hallo
in outlook krijg ik bijna nooit een logo of afbeelding te zien in mijn ontvangen mails. wel als de foto als bestand word toegevoegd maar niet als afbeelding. dit is vervelend
om een voorbeeld te geven: ik kreeg een mail van de nationalle lotterij en alle banners en afbeeldingen zijn weergegeven als een kruisje!
komt dit door instellingen of zo
hoe kan ik dit oplossen
thx
outlook probleem
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Indien je gebruik maakt van NIS (= Norton Internet Security) kan dit zijn omdat de banners of images onderdrukt worden door de "ad-remover" van NIS. Probeer eens door die ad-remover af te zetten.
Indien dit niet lukt, probeer NIS te disablen en opnieuw te proberen. Het kan zijn, dat deze images niet goed worden weergegeven doordat bepaalde info geblocked wordt door NIS.
Indien dit nog niet lukt, dan kan het nog zijn, dat je security zodanig hoog is, dat sommige images niet laden. Sommige gebruikern vbscript etc ...iniden vbscript geblocked wordt, dan is die image niet zichtbaar.
Eventueel nog een instelling in IE> afbeeldingen tonen/niet tonen...
Vind je bij IE>tools>IE Options>Advanced>...
Indien dit nog allemaal niet lukt, eventueel een fout in de html code ofzo.. of iets met het html gedeelte van ms outlook.
Heb je zelf al iets getest?
Indien dit niet lukt, probeer NIS te disablen en opnieuw te proberen. Het kan zijn, dat deze images niet goed worden weergegeven doordat bepaalde info geblocked wordt door NIS.
Indien dit nog niet lukt, dan kan het nog zijn, dat je security zodanig hoog is, dat sommige images niet laden. Sommige gebruikern vbscript etc ...iniden vbscript geblocked wordt, dan is die image niet zichtbaar.
Eventueel nog een instelling in IE> afbeeldingen tonen/niet tonen...
Vind je bij IE>tools>IE Options>Advanced>...
Indien dit nog allemaal niet lukt, eventueel een fout in de html code ofzo.. of iets met het html gedeelte van ms outlook.
Heb je zelf al iets getest?
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Nog een mogelijkheid is dat je een beta-versie gebruikt van Outlook 2003 (die is nog niet uit in final release). Die heeft een nieuwe veiligheidsfunctie waarbij afbeeldingen e.d. niet meer gedownload worden in een e-mail.
En ja, ik weet het: da's heel vervelend bij html-mails
Maar normaal is er dan een knop of zoiets waarbij je dan tóch de afbeeldingen kunt weergeven, indien je de afzender vertrouwt.
De grote reden is dat in spam-emails met afbeeldingen vaak webbugs zitten. Dat zijn afbeeldingen van 1 pixel groot die een server side-script oproepen die eigenlijk vertellen dat je email-adres gebruikt wordt. Dat wordt met die functie netjes tegen gehouden...
En ja, ik weet het: da's heel vervelend bij html-mails
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maar normaal is er dan een knop of zoiets waarbij je dan tóch de afbeeldingen kunt weergeven, indien je de afzender vertrouwt.
De grote reden is dat in spam-emails met afbeeldingen vaak webbugs zitten. Dat zijn afbeeldingen van 1 pixel groot die een server side-script oproepen die eigenlijk vertellen dat je email-adres gebruikt wordt. Dat wordt met die functie netjes tegen gehouden...