KDE of Gnome

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie

Welke windowmanager?

KDE
11
19%
Gnome
36
62%
XFCE
7
12%
XPde
0
Geen stemmen
Fluxbox
3
5%
Een andere ...
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 58
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Naar aanleiding van dit artikel, ben ik toch ook is curieus, of het onderwerp ook zo heet geblakerd is op userbase ?
Er zijn natuurlijk nog alternatieven, zoals je op deze site kan zien.

Misschien wel een poll waard ?
KDE, Gnome, XFCE, XPde, Fluxbox, ...

Persoonlijk vind'k het belachelijk dat mensen mekaar daar op aanvallen.
Of uw interface er nu iets of wat verschillend uitziet (of naar iets windows achtig neigt), wat maakt da nu uit ?
Dat ze allemaal Linux gebruiken zou ze moeten samen houden ipv. op die manier verdeeldheid te zaaien.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Op dit moment gebruik ik Gnome, redelijk simpel maar toch een goede filemanager. Ook de snelheid is volgens mijn gevoel toegenomen over de jaren. In KDE valt ook wel te werken maar al die kde utilities heb ik niet echt nood aan.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Er is voor ieder wat wils, ieder z'n goesting :)

Maar nu je het toch vroeg: KDE en XFCE zijn m'n omgevingen of choice - Gnome werkt niet voor mij. Qua applicaties mix ik ongeveer alles door elkaar ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

Ik gebruik momenteel Gnome. Vroeger nog KDE gehad maar dat was 'te druk' voor mij.

Toevallig onlangs gelezen: Torvalds vs Gnome
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Voor mij ook gnome, zoals penguinpower vind ik ook kde 'te druk'
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aero Glass.

Ow, sorry :p.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Allemaal eigenlijk :)
de laatste tijd vooral XFCE4 op een iets oudere laptop.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Hoewel ik die Ubuntu nog steeds niet geïnstalleerd heb (staat nog steeds vrij bovenaan op mijn todo-lijstje), zal mijn allereerste eigen linux-install ever, dus Gnome gebruiken...
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Robbe schreef:Persoonlijk vind'k het belachelijk dat mensen mekaar daar op aanvallen.
Of uw interface er nu iets of wat verschillend uitziet (of naar iets windows achtig neigt), wat maakt da nu uit ?.


Die poll helpt niet echt dan.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

FUBAR schreef:
Robbe schreef:Persoonlijk vind'k het belachelijk dat mensen mekaar daar op aanvallen.
Of uw interface er nu iets of wat verschillend uitziet (of naar iets windows achtig neigt), wat maakt da nu uit ?.


Die poll helpt niet echt dan.


Waarom niet? Er staat toch geen subjectief oordeel bij? Hij inventariseert enkel wie wat gebruikt uit curiositeit.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Deej_1977 schreef:
FUBAR schreef:
Robbe schreef:Persoonlijk vind'k het belachelijk dat mensen mekaar daar op aanvallen.
Of uw interface er nu iets of wat verschillend uitziet (of naar iets windows achtig neigt), wat maakt da nu uit ?.


Die poll helpt niet echt dan.


Waarom niet? Er staat toch geen subjectief oordeel bij? Hij inventariseert enkel wie wat gebruikt uit curiositeit.


Ik heb nu voor XFCE gestemd omdat ik dit gebruik specifiek voor mijn Freevo BOX. Weinig overhead.

Mijn keuze van een OS annex Desktop wordt in grote mate bepaald door het "wat ga ik er mee doen" en door het beschikbare materiaal.
Ik vindt het een vrij slechte optie iets te kiezen omdat het "hip" is.
Zo ben ik pas onlangs overgestapt naar Ubuntu varianten, vooral omdat het me persoonlijk bevalt.


Meestal neem ik Gnome (default op veel distributies) , maar de Linux box die ik boven alles het meest gebruik is een ClarkConnect router. Deze bezit geen GUI wegens teveel overhead voor een internet server.

Dit is nu het prachtige aan linux: Je bepaalt eerst wat je specifiek wenst te doen en daaropvolgend kun je onmiddelijk een distributie kiezen die (bijna) aan je wensen voldoet.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Heb gnome gestemd maar momenteel gebruik ik terug kde, op de nieuwste suse ziet die er echt goed uit.

De gnome versie ook trouwens, onder ubuntu steeds gnome
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb verschillende malen linux geïnstalleerd heb steeds voor gnome gekozen, na een paar dagen stond windows er terug op, laatste keer heb ik bsd geïnstalleerd met KDE, en dit werkte een stuk aangenamer lag het aan bsd of kde weet ik niet maar het staat er na enkele maanden nog steeds op alhoewel ik nu wel 2 computers heb 1 bsd 1 windows dat kan er ook iets met te maken hebben.

Wat ik wel moet zeggen is dat KDE stukken sneller is dan gnome, ik zou xfce nog wel eens willen proberen heb het geïnstalleerd gehad maar.. omwille van drivers heeft het niet lang geduurd.

Eigenlijk zou ik willen dat gnome iets meer functionaliteit heeft en dat het sneller werkt. Het liefst van al zou ik xfce default install hebben. Tegenwoordig zijn er os dat dit ondersteunen dacht ik maar dat is dan weer linux, terwijl ik me momenteel wil richten op bsd, ..
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ofloo schreef:Wat ik wel moet zeggen is dat KDE stukken sneller is dan gnome, ik zou xfce nog wel eens willen proberen heb het geïnstalleerd gehad maar.. omwille van drivers heeft het niet lang geduurd.


XFce heeft niets met drivers te maken. Zodra je X.org werkt, werkt XFce.

Ofloo schreef:Eigenlijk zou ik willen dat gnome iets meer functionaliteit heeft en dat het sneller werkt. Het liefst van al zou ik xfce default install hebben. Tegenwoordig zijn er os dat dit ondersteunen dacht ik maar dat is dan weer linux, terwijl ik me momenteel wil richten op bsd, ..


XFce draait op "various *NIX systems". Het zit ongetwijfeld in FreeBSD's ports tree. Een simpele "make install" in de juiste directory of "pkgadd -r xfce4" en het is geïnstalleerd. Waarom moet het via een default install erop komen?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik wou bedoelen een versie als pcbsd, zodat ik niet alles moet gaan uitzoeken. Maar kom ik heb het er wel voor over.. misschien binnenkort.
Gebruikersavatar
wamukota
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 dec 2005, 10:44
Locatie: Brugge
Contacteer:

XFce tuurlijk, daar ik SAM-Linux 2007 op mijn lappie draai.

--
A.J.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vind 45 votes wel verwonderlijk, positief verwonderlijk wel.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Vroeger was ik een KDE gebruiker (ik heb ook nog mee helpen vertalen voor kde), maar ben al een paar jaar een gnome gebruiker omdat gnome ook sneller is en simpeler... ;)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”