Leuk volumeprobleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Vandaag eerste dag van een nieuwe maand en een nieuwe limiet (dat hoop ik toch) maar dan komt er dit: (zie de bijlagen)
Wie snapt er iets van?
Bijlagen
Afbeelding 2.png
De volumemeter
(10.82 KiB) 2072 keer gedownload
Afbeelding 4.png
De verbindingstijden
(30 KiB) 163 keer gedownload
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je hebt waarschijnlijk een connectie gehad die doorliep over de 2 maanden. Als je dan bijvoorbeeld 6GB teveel download dan toegestaan in januari, dan wordt het in februari bijgeteld.
Je zou naar je connectietijden van Januari moeten kijken om zeker te zijn, maar volgens mij zal het wel komen door een overlappende verbinding.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Dan zou het toch bij mijn volume van februari staan, niet?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

reyntjensw schreef:Dan zou het toch bij mijn volume van februari staan, niet?
bij de connectietijden staat alles gerangschikt volgens de startdatum van de connectie. Als je verbinding gestart is in januari zal hij ook bij januari staan, ook al verbreek je de verbinding in februari.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Zorg ervoor dat je steeds DISCONNECT voor het begin van volgende maand.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Ik heb vandaag nog eens contact opgenomen met BGC en men zei mij dat het een nieuwe regel is: al wat je teveel download wordt van je volgende limiet afgetrokken.
De persoon zei me dan op een lachend toontje, dat als je bvb in een maand 10gb teveel download, dat je de volgende maand gewoon op smallband zit.
Dit gaat voor mij gewoon tever! Kunnen ze eigenlijk gewoon hun regels aanpassen zonder de klant iets te laten weten?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

reyntjensw schreef:Dit gaat voor mij gewoon tever! Kunnen ze eigenlijk gewoon hun regels aanpassen zonder de klant iets te laten weten?
Was het bij Belgacom niet altijd de regel dat je maximum 10GB mocht downloaden zonder Volume Pack?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Nee, normaal wordt je dan gewoon op smallband gezet en dan kan je blijven verder gaan, de persoon aan de telefoon zei dat het nog maar net was ingevoerd
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

reyntjensw schreef:Nee, normaal wordt je dan gewoon op smallband gezet en dan kan je blijven verder gaan, de persoon aan de telefoon zei dat het nog maar net was ingevoerd
Alleen hetgene van de verbinding tussen de twee maanden wordt overgezet naar de volgende maand hoor. Ik gebruik zelf ook altijd de 36 uur truuk om 15 GB meer te kunnen downloaden en ik heb nog nooit gehad dat het de volgende maand er bij stond. Je moet gewoon maken dat je je verbinding afbreekt voordat de volgende maand begint. En dan heb je geen problemen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

reyntjensw schreef:Ik heb vandaag nog eens contact opgenomen met BGC en men zei mij dat het een nieuwe regel is: al wat je teveel download wordt van je volgende limiet afgetrokken.
Als dat waar is moeten ze het andersom ook toepassen vind ik! Uw ongebruikt volume bijtellen bij de volgende maand!
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Normaal gezien is het vanaf deze maand gedaan, ik heb het ook nog gedaan en had het probleem ook niet, maar vanaf nu weet ik beter.

@meon : je kent BGC toch, als ze dit zouden doen dan zouden ze geen volumepacks meer verkopen en "geen" inkomsten meer hebben.

En de persoon ad telefoon zei ook dat ze niet meer dan 10 gb konden geven voor de 41€ want anders zouden ze verlies maken (hoe komt het dat ik dit niet geloof :-) ?)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dit is toch te absurd voor woorden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hellsnake schreef:
reyntjensw schreef:Nee, normaal wordt je dan gewoon op smallband gezet en dan kan je blijven verder gaan, de persoon aan de telefoon zei dat het nog maar net was ingevoerd
Alleen hetgene van de verbinding tussen de twee maanden wordt overgezet naar de volgende maand hoor. Ik gebruik zelf ook altijd de 36 uur truuk om 15 GB meer te kunnen downloaden en ik heb nog nooit gehad dat het de volgende maand er bij stond. Je moet gewoon maken dat je je verbinding afbreekt voordat de volgende maand begint. En dan heb je geen problemen.
Daar gaat jullie leech truck :p
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Gebruikt volume voor deze maand 390 MB van de beschikbare 30 GB (29 GB 610 MB overblijvend).

Trust me, ik ben vlotjes over de limiet gegaan. Zit na 3 weken toch altijd al op smallband. Ze willen weer blaasjes wijsmaken voorlopig. Je zult wel te laat gedisconnect hebben.

Ze gaan zeker 5% klanten verliezen indien ze dat truukje gaan bestraffen.
roebenofski
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

reyntjensw schreef: De persoon zei me dan op een lachend toontje, dat als je bvb in een maand 10gb teveel download, dat je de volgende maand gewoon op smallband zit.
Kan niet, ik ben op het einde van de maand januari ook zwaar over mijn limiet gegaan en er is niets van mijn volume in februari afgetrokken. Ze moeten dan ook vind ik, net zoals Meon, het niet verbruikte volume er bij gaan tellen.
Dit gaat voor mij gewoon tever! Kunnen ze eigenlijk gewoon hun regels aanpassen zonder de klant iets te laten weten?
Neen, dat kunnen ze niet zomaar.

Het is trouwens niet de eerste keer dat medewerkers van de Belgacom helpdesk onzin uitkramen. Ze hebben mij daar ooit ook al wijsgemaakt dat radiostreams e.d. niet bij het volume worden bijgeteld.
Over het algemeen doen ze echter wel goed werk vind ik.
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

reyntjensw schreef:En de persoon ad telefoon zei ook dat ze niet meer dan 10 gb konden geven voor de 41€ want anders zouden ze verlies maken (hoe komt het dat ik dit niet geloof :-) ?)
Jongens toch. En het is zelfs nog geen 1 april! :D

Een bedrijf dat miljarden euro's winst maakt per jaar, veel te duur is en een monopolie heeft op telefoonlijnen zegt dat ze verlies gaan maken als ze een trafiekverhoging invoeren. Trouwens, ze hebben vorig jaar de plus-abo's toch een verdubbeling gegeven naar 30GB.

Ik denk dat ze dat ventje gedrogeerd hebben :-)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Ik wil nu echt omschakelen naar dommel, maar het abonnement loopt nog tot eind december, dus is het afwachten geblazen (jammer genoeg!)

Ik vind eigenlijk wel dat die al die "voordelen" zoals gratis muziek en foto's ofzo beter afschaffen en dat ze eens wat werk maken van hun volume.
kwaksalver
Member
Member

Wees blij dat je nog overhebt :-D

Ik had in december 60GB binnegehaald ^^ En ik had dus voor januari niks meer over :cry:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Teebee schreef:Gebruikt volume voor deze maand 390 MB van de beschikbare 30 GB (29 GB 610 MB overblijvend).

Trust me, ik ben vlotjes over de limiet gegaan. Zit na 3 weken toch altijd al op smallband. Ze willen weer blaasjes wijsmaken voorlopig. Je zult wel te laat gedisconnect hebben.

Ze gaan zeker 5% klanten verliezen indien ze dat truukje gaan bestraffen.
En ze verliezen 10% winst omdat deze 5% teveel bandbreedte verbruikt, zijn geen exacte cijfers maar ik wou even een punt maken.
yarfid
Starter
Starter

Ik denk dat reyntjensw wel gelijk heeft.
Vorige maand heb ik 20 Gb gedownload en deze maand sta ik op smallband.
Volgens de BGC website heb ik mijn maandelijkse volume voor deze maand opgebruikt (maandelijkse volume raadplegen) maar als ik mijn verbindingstijden nakijk (Mijn verbindingstijden raadplegen) dan heb ik deze maand maar 1,38 Gbyte gedownload.

Ik heb dan maar BGC gebeld en volgens de eerste persoon die ik aan de lijn had was dit inderdaad vreemd en die heeft me doorgeschakeld met een andere kerel die mij vertelde dat al wat je teveel download "overgeheveld" wordt naar de volgende maand!
Ik heb hem nog gevraagd of dit een nieuw regel is maar volgens hem is dit altijd zo geweest?
Op zich al vreemd want ik gebruik de leechtruc al ettelijke maanden en heb hier nooit problemen mee gehad.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Nonsense.

Er zijn er genoeg die meer dan 60-100gb gedownload hebben vorige maand, en nog steeds geen smallband hebben.
Maar deze personen hebben er wel voor gezorgd dat hun laatste 36h leechen voor 23:59 op 31-1 afgelopen was, zodat de teller op 0 staat de dag nadien.

En speel toch gewoon save, zorg dat je 36h zijn afgelopen voor het middernacht is, of zelfs een dag ervoren.
kwaksalver
Member
Member

Teebee schreef:Nonsense.

Er zijn er genoeg die meer dan 60-100gb gedownload hebben vorige maand, en nog steeds geen smallband hebben.
Maar deze personen hebben er wel voor gezorgd dat hun laatste 36h leechen voor 23:59 op 31-1 afgelopen was, zodat de teller op 0 staat de dag nadien.

En speel toch gewoon save, zorg dat je 36h zijn afgelopen voor het middernacht is, of zelfs een dag ervoren.
Inderdaad, je moet gwn zien dat je om 23:59 gedisconnect hebt, zodat je eigelijk nog 1 minuut op smallband zit..
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

kwaksalver schreef:Inderdaad, je moet gwn zien dat je om 23:59 gedisconnect hebt, zodat je eigelijk nog 1 minuut op smallband zit..
Ik zou toch iets meer marge nemen hoor :)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:
kwaksalver schreef:Inderdaad, je moet gwn zien dat je om 23:59 gedisconnect hebt, zodat je eigelijk nog 1 minuut op smallband zit..
Op de forums van skynet zelf is al door iemand gemeld dat de klok van skynet 5 minuten voorloopt dus een beetje vroeger afbreken is inderdaad geen overbodige luxe.
kwaksalver
Member
Member

meon schreef:
Héhé ja inderdaad :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”