limiet bedriegen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
jan

hallo,

hoewel ik nie bijster veel van pc's weet, ma genoeg om te kunne volgen, wil ik de volgende vraag es aan jullie voorleggen:

ge moogt dus max 10 gig per maand afhale, derna worde op smallband gesmeten

uw afgehaald volume kunde checken op de site bij selfcare, maar er wordt bijgezet dat de huidige verbinding niet wordt meegeteld
waarom? staat er nie bij

kunnen ze enkel het totaal downloaden/uploaden meten nadat ge opnieuw zijt ingelogd (al dan niet verplicht na 36 uur)?
in dat geval kunne ze toch niet weten of ge tijdens een konnektie uw 10 gig limiet overschrijft en kunne ze u dus ook ni tijdens uw huidige konnektie op smallband smijte...

nu het lijkt me redelijk onnozel om aan te neme da ze da ni in realtime kunne mete want ze zulle wel een proffesioneel DU-meter equivalent hebben zeker,

MAAR

als ze da idd ni kunnen, zou ge dan kunnen stelle dat ge de limiet kunt bedriegen voor een paar gig mits de volgende procedure wordt toegepast:

-ge zorgt ervoor da uitlogt vlak voor da ge aan uw maandelijkse 10 gig zit, pakt een meg of 50 dervoor om een bufferzone te hebben
-ge logt terug in en ge zorgt dervoor dat uw pc 36 kan blijven draaien zonder problemen
-ge download 36 uur volle bak alles wa ge nodig hebt op max snelheid
-na 36 uur disconnecte van zelf en zitte op smallband, maar aan 100KBp/s
kunde op 1uur 360 MB afhalen en op 36uur 12960 MB, bekan 13 gig dus, zoda ge feitelijk bijna anderhalf keer zoveel verkeer op breedband snelheid zou kunnen hebben

mijn theorie steunt natuurlijk op het gegeven dat ze uw limiet pas kunnen checken na een disconnectie en daar kan ik zelf heel moeilijk inkomen
nuja, de teller in orde krijgen heeft ook wel een dik jaar geduurt, dus ...

kan iemand klaarheid brengen?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

kan inderdad maar als je over je limiet zit dan gaat het aantal mb/gb dat je erover zit van je hoeveelheid van volgende maand af bv in november d/l ik 10 gb en 3 gb op smalband dan kan ik in december maar 7 gb aan 3.3 mbit downloaden :(
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm je theorie lijkt interessant, maar ik weet niet of ze volledig feilloos is.
Ze adden maar het volume van je connectie die afgesloten is, om een totaal bedrag te hebben. Dus waar je mee bezig bent verrekenen ze nog niet, omdat daar door omstandigheden foutjes kunnen in sluipen. Ze tellen dus maar bij wanneer dat die bepaalde connectie volledig afgesloten is.

Maw je theorie heeft een punt MAAR
nu dat de limieten van toepassing zijn, zal dit strikter gecontroleerd worden. dus vermoed ik wel dat er een auto-alarm systeem zal ingebouwd zijn. Dit is immers ook het geval waneer je je mailbox permanent blijft checken, krijg je ook warnings. De kans bestaat dat Skynet zo'n gelijkaardig alarm geimplementeerd heeft en wanneer users nu excessive gaan downloaden, de connectie kunnen verbreken en direct op smalband zetten, wanneer ze over de limiet gaan. Hetgeen wat ik denk is een hypothese, zoals de jouwe, maar toch best rekening mee houden, dat Skynet hier lang over gedaan heeft en maybe toch wel degelijk heeft over nagedacht, en ze idd zo'n aantal check-systemen hebben. om abuse tegen te gaan.

Indien het iemand proefondervindelijk lukt de hypothese die Jan zegt, zijn we zeker geintereseerd in de afloop enzo.... ;-)
I love it when a plan comes together!
jan

ok hier is al een update:

ik had dus vorige week zelf een extra pack van 5 gig aangekocht
na een weekendje "leechen" zat ik al aan 4,3 gb
ik heb dan zondag rond de middag ingelogd en beginnen te downloaden met als resultaat dat ik op dit moment nog 5 uur connectietijd heb voordat de 36 uur om zijn
volgens DU meter heb ik sinds de aankoop van die 5 gig pack al 6.76 gig afgehaald aan max snelheid, een dikke anderhalve gig te veel dus

ik heb ook gezocht op de skynet site en in hunne faq, maar er wordt nerges iets gezegd over vereffening

vb:
januari: ge haalt 10 gig (max snelheid) af en daarna nog 1.5 gig op smallband
ge koopt geen extra pack

februari: ge kunt dan nog altijd 10 gig (max snelheid) afhalen en NIET:
10 - 1.5 (van vorige maand) = 8.5 (aan max snelheid voor februari)

da zou eigelijk maar serieus belachelijk zijn da ge uw adsl snelheid zou inwissele tegen smallband snelheid, alleen omda ge geen verplichte packs wilt kopen

dus ik zou zeggen: ge kunt elke maand zowieso 10 gig afhalen, als ge het een beetje handig speelt kunt ge daar dan nog boven op:

(ruw berekend)
100kps * 3600 seconde = 360meg per uur

360 * 36 uur =

+- 13 gig afhalen
dus ge hebt in feite een limiet van 23 gig per maand, da komt al closer in de buurt van de 20gig (mits nachttarief) van telenet

as skynet koppig blijft wezen en ons in de kou laat staan, dan doe ik het wel op mijn eigen manier he
tis ni mijn fout da hun systeem ni tegoei werkt

ge kunt hetzelfde bij de extra packs uithalen
dus

10(standaard)+13=23gig
5(extra pack)+13=18gig
krijgt ge 23+18=41gig

en as ge da kombineert me de verhoogde snelheid die binnekort geactiveerd wordt (ik dacht da het dan tot ongeveer 350 kpbs gaat zeker?), ja rekent maar uit

planned die 36 uur nog ewa goe zoda die in het weekend valle of als ge tijd hebt, en ge zijt gesteld

hopelijk klopt men theorie ewa, en zelfs as ze da extra verkeer per maand in smallband, de volgende maand van uw breedband aftrekke, kunt ge nog altijd 1 extra pack aankope en zo ook tot 18 gig binnesleure aan de huidige max snelheid

als ze die belachelijk ouderwets lage limiet van 10gig es wa zoude verhoge, dan zou dees allemaal ni nodig zijn...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mja, ik dacht dus ook dat ze het verkeer van uw smallband aftrokken van het verkeer van de volgende maand (eerst dacht ik dat niet, dus ik zat aan 192 Kbit/sec 24/24 up te loaden met als resultaat dat ik al 27 GB traffic had vandemaand) dus ik heb 4 volume pakcs gekocht (omdat ik dus dacht dat het anders van mijn volgende maand zou afgaan), nu blijkt dat niet zo te zijn... klote 4 volumepacks voor niks gekocht ;)
Maja 20 extra GB op broadband :)

Damn, stomme prehistorische 15 GB limiet.

greetz,

Nob
Flipper

Nope wordt niet afgetrokken van de volgende maand, heb dat verleden maand ondervonden (Teller op 0), dus dat zit snor. ;)
Ook het reconnecten juist voor het berekeiken van de limiet en daarna 36 uur leechen werkt ook :p

Officiële uitleg volgens Skynet Solution Center:
Vraag: Ik bereik mijn maandelijkse limiet tijdens een surfsessie, wat gebeurd er ?
Antwoord: Uw snelheid wordt pas vanaf de volgende surfsessie beperkt.
Wij wijzen erop dat een surfsessie, om puur technische redenen, niet langer dan 36 uur kan duren.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Thx 4 the info. Best in het oog houden toch. De info die hier werd gepost ivm het overzetten naar een volgende maand kwam van een BGC medewerker, dus er zal wel iets van aan zijn. Kzou zeggen hou het in het oog, kan zijn, dat ze nog bezig zijn aan het systeem. Zodat je niet onverwacht toch voor de conclusie staat dat het wordt overgedragen naar de volgende maand.
I love it when a plan comes together!
VrS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2002, 17:40
Locatie: Meeuwen, Belgium

Ik dacht hetzelfde en heb het al ooit gedaan.
Ik had 9GB en nog een paar MB, en dacht, nu ga ik eens stevig downloaden. Ik had ondertussen al 2.7GB gedownload en toen werd ik op smallband gezet. Ik had niet uitgelogd of verbinding verbroken :?
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Misschien waren uw 36 uren verstreken?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Vrees dat je dus waarschijnlijk een onderbreking zal gehad hebben. is wel jammer. (best wat meer info geven over hoe, wat en wanneer)

Ofwel heeft Skynet deze techniek door en is er ondertussen systeem op gevonden om dit af te straffen. Tja, zal zeker niet blijven duren. Dusja.
I love it when a plan comes together!
VrS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2002, 17:40
Locatie: Meeuwen, Belgium

Nee tijd was nog niet verstreken, ik had ook gedacht als ik nu online zou blijven voor 36 uur dan kan ik blijven surfen aan 1.1mbps, maar toch ging mijn verbindng voor de 36 uur uit :( -> bedoel, ik ging van 1.1 mbps plots naar 4kb/s download.

PS: Vanaf vandaag (12/12/02) zou mijn verbinding op 3.3mbps moeten zitten, ik heb VETTE lag op servers en speedtests enz. Ik hoop dat dit een goed teken mag zijn van de update (tenminste dat ze er aan bezig zijn dan)... anders ben ik ge*****.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wat volgens mij niet kan is het volgende:

Dat terwijl je verbonden blijft de snelheidswaarden veranderen op je account. Normaal kan dit -denk ik- enkel wanneer je uitgelogd bent.

Maybe is skynet op de hoogte van deze leeching en disconnect Skynet uw verbinding nog voor de 36h wanneer je zwaar aant downen bent en over je limiet gaat. Als jij dan niet gemerkt hebt dat de er connectie-loss was, en je settings staan op vb. "auto-reconnect, auto-dial" dan zal je modem na de disconnect gewoon opnieuw geconnect hebben, maar dan aan lagere snelheid en heb je dus het idee dat je er geen verbinding is verbroken geweest. indien je die 36h permanent aan je pc zat dan zou die disconnect je moeten zijn opgevallen.

Je kan dit evenentueel nagaan in win2k, winxp in de system events of er een disconnect en een reconnect is geweest. Je kan dit ook nagaan adh van het ip dat je op die avond had. 1 --> geen disconnect, 2 -->disconnect. Hiervan zal je moeilijker logs vinden, moet je al advanced software hebben die dit logged. (ni zeker van of win dit doet)

Indien er met zekerheid geen disconnect is geweest dan kan het zijn dat Skynet die snelheid kan veranderen tijdens dat je ingelogd bent, maar dat zou mij sterk verwonderen! Dan houdt Skynet dat leechen in het oog en treed het gepast op wanneer dit gebeurd.

Dat je snelheid nu laag is heeft niks te zien met de upgrade, die upgrade houd enkel wat parameters veranderen op de DSLAM waarop je bent aangesloten. Kan tijdelijke storing geweest zijn op het netwerk, centrale noem maar op, hou het in elk geval in het oog of je snelheid zo laag blijft.

VrS schreef: ik ging van 1.1 mbps plots naar 4kb/s download.

Je download ging naar beneden, heb je dit getest op een speedtestserver? en had je dit ineens met al je downloads van alle servers vb. tucows.skynet.be want het kan natuurlijk zijn dat de upload snelheid van de server waarop je downloade ineens zakte en dan heeft dat niks met uw lijn te maken eh, wil dit maar even opmerken.

Voor de rest zou ik enkel willen vragen het een beetje deftig te houden qua taalgebruik in je posts.
I love it when a plan comes together!
d_weazel
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 dec 2002, 00:30
Contacteer:

Komt er geen handige meter binnenkort?

Bij "de concurrentie" hebben ze zo al iets... (al hoor je er wel soms veel gevloek over)

maar om altijd naar de site dit te gaan controleren... niet zo de handigste oplossing.
-- Birdie Birdie in da sky, dropped a poopy in my eye, I'm not mad, I'm not sad, I'm just happy cows can't fly --
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Er bestaan reeds verscheidene programma's zoals DUmeter die je voorlopig kan gebruiken. De teller op de site is anders wel goed. Voor zover hebben ze bij Telenet enkel de teller op de site, heb geen weet van een software matige teller. Ik moet wel zeggen, dat een aantal van de betere tellerkes die te downloaden zijn van het internet niet gratis zijn, wat dus jammer is. Zal straks een url posten waar je deze handige programma's kan vinden.


url: WebAttack Freeware Hie vindt je heel handige gratis programma's, velen zijn heel goed! Proggies te vinden oa onder: Online Timer (1ste prog)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Der bestaat wel een meterke voor telenet dat eigenlijk gaat verbinden met de telemeter website en daar de waarden gaat afhalen. zoiets zou inderdaad wel handig zijn voor adsl, aangezien wanneer je bvb met een netwerk zit DUmeter ed. al iets omslachtiger is...

spijtig genoeg ken ik zelf niet veel van visual c++, anders zou ik er zelf aan beginnen, maar er moet hier toch iemand zijn die daar meer kaas van gegeten heeft? ik wil gerust helpen met wat ik kan...
tuurke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2002, 06:47

die skynet teller werkt toch perfect, ik zie niet in waarom daarvoor andere software te gebruiken
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wel waarom naar de site gaan? Tja sommigen vinden het erg om iedere x naar die site te gaan, in te loggen en dan te kijken.

Zo'n programma'tje is wel handig om in realtime feeback te krijgen over je transfervolume. Ik zal eens rondkijken of ik daar niets kan voor doen.

Ik ben wel bezig met c++, maar nog ni dermate dat ik dat in 1,2,3, in elkaar kan foefelen. ;-)
I love it when a plan comes together!
d_weazel
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 dec 2002, 00:30
Contacteer:

héhé, nog maar juist op het forum en ik heb hier al meteen een interessant onderwerp aangesneden 8)

De meter op de site is wel goed, maar het is natuurlijk veel handiger dat je die gewoon kan openen met een prog... dat altijd open kan staan of zo...

ik ben nog maar een n°°b in c++... MAAR tegen het einde van dit schooljaar... :P
-- Birdie Birdie in da sky, dropped a poopy in my eye, I'm not mad, I'm not sad, I'm just happy cows can't fly --
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, het zou idd wel handig zijn moest je zo een progiie hebben, maja denk dat dat nog niet te simpel zal zijn.

De site houdt slechts rekening met hetgeen verbruikt is de vorige connectie dus geeft geen real-time verbruik aan. Dus je teller baseren op de feedback van de site zou mooi zijn, maar kvrees dat dat niet zal lukken. Dat hij wel kan checken zou wel mooi zijn en moet doenbaar zijn denk ik.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Heel raar...
Ik had nog 1gig + 200Mb van een vorige volume pack

Heb ondertussen 2gig gedownload..
Ik reconnect.
Ontvang de mail dat ik op smallband zit.
Skynet site geeft het volgende:
Totaal : 603u 40m 32s
Totaal Upload : 0 GB 815 MB 219 KB 957 Bytes
Totaal Download : 11 GB 121 MB 483 KB 180 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand: 11 GB 936 MB 703 KB 113 Bytes

Ik ben gereconnect.

Doe een paar test en blijkt duidelijk dat ik nog steeds op 3.3Mbit/s zit :?

++ Starting Speedtest Europe zone 1 (ftp.belnet.be --> Belgium) ++
Downloaded 3784 kbytes at 2115kbit/s or 264kbyte/s

++ Starting Speedtest Europe zone 2 (ftp.easynet.be --> Belgium) ++
Downloaded 5728 kbytes at 1751kbit/s or 219kbyte/s


Router logs:
12-28 12:59:11 20:19:26 31:20:15 80.200.141.165 80.200.141.1 ppp0

12-29 20:19:30 20:27:33 0:08:03 80.200.141.165 80.200.141.1 ppp0


Ik heb dus na de reconnect mijn zelfde ip behouden (misschien heeft dat er wel iets mee te maken).
Anyway :D ik zal er maar van genieten zeker ;) (misschien is dit een laat kerstcadeau van Skynet *Inmydreams*)

Edit: heb nog eens gereconnect... smallband nu :( (en een ander ip)
Laatst gewijzigd door NuKeM op 29 dec 2002, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm ik denk dat het daar dus net heel veel meet te maken heeft dat je jezelfde ip hebt behouden... waarschijnlijk zullen de smalbandinstellingen pas actief zijn bij een volgende login (met een nieuw ip).

Anyway je kan dus nog 36h genieten van breedband ;-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”