netconnect plus / netconnect + boostpack: mediumband at 1536

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

netconnect plus / netconnect + boostpack: mediumband at 1536 kbit/sec

as of today customers using the netconnect adsl-account enhanced with the boostpack will receive 1536 kbit/sec mediumband download capacity and 448 kbit/sec upload capacity instead of the regular 1024/256 kbit/sec. this enhanced mediumband download will also be applicable to our adsl netconnect plus accounts. the netconnect plus accounts will have a 1536/320 kbit/sec profile in mediumband.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Weeral goed nieuws

:-D :-D :-D

GO DOMMEL! 8)
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

gaat dit nog stoppen, het ene goede nieuws na het andere, en weeral een dikke profi dommel :-D :-D :P
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

beter en beter en beter, zo moet het, ik kijk achter mijn schouder en zie belgakoe en telenet kleiner en kleiner worden :)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ach, straks 100mbit en geen limiet. nog een paar maandjes wachten :wink:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

metal schreef:ach, straks 100mbit en geen limiet. nog een paar maandjes wachten :wink:


haha :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
DarX-S0ul
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2007, 09:51

Dit heeft me nu zekers overtuigd om de boostpack te nemen
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Vind het toch maar een smerig trucje om hun boostpackage aan te prijzen.
Denk dat meeste dommelaars wel onder het netconnect zonder boostpackage vallen?

ik zie dit eerder als verkooptrucje voor hun boostpackage, maar toch schoon meegenomen voor mensen die boostpackage hebben/gaan bestellen
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

stonestrong schreef: ik zie dit eerder als verkooptrucje voor hun boostpackage...


Tuurlijk. Anders zou het domme zet zijn he... Bij Dommel zullen ze ook wel winst willen maken...
Alweer een stapje vooruit in het vlaamse internetlandschap! 8)
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

misschien een stomme vraag,maar wat houdt het nu concreet in,dat van die boostpack etc etc :???: :eek:
Live life to the Max
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

je krijgt als je op breedband zit een verhoogde upload snelheid en als je op mediumband zit krijg je verhoogde upload en download zoals je hierboven kunt lezen
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

en dit boostpackage kan ik aanvragen,of is dit nu automatisch verhoogd,kheb netconnect plus.
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

regeri schreef:en dit boostpackage kan ik aanvragen,of is dit nu automatisch verhoogd,kheb netconnect plus.

Zou dat effe vragen aan support regeri maar ik vermoed dit wel zou toch logisch zijn.
Ik denk dat het stilletjes aan duidelijk word dat dommel het beste isp in Belgie is wie daar aan twijfelt is volgens mij blind.
ze delen in ieder geval flinke tikken uit naar de concurrent die op hun k*** blijft zitten voorlopig toch ...
Dommel is the way!
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Dus met boostpackage kan ik 60 gieg downen, dubbel zo snel uploaden en 1maal op mediumband kan ik downen tegen 150kb/sec ipv 100kb/sec. ?
Lijkt me een goede deal ! :eek:

Elke week is het wel prijs met Dommel :lol:
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

extra kosten?
:roll:
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Coop schreef:Dus met boostpackage kan ik 60 gieg downen, dubbel zo snel uploaden en 1maal op mediumband kan ik downen tegen 150kb/sec ipv 100kb/sec. ?
Lijkt me een goede deal ! :eek:

Elke week is het wel prijs met Dommel :lol:


Je upstream op Mediumband is ook 50% hoger met de boosterpack vs zonder de boosterpack.
Armani_S
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2006, 07:58

Begin er al serieus spijt van te hebben dat ik voor Edpnet gekozen heb:o

Wanneer komen ze met een deftig tegenaanbod ...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Het is te hopen dat Dommel het allemaal goed gepland heeft, en dat we binnen een paar maanden geen andere verhalen gaan horen.

Nuja, k krijg daar binnenkort nog wat informatie over, maar "naar het schijnt" (ge kent ze wel eh :p ) zouden de 2 mensen die Dommel draaiende houden gewoon in dienst zijn van Belgacom. Anyway, later meer, dus ook als het een broodje aap verhaal blijkt te zijn :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dikke proficiat voor Dommel.

Je moet het maar kunnen, zonder directe marketing de grote jongens te snel af zijn... En toch stabiel en rendabel blijven ;)

Wanneer gaan we een standbeeld oprichten voor Rik en Sandra :P
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
joske69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2006, 21:40

Coop schreef:Dus met boostpackage kan ik 60 gieg downen, dubbel zo snel uploaden en 1maal op mediumband kan ik downen tegen 150kb/sec ipv 100kb/sec. ?
Lijkt me een goede deal ! :eek:

Elke week is het wel prijs met Dommel :lol:


en zijn jullie echt zo content met die mediumband? Ik heb constant 5% packetloss als ik op mediumband zit.

Als ik download, dan schommelt de snelheid ook tussen de 2kb/s en de 70k/s, de snelheid is nooit stabiel.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

joske69 schreef:
Coop schreef:Dus met boostpackage kan ik 60 gieg downen, dubbel zo snel uploaden en 1maal op mediumband kan ik downen tegen 150kb/sec ipv 100kb/sec. ?
Lijkt me een goede deal ! :eek:

Elke week is het wel prijs met Dommel :lol:


en zijn jullie echt zo content met die mediumband? Ik heb constant 5% packetloss als ik op mediumband zit.

Als ik download, dan schommelt de snelheid ook tussen de 2kb/s en de 70k/s, de snelheid is nooit stabiel.


Lijkt me dan toch nog altijd beter dan constant aan 5kb/s te zitten? Nu kan je tenminste nog verder doen dan aan 56k modem snelheid ...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hmm. Maakt het wel direct een pak intressanter.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

devilkin schreef:Hmm. Maakt het wel direct een pak intressanter.


Dommel was al veel intressanter dan de rest :lol:

Sandra en Rik weer maar is dikke mercie voor het goede nieuws :lol:
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

joske69 schreef:
Coop schreef:Dus met boostpackage kan ik 60 gieg downen, dubbel zo snel uploaden en 1maal op mediumband kan ik downen tegen 150kb/sec ipv 100kb/sec. ?
Lijkt me een goede deal ! :eek:

Elke week is het wel prijs met Dommel :lol:


en zijn jullie echt zo content met die mediumband? Ik heb constant 5% packetloss als ik op mediumband zit.

Als ik download, dan schommelt de snelheid ook tussen de 2kb/s en de 70k/s, de snelheid is nooit stabiel.


Mediumband heeft dan ook de laagste prioriteit (wat me heel logisch lijkt). Je kan ook altijd bijbetalen om op volle snelheid te blijven. Mediumband gaat echter veel beter dan wat je krijgt bij andere providers die surfen naar hedendaagse sites bijna ondraaglijk maakt (>10 - 15sec voor een pagina te laden)
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Effe een rekensommetje vanaf 15 maart.
Laat ons zeggen dat we het boost package hebben en zo slim zijn
van 50 gig te downloaden tussen 1am en 1pm : 1gig=600Mb dan.
Das 40% meer , komt overeen met 70 gigabyte eigenlijke download.
Met de introductie van die nieuwe meting zou je nogeens 11% moeten winnen dus eigenlijk 77 gigjes.
Kan je verder op de mediumband gaan met 1.5mb en een upstream die blijft behouden en dat betekent normaal tevens een vrij egale snelheid hoor,
mensen vergeten wel eens hun upstream je zou gek zijn die boostpackage niet te nemen eigenlijk. Het mooie is dat je vrij de keuze hebt.
Dommel gaat naar het internet a la carte soals in de scandinavische landen
kan alleen maar positief zijn.
Dommel is the way!
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

flt schreef:Mediumband gaat echter veel beter dan wat je krijgt bij andere providers die surfen naar hedendaagse sites bijna ondraaglijk maakt (>10 - 15sec voor een pagina te laden)


Maar flt zoals je weet is dat bij die andere providers enkel maar om geld uit de mensen hun zakken te halen dat ze zo ver achter blijven.

Gelukkig doet Dommel daar niet aan mee. :lol:

Bij Dommel hebben we tenminste waar voor ons geld.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

regeri schreef:misschien een stomme vraag,maar wat houdt het nu concreet in,dat van die boostpack etc etc :???: :eek:


Even alles samengevat in 1 antwoord:
-10GB extra (kost anders ook 4€)
-Medium band wordt 1,5Mbit/s ipv 1Mbit/s
-Upload 448Kbit/s ipv 256Kbit/s

Dit alles voor een extra kost van 6€ (voor grooterbruikers die normaal meer dan 60GB downloaden is dit dus eigenlijk slecht 2€ extra).
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

selder schreef:Het is te hopen dat Dommel het allemaal goed gepland heeft, en dat we binnen een paar maanden geen andere verhalen gaan horen.

Nuja, k krijg daar binnenkort nog wat informatie over, maar "naar het schijnt" (ge kent ze wel eh :p ) zouden de 2 mensen die Dommel draaiende houden gewoon in dienst zijn van Belgacom. Anyway, later meer, dus ook als het een broodje aap verhaal blijkt te zijn :)


Waarom zou Belgacom dit doen ?
Om EDPNET concurrentie te bieden ?
Of om klanten van telenet te pikken ? bij mij is het ze in ieder geval gelukt dan :lol:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

ZMD schreef:
regeri schreef:misschien een stomme vraag,maar wat houdt het nu concreet in,dat van die boostpack etc etc :???: :eek:


Even alles samengevat in 1 antwoord:
-10GB extra (kost anders ook 4€)
-Medium band wordt 1,5Mbit/s ipv 1Mbit/s
-Upload 448Kbit/s ipv 256Kbit/s

Dit alles voor een extra kost van 6€ (voor grooterbruikers die normaal meer dan 60GB downloaden is dit dus eigenlijk slecht 2€ extra).


Hoe bedoel je dat 10GB extra anders ook 4€ kost ? je kan die 4 gieg toch ook downen met mediumband ?
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Braincel schreef:Laat ons zeggen dat we het boost package hebben en zo slim zijn
van 50 gig te downloaden tussen 1am en 1pm : 1gig=600Mb dan.
Das 40% meer , komt overeen met 70 gigabyte eigenlijke download.
Met de introductie van die nieuwe meting zou je nogeens 11% moeten winnen dus eigenlijk 77 gigjes.


Ik denk eigenlijk dat je wat verkeerd zit met je rekenen...
Als je 70GB download en daarvan slechts 60% aangerekend wordt, dan komt dat op 42GB.
Nee, als je alles tussen 1am en 1pm doet, dan kom je op 83.33GB.

Met die 11% dan ook nog eens ingerekend:
(50 / 89) * 100 = 56.17
(56.17 / 60) * 100 = 93.63GB
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Braincel schreef:Met de introductie van die nieuwe meting zou je nogeens 11% moeten winnen dus eigenlijk 77 gigjes.


Nee, dat niet. Eigenlijk kan je nu minder downloaden dan je aangegeven maximum. Vanaf dan ga je de effectieve hoeveelheid kunnen downloaden.

(correct me if I'm wrong..)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

devilkin schreef:
Braincel schreef:Met de introductie van die nieuwe meting zou je nogeens 11% moeten winnen dus eigenlijk 77 gigjes.


Nee, dat niet. Eigenlijk kan je nu minder downloaden dan je aangegeven maximum. Vanaf dan ga je de effectieve hoeveelheid kunnen downloaden.

(correct me if I'm wrong..)

Ik denk dat je verkeerd bent, kgeloof dat de 50GB dan de effectieve download is, en er 11% procent van wordt weggefilterd. Dus meer downloaden, en niet minder...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Svekke schreef:
devilkin schreef:
Braincel schreef:Met de introductie van die nieuwe meting zou je nogeens 11% moeten winnen dus eigenlijk 77 gigjes.


Nee, dat niet. Eigenlijk kan je nu minder downloaden dan je aangegeven maximum. Vanaf dan ga je de effectieve hoeveelheid kunnen downloaden.

(correct me if I'm wrong..)

Ik denk dat je verkeerd bent, kgeloof dat de 50GB dan de effectieve download is, en er 11% procent van wordt weggefilterd. Dus meer downloaden, en niet minder...


Dat zegt hij toch ?

Hij zegt dat je NU minder kan downloaden door de overhead ... maar VANAF DAN ( dus vanaf de nieuwe meter ) je het echte aangegeven volume kan downloaden.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Idd, bij nader inzien moet ik minder posten met een ochtendkop :wink:
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

euh 50GB = 50 GB
waar 50GB eigelijk maar 44.5GB was (nu nog steeds)
en dan nog merken zal je dat toch niet tcp heeft ook overhead, als je veel kleine paketjes ontvangt zit je al makkelijk weer aan die 11% overhead.

eigelijk niet veel om happy over te zijn.
verhoogde medium band is wel heel mooi :)
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

[quote="joske69"][quote="Coop"]Dus met boostpackage kan ik 60 gieg downen, dubbel zo snel uploaden en 1maal op mediumband kan ik downen tegen 150kb/sec ipv 100kb/sec. ?
Lijkt me een goede deal ! :eek:

Elke week is het wel prijs met Dommel :lol:[/quote]

en zijn jullie echt zo content met die mediumband? Ik heb constant 5% packetloss als ik op mediumband zit.

Als ik download, dan schommelt de snelheid ook tussen de 2kb/s en de 70k/s, de snelheid is nooit stabiel.[/quote]

dan zou ik als u was geen extra buren meer over tuigen om dommel te nemen ;) of een aantal meer dat ze bandbreedte naar u dslam moeten verhogen
Gebruikersavatar
coco
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2004, 06:07
Locatie: Sleidinge

Even een vraagje..zit dit bootspack automatish in de netconnect plus abo's??
Waar kan men er over lezen op de Domel site ??
noob
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jun 2006, 19:06

nee zoals je leest moet je er voor bij betalen
dat kan je alleen zien dat je abo bent bij dommel :oops: :oops:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

coco schreef:Even een vraagje..zit dit bootspack automatish in de netconnect plus abo's??
Waar kan men er over lezen op de Domel site ??

Nee, de PLUS abo's hadden/hebben reeds een hogere limiet en hogere upload snelheid.

Maar met de invoer van de Boostpack heeft Dommel wel de down en up snelheid van de PLUS abo's in mediumband ook verhoogd:

February 25 - 2007 - 12:41 PM posted by: [dommel.com tech support]

subject: netconnect plus / netconnect + boostpack: mediumband at 1536 kbit/sec
as of today customers using the netconnect adsl-account enhanced with the boostpack will receive 1536 kbit/sec mediumband download capacity and 448 kbit/sec upload capacity instead of the regular 1024/256 kbit/sec. this enhanced mediumband download will also be applicable to our adsl netconnect plus accounts. the netconnect plus accounts will have a 1536/320 kbit/sec profile in mediumband.

De breedband snelheid van de PLUS abo's blijft op 4Mbit down en 320Kbit up.
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

ik wil hier geen domper op het feestgebeuren zetten maar ik heb verleden week een aantal mails gestuurd naar dommel omdat ik aan het twijfelen ben tussen een netconnect plus en een netconnect pro. Ik stelde hen de vraag wanneer de happy hours ingingen, en ze antwoordde mij dat dit kwam MAAR DAT ZE NIET WISTEN WANNEER DIT GING GEBEUREN!!

dus heeft er iemand al ervaringen met die verhoogde mediumband?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”