Vertraagt AVG 7.5 mijn PC en wat met .exe foutmeldingen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

Ik heb AVG 7.5 zelf geïnstalleerd en ondervind dat mijn computer trager reageert en vaak als ik internetpagina's en foto's (pop ups denk ik) dan geeft de computer steeds foutmeldingen en dien ik IE af te sluiten ...

Nog iemand gelijkaardige problemen met AVG?

Helpt het cleanen van m'n PC?

Iemand die ik ken heeft CleanSweaper op de computer, is dit een goed programma om problemen als deze tevermijden?

Alvast bedankt.

:!: :???:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Door allerlei XP perikelen ben ik ondertussen overgestapt naar Linux -(k)ubuntu. Heel eenvoudig werken en geen problemen meer met updates, virussen, .... en bovendien volledig gratis. gewoon een zalig gevoel.

Jammer genoeg is dit wel geen antwoord op uw vraag.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Zambo schreef:Door allerlei XP perikelen ben ik ondertussen overgestapt naar Linux -(k)ubuntu. Heel eenvoudig werken en geen problemen meer met updates, virussen, .... en bovendien volledig gratis. gewoon een zalig gevoel.

Jammer genoeg is dit wel geen antwoord op uw vraag
.


Waarom post je het dan? :roll:

Normaal zou je PC niet echt merkbaar mogen vertragen met AVG.
Het ligt eerder aan spy/adware.

Je kan eens proberen met cleansweaper, windows defender, adaware, een volledige virusscan laten lopen.

Of gewoon eens kijken in je taakbeheer welk proces er juist al de cpu inneemt.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

inderdaad. Een zuivere PC zou feitelijk nagnoeg niets van AVG mogen merken, de footprint van AVG is (buiten Nod32) zowat de kleinste van alle anti-virusprogramma's. Dus tenzij je nog iets anders hebt lopen dat op één of andere duistere wijze met AVG in conflicht komt, zijn bovenstaande raadgevingen van FLT zeker op hun plaats.

De jongens van Trend stellen een gratis online-spyware sweep EN removal ter beschikking; helemaal niet slecht als je even met je rug tegen de muur staat en niet onmiddelijk een andere oplossing kan vinden.

Bij hardnekkige infecties heb je meestal betere tools nodig. Een noodoplossing (maar echt wel een oplossing van *voorlopgige aard* indien je zelf niet helemaal op de hoogte bent van dit soort dingen) is Hitman Pro, maar reken niet op permanente bescherming hiermee, da's -gezien de natuur van de gebruikte programma's en hun testlicenties- ook niet de bedoeling. Heel vaak vervloekt misschien, maar een zuivere pc met een AVG en een Defender erop blijft over het algemeen ook wel vrij zuiver lopen. Maar als je infecties er al op staan, zijn deze tools alleen meestal niet voldoende om de boel te recht te trekken.

Linux mag best zijn plaats hebben, maar in een gemiddeld huisgezin waar de gebruikers ook nog wel eens een spelletje willen spelen, of waar de kinderen hun educatieve programmatjes moeten draaien, heb je binnen de kortste keren gegarandeerde ruzie met je huisgenoten als er _geen_ Windows op je pc loopt, tenzij je bij het minste wat prulletje erbij gaat staan om het "voor jouw eenvoudige" probleem op te lossen Dus uit luiheid, neen, dank je. :twisted:

Het is in mijn ervaring perfect mogelijk om een pc virus en spyware vrij te houden bij normaal gebruik, en dat met tools die -geheel in de geest van Linux- ook gratis ter beschikking staan van Microsoft gebruikers hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”