MS is klaar voor Vista, jij ook?

Nieuws omtrent telecom

Wanneer stap jij over op Windows Vista

Ik werk al op Vista
122
16%
Zodra ik mij een exemplaar kan aanschaffen
45
6%
Zodra ik een illegaal kopie'tje kan downloaden
52
7%
Ik wacht nog wat reacties af
77
10%
Voorlopig niet
386
49%
Nooit
100
13%
 
Totaal aantal stemmen: 782
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ditCh schreef:
satsurfer schreef:En vind de meeste betaalprogramma's toch wel ietsje beter dan de freeware (met uitzondering van openoffice.org) proggies... Nu haal ik waarschijnlijk weer alle 'die-hard' linuxfans op de hals.

Moest windows freeware zijn, dan springen jullie allemaal op die kar.... ;-)




Over knoppix gesproken, tis lang geledne dat ik dat het nog gebruikt heb maar die Window manager was idd niet weggelegd voor beginners. Ubuntu daarentgen heb je onmiddellijk met Gnome of KDE.

En als je dan echt de XP look & feel wil, is er nog altijd XPDE ;)


Knopipix maakt toch al lang gebruik van KDE wm en Gnoppix Gnome wm.
Zelfs de suse live cd's in 2001/2002 (8.*) maakte al gebruik van een kde desktop.

"Moest windows freeware zijn, dan springen jullie allemaal op die kar.."
Ik denk het niet :p
TjoekTjoek
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 nov 2006, 21:42

Ik denk dat de meeste windows wel als freeware beschouwen trouwens :P
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

En vind de meeste betaalprogramma's toch wel ietsje beter dan de freeware (met uitzondering van openoffice.org) proggies... Nu haal ik waarschijnlijk weer alle 'die-hard' linuxfans op de hals.

Moest windows freeware zijn, dan springen jullie allemaal op die kar....


Moest je evenveel tijd in Linux steken als in Windows, dezelfde leercurve doorlopen en dan een oordeel vellen, zou dat heel wat eerlijker zijn.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Misschien off-topic, maar wanneer komt er nog eens een nieuwe poll?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:Moest windows freeware zijn, dan springen jullie allemaal op die kar.... ;-)


Niet echt - er zijn teveel dingen aan windows die me mateloos ergeren.

Paar voorbeeldjes:
- geen deftige virtual desktop support (ja, het kan, mits installatie van 3rd party programma's, toch, het blijft maar een soep)
- automatic-copy bij selectie mis ik enorm
- een shell die iets meer kan dan alleen de basiscommando's mis ik ook (okay, ik kan cygwin installeren..)
- als het OS met iets bezig is, weet ik graag wat - bvb serieuze harddisk io bezig, niks te zien in taskman.. wat is ie aan't doen? No idea
- niet zo customizable als ik wel zou willen

enz enz...

Ikzelf heb ook Vista RTM geprobeerd - zowel op een laptop (met te weinig geheugen en video ram) als op een zware pc (dualcore, 2gb ram, geforce 7600gs in sli). De glass mode ziet er afgelikt uit, maar waarom hebben ze daarvoor DirectX 9 nodig? Mac OS kan effecten weergeven zelfs met een simpele VESA driver - op een video card met amper 64mb.

Het eerste bluescreen heb ik gezien door gewoonweg op 'standby' te klikken - de default optie die Vista me aanbood bij uitloggen. Talk about stable. En de SLI werkt al evenmin.

Eenmaal je die glass shell afzet, blijft er ook niet zoveel over van Vista. Het is een opgesoepte XP - misschien dat ze nu wel alles wat ze beweerden over XP kunnen waarmaken. Bij mij blijft het in ieder geval buiten - XP is goed genoeg om een spelletje op te spelen - het enige waar ik een windows nog voor gebruik.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

devilkin schreef:Ikzelf heb ook Vista RTM geprobeerd - zowel op een laptop (met te weinig geheugen en video ram) als op een zware pc (dualcore, 2gb ram, geforce 7600gs in sli). De glass mode ziet er afgelikt uit, maar waarom hebben ze daarvoor DirectX 9 nodig? Mac OS kan effecten weergeven zelfs met een simpele VESA driver - op een video card met amper 64mb.

Het eerste bluescreen heb ik gezien door gewoonweg op 'standby' te klikken - de default optie die Vista me aanbood bij uitloggen. Talk about stable. En de SLI werkt al evenmin.


Mac OS kan perfect alle support in die driver hebben zitten. Het hoeft ook maar een paar tientallen kaarten die ooit in de macs zijn gebouwd te ondersteunen.
Die BSOD kan ook al perfect te wijten zijn aan een driverprobleem aangezien er weinig drivers al echt _af_ zijn voor Vista. Net als de SLI, ga bij nVidia klagen!
Niet alles ligt aan Windows/MS.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Debruineo schreef:Mac OS kan perfect alle support in die driver hebben zitten. Het hoeft ook maar een paar tientallen kaarten die ooit in de macs zijn gebouwd te ondersteunen.


VESA is vrij standaard, niks fancy. En ik spreek hier over eigenlijk niet ondersteunde hardware! (nl een ouder model van ATI dat dus _niet_ ondersteund is door Mac OS X)

Debruineo schreef:Die BSOD kan ook al perfect te wijten zijn aan een driverprobleem aangezien er weinig drivers al echt _af_ zijn voor Vista.


Dan ligt hier de fout wel degelijk bij MS: lever dan geen niet-afgewerkte drivers mee met je OS! Ik heb het hier over een standaard install van het OS, geen extra drivers bijgeinstalleerd, enkel een windows update gedaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

devilkin schreef:
Debruineo schreef:Mac OS kan perfect alle support in die driver hebben zitten. Het hoeft ook maar een paar tientallen kaarten die ooit in de macs zijn gebouwd te ondersteunen.


VESA is vrij standaard, niks fancy. En ik spreek hier over eigenlijk niet ondersteunde hardware! (nl een ouder model van ATI dat dus _niet_ ondersteund is door Mac OS X)

OS X ondersteunt toch ook wel de kaarten die ze vroeger in hun computers hadden? Of ben je een zonderling die een andere-dan-standaardkaart in een mac heeft gebouwd?

devilkin schreef:
Debruineo schreef:Die BSOD kan ook al perfect te wijten zijn aan een driverprobleem aangezien er weinig drivers al echt _af_ zijn voor Vista.


Dan ligt hier de fout wel degelijk bij MS: lever dan geen niet-afgewerkte drivers mee met je OS! Ik heb het hier over een standaard install van het OS, geen extra drivers bijgeinstalleerd, enkel een windows update gedaan.

Wist ik niet :). Ook zeker dat windows update geen driver heeft geïnstalleerd?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Debruineo schreef:OS X ondersteunt toch ook wel de kaarten die ze vroeger in hun computers hadden? Of ben je een zonderling die een andere-dan-standaardkaart in een mac heeft gebouwd?


Nee, ik ben er zo eentje die OS X op een non-apple laptop wou zetten ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

devilkin schreef: De glass mode ziet er afgelikt uit, maar waarom hebben ze daarvoor DirectX 9 nodig?


Erger nog ... DirectX 10 ... compleet ongevraagd door de strot van de consument geduwd want die is (momenteel) voor niks nodig ...

Bewijs daarvan zijn bvb de uitlatingen van John Carmack (ID Software) en andere grote namen in de industrie ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Voorlopig eventjes niet...ben eigenlijk wel tevreden over XP, al begin ik stilletjes aan terug zin in Linux te krijgen.
Gebruikersavatar
Stylent
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:10
Locatie: Brugge
Contacteer:

Ik wacht liever tot merendeels van hardware en software compatibel zal zijn met Vista (drivers etc)
En dan zal ik nog zien of ik het zal "aanschaffen". Misschien eerst een try-outje doen.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Qua gaming experience, zou Vista alvast niet uitzonderlijk zijn.
Dat is toch wat ik uit het artikel van Techgage kan afleiden.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb gisteren Vista geïnstalleerd (geen serial ingeven = 30 dagen full versie kunnen testen).
Wat ik zag beviel me helemaal niet. Natuurlijk was er hardware die ik niet aan de praat kon krijgen, maar daar had ik rekening mee gehouden.
Wat me vooral stoorde was hoe alles anders is. Ik heb al met elke windows versie gewerkt en ben dus heel vertrouwd met de Windows omgeving. Echter, met Vista was ik voor de eerste keer soms het Noorden kwijt. Alles loopt ook zo verschrikkelijk in elkaar over (kleuren) zodat je niet altijd direct onderscheid kan maken tussen verschillende onderdelen (en wat belangrijk is en wat niet).
Ook is er heel wat prul. Wat ben je bijvoorbeeld met het huidige weer in je eigen land (geen voorspelling) op je desktop, dat kan ik ook zien (en nauwkeuriger) door even door het raam te kijken.

Ik was van plan om Vista te kopen (ik overwoog zelfs een Full Ultimate versie), maar nu ga ik zo lang mogelijk wachten.
De enige hoop is de classic mode in Vista die ik nog eens moet proberen, wie weet valt alles dan wel mee.
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

Windows Vista is gelijk bijvoorbeeld een BMW ***I met 300PK enz enz..Wat doe je daar uiteidelijk mee.... 120 en 90 proberen te rijden met een gemiddelde snelheid van 50 kmp/uur..
Er zullen ALTIJD mensen die zo'n ding (kunnen) kopen. Ik ben maar een gewone gebruiker en kan mij nog steeds behelpen met XP en zelfs als het moet met W95...
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik begrijp toch enkele reacties niet hoor ...

Driver problemen waren er zowel bij W95 als WXP ... dus da's niks nieuws en die worden met de tijd wel opgelost door de fabrikanten. Want dat is iets wat de meesten vergeten als ze op MS schieten: het zijn wel de FABRIKANTEN die drivers moeten bezorgen aan MS he ... en liefst nog drivers die effectief werken.

Wat betreft dat dingen niet vinden: alstublieft zeg :) Hoe simpeler kunnen ze het maken: je typt gewoon in wat je wil hebben.
Akkoord, ze hebben misschien dingen veranderd die voor de meesten onder ons mooi op de goeie plaats stonden... maar je mag niet vergeten dat Vista gemaakt is om intuitiever mee te werken ... maw: nieuwe gebruikers zoals kinderen.

Alle popups die je krijgt en waarover de meesten hier steen en been klagen zijn er voor je eigen bescherming. Vista werkt in verschillende 'lagen' ... normaal gezien gaat dat veiliger blijken maar dat is uiteraard afwachten.
Wil je je systeem compleet open stellen voor allerhande virus/worm/trojan attacks zoals dat momenteel in Windows XP is (als je als admin ingelogd bent): zet die meldingen dan gewoon af.

Ik was 1 van de weinige gelukkigen die er dinsdag op de launch kon bij zijn in het Atomium en ik moet toegeven dat ze daar knappe dingen laten zien hebben (naast Sylvie De Caluwe bedoel ik dan he ;) ). En geloof mij, ik werk niet bij MS en zal de laatste zijn om zomaar mooie woorden voor waar aan te nemen ... ik wil bewijzen.

Wel ... ik heb ze gekregen. Ik ga Vista zeker een kans geven maar ga daar nog wel eventjes mee wachten .. kwestie dat de eerste kinderziektes er wat uit zijn en er wat meer doorontwikkelde drivers voorhanden zijn.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Sven.VdS schreef: Ik ga Vista zeker een kans geven maar ga daar nog wel eventjes mee wachten .. kwestie dat de eerste kinderziektes er wat uit zijn en er wat meer doorontwikkelde drivers voorhanden zijn.

Dat zie ik ook zo, in een andere thread, van Vr Feb 02, 2007 11:31 pm onder Ander nieuws kon men deze uitleg van Microsoft volgen.

Bron: ZDNet.be

(wat niet wil zeggen dat ik Vista nu zal aanschaffen, ben zeer tevreden met WindowsXP, na upgraden naar IE 7)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ja sympathieke kerel die Wim ... ben 'm zelf al tegengekomen en hij is volledig zoals je 'm ziet op het interview ... geen pretenties of zo ...

Dat hele launch team was OK trouwens ..

Michael Kogeler (een van de grote namen van MS België) liep voor de launch zelfs 'WOW IS NOW' luidop te scanderen ... ik lag bijna toe :lol:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sven.VdS schreef:Driver problemen waren er zowel bij W95 als WXP ... dus da's niks nieuws en die worden met de tijd wel opgelost door de fabrikanten. Want dat is iets wat de meesten vergeten als ze op MS schieten: het zijn wel de FABRIKANTEN die drivers moeten bezorgen aan MS he ... en liefst nog drivers die effectief werken.


Driver problemen zijn er in het verleden nog geweest... maar je moet je dan ook eens afvragen waarom Microsoft er gewoonweg niet in slaagt een deftig driver model te ontwikkelen. Als men de vorige keren wat beter had nagedacht dan had er geen nieuw driver model moeten komen.

Vind het nu ook wel grappig dat Microsoft zelf zegt dat XP zo lek is als een zeef en dat Vista de oplossing is... same old story wat mij betreft. Binnen 5 jaar schrijft men over Vista net hetzelfde... al zal het geen 5 jaren duren voor de eerste lekken er weeral zijn.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Wat betreft dat dingen niet vinden: alstublieft zeg :) Hoe simpeler kunnen ze het maken: je typt gewoon in wat je wil hebben.
Akkoord, ze hebben misschien dingen veranderd die voor de meesten onder ons mooi op de goeie plaats stonden... maar je mag niet vergeten dat Vista gemaakt is om intuitiever mee te werken ... maw: nieuwe gebruikers zoals kinderen.

Voor mij is de nieuwe interface in ieder geval een stap terug. Als je hem op 'classic' zet ziet het er gewoon ook niet meer goed uit (dingen die niet meer passen enzo).
Misschien moet ik er eens wat langer mee werken en doorbijten om het te gaan appreciëren (al betwijfel ik dat).
XP zal nog wel even op mijn computers blijven staan en als die niet meer ondersteund wordt hoop ik dat ik ofwel aan Vista gewend ben geraakt ofwel dat er een degelijk linux (of iets anders) desktop OS alternatief is waarmee ik mijn windows software op één of andere manier ook kan draaien.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Traditiegetrouw schakel ik altijd pas over naar een nieuw windows besturingssysteem een jaar of 2 na de lancering ervan. Mijne XP staat trouwens nog altijd in de klassieke stijl. Boven alles, is windows 95-98 nog altijd het eenvoudigste om uwe weg in te vinden. Die groene design-taakbalk van XP en de wolkskes op den achtergrond, kom nou!

Ik heb nog niet met vista gewerkt ofzo, maar wat mij betreft, is dat allemaal weer uiterlijke schijn om de leek iets nieuws te kunnen presenteren. Zoals bij de gsm's... die moet kunnen bellen en sms'en, nie meer of nie minder en de rest is brol om de verzadigde markt toch nog een beetje te doen roteren. Laat eerst de leken die hun beveiliging verwaarlozen maar wel meteen op de kar springen, voldoende inbraakskes hebben gehad zodat er genoeg patchkes zijn tegen dat ik ook mee ga als XP niemeer algemeen wordt ondersteunt.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
kakature
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2006, 19:12
Locatie: Menen

Nooit! 'k Zit goed bij Mac OS X, binnenkort Leopard, daar zullen de mensen van Microsoft van kijken :p
...
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Ik stap over naar MacOS X. 'k Heb een Mac mini op het werk staan en daar heb ik de laatste tijd eens goed mee geëxperimenteerd.

Alles wat in Vista zit, zat allang in MacOS X en is veel beter geïmplementeerd.

Zodra Leopard uit is, koop ik een iMac en gaat de PC de deur uit.

Beetje idioot van nu een Mac te kopen. Het nieuwe OS komt volgende maand uit.

ByeBye PC!
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Pi R² schreef:Traditiegetrouw schakel ik altijd pas over naar een nieuw windows besturingssysteem een jaar of 2 na de lancering ervan. Mijne XP staat trouwens nog altijd in de klassieke stijl. Boven alles, is windows 95-98 nog altijd het eenvoudigste om uwe weg in te vinden. Die groene design-taakbalk van XP en de wolkskes op den achtergrond, kom nou!


Het is niet verboden open te staan voor nieuwe dingen hoor...
Toen ik het net geïnstalleerd had dacht ik in mijn eigen wat een brol is dit, XP gaat zo veel lekkerder... Nu ben ik al wat bijgedraaid en eigelijk is er oppervlakkig maar weinig verschil, maar er zitten wel handige dingen in.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Kort maar bondig; idem dito
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Zambo schreef:Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges


bye bye 90% van alle software
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Blijkbaar ziet MS het zelf ook al niet echt meer zitten, want binnen 2,5 jaar zijn ze van plan om de opvolger van Vista te lanceren.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

poekie68 schreef:Beetje idioot van nu een Mac te kopen. Het nieuwe OS komt volgende maand uit.

Je krijgt er dan meestal een coupon bij goed voor een gratis update naar de volgende versie. Meestal is dit als je nu je mac koopt en er binnen de 2-3 maanden een nieuwe versie uitkomt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kakature
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2006, 19:12
Locatie: Menen

poekie68 schreef:Ik stap over naar MacOS X. 'k Heb een Mac mini op het werk staan en daar heb ik de laatste tijd eens goed mee geëxperimenteerd.

Alles wat in Vista zit, zat allang in MacOS X en is veel beter geïmplementeerd.

Zodra Leopard uit is, koop ik een iMac en gaat de PC de deur uit.

Beetje idioot van nu een Mac te kopen. Het nieuwe OS komt volgende maand uit.

ByeBye PC!
Bwa, een nieuw OS kost bij Apple maar max 150 Euro, een wereld van verschil als je dat vergelijkt met Vista :P
...
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

kakature schreef:
poekie68 schreef:Ik stap over naar MacOS X. 'k Heb een Mac mini op het werk staan en daar heb ik de laatste tijd eens goed mee geëxperimenteerd.

Alles wat in Vista zit, zat allang in MacOS X en is veel beter geïmplementeerd.

Zodra Leopard uit is, koop ik een iMac en gaat de PC de deur uit.

Beetje idioot van nu een Mac te kopen. Het nieuwe OS komt volgende maand uit.

ByeBye PC!
Bwa, een nieuw OS kost bij Apple maar max 150 Euro, een wereld van verschil als je dat vergelijkt met Vista :P


Van Mac komt er dan ook een nieuwe versie elk jaar, wat de prijs dan ook gelijksteld aan die van MS (of zelfs hoger).
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

flt schreef:
Zambo schreef:Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges


bye bye 90% van alle software

So ? Als het 90% van al JE software zou zijn zou het iets anders geweest zijn. Natuurlijk moet je wat kijken wat wel en niet kan. Voor die paar dingen die overblijven heb ik nog vmplayer.
Gebruikersavatar
kakature
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2006, 19:12
Locatie: Menen

flt schreef:
kakature schreef:
poekie68 schreef:Ik stap over naar MacOS X. 'k Heb een Mac mini op het werk staan en daar heb ik de laatste tijd eens goed mee geëxperimenteerd.

Alles wat in Vista zit, zat allang in MacOS X en is veel beter geïmplementeerd.

Zodra Leopard uit is, koop ik een iMac en gaat de PC de deur uit.

Beetje idioot van nu een Mac te kopen. Het nieuwe OS komt volgende maand uit.

ByeBye PC!
Bwa, een nieuw OS kost bij Apple maar max 150 Euro, een wereld van verschil als je dat vergelijkt met Vista :P


Van Mac komt er dan ook een nieuwe versie elk jaar, wat de prijs dan ook gelijksteld aan die van MS (of zelfs hoger).
Idd, elk jaar een super nieuw OS met vele nieuwe features waar ze in Redmond alleen maar kunnen van dromen :)
...
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

flt schreef:
Zambo schreef:Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges


bye bye 90% van alle software

We zijn ondertussen wel al 2007. Voor de meeste windows programma's bestaan er deftige linux tegenhangers en voor de andere kan je altijd wine proberen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

BungaMan schreef:
flt schreef:
Zambo schreef:Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges


bye bye 90% van alle software

We zijn ondertussen wel al 2007. Voor de meeste windows programma's bestaan er deftige linux tegenhangers en voor de andere kan je altijd wine proberen.


Wel in 2007 wordt mijn draadloze netwerkkaart niet herkend, mijn raid controller ook niet, drivers voor mijn muis? Geef ze maar, ik wacht er nog altijd op... zelfs in 2007.

Linux biedt voor mij maar weinig meerwaarde t.o.v. windows.
Ik heb geen last van virussen, ik heb gratis licenties, mijn pc blijft stabiel en mijn hardware kan het draaien. Ik zie niet in waarom ik zou overschakelen.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

flt schreef:
BungaMan schreef:
flt schreef:
Zambo schreef:Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges


bye bye 90% van alle software

We zijn ondertussen wel al 2007. Voor de meeste windows programma's bestaan er deftige linux tegenhangers en voor de andere kan je altijd wine proberen.


Wel in 2007 wordt mijn draadloze netwerkkaart niet herkend, mijn raid controller ook niet, drivers voor mijn muis? Geef ze maar, ik wacht er nog altijd op... zelfs in 2007.

Linux biedt voor mij maar weinig meerwaarde t.o.v. windows.
Ik heb geen last van virussen, ik heb gratis licenties, mijn pc blijft stabiel en mijn hardware kan het draaien. Ik zie niet in waarom ik zou overschakelen.

bash !?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

hier een zeer tevreden osX gebruiker :-D
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

flt schreef:Wel in 2007 wordt mijn draadloze netwerkkaart niet herkend, mijn raid controller ook niet, drivers voor mijn muis? Geef ze maar, ik wacht er nog altijd op... zelfs in 2007.

achzo, meneer heeft wat hardware problemen en meteen wilt dat zeggen dat 90% software minder beschikbaar is onder linux. wat kunnen we daar op zeggen?

flt schreef:Linux biedt voor mij maar weinig meerwaarde t.o.v. windows.
Ik heb geen last van virussen, ik heb gratis licenties, mijn pc blijft stabiel en mijn hardware kan het draaien. Ik zie niet in waarom ik zou overschakelen.

Gratis licenties? Tenzij je enkel freeware gebruikt heb je geen gratis licenties en je hebt op zn minst 1 betaalde windows licentie nodig. Dat iemand anders ze voor jou betaalt is een mooie luxe natuurlijk maar dat maakt jou nog geen eigenaar van de licentie.

Ik heb ook jarenlang windows gedraaid, nooit voor betaald (net zoals voor alle andere programma's°, virus vrij sinds 15 jaar geleden, nooit hardware problemen maar toch ben ik overgestapt op linux. Waarom? Puur uit ideologisch standpunt, zin in meer technologische kennis, een legale basis waar je niet voor hoeft te betalen, nood aan een os dat alle types gebruiker toelaat ipv enkel te denken aan de gemiddelde niet-it'er.

Linux werkt voor mij en een heleboel andere mensen. Software en hardware is hier allemaal in orde. Ieder zijn keuze.
Please help, looking for a way to get rich and fast
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Nooit ... ik heb mij een macbook besteld :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

ditCh schreef:Nooit ... ik heb mij een macbook besteld :)

Nog een bekeerde ziel. Ik heb mij in juni 2006 mijn eerste mac gekocht en ik weet heel zeker dat dit niet mijn laatste zal zijn. Voor de rest gebruik ik alles door mekaar. Hangt er vanaf waar ik zin in heb.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”