Probleem met samenvoegen van gesplitste e-mail bijlages

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Probleem,...

als ik een e-mail met een in grote delen opgesplitste bijlage ontvang,.. dan worden deze niet meer samengevoegd.
Al mijn accounts staan ingesteld dat ze bijlages groter dan 5000kB moet opsplitsen.
Ik heb dus als proef eens zelf een grote mail naar een andere account van mijzelf gestuurd en wat blijkt,.... de delen komen allemaal mooi binnen maar ze worden niet samengevoegd in mijn inbox.

Zou het kunnen dat het ligt aan Telenet en Belgacom die dit protocol onderling niet ondersteunen :?:

Toen ik ooit nog bij Telenet was,... en vele andere van mijn collegas waren dat ook nog toen,.. ging dat allemaal prima, Telenet <--> Telenet dus :roll:
Nu zijn we ,... omwille van een voordelig abbo dat we bij Skynet konden krijgen via onze werkgever,.... met een groot deel van ons overgeschakeld naar Skynet, anderen zijn bij Telenet gebleven en nu ondervinden we dus onderling dit probleem.

Iemand een idee wat er aan de hand is hier :???:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mails splitsen? Hoe doe je dat??
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Uw e-mail client,.. in mijn geval Outlook Express doet dat vanzelf,.. tenminst als je het zo insteld want default doet hij dat niet.

Bij Outlook Express :

extra / accounts / van elke gewenste account "eigenschappen" klikken / geavanceerd / verzenden / aanvinken en een waarde invullen .... zelf te bepalen

... maar zeker niet te groot, zo'n 5mB is normaal wel OK. hangt af van de max. grootte van e-mail die je kan versturen via je provider. Ligt bij Skynet en Telenet ong. rond de 10mB in totaal als ik mij niet vergis.
Hou er ook nog rekening mee dat de "mail" op zichzelf ook nog moet meegeteld worden los van de bijlage die je wil versturen.

Op die manier kan je in principe makkelijk mails versturen met een bijlage van bvb. 30mB,.. tenminste als er plaats genoeg is in de inbox van de geadresseerde :wink:

Het is dus dat samenvoegen achteraf bij mij als geadresseerde waar het dus fout loopt,... de mail blijft in aparte deeltjes staan in de inbox en worden dus niet meer samengevoegd wat dus vroeger wel, automatisch, lukte.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”