Ik ben geïnteresseerd in een Scarlet One abonnement, een goede keuze?
slechte of positieve ervaringen?
Alvast bedankt!
Scarlet One
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
De installatie liep hier wel niet echt vlekkeloos, maar éénmaal aangesloten echt geen klagen.
- Telefonie werkt prima.
- Internet is heel betrouwbaar. Ping is zeer goed.
- Redelijk goeie newsserver (giganews). 2x35KB/s
- 50 gig traffiek vanaf maart.
- problemen met facturatie heb ik nooit echt gehad.
- voor mij is deze oplossing een enorme besparing geweest.
- de helpdesk zou de laatste tijd ook verbeterd zijn, was vroeger wel een drama (onderbemand), maar in news.scarlet.be lees je tegenwoordig ook regelmatig een positieve post omtrent de helpdesk.
- Telefonie werkt prima.
- Internet is heel betrouwbaar. Ping is zeer goed.
- Redelijk goeie newsserver (giganews). 2x35KB/s
- 50 gig traffiek vanaf maart.
- problemen met facturatie heb ik nooit echt gehad.
- voor mij is deze oplossing een enorme besparing geweest.
- de helpdesk zou de laatste tijd ook verbeterd zijn, was vroeger wel een drama (onderbemand), maar in news.scarlet.be lees je tegenwoordig ook regelmatig een positieve post omtrent de helpdesk.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
De helpdesk blijft toch nog steeds het pijnpunt als ik de commentaren hier zo lees. En dat was ook de reden waarom ik een jaar geleden naar Skynet (en nu naar Dommel) ben overgestapt.
De laatste 6-8 maandan kreeg ik bijna steeds een of twee zelfs aanmaningen, nogthans op tijd betaald, en dan mocht ik als klant een halve dag aan de lijn hangen om iemand te spreken te krijgen die van toeten noch blazen wist. ( een of twee keer zelfs een hele dag aan lijn gehangen btw . .om niets opgelost te krijgen).
Scarlet heeft een degelijk netwerk . . maar bid dat ge nooit hun helpdesk nodig hebt.
De laatste 6-8 maandan kreeg ik bijna steeds een of twee zelfs aanmaningen, nogthans op tijd betaald, en dan mocht ik als klant een halve dag aan de lijn hangen om iemand te spreken te krijgen die van toeten noch blazen wist. ( een of twee keer zelfs een hele dag aan lijn gehangen btw . .om niets opgelost te krijgen).
Scarlet heeft een degelijk netwerk . . maar bid dat ge nooit hun helpdesk nodig hebt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Technisch alles ok.
Heb er al jaren internet van, maar een maand geleden Scarlet one aangevraagd, een week later had ik de 6Mbit en 50 Gb limiet al, maar op de box om te bellen zit ik nog steeds te wachten.
Volgens helpdesk 4 a 6 weken wachttijd nu.
Administratie moet een puinhoop zijn, tijdens mijn aanvraag heb ik twee brieven aangekregen op mijn thuisadres, maar met twee verschillende namen op. 1 voor Janssen, en 1 voor Tanssen en die was dan nog in het Frans ook.
Vreemd hoe zoiets kan ??
Vraagje via e-mail aan de helpdesk was enkele maanden geleden weekje wachten op antwoord, nu na 1 of twee dagen al antwoord.
Helpdesk telefonisch vaak(meestal) niet te bereiken.
Heb er al jaren internet van, maar een maand geleden Scarlet one aangevraagd, een week later had ik de 6Mbit en 50 Gb limiet al, maar op de box om te bellen zit ik nog steeds te wachten.
Volgens helpdesk 4 a 6 weken wachttijd nu.
Administratie moet een puinhoop zijn, tijdens mijn aanvraag heb ik twee brieven aangekregen op mijn thuisadres, maar met twee verschillende namen op. 1 voor Janssen, en 1 voor Tanssen en die was dan nog in het Frans ook.
Vreemd hoe zoiets kan ??
Vraagje via e-mail aan de helpdesk was enkele maanden geleden weekje wachten op antwoord, nu na 1 of twee dagen al antwoord.
Helpdesk telefonisch vaak(meestal) niet te bereiken.
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Daar komt het inderdaad op neer: ik heb die in 5 jaar nooit nodig gehad en was tevreden klant (Premium ADSL abo, wel te verstaan), tot ze mij onlangs ongevraagd een Scarlet One wilden aansmeren , en ik dus de klantendienst nodig had om het zaakje ongedaan te maken... Man man man! Mijn Premium abo heb ik ondertussen ook al opgezegd, ik ben naar Dommel overgestapt! Nooit meer...Draco888 schreef:Scarlet heeft een degelijk netwerk . . maar bid dat ge nooit hun helpdesk nodig hebt.
Wat ik ook vaststelde: ik heb ik die 5 jaar altijd een 3.3Mbps profiel gehad (of toch van wanneer dat kon), maar toen ze me op Scarlet One aan het omschakelen waren had ik plots maar een 1.1Mbps profiel meer (ook na de annulatie van die Scarlet One overgang). Volgens sommigen zou hun Scarlet Box kieskeuriger zijn voor ruis (ik zit redelijk ver van de centrale) dan mijn huidige SpeedTouch en hebben ze me dus 'preventief' een lager profiel gegeven, volgens anderen hebben ze me om duistere redenen op een andere LDC/LEX moeten zetten die verder ligt. Wat het ook moge zijn: nog een reden extra, dus om mijn abo op te zeggen!
Denk er dus eens goed over na, er zijn genoeg alternatieven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Alsof Belgacom jouw koperpaar gaat omleggen naar een andere centrale? Dit is de grootste onzin die hier af en toe verkondigd wordt.the_unlord schreef: volgens anderen hebben ze me om duistere redenen op een andere LDC/LEX moeten zetten die verder ligt.
Onderbouw dit eens aub. Eventueel met concrete voorbeelden/bewijzen.lithion schreef:Alsof Belgacom jouw koperpaar gaat omleggen naar een andere centrale? Dit is de grootste onzin die hier af en toe verkondigd wordt.the_unlord schreef: volgens anderen hebben ze me om duistere redenen op een andere LDC/LEX moeten zetten die verder ligt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Gebruik je gezond verstand zou ik zo zeggen.
Alsof ze voor één onozele klant putten gaan maken, kabels bijleggen of anders lassen. In de meeste gemeenten is er zelfs maar één LEX (centrale) (Als er dan al één is). En omdat gij overstapt naar de concurrentie gaan ze u ineens op de centrale aansluiten zeker van de naburige gemeente? Zo'n pestgedrag zou Belgacom handen vol geld kosten.
Bewijslast: bewijs jij eens dat ze je plots op een andere centrale aansluiten.

Bewijslast: bewijs jij eens dat ze je plots op een andere centrale aansluiten.
Sorry te moeten zeggen dat je het verkeerd voor hebt. Zoals je al zelf aanhaalde, niet elke DSLAM is voorzien van een LEX welke nodig is voor VODSL. Dus laten we stellen dat de klant een ADSL abonnement heeft, heeft hij enkel en alleen een "centrale" nodig waar een DSLAM voorzien is. Wanneer er dan overgestapt wordt naar een VODSL abonnement, Scarlet One in dit geval, moeten ze een "centrale" zoeken waar er tevens een LEX van Scarlet geïnstalleerd is.lithion schreef:Gebruik je gezond verstand zou ik zo zeggen.Alsof ze voor één onozele klant putten gaan maken, kabels bijleggen of anders lassen. In de meeste gemeenten is er zelfs maar één LEX (centrale) (Als er dan al één is). En omdat gij overstapt naar de concurrentie gaan ze u ineens op de centrale aansluiten zeker van de naburige gemeente? Zo'n pestgedrag zou Belgacom handen vol geld kosten.
Bewijslast: bewijs jij eens dat ze je plots op een andere centrale aansluiten.
En nee daarom moeten ze geen extra of nieuwe kabels leggen in de straat, want het is een ADSL netwerk, dus alle "centrales" zijn onderling verbonden. Het enigste dat BGC in dit geval moet doen is gewoon een andere lijn nemen en die correct configen. Niets meer, niets minder.
Ziezo, dit was mijn gezond verstand die gesproken heeft.
Ik reageerde op deze topic, omdat ik het nodig vind om misverstanden en foute info uit de wereld te helpen.

-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Een LEX is dus een telefooncentrale hé. Alle telefooncentrales zijn van Belgacom. Scarlet heeft er geen enkele. De mogelijke snelheid van je DSL verbinding hangt af van de lengte en kwaliteit van het koperpaar tussen je thuis en de LEX. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat Scarlet niet in alle centrales zijn eigen materiaal staan heeft. Dit is juist. Daarom maken ze ook gebruik van Broba2 en huren ze dus poorten af op de DSLAMS van Belgacom.
Nu mag je mij echt eens uitleggen waarom je bij Scarlet een lagere DSL snelheid zou kunnen halen dan bij Belgacom.
Nu mag je mij echt eens uitleggen waarom je bij Scarlet een lagere DSL snelheid zou kunnen halen dan bij Belgacom.
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Euh, ik was niet eens naar de concurrentie gegaan, ik zat al heel de tijd bij Scarlet... Goed mijn post gelezen blijkbaar!lithion schreef:En omdat gij overstapt naar de concurrentie gaan ze u ineens op de centrale aansluiten zeker van de naburige gemeente?

Trouwens ik zei er duidelijk ook bij dat het anderen zijn die beweren, ik bewijs/beweer niks...
Heb ik geen behoefte aan, Het enige dat ik weet is dat ik volgens Scarlet (op het ogenblik dat ze me die One wilden aansmeren) op 7km van de centrale zat - wat ik al raar vond, want ik kon voordien al altijd op 3.3Mbps aansluiten, wat erop zou kunnen wijzen dat ze me effectief op een andere LEX moesten steken voor een One abo - en dat toen Dommel mijn lijn uitmat, een 4.6Mbps profiel zeker haalbaar moest zijn met een korte binnenbekabeling, of anders een 3.3, wat er dus op zou wijzen dat ik niet veel verder dan 4km zou mogen zitten (zoniet nog dichter). Leg dat dan eens uit?lithion schreef:Bewijslast: bewijs jij eens dat ze je plots op een andere centrale aansluiten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
1) Da's een reactie op Robbie S die plots doodstil is geworden. Telefonie van Belgacom is een concurrent van Scarlet One. Of ga je ook anders beweren?
2) Op 7 km leveren ze normaal geen DSL meer op. Die lijnuitmeting is altijd de lengte van het koperpaar. Ze krijgen deze, mits betalingen tegenwoordig van Belgacom. In principe zou het dus niet kunnen dat deze verschillend zijn van elkaar.
2) Op 7 km leveren ze normaal geen DSL meer op. Die lijnuitmeting is altijd de lengte van het koperpaar. Ze krijgen deze, mits betalingen tegenwoordig van Belgacom. In principe zou het dus niet kunnen dat deze verschillend zijn van elkaar.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
- Bedankt: 1 keer
Een telefoonlijn loopt vaak in twee delen tot uw huis.
Eerste deel is van de LEX naar zo'n kleinere verdeelkast, met behulp van ne gigantisch dikke kabel. Vanaf die kleinere verdeelkast lopen er lussen (vandaar de 4 draden die bij u toekomen; er is een kort en een lang paar)
Misschien is't zo dat er in 1 zo'n verdeelkast meerdere van die dikke kabels toekomen, van verschillende LEXen. En zo kunnen ze u laten aansluiten op een LEX waar Scarlet misschien meer infrastructuur heeft, zoals evt. eigen DSLAM's.
Ok, nog nooit zoveel voorwaardelijke woorden gebruikt in een forumpost, maar 'k ben dan ook al een tijdje uit de ADSL-wereld verdwenen ...
Eerste deel is van de LEX naar zo'n kleinere verdeelkast, met behulp van ne gigantisch dikke kabel. Vanaf die kleinere verdeelkast lopen er lussen (vandaar de 4 draden die bij u toekomen; er is een kort en een lang paar)
Misschien is't zo dat er in 1 zo'n verdeelkast meerdere van die dikke kabels toekomen, van verschillende LEXen. En zo kunnen ze u laten aansluiten op een LEX waar Scarlet misschien meer infrastructuur heeft, zoals evt. eigen DSLAM's.
Ok, nog nooit zoveel voorwaardelijke woorden gebruikt in een forumpost, maar 'k ben dan ook al een tijdje uit de ADSL-wereld verdwenen ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Als je weet dat LEX'en soms meer dan 10km uit elkaar staan vrees ik dat deze optie niet echt realistisch is. Dit zou enkel in druk bewoonde gebieden mogelijk zijn, waar de afstand van het koperpaar zowiezo al héél kort is.
Robbie S is back in town.lithion schreef:Een LEX is dus een telefooncentrale hé. Alle telefooncentrales zijn van Belgacom. Scarlet heeft er geen enkele. De mogelijke snelheid van je DSL verbinding hangt af van de lengte en kwaliteit van het koperpaar tussen je thuis en de LEX. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat Scarlet niet in alle centrales zijn eigen materiaal staan heeft. Dit is juist. Daarom maken ze ook gebruik van Broba2 en huren ze dus poorten af op de DSLAMS van Belgacom.
Nu mag je mij echt eens uitleggen waarom je bij Scarlet een lagere DSL snelheid zou kunnen halen dan bij Belgacom.
Het "probleem" met VODSL is juist het feit dat het voicegedeelte een goed en constant adsl signaal vereist. De traffiek over het voicegedeelte ligt dan ook zoveel hoger dan bij het adsl gedeelte. Wanneer er een disconnect optreedt op adsl niveau, zal je dit hoogstwaarschijnlijk zelf niet merken, maar bij telefonie worden de gesprekken onderbroken. Om dit alles te vermijden is Scarlet in feite genoodzaakt om de lijn terug te schroeven naar een 1Mb-lijn om zo enigzins het voicegedeelte stabiel te krijgen. Jammer genoeg heeft dit dan ook directe gevolgen voor de snelheid van het datagedeelte.
BGC gebruikt naar mijn wete nog altijd niet de technologie van voice over DSL, dus lijkt het mij verkeerd om Scarlet One te vergelijken met een ADSL abonnement van BGC.