Telenet nog duurder ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Niet alléén komt er steeds meer en meer protest tegen de limieten, blijkbaar is de lijdensweg van Telenet klanten nog langer als de geruchten op PUB (http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=6735) kloppen... de prijs voor internet zou namelijk nogmaals stijgen terwijl de limieten al 10 jaar onbeweeglijk gebleven zijn !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Niet alléén komt er steeds meer en meer protest tegen de limieten, blijkbaar is de lijdensweg van Telenet klanten nog langer als de geruchten op PUB (http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=6735) kloppen... de prijs voor internet zou namelijk nogmaals stijgen terwijl de limieten al 10 jaar onbeweeglijk gebleven zijn !


Wil ik goed geloven, belgacom heeft hun prijzen onlangs ook de hoogte in geduwd...
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Telenet heeft dat trukje nog eens uitgehaald herriner ik mij.
Maandgeld ging omhoog en limieten werden ingevoerd.
ipv hogere limiet en minder maandgeld.

Telenet, een bedrijf waar je gewoon van gaat houden ! :wink:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

nog een extra reden om over te stappen
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

brooklyn schreef:nog een extra reden om over te stappen


Zou je je banner nog wat groter kunnen maken ?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
brooklyn schreef:nog een extra reden om over te stappen


Zou je je banner nog wat groter kunnen maken ?

Ge neemt mij de woorden uit de mond.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Robbe schreef:
r2504 schreef:
brooklyn schreef:nog een extra reden om over te stappen


Zou je je banner nog wat groter kunnen maken ?

Ge neemt mij de woorden uit de mond.


Pot - ketel?
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

brooklyn schreef:nog een extra reden om over te stappen


ZEg dat maar eens tegen de mensen die niet kunnen overstappen ... zoals ik. Ben van armoede van DSL naar Telenet moeten gaan ... :(

En nu zit ik ermee ... ook op het werk zijn we quasi verplicht naar Telenet te gaan omdat BGC weigert de koperkabel te herstellen. Onze Lijn is ondertussel al gedowngrade (3x zelfs) naar 1Mbit/384kbit op't werk voor de stabiliteit te garanderen ... ach ja ... Telenet Office .. here we come (ook al stuit het tegen de borst)

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

Telenet word niet duurder integendeel
Net mijn abbo aangepast naar Standard pack en meteen ook freefhone24/24(55€ in plaats van 50€) nu betaal ik gemiddeld 80€
Misschien kunnen jullie niet tellen maar zal toch meer dan 15€ minder te betalen per maand kunnen zijn . Dank u Telenet

Groetjes joker66 :wink: :wink:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

joker66 schreef:Telenet word niet duurder integendeel
Net mijn abbo aangepast naar Standard pack en meteen ook freefhone24/24(55€ in plaats van 50€) nu betaal ik gemiddeld 80€
Misschien kunnen jullie niet tellen maar zal toch meer dan 15€ minder te betalen per maand kunnen zijn . Dank u Telenet

Groetjes joker66 :wink: :wink:



Bestaat er dan een pack voor alleen een inet abbo ?.
Ik heb en moet geen vaste telefoon . Digi tv brol van die naabs heb ik (gelukkig) niet ,hier zijn die amatereurs gelukkig geen netbeheerder. En waarom zou ik dan moeten overstappen naar een pack waar ik een nutteloze telefoon bij krijgt , en flexview dat ik helemaal niet kan gebruike ? .


Dit is geen index aanpassing jongens . Want dan zouden ALLE producten duurder worden . Het wordt gewoon gebruikt om klanten extra diensten aan te smeren , en volg je niet , boren ze een prijsverhoging door je neus .
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

dopke schreef:

Bestaat er dan een pack voor alleen een inet abbo ?.
Ik heb en moet geen vaste telefoon . Digi tv brol van die naabs heb ik (gelukkig) niet ,hier zijn die amatereurs gelukkig geen netbeheerder. En waarom zou ik dan moeten overstappen naar een pack waar ik een nutteloze telefoon bij krijgt , en flexview dat ik helemaal niet kan gebruike ? .


Dit is geen index aanpassing jongens . Want dan zouden ALLE producten duurder worden . Het wordt gewoon gebruikt om klanten extra diensten aan te smeren , en volg je niet , boren ze een prijsverhoging door je neus .


Heb er ook geen dige en al de rest enkel internet en telefoon mooi meegenomen of niet
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

In plaats van goedkoper te worden en te concureren worden Belgacom en Telenet om beurt duurder :roll:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

joker66 schreef:
Heb er ook geen dige en al de rest enkel internet en telefoon mooi meegenomen of niet



Nee helemaal niet , 60 € voor turbo , komaan zeg . bij onze noorder buren betaal je nog niet de helft voor internet , zonder BEPERKINGEN , een echt breedband abbo dus .

Het is net als een auto kopen en de dealer zegt van max 10 km per dag , of m start niemeer 8) .
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

dopke schreef:

Nee helemaal niet , 60 € voor turbo , komaan zeg . bij onze noorder buren betaal je nog niet de helft voor internet , zonder BEPERKINGEN , een echt breedband abbo dus .

Het is net als een auto kopen en de dealer zegt van max 10 km per dag , of m start niemeer 8) .


Jullie spreken altijd over andere landen wel niemand houd u tegen toch gaan waar het beter is.
En uw auto ge zal er ook meer brandstof moeten indoen als ge er ver wil mee rijden,wel als ge meer wil downloden meer betalen amen en uit.
jarco
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 okt 2006, 00:42

joker66 schreef:
Jullie spreken altijd over andere landen wel niemand houd u tegen toch gaan waar het beter is.


Erg realistish hoor.


Het is erg logish om een vergelijking te maken met een buurland (globalisering...).
Gebeurt met andere dingen ook dan alleen met het internet hoor (je hoort het dagelijks in het nieuws).
Het is alleen in belgie zo dat snelheid heel goed is maar dat er voor bandbreete betaald moet worden. In andere landen is het imo zo dat je of fup of niets van liemieten hebt (of gewoon grote limieten hebt) en dat je voor extra snelheid meer betaald.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

joker66 schreef:
dopke schreef:

Nee helemaal niet , 60 € voor turbo , komaan zeg . bij onze noorder buren betaal je nog niet de helft voor internet , zonder BEPERKINGEN , een echt breedband abbo dus .

Het is net als een auto kopen en de dealer zegt van max 10 km per dag , of m start niemeer 8) .


Jullie spreken altijd over andere landen wel niemand houd u tegen toch gaan waar het beter is.
En uw auto ge zal er ook meer brandstof moeten indoen als ge er ver wil mee rijden,wel als ge meer wil downloden meer betalen amen en uit.


Waarom moeten wij altijd verhuizen dat telenet eens verhuist.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jarco schreef:
joker66 schreef:
Jullie spreken altijd over andere landen wel niemand houd u tegen toch gaan waar het beter is.


Erg realistish hoor.


Het is erg logish om een vergelijking te maken met een buurland (globalisering...).
Gebeurt met andere dingen ook dan alleen met het internet hoor (je hoort het dagelijks in het nieuws).
Het is alleen in belgie zo dat snelheid heel goed is maar dat er voor bandbreete betaald moet worden. In andere landen is het imo zo dat je of fup of niets van liemieten hebt (of gewoon grote limieten hebt) en dat je voor extra snelheid meer betaald.


Wat zou jij liever hebben, trouwens wat je zegt klopt niet helemaal, er zijn genoeg probleem gebieden hier in BE, waar ze helemaal niks aan doen buiten te zeggen dat de snelheid niet gegarandeerd is.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

Ik denk te mogen zeggen dat dank zij telenet de prijzen enorm gedaald zijn.
Jullie zullen vermoedelijk nooit gesurft hebben voor telenet er was wel ik betaal nu amper 1/3 per maand van hetgeen ik betaalde voor ik de mogelijk had om via telenet te surfen en ben niet alleen die toen 6000BFR betaalde per maand of zo'n 150€
Ja en heb er weet van die telenet hebben genomen toen een prijs betaalde van 16.000bfrankskes maar deden het met plezier hun rekening was vlug gemaakt op 3maand waren ze veel goekoper af

Van daar is het zo de verbruiker betaald

prettig weekend joker
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Waarom moeten wij altijd verhuizen dat telenet eens verhuist.


gewoon telenet droppen, zo simpel is het
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Joker wordt gesponsord door Telenet zeker.

Had Telenet er niet geweest waren er misschien ander én betere geweest. Nu zijn we (vlamingen) gevangen door hun monopolie op kabel.

Jij praat over vroeger, kleine 10 jaar terug toen we nog allemaal met 14.4/228/56k modems zaten en allemaal bij belgacom geld konden ophoesten. En ik vermoed dat je kan verschieten van hoeveel mensen op dit forum nog "gesurft" hebben zonder kabel/adsl.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

IDD, ik heb vroeger nog gesurft via CB radio :)
was een leuke tijd !

joker66, jij hebt 100% gelijk, en om die reden betaal ik met plezier elke maand veel te veel voor mijn telenet internet, voor mijn part mocht het nog een pak duurder worden !

LOL !
Weet je wat de eerste pc's koste ? awel en om die reden vind ik dat ik de duurste pc moet kopen die der is !
Fout !
Telenet geeft véééél te weinig als je vergelijkt met bv Dommel en zeker als je vergelijkt met buitenland, dan mogen ze in het verleden de eerste stap op de maan hebben gezet, dat interesseert niemand geen kl*ten ! aanpassen de formule en prijs aan de rest van Europa !
Telenet verpest het voor iedereen, en dan heb je nog een mensen zoals joker66 die blij zijn dat telenet zo veel vraagt, dit is toch wel het toppunt !
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ja maar ge moet dat begrijpen die gast heeft der aandelen in, als de prijs stijgt dan ook zijn aandelen, dat is de oplossing se.. aandelen kopen dat compenseert. Het dure internet.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ofloo schreef:Ja maar ge moet dat begrijpen die gast heeft der aandelen in, als de prijs stijgt dan ook zijn aandelen, dat is de oplossing se.. aandelen kopen dat compenseert. Het dure internet.

... of hij betaald het niet zelf.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

Coop schreef:


LOL !
Weet je wat de eerste pc's koste ? awel en om die reden vind ik dat ik de duurste pc moet kopen die der is !
Fout !
Telenet geeft véééél te weinig als je vergelijkt met bv Dommel en zeker als je vergelijkt met buitenland


Al eens andere vergelijkingen gemaakt,hoeveel meter kabel of koper heeft dommel te onderhouden? tanken in omliggende landen bv of een terraske doen.
Dommel ik lees en hoort ook wel hé heb 6jaar telenet geen eurocent aan aansluiting betaald nooit 1min zonder telefoon of internet,onderbrekingen of problemen had,altijd maar de helft van mijn limiet gebruikt.
42 jaar gewerkt soms 17u per dag en tot 75m boven de begane grond.
Weet ge wat ik verdiende toen ik starte 20Bfr/u of zo'n halve EURO
en zoals iedereen heb ik altijd meer gekregen en alle prijzen zijn ook altijd maar de hoogte ingegaan.Net als de lonen van telenet arbeiders.

Ofloo

de enige aandelen zijn de waarborg van de internetmodem

TomG

Ja ik betaal zelf en eens uitgerekend weet dat velen niet kunnen
6jaarx12maandenx100€ verschil wat ik voorheen betaalde = 7200€

Nog meer zelfs voormij gaat er nu zelfs nog wat af gezien ik mijn abbo heb gewijzigd naar een pack van 50€ zo'n 8€ per maand

joker66
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is da nu eens gedaan met mensen af te knallen die blij zijn met wat ze hebben? Wat iemand vind van zijn product is persoonlijk. Wil je geen Telenet, so be it pak het dan niet. Maar bij elkeen die zich wel in Telenet kan vinden per direct roepen dat hij wel aandelen of zo zal hebben, komaan hé. Is dit een forum waar je vrij je mening mag zeggen? Ja toch? Wel, gun mensen dan hun mening, en als je het niet eens bent, wees het dan op zijn minst eens dat je het oneens bent! Niet iedereen kan dezelfde mening delen, dat heet een samenleving... (newsflash)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Coop schreef:IDD, ik heb vroeger nog gesurft via CB radio :)
was een leuke tijd !
!

Ook nog met packet bezig geweest?
Chatten avant la lettre.
Via LSB op 26.8MHZ contact leggen met een BBS in Rome. Those where the days.

En zeggen dat ik al het materiaal nog heb.
Uren liggen roepen op een zolderkamertje in de hoop dat ene contactje uit nieuw-zeeland te pakken te krijgen.

Internet is veel te simpel :P
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

joker66 schreef:Nog meer zelfs voormij gaat er nu zelfs nog wat af gezien ik mijn abbo heb gewijzigd naar een pack van 50€ zo'n 8€ per maand

Nog een reden waarom telenet te duur (lees zakkenvullers) zijn. Waarom woen klanten met Internet en Telefonie niet automatisch omgeschakeld naar een pack? Telkens er een klant binnenkomt voor digitale tv moet ik die klant omschakelen (niet dat dit verplicht is, maar waarom zou ik ze teveel laten betalen) en moet ik der dus tijd insteken.

Voor de rest bepaald iedereen zelf maar of hij tevreden is en, in mijn ogen, teveel wil betalen. 't Is alleen spijtig voor de klanten die nog niet zo lang klant zijn en verplicht zijn deze prijsstijging te volgen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:Is da nu eens gedaan met mensen af te knallen die blij zijn met wat ze hebben? Wat iemand vind van zijn product is persoonlijk. Wil je geen Telenet, so be it pak het dan niet. Maar bij elkeen die zich wel in Telenet kan vinden per direct roepen dat hij wel aandelen of zo zal hebben, komaan hé. Is dit een forum waar je vrij je mening mag zeggen? Ja toch? Wel, gun mensen dan hun mening, en als je het niet eens bent, wees het dan op zijn minst eens dat je het oneens bent! Niet iedereen kan dezelfde mening delen, dat heet een samenleving... (newsflash)


Inderdaad maar wij de afknallers mogen toch ook een mening hebben, ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand dit zou willen.

Newsflash ge knalt zelf af :p
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

Ofloo schreef:
Newsflash ge knalt zelf af :p


Toch nooit gij die in Geel opeens voor mijn wagen sprong om het verkeer te regelen???
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

en zoals iedereen heb ik altijd meer gekregen en alle prijzen zijn ook altijd maar de hoogte ingegaan.Net als de lonen van telenet arbeiders.


Behalve in de rest van europa, daar is de prijs omlaag gegaan ipv omhoog, maar dit is maar een detail zeker ?
Ja ik betaal zelf en eens uitgerekend weet dat velen niet kunnen
6jaarx12maandenx100€ verschil wat ik voorheen betaalde = 7200€



Wat je zoveel jaar terug betaalde is niet van belang, wat je nu betaald en wat veel goedkoper kan (kijk naar buitenland) dat is van belang !

Voor de rest mogen ze van mij de prijs van de energie 100 keer zohoog gooien, jaah want vroeger toen ik nog zelf mijne steenkool uit de grond peuterde was ik er héél lang mee bezig en betaalde ik de helft (ja je leest goed de helft) van mijn loon ! :roll:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ook nog met packet bezig geweest?
Chatten avant la lettre.
Via LSB op 26.8MHZ contact leggen met een BBS in Rome. Those where the days.

En zeggen dat ik al het materiaal nog heb.
Uren liggen roepen op een zolderkamertje in de hoop dat ene contactje uit nieuw-zeeland te pakken te krijgen.

Internet is veel te simpel :P


JA en waren leuke tijden, je raakte zo ook bekend met de mensen van je omgeving, ik zat wel op de cb banden.
Was ook zo iets als monitor, kon je zien wat er door de lucht ging en zien wat andere mensen bezig waren, heb zo wel veel streken uitgehaald waar van ik op de grond lag van het lachen :)
Later had ik mij een bak gekocht met meerdere frequenties, zo ben ik eens op spraak in India uitgekomen bij eene gast genaamd Jezus :)
Was zo geprikkeld door het hele gebeuren dat ik er over dacht om radioamateur examens te gaan doen, en alles legaal te doen.
Maar toen kwam inet, en dan is het zo simpel hé, packet radio was wel een wereldje op zich.
Ik woon vlakbij de nederlandse grens, en daar was het gewoon legaal, daar had je zeer veel packetters.
Ach die goeie ouwe tijd :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

joker66 schreef:
Ofloo schreef:
Newsflash ge knalt zelf af :p


Toch nooit gij die in Geel opeens voor mijn wagen sprong om het verkeer te regelen???


Nee gast, ge vergist U, dat was in Antwerpen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Coop schreef:Was zo geprikkeld door het hele gebeuren dat ik er over dacht om radioamateur examens te gaan doen, en alles legaal te doen.
Maar toen kwam inet, en dan is het zo simpel hé, packet radio was wel een wereldje op zich.


Kan je nog altijd hé... vandaag de dag heb je novice licenties (ON3) die echt voor iedereen haalbaar zijn mits een kleine inspanning. Het plezier en kick van een verbinding met de andere kant van de wereld is trouwens veel groter dan wanneer je simpelweg MSN opstart (dat kan ieder kind).

Ook ex-CB'er (en packet gebruiker), vandaag ON... :wink:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Wat is ON ?
Ja heb gehoord dat het simpeler is geworden, ik denk dat ik het vroeger ook wel gekund zou hebben, had electromechanica gestudeerd, maar wat ben je er nu nog mee ?
Moonbouncing lijkt me wel eens gaaf, met sateliet een signaal richting de maan sturen en over 2 sec (?) terug krijgen.
Maar voor de rest ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Coop schreef:Wat is ON ?


Ieder amateurstation wereldwijd heeft een identificatie... voor Belgie beginnen die normaal met ON, daarna een cijfer en terug enkele letters. Bijvoorbeeld ON4UBA.

Coop schreef:Ja heb gehoord dat het simpeler is geworden, ik denk dat ik het vroeger ook wel gekund zou hebben, had electromechanica gestudeerd


Ik heb nooit iets van electronica gestudeerd... wist ongeveer dat er 220V uit het stopcontact kwam, en heb het volledige examen gedaan. Het is dus mogelijk... en de huidige novice (ON3) licenties zijn voor iedereen haalbaar.

Coop schreef:, maar wat ben je er nu nog mee ? Moonbouncing lijkt me wel eens gaaf, met sateliet een signaal richting de maan sturen en over 2 sec (?) terug krijgen.


Iedere hobby heeft z'n charmes hé... wat is er leuk aan om uren te zitten zeveren op MSN, of zoveel GB's aan films te downloaden dat je ze zelfs niet meer kan bekijken ?
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

8) geloof dat er internetgebruikers met een witte stok rondlopen.
Maar ben je tevreden over Belgacom of telenet blijf er dan bij en betaal je blauw.
Ze zijn gewoonweg peperduur.
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Kan je nog altijd hé... vandaag de dag heb je novice licenties (ON3) die echt voor iedereen haalbaar zijn mits een kleine inspanning. Het plezier en kick van een verbinding met de andere kant van de wereld is trouwens veel groter dan wanneer je simpelweg MSN opstart (dat kan ieder kind).

Ook ex-CB'er (en packet gebruiker), vandaag ON... :wink:

Ik heb al veel zin gehad om me in te schrijven bij de plaatselijke vereniging om me voor te bereiden op dat examen.
Maar eerst wel verbouwen, dan is er terug tijd voor hobby's.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Ook ex-CB'er (en packet gebruiker), vandaag ON... :wink:


Memories! CB, da's lang geleden. ON ben ik nooit voor gegaan, en ondertussen heb ik het materiaal er niet meer voor.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Persoonlijk zie ik niet meer het nut voor met On te werken.
Buiten het feit dat je het plezant kan vinden.
Met inet kun je hetzelfde en nog veel meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Coop schreef:Buiten het feit dat je het plezant kan vinden.


Is het daar nu net niet om te doen ?

Coop schreef:Met inet kun je hetzelfde en nog veel meer.


Ik kan je vertellen dat de kick om met het International Space Station een babbeltje te doen duizend keer groter is dan gewoon in MSN met iemand aan de andere kant van de wereld zitten te chatten.... oh ja, met MSN kan je niet met het ISS praten.

Nu ja, gelukkig heeft iedereen andere hobbies... zo lopen we elkaar niet teveel voor de voeten. Het leuke is dat ik ze beide heb en kan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”