van belgacom naar dommel maar e-mail

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
ik heb eventjes een vraagje
ik stap over van belgacom naar dommel
en heb ook de digitelbox aangevraagt dus deze komen ze installeren
maar nu zie ik op de site van dommel dat mijn accont al actief is
wat doe ik nu het beste alles al instellen
en hoe doe ik dit
of wachten op dommel om te installeren
en vooral ik ben mijn e-mail adres dan kwijt
want nu is dit skynet.be
hoe doe ik dit nu het beste om overal mijn e-mail adres te wijzigen

groetjes en bedankt
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Je kan ondertussen toch al gebruik maken van je adsl met de gegevens die ze naar je gemaild hebben. Normaalgezien ben je je skynet mailbox dan kwijt, maar sommigen zeggen dat die nog een tijdje actief blijft maar ik zou hier toch niet op vertrouwen. Het beste is dat je al je registraties aanpast aan je nieuw e-mail adres. Eigenlijk ben je het beste met een mailbox onafhankelijk van je provider zodat je deze problemen nooit meer hebt (Gmail, Yahoo, Fastmail, Freemail...).

Koerskemel,
Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Koerskemel schreef:Je kan ondertussen toch al gebruik maken van je adsl met de gegevens die ze naar je gemaild hebben. Normaalgezien ben je je skynet mailbox dan kwijt, maar sommigen zeggen dat die nog een tijdje actief blijft maar ik zou hier toch niet op vertrouwen. Het beste is dat je al je registraties aanpast aan je nieuw e-mail adres. Eigenlijk ben je het beste met een mailbox onafhankelijk van je provider zodat je deze problemen nooit meer hebt (Gmail, Yahoo, Fastmail, Freemail...).

Koerskemel,

Inderdaad, ik heb met mijn overschakeling deze maand van skynet naar Dommel dan maar meteen ook een G-mail account ingesteld, nooit meer gepruts bij een overschakeling . .hopelijk.
Als je een invite moet hebben, laat maar iets weten he.
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
bedankt voor de reacties
ik denk inderdaad dat ik beter kan kiezen voor een onafhankelijke mailbox provider
waar hebben jullie goede ervaringen mee
groetjes en bedankt
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Je kan eens kijken op http://www.emailaddresses.com en http://email.about.com/cs/freeemailreviews/tp/free_email.htm, kwestie van een keuze te maken. Waar je op moet letten, neem geen mailbox die vervalt na een periode van inactiviteit, zie dat je mailbox groot genoeg is, en of er pop en smtp servers beschikbaar zijn. Best kan je een gekende populaire mailbox nemen, om te vermijden dat ze ineens hun diensten stopzetten.

De absolute afrader is hotmail, omwille van de bovenstaande redenen (Ok, dat het van Microsoft is speelt ook mee).

De absolute aanrader is Gmail natuurlijk, het is weliswaar nog in béta stage, maar dit wil niks zeggen, dit is gewoon een taktiek dat Google meestal toepast. Gmail integreert ook direct met je eventuele Google account, je hebt dus 1 login voor alle andere diensten zoals calendar, docs & spreadsheets... Om een Gmail account te maken moet je wel eerst een uitnodiging krijgen, maar dit zal wel geen probleem zijn want de meesten hebben nog uitnodigingen op overschot, zoals Draco888 hierboven al liet merken.

Koerskemel,
Afbeelding
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
ik zou graag G-mail gebruiken :-)
kan ik een uitnodiging krijgen aub :-)

groetjes en nu al bedankt hoor
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

PM je huidig email adres even, dan stuur ik je een invite.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Zelfs met Gmail zit je blijkbaar niet altijd veilig:

Google mag naam Gmail niet langer gebruiken in Europa

Zoekmachine Google mag de naam Gmail niet langer gebruiken in Europa. Dat blijkt uit een uitspraak van een Europese handelsrechtorganisatie.

Meer op: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF01022007_029
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Jan_B schreef:Zelfs met Gmail zit je blijkbaar niet altijd veilig:

Google mag naam Gmail niet langer gebruiken in Europa

Zoekmachine Google mag de naam Gmail niet langer gebruiken in Europa. Dat blijkt uit een uitspraak van een Europese handelsrechtorganisatie.

Meer op: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF01022007_029


Dit is natuurlijk een tegenvaller, maar je mailbox zelf blijft natuurlijk nog bestaan, het wordt hoogst waarschijnlijk gewoon @googlemail.com. Ik denk ook wel dat de @gmail.com zowiezo nog een tijdje zal blijven bestaan zodat er toch een overlapping is (tenminste dat hoop ik toch :P)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”