Oplichters!?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ben reeds jaren Scarlet abonnee (Premium ADSL).
Vorige week vrijdag belt de klantendienst mij op dat ik in aanmerking kom voor Scarlet One, en of ik niet geïnteresseerd ben mijn abonnement om te schakelen. Als ik mijn naam opgeef als geïnteresseerde zou ik nog een brief krijgen waarmee ik 7 dagen de tijd had om me te bedenken, en dan moest ik die brief terugzenden, anders moest ik gewoon afwachten tot er een installateur mij opbelde voor een afspraak. Ze verzekerden mij dat ik nog niks getekend had en ik nog kon afzeggen. Ik zeg 'ik ben wel geïnteresseerd, ja'.

Nadien herinnerde ik me dat we met belgacom eind vorig jaar een contract hadden gesloten dat we een jaar bij hen zouden blijven (voor 10€ korting). ALs we toch voortijdig op zouden zeggen kost ons dat de abonnementsgelden tot het einde van het contract. Uiteraard wil ik dus gewoon mijn ADLS abo houden zoals het is. Dus zeg ik, ik wacht gewoon op die brief en zend die onmiddellijk terug.

Deze week woensdag krijg ik een mail dat ze begonnen zijn aan de activering van mijn Scarlet One lijn. Ik heb dus nog niks ondertekend, nog niks ontvangen, niks goedgekeurd, ik was enkel 'geïnteresseerd'.
Onmiddellijk via de supportsite een berichtje gestuurd of ze die overzetting willen annuleren, omdat ik me heb bedacht.

2 dagen later nog steeds geen reactie, zelfs geen automatisch bericht dat mijn vraag ik behandeling is.
Wel krijg ik die bewuste brief in mijn bus. Maar van 7 dagen bedenktijd geen sprake, enkel de details van mijn nieuwe abo en een brief die ik moet ondertekenen voor de nummeroverdracht.
Dus bel ik naar de klantendienst. Na een paar minuten muziek een ongeïnteresseerd iemand aan de lijn gekregen. Ik zeg dat ik mijn bestelling van One wil annuleren, met uitleg dat ik hem eigenlijk nooit aangevraagd heb. 'Dat komt in orde, prettige dag nog' en dat was het. NB: ik heb nooit mijn naam noch abonummer opgegeven, dus hoe konden zij nu weten wie ik was (telefoonnummer, maar ik kon evengoed vanop mijn werk gebeld hebben), dus dat was duidelijk afschepen.

Mijn vraag nu: kan Scarlet zomaar verder gaan en mijn Belgacom abonnenement laten opzeggen (met een klein jaar aan abogelden als vergoeding tot gevolg, zo'n 200€), of hebben ze daarvoor dat nummeroverdracht formuliertje nodig?

Hoe zou ik dit best aanpakken? Aangetekend zenden met nogmaals de aanvraag tot annulatie, of gewoon dat formuliertje niet tekenen noch opzenden? En zou ik Belgacom hiervan op de hoogte moeten stellen dat ze zeker mijn abo niet opzeggen, of sturen zij daar ook nog eens een herbevestiging voor?

Ik ben over dergelijke praktijken in elk geval NIET te spreken! Je reinste oplichterij! Eens dit achter de rug is is het eerste dat ik doe mijn Scarlet abo opzeggen en naar een andere provider... i.p.v. nog wat meer geld aan mij te verdienen, helemaal niks!

[EDIT] En ik ben er zeker van dat mijn volgende factuur er een zal zijn voor One en niet voor Premium. Maar ik zit met een domiciliëring. Ik kan die wel opzeggen, maar dat kost 2.50€ meer (mag dat de dag van vandaag wel nog???)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Schijnt niet al te pluis, je hebt toch niets getekend tot hiertoe.

Je kunt beter eens zien onder de Forum Advocaat
Bij een Antwoord op bepaalde vragen, door de Forum Advocaat.
Zelf even zoeken dus.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mijn vraag nu: kan Scarlet zomaar verder gaan en mijn Belgacom abonnenement laten opzeggen (met een klein jaar aan abogelden als vergoeding tot gevolg, zo'n 200€), of hebben ze daarvoor dat nummeroverdracht formuliertje nodig?


Als ze geen getekend document hebben, kan ze dat duur te staan komen als er een schadeclaim volgt ja.

Hoe zou ik dit best aanpakken? Aangetekend zenden met nogmaals de aanvraag tot annulatie, of gewoon dat formuliertje niet tekenen noch opzenden? En zou ik Belgacom hiervan op de hoogte moeten stellen dat ze zeker mijn abo niet opzeggen, of sturen zij daar ook nog eens een herbevestiging voor?


Aangetekend per direct een zending sturen waarin vermeld wordt dat U helemaal die dienst niet hebt besteld, maar enkel informatie en dat u dus afziet van die bestelling. Best ook de ombudsman even op de hoogte stellen...

En ik ben er zeker van dat mijn volgende factuur er een zal zijn voor One en niet voor Premium. Maar ik zit met een domiciliëring. Ik kan die wel opzeggen, maar dat kost 2.50€ meer (mag dat de dag van vandaag wel nog???)


Neen, maar in het geval dat U minder betaald met domiciliëring, bent U in zo'n geval niet benadeeld. Het zijn diegenen die meer betalen zonder domiciliëring die benadeeld zijn door die regeling. U zou kunnen klagen als U meer moet betalen eenmaal u de domiciliering opzegt. Is echter hele goeie vraag hoe dat juist zit indien men een domiciliëring opzegt, het is me hoogst onduidelijk of men U dan die 'korting' kan ontzeggen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Nog een linkje: 9) Bewijslast verbintenis

:wink:
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Goendi schreef:Neen, maar in het geval dat U minder betaald met domiciliëring, bent U in zo'n geval niet benadeeld. Het zijn diegenen die meer betalen zonder domiciliëring die benadeeld zijn door die regeling. U zou kunnen klagen als U meer moet betalen eenmaal u de domiciliering opzegt. Is echter hele goeie vraag hoe dat juist zit indien men een domiciliëring opzegt, het is me hoogst onduidelijk of men U dan die 'korting' kan ontzeggen.


Voor het ogenblik ben ik inderdaad nog in het 'voordeel', maar ik zou mijn domiciliëring onmiddellijk kunnen opzeggen (via de site), zodat ze niet zomaar de kosten van een One ipv mijn Premium kunnen aanrekenen. Maar als ik dan natuurlijk 2.5€ extra mag betalen doe ik het liever nog niet, begrijp je...
Is daar ergens een KB of wet voor die dat verbiedt (waarmee ik hen evt om de oren kan slaan als het ooit moet)?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja er is een KBdie verbiedt om kosten aan te rekenen wanneer er geen domiciliëring is. Maar ze kunnen wel discussieren of dat het een korting dan wel een extra kost is... Als ze alle nieuwe klanten de prijs aanrekenen die je betaald zonder domiciliëring, dan riskeer je evengoed dat te moeten betalen... Dat heet verdoken prijsverhoging, en in feite is e rniets tegen te doen...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

IK heb tijdje terug ook One aangevraagd.

Ik volgde de status op via mijn scarlet.

Toen ik echter de brief aankreeg voor de nummeroverdracht van Belgacom, was deze volgens mijn scarlet al uitgevoerd zonder dat ik dus al getekend had.

Op het gebied van administratie moet het bij Scarlet wel grondig fout zitten.
Ik stuur dus die brief getekend op naar Scarlet.

Een week later krijg ik dezelfde brief aan, maar dan volledig in het Frans, en de eerste letter van mijn naam was anders, maar al de andere gegevens waren correct.

Heel straf moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Awel ik heb iets dergelijks mee gemaakt met versatel, erger nog zonder de domiciliëring te activeren en onderteken zag ik dat deze bij mijn bank actief was verklaar dat eens, ik heb mijn bank (KBC) gevraagd hoe dit kon en ze hebben nooit geantwoord.

nog iets dergelijks bij tele2 ze vroegen mijn info.. die gaf ik .. ze vroegen of ik tele2 wou ik zei, nee ! na verschillende keren aandringen zei ik nog steeds nee, volgende dag kreeg ik een telefoon dat tele2 actief was.

En met nuon ook maar daar was ik dan wel akkoord mee maar aangezien ik de overgangsdatum niet wist, had ik het open gelaten om het later in te vullen en ze hebben het contract vroeger in laten gaan, ze hebben wel de kosten van het abonnement van de vorige provider liminus betaalt, wat ongeveer toch zo'n 500 euro was.

voet bij stuk houden.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ach, een reactie gekregen op mijn berichtje via de supportsite!
Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen en de nodige acties ondernomen om uw Scarlet One aanvraag te stoppen. Uw ADSL premium loopt gewoon verder.


Maar als ik op Mijn Scarlet kijk staat die bestelling er nog steeds als 'Uw internetverbinding is klaar voor gebruik'. Zal ik maar best goed in de gaten houden...
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

En het leuke is: vroeger haalde ik iets van een 2800kbps op speedtest.net, maar sedert ze mijn lijn aan het 'opwaarderen' zijn naar One (die 6mpbs zou moeten aankunnen) haal ik maar 850kbps meer (ook op de speedtest op userbase)...
Ik zit wel ergens een 7km van de centrale, volgens Scarlet, maar als het vroeger lukte, moet het nu ook nog lukken, dacht ik zo...
Ander en beter!
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

2800kbps op 7km van de centrale halen is zowiezo onmogelijk. Volgens mij ben je bits en bytes aan het verwarren.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

The_Unlord,
mogen wij deze case aan de Scarlet-directie voorleggen?

Wij zijn hier evenmin mee opgezet omdat dit -AFAIK- verboden handelspraktijken zijn.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Voorleggen die handel zou ik zeggen ...
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

svermassen schreef:Voorleggen die handel zou ik zeggen ...


En hopen dat Scarlet wil luisteren, want ik vrees dat de wet hier in het voordeel van het bedrijf speelt.:
(edit= tip van kUmbro gevolgd en weer iets bijgeleerd)
wet op de handelspraktijken

Het zal een kwestie worden van woord tegen wederwoord en zien wat the_unlord antwoord op mijn vraagje(s) via "pm"
(edit: tekst bijgevoegd)
Alhoewel die mail van stopzetting er intussen is, is de toegepaste praktijk dan misschien wel wettelijk in orde, maar als consument blijf ik hier toch met een wrang gevoel zitten. Wat met andere mensen die niet zo op hun qui-vive zijn?
Laatst gewijzigd door MarcelVdm 28 jan 2007, 10:45, in totaal 3 gewijzigd.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

MarcelVdm schreef:[...]

link
is korter :wink:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Het zal een kwestie worden van woord tegen wederwoord en zien wat the_unlord antwoord op mijn vraagje(s) via "pm"
(edit: tekst bijgevoegd)
Alhoewel die mail van stopzetting er intussen is, is de toegepaste praktijk dan misschien wel wettelijk in orde, maar als consument blijf ik hier toch met een wrang gevoel zitten. Wat met andere mensen die niet zo op hun qui-vive zijn?


Dat is België :roll:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goh, de wet mag dan aan hun kant zijn, ik denk dat die voor interpretatie vatbaar kan zijn ook. Als dergelijke parktijken op regelmatige basis voorvallen en verschillende mensen er onafhankelijk van elkaar over klagen, dan kan een rechter zijn oordeel wel eens in hun (Scarlet) nadeel laten uitvallen.

Ik denk niet dat de directie niet inziet dat wanneer men op dergelijke wijze mensen die reeds klant bij hun zijn, aansluit zonder dat ze hierom gevraagd hebben, ze wel eens een pak klanten kwijt kunnen zijn...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Zolang er geen betaling is geweest is er geen akkoord, anders is het altijd betwistbaar.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

flt schreef:2800kbps op 7km van de centrale halen is zowiezo onmogelijk. Volgens mij ben je bits en bytes aan het verwarren.

2800KByte/s zou wel heel hoog zijn voor ADSL, nee? :eek:
7 km is toch wat Scarlet me in dat telefoontje wist te vertellen (wat me ook ver leek, maar enfin).
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

the_unlord schreef:
flt schreef:2800kbps op 7km van de centrale halen is zowiezo onmogelijk. Volgens mij ben je bits en bytes aan het verwarren.

2800KByte/s zou wel heel hoog zijn voor ADSL, nee? :eek:
7 km is toch wat Scarlet me in dat telefoontje wist te vertellen (wat me ook ver leek, maar enfin).


2800kbps (kilobits) = 350kBps (kilobytes)
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik denk dat de wet niet echt aan hun kant staat: uit die link
2° in voorkomend geval, de voorwaarden en de uitoefeningswijze van het verzakingsrecht, evenals het volgende beding, in vetgedrukte letters en in een kader los van de tekst, op de eerste bladzijde :
" De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen.. werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst. ".
Dit beding wordt aangevuld met het aantal werkdagen, dat niet lager mag zijn dan zeven.
Bij ontstentenis van dit laatste beding, in de voorwaarden zoals bedoeld in het § 2, wordt het product of de dienst geacht te zijn geleverd aan de consument zonder voorafgaande vraag zijnerzijds en is deze laatste niet gehouden tot het betalen van het product of de dienst, of tot het teruggeven ervan;


Op geen enkele plaats staat er iets over dit 'verzakingsrecht' vermeld in de papieren die ik van hen heb ontvangen. Dit was echter wel hetgeen ze me aan de telefoon hadden verzekerd. Ik zou een brief krijgen waarop ik binnen de 7 dagen kon reageren als ik van de aankoop afzag: ik moest gewoon die brief terugsturen (en ondertekenen dacht ik). Wat ik krijg, is een numeroverdrachtsformulier... was dit in de hoop dat ik mijn contracten e.d. niet lees voor ik ze onderteken en ze gewoon blind terugstuurde, zodat ik geen poot meer had om op te staan?

Hoewel het erop lijkt dat ik er zonder veel problemen vanaf zal geraken (als dat antwoord natuurlijk ook weer geen afscheepoperatie is om me te sussen), ben ik er helemaal niet mee ingenomen: op die manier wil ik geen zaken doen: eerlijk duurt nog altijd het langst!
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

ik ben blij dat ik dees maand mijn premium heb opgezegd bij scarlet, wat ze ook aanbieden, nooit of te nooit ga ik nog bij scarlet.
heb ondertussen wel ingezien dat bedrijven die geen service bieden der bij mij nooit meer binnenkomen.
goedkoop en service, dat is de uitdaging van de toekomst om veel klanten te verkrijgen voor al die andere providers en diegene die er totnu toe in slaagt is mijn ogen EDPnet, is nu ook warm aanbevolen door mij bij al mijn familieleden, tien dagen geleden aangevraagd en ik krijg op 1februari mijn adsl signaal volgens de technishe dienst, ik kijk er naar uit.
das wat anders dan die ongemotiveerde amateurs en leugenaars en blijkbaar ook oplichters bij Scarlet.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Kan der ook van meespreken, PI was de hemel, scarlet de hel, ben uit pure miserie naar skynet gegaan, maar die gingen ook licht achteruit sinds da weer BGC geworden is.
Nu Dommel en moet zeggen schitterende service, doet me aan de hoogdagen van PI denken.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Als ik verander, zal het ook Dommel worden, denk ik.

Ondertussen staat mijn bestelling op mijn.scarlet nu al op 'Nummeroverdracht geregeld' ...
Leuk, zomaar zonder mijn toestemming en zo...
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het werd uiteindelijk nog mooier: plots stond op mijn.scarlet mijn bestelling als
5 Vastleggen installatiedatum
De installatiedatum is vastgelegd. U krijgt binnenkort bezoek van een installateur.

Ik, noch mijn vrouw, hadden van Scarlet een telefoontje gehad om een installatiedatum te regelen, of 't moet onze hond of dat spook in de kast geweest zijn...

Door ingrijpen van STUG (merci MarcelVdm) is het dan toch bijna in orde gekomen: blijkbaar was die procedure helemaal niet stopgezet of liep er in elk geval iets grondig mis, want plots wilden ze hoogdringend mijn account info weten om het stop te zetten...

Nu staat op mijn.scarlet mijn abonnement terug vermeld als Premium, maar die bestelling blijft er staan in stap 5...

Ik ben benieuwd welke factuur ik ga krijgen!

En verontschuldigingen zegt u? Ho maar, daar gaan we toch niet mee beginnen zeker, 't is mijn fout dat ik klant geworden ben bij Scarlet, natuurlijk!

Hun administratie moet echt wel een PUINHOOP zijn, ik zou er nie willen werken!

Wordt ongetwijfeld nog vervolgd!
Laatst gewijzigd door the_unlord 01 feb 2007, 09:17, in totaal 1 gewijzigd.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Bij ons is de installateur ook geweest zonder een afspraak te maken, die stond hier zelfs al 5 dagen na mijn bestelling. Nu anderhalve maand later staat er bij mijn bestelling op mijn.scarlet ook nog altijd stap 6, waarom weet ik ni.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

the_unlord schreef:Het werd uiteindelijk nog mooier: plots stond op mijn.scarlet mijn bestelling als
5 Vastleggen installatiedatum
De installatiedatum is vastgelegd. U krijgt binnenkort bezoek van een installateur.



Staat er bij mij ook, en ik wacht nog op de box.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Voilà: abonnement opgezegd!

Nu eens zien wat er daar nog allemaal mee verkeerd gaat lopen (bewust of onbewust?)...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

karine schreef:
the_unlord schreef:Het werd uiteindelijk nog mooier: plots stond op mijn.scarlet mijn bestelling als
5 Vastleggen installatiedatum
De installatiedatum is vastgelegd. U krijgt binnenkort bezoek van een installateur.



Staat er bij mij ook, en ik wacht nog op de box.


De box brengt de installateur mee :roll:
Of brengt de installeteur de box mee :roll:

Das inderdaad zo, dan bellen ze op de onmogelijke momenten.
Ik kreeg een brief waarin stond: we hebben u verscheide malen proberen te contacteren de laatste 2 weken.
Ten eerste niet op mijn GSM en ten 2de bestaat er ook e-mail.

Dus kan het zijn dat jullie ook zo een brief gaan krijgen.
Tenzij er elke minuut van de werkweek iemand thuis is :-D
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

IK vraag me wel af :

Heb nu dus de 6mbit lijn + de 50 GB download, maar geen telefoon.

Maar welke rekening ga ik nu krijgen, die van premium of van one ??
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Normaal heb je de premium al betaald, die rekening komt voor de maand begint (hier toch). Bij mij stond er dan op de rekening van de maand erna een bedrag voor het aantal dagen dat mijn One geactiveerd was, hiervan werd wel het al betaalde van de Premium afgetrokken. Uiteindelijk moest ik dan nog 5 euro bijgeven of zo voor de vorige maand + het bedrag voor de komende maand.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Premium is al betaald ja, maar ze hebben er al wel een euro bijgeteld voor de telefoonweergave die ik nog niet heb natuurlijk.

Probleem is wel dat ik momenteel 25 GB verbruikt heb, ga ik dan 10 GB extra moeten betalen ?

IK heb die vraag gisteren via e-mail aan hun gesteld en als antwoord kreeg ik :
Uw abonnement is reeds volledig in orde. U mag dus reeds al die 50 Gb verbruiken.
De technieker heeft blijkbaar wat achterstand wat betreft de installaties van de boxen. Wij doen het nodige dat deze u zo spoedig mogelijk contacteert
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

karine schreef:Premium is al betaald ja, maar ze hebben er al wel een euro bijgeteld voor de telefoonweergave die ik nog niet heb natuurlijk.

Probleem is wel dat ik momenteel 25 GB verbruikt heb, ga ik dan 10 GB extra moeten betalen ?

IK heb die vraag gisteren via e-mail aan hun gesteld en als antwoord kreeg ik :
Uw abonnement is reeds volledig in orde. U mag dus reeds al die 50 Gb verbruiken.
De technieker heeft blijkbaar wat achterstand wat betreft de installaties van de boxen. Wij doen het nodige dat deze u zo spoedig mogelijk contacteert
Ik veronderstel dat je dan niks zal moeten bijbetalen, behalve als je al over je verbruik van de Premium zat voordat die aangepast is naar 50 gb. Dan zul je wel moeten betalen voor het verbruik in die tussentijd.
Ik wou eigenlijk dat ik in uw situatie zat. Ik heb al sinds eind december mijn scarlet box, maar ik heb nog niks gezien van een limiet- of snelheidsverhoging. Toch heb ik de upgrade besteld nadat er iets op hun site stond van Scarlet One Unlimited. Als ik ervoor een bericht stuur via mijn.scarlet.be krijg ik ofwel een standaardantwoord ofwel een antwoord dat totaal niets met de zaak te maken heeft :(
Kun je mij zeggen naar welk emailadres je dan gemailt hebt? Daar antwoorden ze precies sneller en beter.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

C1nder schreef:... Toch heb ik de upgrade besteld nadat er iets op hun site stond van Scarlet One Unlimited. Als ik ervoor een bericht stuur via mijn.scarlet.be krijg ik ofwel een standaardantwoord ofwel een antwoord dat totaal niets met de zaak te maken heeft :(

C1nder,
normaal gezien kan je van scarlet one niet 'zomaar' overgaan naar S1-unlimited omdat die upgrade automatisch zal gebeuren.
De volumeverhoging is alvast gepland voor 28/02 of 01/03.
De snelheidsverhoging voor de oudere S1-klanten hangt af van de onderhandelingen met Belgacom.

Het enige wat je kan doen om onmiddellijk van alle 'voordelen' te genieten is je oude S1-abonnement opzeggen en een S1-unlimited abonnement nemen. Maar dan hang je natuurlijk weer vast aan een nieuwe verplichte termijn.
En persoonlijk zou ik dit aan niemand willen aanraden.

Meer informatie over de limietverhoging vind je op de stug website
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

MarcelVdm schreef:C1nder,
normaal gezien kan je van scarlet one niet 'zomaar' overgaan naar S1-unlimited omdat die upgrade automatisch zal gebeuren.
De volumeverhoging is alvast gepland voor 28/02 of 01/03.
De snelheidsverhoging voor de oudere S1-klanten hangt af van de onderhandelingen met Belgacom.

Het enige wat je kan doen om onmiddellijk van alle 'voordelen' te genieten is je oude S1-abonnement opzeggen en een S1-unlimited abonnement nemen. Maar dan hang je natuurlijk weer vast aan een nieuwe verplichte termijn.
En persoonlijk zou ik dit aan niemand willen aanraden.

Meer informatie over de limietverhoging vind je op de stug website
Maar ik ben geen oude scarlet one klant, ik heb jarenlang scarlet adsl premium gehad. Op 17 december heb ik een upgrade aangevraagd naar scarlet one unlimited, dat stond toen pas enkele dagen op hun website. 5 dagen later had ik de scarlet box al. Maar de limiet is dus alleen op 20 gb gezet, wat dus nog de oude scarlet one voorwaarden waren. Deze stonden niet meer op de website, dus ik verwachtte wel die nieuwe voorwaarden. Ik heb mijn upgrade net aangevraagd door die scarlet one unlimited voorwaarden, anders had ik het evengoe al veel vroeger kunnen gedaan hebben, maar dan vond ik het niet zo de moeite. Bij het tabblad Klantendienst op mijn.scarlet.be staat ook dit: "Hebt u vandaag een ADSL-product bij Scarlet en wenst u nu reeds supersnel te surfen en daarbij onbeperkt te bellen naar alle vaste lijnen in België? Schakel dan nu over naar Scarlet One Unlimited!" Volgens mij wijst dit er toch op dat ik nu die nieuwe voorwaarden zou moeten krijgen?
Laatst gewijzigd door C1nder 03 feb 2007, 07:10, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Francis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2006, 04:51

Ja dit lijkt mij niet normaal. Ik heb ook op 17 december een upgrade aangevraagd van Scarlet Premium naar Scarlet One Unlimited. Enkele dagen later was ik reeds overgezet naar een 6 Mbit-lijn en 50 GB download. Mijn Scarlet bestelling staat ook nog steeds in stap 5 "Vastleggen installatiedatum". Verleden donderdag van Scarlet echter bericht gekregen dat de Scarlet Box volgende week vrijdag wordt geïnstalleerd. Voor de maand februari heb ik nog een factuur voor het ADSL Premium abonnement gekregen nl. 35,95 euro. Ik veronderstel dat bij mijn volgende factuur voor de maand maart een supplement vermeld staat voor de periode van 9 tot 28 februari op Scarlet One Unlimited.
Was je factuur voor de maand februari reeds berekend op je Scarlet One Unlimited?
AMD Turion(tm) 64 Mobile; Windows XP Home Edition; IE7; Avast V4.7 home; Ad-Aware SE Professional, Build 1.06r1
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Francis schreef:Was je factuur voor de maand februari reeds berekend op je Scarlet One Unlimited?
Februari krijg ik pas de 8e. Op die van januari stond er wel al scarlet one bij op, maar geen scarlet one unlimited.
Ik zie nu wel dat ze mijn 100 € teruggestort hebben, want die hadden ze ook aangerekend terwijl ik in de periode dat de installatie en activering gratis was, had besteld. Dat is toch al een stap in de goede richting ...
Gebruikersavatar
Francis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2006, 04:51

Ja het lijkt erop dat hun administratie soms wat in het honderd loopt.
AMD Turion(tm) 64 Mobile; Windows XP Home Edition; IE7; Avast V4.7 home; Ad-Aware SE Professional, Build 1.06r1
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik stuur altijd berichten via mijn scarlet, en tegenwoordig binnen de 2 dagen bericht terug.

Ik wacht ook nog steeds op de box, aanvraag is van 4 jan 07.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Gisteren nieuw factuur :

Adsl premium 15/01 tot 14/02
extra verbruik 15/15 tot 14/01
+ 0.90€ voor scarlet one nummerweerge.(heb ik nog niet daar ik geen telefoon heb)

Dus alles is technisch in orde behalve dat het one-abonnement nog niet actief, en buiten die 0.90 euro voor de nummerweergave die ik nog niet heb.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”