Light abonnees: snelheidstests graag!

Plaats reactie
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Ik kan het alleen maar aanmoedigen: ga naar speedtest.nl en doe de speedtest. Vergeet niet vooraf te registreren, zodat je gegevens ook opgeslagen worden én voor ons, TELE2, bruikbaar zijn.

Als ik even mag vermelden: voor 4Mb zijn er testgegevens genoeg, en daar hebben we ook mooie verbeteringen voor aangebracht. Maar ook voor Light abonnementen proberen we de snelheid te optimaliseren.

Allemaal aan het meten dus!!!!
correctie: <b>ex</b>-T2m...
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

download speed : 53,9 KB/sec. (431)

Upload speed : 25,8 KB/sec. (204)

18u38 - maandag 19.02.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

zodat je gegevens ook opgeslagen worden én voor ons, TELE2, bruikbaar zijn.


Heeft Tele2 zelf geen mogelijkheden om dergelijke testen te doen??? :roll:
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Hoi Viko, ik denk niet dat je je gegevens hebt opgeslagen - ik zie ze althans nog niet verschijnen op speedtest.nl. Kan je dit alsnog doen? Op http://www.speedtest.nl/Personal/Regist ... ccount.asp kan je registreren.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Poekie, uiteraard doen wij zelf testen. Zowel op technisch vlak als intern en extern. Maar daar misbruiken we de speedtest niet voor. (Anders zouden we snel enkele erg performante lijntjes kunnen leggen en ze op Light profiel zetten.) Het is ons doel het netwerk en de dienst te optimaliseren. Dat kunnen we alleen maar doen met testgegevens van onze klanten. Zeker op zo'n schaal... én zo doelgericht: op deze manier zullen we meer probleemgevallen onder ogen kijken dan wanneer we een selectieve mailing doen (wat we echter wel al deden en waarvan de resultaten al geëvalueerd zijn).
correctie: <b>ex</b>-T2m...
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

ik zie ze althans nog niet verschijnen op speedtest.nl


Begrijp ik hieruit dat Tele2 (en waarschijnlijk nog anderen) persoonlijke informatie kan opvragen bij speedtest.nl?
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Nee, maar dat zou wel leuk zijn.

Maar het feit is dat er op dit moment nog geen enkele Light test aanwezig is... vandaar. ;) Of... ze hebben daar een foutje gemaakt. Dan moet ik morgenvroeg even mailen. 't Zou alleszins al interessant zijn om te zien of er hoegenaamd iemand kan testen en z'n resultaat dan iets later ziet verschijnen...

Laat alleszins iets weten hier wanneer je test is opgeslagen... of 'zou moeten zijn'.

Bedankt!
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ben je iets met speedtest-data van userbase? Voorlopig wordt wel geen abo-type mee opgeslagen, dus ik denk dat het doel hier beetje voorbij geschoten wordt eh ... :?
Staat op de planning, staat op de planning ... als er nu iemand was die een TO kon maken ;) (de FO hebben we al)
(ik tel 21600+ tests in de db voor versatel)
Laatst gewijzigd door meon 19 feb 2007, 21:10, in totaal 1 gewijzigd.
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

:) Daar beantwoord je jezelf al. Maar ook voor ons belangrijk: via clickx bereikt speedtest.nl een ruimer publiek. Daarnaast is de speedtest daar ook minder positief. En een veronderstelling, maar gezien de test over lange afstand zal er ook meer over dezelfde route gewerkt worden waardoor de resultaten meer vergelijkbaar zijn. Als is dat een veronderstelling die wellicht kan ontkracht worden afhankelijk van linkages tussen providers. Maar goed... ik probeer te meten met een meetlat die ik intussen ken, zonder daarbij afbreuk te doen aan de wellicht uitstekende speedtest bij userbase. Bij deze beloof ik de resultaten tevens te vergelijken met diegene hier.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Net nog eens verder gezocht, d'er zijn zo'n 7500 test waarbij de downloadsnelheid onder de 512 kbps ligt.

Deze grafiek is op basis van de laatste 1000 tests waarbij de snelheid <= 512 kbps is
Afbeelding
Bijlagen
versatel_light.PNG
(19.17 KiB) 80 keer gedownload
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Ik ben ook ergens aan het kijken geweest. Het leuke aan speedtest - en dat is waar ik meestal naar kijk - is de geografische spreiding van deze cijfers. Het doel is vooral te kijken op welke locaties ons netwerk het goed doet, op welke locaties minder. Onze eigen testcijfers kunnen daar te erg afwijken van de werkelijkheid (steeekproeven).

Guide me...
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Billy
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2006, 11:31

Versatel Light speed test results:
- Download speed : 436 kbit/s or 55 kbyte/s
- Upload speed : 198 kbit/s or 25 kbyte/s
Mon Feb 19 2007 at 21:27:50
NB: Geen klachten over provider
Mvg
Billy
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Dank je wel Billy. Ik hoop echt deze resultaten ook op de speedtest site terug te vinden, zo kan ik zien in welke regio jullie zitten.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Billy
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2006, 11:31

Regio Antwerpen

Mvg
Billy
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Feb 21 2007 om 11:20:20 UTC+0100)

Download : 53.8 KByte/sec
Upload : 17.9 KByte/sec
Connection : 374.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

Locatie Maldegem 9990
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”