Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
gsx300

huidige toestand is een inbel verbinding op skynet.
Nu heb ik hier een telenet verbinding ter bechikking wel een gedeelde die ik hier van andere mensen in het gebouw mag gebruiken.
Hoe moet ik nu mijn skynet e-mail toch laten werken op dat telenet account?
Wat moet ik waar instellen?
Inkomende en uitgaande e-mail?
Bedankt.

mvg Xavier.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

je kan geen mail versturen vie relay.skynet.be met een ander ip dan een skynet ip
dus mail versturen gaat niet lukken via de telenet verbinding
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Je kan wel gebruik maken van de smtp server van bevoorbeeld je hosting, als je die hebt, maar het stond mij voor dat die illegaal was als je deze gebruikt in Outlook Express of een van die programma's van Skynet. Maar kan je geen mails sturen via Pandora dan?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Tuurlijk... Je kan je mails gewoon ophalen via pop.skynet.be en als uitgaande server, die van telenet. Ik denk dat het uit.pandora.be is.

Cheers
Afbeelding
gsx300

Probleem is dat de e-mails van de andere gebruiker van het telenet account zijn mails niet mag binnen halen of als die hun pc opstarten zij mijn mails binnen halen.
Denk dat ik best met berichten regels ga werken.

mvg xavier.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Welk abonnement hebben jullie? Met meerdere pc's heb je een speciaal abonnement en dus ook extra mailboxen, normaal. 8-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Die uit.pandora.be dient enkel voor uitgaande mail. Jij kan nooit zijn mailbox ledigen. Je haalt je eigen mail op via pop.skynet.be en verstuurt ze via uit.pandora.be. Jij kan nooit aan zijn mailbox. Inkomende en uitgaande mail zijn volledig gescheiden.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Simpele configuratie:

Ofwel zorg je ervoor dat je elk een aparte outlook versie hebt.. > 2 gebruikers op de machine (xp/2000).

Of je stelt gewoon twee accounts in dezelfde versie in... en je vertrouwd elkaar.

Vervolgens laat je de gegevens van de huidige pc, zoals ze zijn.. en voeg je een account toe of creer je een nieuwe zoals in bovenste situatie zo:

- smtp: relay.pandora.be; uit.pandora.be of smtp.pandora.be (deze werken normaal allemaal)
- pop3: pop.skynet.be uw login, uw pwd, uw skynet-emailadres.

Vervolgens kan je perfect gescheiden mailen.
Indien je in dezelfde outlookversie aan het knoeien bent, kan je misschien een regel instellen van:
'indien mail gestuurd aan MIJ, verplaats mail naar map MIJ'

De reden waarom de relay.skynet.be (server die nodig is om mails te kunnen versturen) geblocked wordt buiten de skynet-ip ranges, is om spamming te vermijden, anders zou iedereen ter wereld de skynet server kunnen gebruiken, anoniem en evt voor illegale dingen.
I love it when a plan comes together!
gsx300

Erg bedankt voor de goede uitleg van iedereen hier.
Probleem zat niet in de instellingen het was een hardware probleem.
Rj45 stekkertje of misschien de utp kabel gaf soms geen verbinding.
Stekker en stukje van kabel gedaan nieuwe aangezet en dan was het ok.
:-D

mvg Xavier.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

gsx300,

De stekker die een mailprobleem veroorzaakt?????

Zeker dat je post goed staat? Want als je geen connectie krijgt met de mailserver door een stekkertje, krijg je normaal ook geen verbinding met telenet.. en ook niet met hun mailservers...

Slechte connectie == meestal geen connectie met iets.

Wat wel kan is dat de proxy niet just was... intern heb ge geen proxy nodig.. voor extern te kunnen (maw skynet aanspreken) heb ge wel proxy nodig.
gsx300

Had gewoon soms verbinding en soms niet daarom dat ik dacht dat er vanalles mis was met mijn instellingen.
noob

onder welke afzender wordt dan de mail verzonden? onder het pandora adres of onder het skynet adres ([email protected]) ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Het mailadres is nog altijd [email protected] Dat is jouw mailadres en of je nu als smtp-server die van skynet gebruikt of die van telenet, dat maakt niet uit. Het blijft gewoon een @skynet.be

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd, het enige verschil dat er zal zijn is als je de headers van de mail eens naderbij bekijkt:

Je zal zien dat de mail niet afkomstig is van een Skynet-ip en niet verstuurd werd via de Skynet mailservers, maar wel via die van TN.

Het afzenders adres is gewoon datgene dat je ingeeft in de emailclient. Je zou daar gewoon ook rubbisch in kunnen geven, maar dan kan men natuurlijk niet replyen naar u.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”