvangen, en wij betalen ze toch voor internet én support, niet?
Tis een speedtouch usb/eth modem, thomson.
"speedtouch usb/eth modem, thomson"
Ieeeuuww ... Ik zou toch daar eerst eens kijken ... Ik het verleden al veel miserie gehad met die modems. Btw: als een modem kapot gaat, kan hem nog altijd blijven werken maar met de symptomen dat je beschreef.
Best is eerst effe te testen met een andere modem als je deze hebt.
Een andere stap is het controleren of de DSLAM waarop je zit deftig werkt ( mogelijk dat een poort niet meer functioneert ). Vraag aan Dommel dat ze een reset laten uitvoeren van je DSLAM.
Ieeeuuww ... Ik zou toch daar eerst eens kijken ... Ik het verleden al veel miserie gehad met die modems. Btw: als een modem kapot gaat, kan hem nog altijd blijven werken maar met de symptomen dat je beschreef.
Best is eerst effe te testen met een andere modem als je deze hebt.
Een andere stap is het controleren of de DSLAM waarop je zit deftig werkt ( mogelijk dat een poort niet meer functioneert ). Vraag aan Dommel dat ze een reset laten uitvoeren van je DSLAM.
Arqentus schreef:Btw: als een modem kapot gaat, kan hem nog altijd blijven werken maar met de symptomen dat je beschreef.
Best is eerst effe te testen met een andere modem als je deze hebt.
jup idd, heb ook hetzelfde voorgehad met mijn modem ook Thomson Speedtouch, maar toen ik nog bij BGC zat, als je kan idd eens testen met nieuwe/andere modem
wel toevallig dat dit juist gebeurt bij overstap naar Dommel
- klooooon
- Pro Member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
Coop schreef:Deze Modem is ook ADSL2 klaar hé.
Ik heb hem ook, maar kan helaas geen firmware upgrade doen, hij vraagt naar een paswoord terwijl ik nooit een paswoord heb ingesteld.
probeer admin eens als paswoord
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
Coop schreef:Deze Modem is ook ADSL2 klaar hé.
Ik heb hem ook, maar kan helaas geen firmware upgrade doen, hij vraagt naar een paswoord terwijl ik nooit een paswoord heb ingesteld.
Waarschijnlijk uit een Belgacom pack dan.
Ik heb de instructies om dit probleem te verhelpen elders in dit forum gepost, maar het kan zijn dat je een paar keer moet proberen want hier lukte het ook niet direct. Laat dus gerust weten of het jou gelukt is of niet.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13134
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
wij hebben de modem samen gekocht als de nieuwe verbinding kwam met dommel, dus deze is nog nagelnieuw.
Binnenbekabeling, niets veranderd, geen telefonen ofzo bijgeplaatst...
We hebben alles bekeken dat maar kan oorzaak geven.. het is teveel toeval dat de probs kwamen toen we net bij dommel zaten.
We zaten op een 3.3mbit lijn bij BGC, nooit problemen gehad.
Binnenbekabeling, niets veranderd, geen telefonen ofzo bijgeplaatst...
We hebben alles bekeken dat maar kan oorzaak geven.. het is teveel toeval dat de probs kwamen toen we net bij dommel zaten.
We zaten op een 3.3mbit lijn bij BGC, nooit problemen gehad.
- malinwa001
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
probeer dan eens met een andere modem
je weet nooit, nieuw is daarom niet altijd werkend hé
je weet nooit, nieuw is daarom niet altijd werkend hé
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
modem hebben we gekocht omdat we router gebruiken waar 3 pc's aanhangen. We kunnen niet zomaar een nieuwe gaan kopen omdat MISSCHIEN deze modem niet goed zou werken.
Er zijn momenten dat de verbinding stabiel is, maar enkele keer per dag valt ze zomaar uit.
Wat me vooral stoort is dat dommel ons niet tegemoetkomt met een mogelijk stappenplan voor een oplossing. Onze vragen werden iet of wat genegeerd, en/of zij stelden vragen die niet veel met de situatie te maken hebben.
Er zijn momenten dat de verbinding stabiel is, maar enkele keer per dag valt ze zomaar uit.
Wat me vooral stoort is dat dommel ons niet tegemoetkomt met een mogelijk stappenplan voor een oplossing. Onze vragen werden iet of wat genegeerd, en/of zij stelden vragen die niet veel met de situatie te maken hebben.
Ik heb identiek dezelfde problemen gehad na overstap van easynet
Niets veranderd aan bekabeling ofzo
Dommel legt ook de schuld op mijn modem
Sommige dagen is het internet heel stabiel , andere dagen dan weer niet, veel disconnects achter mekaar
Sinds 2-3 weken nu heb ik minder problemen, ben er van overtuigd dat het aan dommel ligt, maar kan niets bewijzen
Heb me er maar bij neergelegd...
Niets veranderd aan bekabeling ofzo
Dommel legt ook de schuld op mijn modem
Sommige dagen is het internet heel stabiel , andere dagen dan weer niet, veel disconnects achter mekaar
Sinds 2-3 weken nu heb ik minder problemen, ben er van overtuigd dat het aan dommel ligt, maar kan niets bewijzen
Heb me er maar bij neergelegd...
Hebben jullie je modem wel goed ingesteld na de overstap? (zie sticky in dit forum)
@King: je hebt een nieuwe modem gekocht bij de overstap, heb je je oude nog? Probeer nog eens met je oude, je hoeft geen nieuwe te kopen gewoon om eens te testen hé
@King: je hebt een nieuwe modem gekocht bij de overstap, heb je je oude nog? Probeer nog eens met je oude, je hoeft geen nieuwe te kopen gewoon om eens te testen hé
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
hoy69 schreef:jullie PVC van de dslam waar jullie op aangesloten zijn zal gesatureerd zijn volgens mij. te kleine bandbreedde voor te veel dommel klanten
Ik denk niet dat dat het probleem is in alle gevallen. Ik zit op dezelfde dslam als NoFate en ik heb geen problemen.
hm das iets anders dan.
dan gok ik meer een probleem op de binneninstallatie of op straat waar je slechte adsl signaal binnekrijgt. hij staat al niet voor niets op 3.3mbit.
als hij zijn 3mbit nie haalt gaat hij veel package loss krijgen en zn modem gaat DESYNCEN. (de ene modem al wa rapper dan de andere )
mijn usb modem van alcatel durft snel zijn sync te verliezen als de lijnkwaliteit tegenvalt, tov mijn cisco router die nooit desynct. Ik woon ook op nogal een afstand (niet persé deze persoon maar probleem komt op t zelfde neer)
ander geval is nabijheid van andere leased lines of datalijnen, die interferentie geven.
dan gok ik meer een probleem op de binneninstallatie of op straat waar je slechte adsl signaal binnekrijgt. hij staat al niet voor niets op 3.3mbit.
als hij zijn 3mbit nie haalt gaat hij veel package loss krijgen en zn modem gaat DESYNCEN. (de ene modem al wa rapper dan de andere )
mijn usb modem van alcatel durft snel zijn sync te verliezen als de lijnkwaliteit tegenvalt, tov mijn cisco router die nooit desynct. Ik woon ook op nogal een afstand (niet persé deze persoon maar probleem komt op t zelfde neer)
ander geval is nabijheid van andere leased lines of datalijnen, die interferentie geven.
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
Gisteren tussen 18u en 19 nog maar es zwakke verbinding gehad. verder was ie de ganse dag goe.
Wij hebben hier alles getest, en tzou mij verwonderen dat et aan ons ligt.
Maandag nog een email gestuurd naar dommel, nog steeds geen antwoord.
We zijn nu ongeveer 3 weken verder en nog steeds geen deftige uitleg van dommel zelf
Wij hebben hier alles getest, en tzou mij verwonderen dat et aan ons ligt.
Maandag nog een email gestuurd naar dommel, nog steeds geen antwoord.
We zijn nu ongeveer 3 weken verder en nog steeds geen deftige uitleg van dommel zelf
Soortgelijke ervaringen bij mij. Op 2.2 Mbit gaat het hier trouwens wel goed.
Blijft bij mij wel een probleem staan met een hinderlijke ruis bij inkomende telefoongesprekken, maar dat ligt volgens Dommel dan weer aan mijn Linksys wireless router, die ik enkel in gebruik heb omdat de standaard Dommel apparatuur teveel problemen veroorzaakte...
Nee, ook ik ben dus niet zo tevreden over de klantenservice/helpdesk/klantvriendelijkheid/oplossend vermogen bij Dommel.
Blijft bij mij wel een probleem staan met een hinderlijke ruis bij inkomende telefoongesprekken, maar dat ligt volgens Dommel dan weer aan mijn Linksys wireless router, die ik enkel in gebruik heb omdat de standaard Dommel apparatuur teveel problemen veroorzaakte...
Nee, ook ik ben dus niet zo tevreden over de klantenservice/helpdesk/klantvriendelijkheid/oplossend vermogen bij Dommel.
- klooooon
- Pro Member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
Nu we hier toch bezig zijn
Op 2007/02/19 vraag ik mijn dommel netconnect abbo + boostpakage aan
Nog dezelfde dag nog scan ik mijn 7 pagina's in mail ze terug en betaal
mijn eerste maand+de nodige activeringskosten
Nu op 2007/02/27 bellen ze mij op dat mijn contract niet correct is gemailt
ik had per pagina 1 pdf gemaakt (7 in totaals dus ) dit mocht dus niet omdat slechts enkel de eerste pagina konden lezen
Daar hadden ze dus blijkbaar een week voor nodig om dit mij te melden
Ondertussen heb ik mijn domiciliering al in orde gebracht en reeds mijn 2de factuur mogen betalen en tot op heden nog geen minuut kunnen surfen via dommel
Vlotjes is anders vind ik
Op 2007/02/19 vraag ik mijn dommel netconnect abbo + boostpakage aan
Nog dezelfde dag nog scan ik mijn 7 pagina's in mail ze terug en betaal
mijn eerste maand+de nodige activeringskosten
Nu op 2007/02/27 bellen ze mij op dat mijn contract niet correct is gemailt
ik had per pagina 1 pdf gemaakt (7 in totaals dus ) dit mocht dus niet omdat slechts enkel de eerste pagina konden lezen
Daar hadden ze dus blijkbaar een week voor nodig om dit mij te melden
Ondertussen heb ik mijn domiciliering al in orde gebracht en reeds mijn 2de factuur mogen betalen en tot op heden nog geen minuut kunnen surfen via dommel
Vlotjes is anders vind ik
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
klooooon schreef:Daar hadden ze dus blijkbaar een week voor nodig om dit mij te melden
Ergens begrijp ik je wel maar klooooon je bent niet de enige die je aanmeld bij Dommel hé.
Het is op dit mom gewoon een stormloop bij Dommel.Ik heb 2 weken geleden nog iemand geholpen met contract en in minder dan 24 u was hij met dommel login aan het surfen. Maar dan had ik ook wel ff de moeite gedaan om Sandra te bellen en te vragen of alles goed aangekomen was.
En dat je al je 2de factuur betaald hebt dat word gewoon achteraf verekend vanaf de mom dat je aan het surfen bent met Dommel
- klooooon
- Pro Member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
ketter schreef: Maar dan had ik ook wel ff de moeite gedaan om Sandra te bellen en te vragen of alles goed aangekomen was.
ooohhh geloof ik heb meerdere malen gebeld en ticketjes aangevraagd
- malinwa001
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
klooooon schreef:ketter schreef: Maar dan had ik ook wel ff de moeite gedaan om Sandra te bellen en te vragen of alles goed aangekomen was.
ooohhh geloof ik heb meerdere malen gebeld en ticketjes aangevraagd
En zijt maar zeker dat hij die mensen niet heeft gerust gelaten, ik ken hem
btw kloon nog altij niks
- klooooon
- Pro Member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
malinwa001 schreef:klooooon schreef:ketter schreef: Maar dan had ik ook wel ff de moeite gedaan om Sandra te bellen en te vragen of alles goed aangekomen was.
ooohhh geloof ik heb meerdere malen gebeld en ticketjes aangevraagd
En zijt maar zeker dat hij die mensen niet heeft gerust gelaten, ik ken hem
btw kloon nog altij niks
jaweeeeeeeeeeeeeeeeeel eindelijk zeg 9/3/07 word ik aangesloten
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
klooooon schreef:Nu we hier toch bezig zijn
Op 2007/02/19 vraag ik mijn dommel netconnect abbo + boostpakage aan
Nog dezelfde dag nog scan ik mijn 7 pagina's in mail ze terug en betaal
mijn eerste maand+de nodige activeringskosten
Nu op 2007/02/27 bellen ze mij op dat mijn contract niet correct is gemailt
ik had per pagina 1 pdf gemaakt (7 in totaals dus ) dit mocht dus niet omdat slechts enkel de eerste pagina konden lezen
Daar hadden ze dus blijkbaar een week voor nodig om dit mij te melden
Ondertussen heb ik mijn domiciliering al in orde gebracht en reeds mijn 2de factuur mogen betalen en tot op heden nog geen minuut kunnen surfen via dommel
Vlotjes is anders vind ik
ja da vind ik er ook wel over.. jij doet je best om zo snel mogelijk alles door te sturen, en zij nemen rustig de tijd..
Van wie moet dommel leven? idd, zijn klanten.. als wij betalen moeten ze ook een correcte service bieden.
Stormloop of niet, daar moet je maar op voorzien zijn, daar mag de klant niet de dupe van worden
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
Gisteravond geen minuut kunnen surfen.. als er dan es 'verbinding' was, kon ik zelfs de dommel site nog niet openen..
nog iemand last gehad? zone 053
nog iemand last gehad? zone 053
klooooon schreef:Nu we hier toch bezig zijn
Op 2007/02/19 vraag ik mijn dommel netconnect abbo + boostpakage aan
Nog dezelfde dag nog scan ik mijn 7 pagina's in mail ze terug en betaal
mijn eerste maand+de nodige activeringskosten
Nu op 2007/02/27 bellen ze mij op dat mijn contract niet correct is gemailt
ik had per pagina 1 pdf gemaakt (7 in totaals dus ) dit mocht dus niet omdat slechts enkel de eerste pagina konden lezen
Daar hadden ze dus blijkbaar een week voor nodig om dit mij te melden
Ondertussen heb ik mijn domiciliering al in orde gebracht en reeds mijn 2de factuur mogen betalen en tot op heden nog geen minuut kunnen surfen via dommel
Vlotjes is anders vind ik
bedankt voor de tip, ik had ook 7 jpgskes doorgemailt , en heb daarna maar 1 grote PDF gemaakt met al de gescande documenten, en die was op 1 dag in orde.. . nu nog de adsl aansluiting, maar daar moet belgacom voor bougeren