Philips PSTN modem-router vraagje(s)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Sneakytje
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:48

Ik zou graag een laptop kopen waarmee ik ook op internet kan. En ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Momenteel heb ik 1 pc aangesloten op internet, via een ADSL GO abonnement van belgacom. Nu zou ik gewoon die laptop derbij willen aansluiten.
Ik heb hiervoor even rondgekeken op de site van belgacom en dit is de modem/router die ze nu te koop hebben: Philips PSTN (g) modem-router .

Mijn vraag is nu of je deze modem-router gewoon wireless kan gebruiken voor de laptop en via een kabel voor de gewone desktop (kan geen draadloos signaal ontvangen)? Zoja met welke soort kabel is dit dan? zit die standaard daarbij of moet je die apart kopen? momenteel is mijn modem gewoon met usbpoort aangesloten.

En dan heb ik nog een vraagje, nu is de modem met de telefoonlijn verbonden bij de 2de telefoon (dus niet de hoofdtelefoon), kan dit ook met deze router?

Ik hoop dat iemand dit een beetje kan opklaren voor mij, want hier komt iets meer bij kijken dan ik oorspronkelijk dacht.

alvast bedankt ! :thumbs:
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Sneakytje schreef:Ik zou graag een laptop kopen waarmee ik ook op internet kan. En ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Momenteel heb ik 1 pc aangesloten op internet, via een ADSL GO abonnement van belgacom. Nu zou ik gewoon die laptop derbij willen aansluiten.
Ik heb hiervoor even rondgekeken op de site van belgacom en dit is de modem/router die ze nu te koop hebben: Philips PSTN (g) modem-router .

Mijn vraag is nu of je deze modem-router gewoon wireless kan gebruiken voor de laptop en via een kabel voor de gewone desktop (kan geen draadloos signaal ontvangen)? Zoja met welke soort kabel is dit dan? zit die standaard daarbij of moet je die apart kopen? momenteel is mijn modem gewoon met usbpoort aangesloten.

En dan heb ik nog een vraagje, nu is de modem met de telefoonlijn verbonden bij de 2de telefoon (dus niet de hoofdtelefoon), kan dit ook met deze router?

Ik hoop dat iemand dit een beetje kan opklaren voor mij, want hier komt iets meer bij kijken dan ik oorspronkelijk dacht.

alvast bedankt ! :thumbs:


Heb is niet omdat je een Belgacom abonnement heb dat je bij een router moet kopen. Er zijn betere toestellen dan die Philips. Dit ff ter zijde :)

Met een draadloze router heb je zowiezo 4 uitgangen voor PC's met kabel en een draadloze functie. Je kan deze tegelijk gebruiken. Om je PC met de router te connecten heb je een "straight UTP"-kabel nodig, bestaan in verschillende lengtes en is niet duur. Deze zitten er normaal niet standaard bij (tenzij een hele korte (1m) maar hierop moet je niet rekenen).

Je 2de vraag begrijp ik niet echt, je telefoonkabel die je nu gebruikt in je USB modem moet je gewoon in je router steken, je configureert je router met je login/passwoord en klaar is kees :)
Sneakytje
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:48

ahja ok das al veel :)

welja ik bedoelde dus: beneden komt onze telefoonlijn binnen, daar is een telefoon en die lijn is doorgetrokken tot boven, waar er een 2de telefoon is en daar is ook mijn modem op aangesloten.
Maar normaal gezien kan ik dus die router wel boven zetten. Zoals nu.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Sneakytje schreef:ahja ok das al veel :)

welja ik bedoelde dus: beneden komt onze telefoonlijn binnen, daar is een telefoon en die lijn is doorgetrokken tot boven, waar er een 2de telefoon is en daar is ook mijn modem op aangesloten.
Maar normaal gezien kan ik dus die router wel boven zetten. Zoals nu.


Als je USB modem nu al werkt dan zal een router ook werken.
dit is bvb een goed toestelletje (heb hem zelf ook). Heeft ook een USB aansluiting voor je printer, kan je draadloos ook printen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Sneakytje schreef:Ik zou graag een laptop kopen waarmee ik ook op internet kan. En ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Momenteel heb ik 1 pc aangesloten op internet, via een ADSL GO abonnement van belgacom. Nu zou ik gewoon die laptop derbij willen aansluiten.
Ik heb hiervoor even rondgekeken op de site van belgacom en dit is de modem/router die ze nu te koop hebben: Philips PSTN (g) modem-router .

Mijn vraag is nu of je deze modem-router gewoon wireless kan gebruiken voor de laptop en via een kabel voor de gewone desktop (kan geen draadloos signaal ontvangen)? Zoja met welke soort kabel is dit dan? zit die standaard daarbij of moet je die apart kopen? momenteel is mijn
modem gewoon met usbpoort aangesloten.

En dan heb ik nog een vraagje, nu is de modem met de telefoonlijn verbonden bij de 2de telefoon (dus niet de hoofdtelefoon), kan dit ook met deze router?
Ik hoop dat iemand dit een beetje kan opklaren voor mij, want hier komt iets meer bij kijken dan ik oorspronkelijk dacht.

alvast bedankt ! :thumbs:

ik heb ook zo een Philips, mijn desktop is aangesloten met een kabel utp (die zit ook in de doos +- 3m lang) en mijn vrouw haar laptop werkt draadloos op die modem/router
dus dat is perfect mogelijk, 1 pc met kabel en 1 pc draadloos :wink:
modem kan je ook aansluiten op je 2de telefoon zoals nu.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sneakytje
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:48

dank u voor de reacties allemaal :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”