Automatisch verbinden wlan

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wie kent er een programma voor linux dat automatisch verbind als het een niet-beveiligd netwerk vind of waar je het netwerk aanduid en dat het an verbind met dat netwerk ? Soms is dit handig om snel even de mail binnen te halen als je ergens bent waar een niet beveiligd netwerk is.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik gebruik network-manager-gnome op ubuntu, werkt super !
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

ditCh schreef:Ik gebruik network-manager-gnome op ubuntu, werkt super !
Ik heb dat eens willen gebruiken (vroeger), maar dat ging toen niet. Dan zal ik het nog eens proberen als het doet wat ik bovenaan heb geschreven.
Raan03
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2003, 12:25

ditCh schreef:Ik gebruik network-manager-gnome op ubuntu, werkt super !

idd ik ook

kwlan is echter ook niet af te raden (ze supporteren allebei WPA(2))

enneuj kunde gewoon uw settings ni veranderen in /etc/network/interfaces (sudo gedit) en uw connecties daar aanpassen? Den auto xxxx removen en daar je gegevens dan neer schrijven?

(btw: ubuntu IS gewoonweg zalig, echt aan te raden aan de beginnelingen onder linux :-), een typisch voorbeeld dat Linux niet enkel console gericht is en het ziet er verbluffend mooi uit, zelfs ZONDER de drivers van je graka geïnstalleerd te hebben (Tip: gebruik hiervoor envy ("sudo apt-get install envy" @ console of gebruik synaptics pakketmanager (alhoewel ik liever met de console werk (veel gemakkelijker dan te moeten zoeken + zie je eens hoe alles in zijn werk gaat enzo enzo) ak me ni vergis) En ak me ni vergis hoef je zelfs de Linux Kernel Headers niet geïnstalleerd te hebben enzo)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Raan03 schreef:
ditCh schreef:Ik gebruik network-manager-gnome op ubuntu, werkt super !

idd ik ook

kwlan is echter ook niet af te raden (ze supporteren allebei WPA(2))

enneuj kunde gewoon uw settings ni veranderen in /etc/network/interfaces (sudo gedit) en uw connecties daar aanpassen? Den auto xxxx removen en daar je gegevens dan neer schrijven?

(btw: ubuntu IS gewoonweg zalig, echt aan te raden aan de beginnelingen onder linux :-), een typisch voorbeeld dat Linux niet enkel console gericht is en het ziet er verbluffend mooi uit, zelfs ZONDER de drivers van je graka geïnstalleerd te hebben (Tip: gebruik hiervoor envy ("sudo apt-get install envy" @ console of gebruik synaptics pakketmanager (alhoewel ik liever met de console werk (veel gemakkelijker dan te moeten zoeken + zie je eens hoe alles in zijn werk gaat enzo enzo) ak me ni vergis) En ak me ni vergis hoef je zelfs de Linux Kernel Headers niet geïnstalleerd te hebben enzo)
ok, bedankt, datg a ik dan ook eens proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”