Paar vraagjes omtrent overstap TN -> Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Goeiedag, het kan perfect mogelijk zijn dat de vragen die ik zal stellen reeds meermaals beantwoord zijn geweest, maar heb deze niet snel teruggevonden. Dus alvast mijn excuses :P.

1) Ik heb ergens opgepikt dat vanaf 1 april(sp?) men geen actieve BGC telefoonlijn meer zal nodig hebben om via ADSL te surfen. Hoe zal dit dan in zijn werk gaan en zal het meer kosten dan een gewone discoveryline abonnement?

2) Omtrent de modem/router. Enige voorstellen van types? Is het beter om een modem en router appart te kopen of zijn die hybrides even goed?
Ik heb geen nood aan een telefoonabonnement wat heb ik dan nodig omtrent splitters e.d. 5 polige of full rate?

3) Enige ervaringen over Dommel in de omgeving van Roeselare(051)?


Alvast bedankt voor de hulp.

Matthias
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Matthias schreef:1) Ik heb ergens opgepikt dat vanaf 1 april(sp?) men geen actieve BGC telefoonlijn meer zal nodig hebben om via ADSL te surfen. Hoe zal dit dan in zijn werk gaan en zal het meer kosten dan een gewone discoveryline abonnement?


Dit is verschoven, naar een nog onbepaald tijdstip.

Matthias schreef:2) Omtrent de modem/router. Enige voorstellen van types? Is het beter om een modem en router appart te kopen of zijn die hybrides even goed?
Ik heb geen nood aan een telefoonabonnement wat heb ik dan nodig omtrent splitters e.d. 5 polige of full rate?


Als ik jouw was zou ik mijn router gescheiden houden van mijn modem. Op die manier, hoef je niet telkens een nieuwe router te kopen wanneer je er een nieuwe technologie uitkomt, nu is het wel zo dat de meeste modems reeds een router ingebouwd hebben.
go2bonsai
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2007, 17:38

opletten van dommel, de oplevering van de lijn die ze huren bij belgacom geldt als startdatum van het contract, het kan zijn dat je de login pas dagen later krijgt en toch al betaalt voor een periode dat je niet op internet zat. Op dat vlak is EDPnet veeeeeeeel betrouwbaarder, ik kan het weten, heb ze alletwee kunnen vergelijken. als je geen superdownloader bent (max 30gig per maand) zou ik zeker voor edp gaan (en nee heb er geen aandelen ;-))
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

go2bonsai schreef:opletten van dommel, de oplevering van de lijn die ze huren bij belgacom geldt als startdatum van het contract, het kan zijn dat je de login pas dagen later krijgt en toch al betaalt voor een periode dat je niet op internet zat. Op dat vlak is EDPnet veeeeeeeel betrouwbaarder, ik kan het weten, heb ze alletwee kunnen vergelijken. als je geen superdownloader bent (max 30gig per maand) zou ik zeker voor edp gaan (en nee heb er geen aandelen ;-))

Dat viel bij mij enorm mee, hele overschakeling was op minder dan 5 werkdagen geregeld.
Ze hebben me zelfs 20gig kwijtgeschonden die ik reeds op hun netwerk gedownload had, ik was reeds skynet, zelfde netwerk dus ik kon eerder inloggen op Dommel dan zij de lijn overgedragen kregen, die eerste 10 dagen heb ik dus gekregen, en heb zelfde verhaal van nog iemand gehoord.

Ze zijn wel snel met hun fakturen, maar laten je daardoor ook nog een halve maand om ze te betalen. En tje het is begrijpelijk dat een kleine provider, zeker een die zoveel waar geeft voor je geld (toch in Be) zijn geld graag op voorhand heeft.

En over die rekeningen die je betaald maar niet hebt van kunnen profiteren, ik geloof dat ze die gewoon later verreken, zodat je op het einde van de rit toch niets te veel betalld, staan er niet een paar van zo'n gevallen reeds in enkele threads hier?!
go2bonsai
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2007, 17:38

over die rekeningen > wel, bij mij nog nie gedaan in ieder geval... ;-(
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

go2bonsai schreef:over die rekeningen > wel, bij mij nog nie gedaan in ieder geval... ;-(

Is een mailtje sturen, of beter ff bellen he ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”