datum vermelding

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

Is het technisch mogelijk om in de lijsten van de onderwerpen achter het onderwerp de datum te zetten van wanneer dat betreffende onderwerp is gestart. Ik lees alle nieuwe berichten via de optie "berichten sinds uw laatste bezoek". Daar kan je dan niet zien of het oude berichten waar op gereageerd word of niet. Somige topics gaan mijn petje te boven maar alle nieuwe wil ik wel eens bekijken maar niet blijven volgen.
Ik hoop dat mijn vraag niet te verward is maar ik vind het moeilijk om neer te schrijven.

groeten

jan
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Technisch kunnen die dingen allemaal, het is maar de vraag of wij die dingen ingebouwd krijgen :wink:

Nu, ik ben niet zeker van wat je bedoelt. Geef eens een voorbeeld van wat je juist graag zou zien (url + waar je wat zou willen hebben).
jan28
Premium Member
Premium Member

ik bedoel eigenlijk dat de startdatum van een topic voor mij handig zou kunnen zijn. er zijn hier van die hele technische topics waar ikzelf niks van snap en ook helemaal niets mee ben (nu toch nog niet). Maar elke nieuwe discussie of vraag wil ik wel bekijken. Ik kan altijd iets bijleren.
Maar oude zeer technische discussies blijf ik niet volgen. Als ik dan telkens ik "berichten sinds laatste bezoek" klik kan ik aan de hand van de startdatum bepalen of iets nieuw is of niet.

Hopelijk nu duidelijker? :wink:

bijvoorbeeld een extra vermelding in deze lijst zie bijlage

jan
Bijlagen
screen vraag.doc
(113 KiB) 82 keer gedownload
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

dat snap ik niet goed hoor.De datum staat toch bij elk topic ? wel heel klein misschien dat mensen die niet meer zo goed zien problemenen hebben ja.Alles wat bij "posts sinds uw laaste bezoek " staat zijn nieuwe posts hoor

De datum staat reeds bij elk topic dat gepost wordt
Registered Linux user #286313
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Zoals ik het begrepen heb :
bij de nieuwe posts wil hij de "start"datum van het topic vermeld zien staan.
En startdatum van het topic, is de datum van het eerste bericht in het topic, dus de datum waarop de topicstarter gedacht heeft "Laten we dit eens in de groep gooien".
If you can't beat them, confuse them.
jan28
Premium Member
Premium Member

CueBoy schreef:Zoals ik het begrepen heb :
bij de nieuwe posts wil hij de "start"datum van het topic vermeld zien staan.
En startdatum van het topic, is de datum van het eerste bericht in het topic, dus de datum waarop de topicstarter gedacht heeft "Laten we dit eens in de groep gooien".
inderdaad, want in de lijst met berichten sinds laatste bezoek kan je niet zien of het een recent onderwerp is of een reactie op een ouder bericht.

't was maar een vraagje

groeten

jan
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok, ik ben mee met wat je bedoelt jan:

Als je nu klikt op de "nieuwe berichten sinds laatste bezoek" dan krijg je dergelijk tabelletje:

Forum | Topics | Author | Replies | Views | Last Post

In al deze gegevens zie je wel wanneer de laatste post gedaan is (date+time) maar zie je niet wanneer de allereerste topic is gepost (maw je ziet niet of het een oude of een nieuwe is).

Nu, dit is wel héél wat werk voor een klein iets (al zal ik het eens bekijken en eens overleggen met de crew). Hoe je het wel kan zien is simpelweg op de topic klikken (niet op het pijltje, want dan ga je naar de laatste post) en dan zie je het allereerste bericht. Indien het voor u te oud is, kan je gewoon 'back' doen in je browser en zit je terug in het tabelletje.. Indien het een topic is die je wel interessant vindt, kan je verder lezen of naar het laatste bericht gaan.
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Je kan ook kijken naar het aantal posts in dat topic. Als er meer dan 20 posts zijn, dan kan je het al wel raden dat je het misschien al gezien hebt. Als er maar 5-10 posts zijn, dan is het waarschijnlijk een nieuw topic.

Als we jouw regel moeten inpassen, dan moet gans de layout van die pagina veranderd worden en zo. Dat is echt veel werk.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat misschien wel kan -- eventueel -- is de kleur van de topic wijzigen in iets lichtere tint of donkere tint. Bvb indien topic ouder dan 30dagen dan is wordt het kleur aangepast...

Anyway we zullen zien wat we hier mee doen, zal zeker besproken worden. Indien dit in uitvoering komt zal je wel een berichtje op het forum terug vinden.
jan28
Premium Member
Premium Member

Jullie moeten voor mij niet alles gaan veranderen hoor, als leek stel je jezelf gewoon soms wat vragen en weet je uiteraard niet wat dat technisch allemaal met zich meebrengt. Toch bedankt voor jullie antwoorden.

jan
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja,

het had inderdaad gekund dat dit een instelbare optie is in het administrator panel van phpBB. Maar dat is het jammer genoeg niet. De meeste van die snufjes, modifications, zijn wijzigingen in de database en in de php-files zelf. Zelf code gaan bijschrijven en veranderen.

Nu op zich is dat niet zo erg om dat éénmalig te veranderen. Qua programmatie mag dat geen probleem vormen, we hebben genoeg php/mysql kennis in de crew.

Het addertje zit hem ergens anders: phpBB updates.
Als phpBB.com een update voor deze forum software uitbrengt dan gaat die update lastig doen over al die nieuw ingevoegde code. Bepaalde code zal overschreven worden, andere zal niet meer werken etc etc.

Kortom er komt heel wat extra werk bij kijken, iedere keer dat phpBB.com een update released.

Denk dat dat de hoofdreden is van enige terughoudendheid.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Naar een tip van meon, en omdat de modficiation een minimum aan regels in hield is er voor dit 'probleem' een aanpassing gebeurd aan het forum.

Vanaf heden, zal je op de portal een linkje vinden onder:
View posts since last visit (8)
>>> View recent topics, deze link brengt je naar een page die topics op verschillende methoden sorteert.

Ik denk dat dit zowel aan jouw noden voldoet als aan sommige andere hun noden. Zij die alle berichten lezen raken soms de lijst met 'new_posts' krijgt, doordat ze het verkeerde browservenster eens sluiten ofzo.. tijdens een 2e sessie kan je niet meer aan deze lijst. Via deze modifications is dit wel mogelijk. Je kan immers sorteren op de laatste 24h.

Laat ons weten wat je ervan vindt!!
Alle opmerkingen welkom!

ps: aan die counter (in de titel) die verkeerd telt, wordt nog gewerkt :)
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Das mooi meegenomen. Dan kan ik zien, wanneer ik wat gepost heb. Hoelang het dan alweer geleden is. Tof! :-)
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
jan28
Premium Member
Premium Member

Ok, geweldig mannen.

jan
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Geen enkel probleem ;-)

Bedank meon maar die op deze mod is gestoten en gemeld heeft.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Weer eens knap werk van de moderatoren, zoals ik vroeger al eens schreef samen zijn zij sterk, de teamgeest doet het hem hé :-)
Applaus voor meon :thumbs: en Pluim voor Jan die op het idee kwam!
Afbeelding
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Ik was jullie vergeten te feliciteren Nou bij deze dan. Proficiat! :thumbs:
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”