Nieuwe dommel en adsl klant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

owke,

Ik ben dus na jaren thuis wonen en telenet cable te hebben net verhuisd naar mijn eigen appartement en adsl (dommel netconnect 50g)

Ik heb een adsl modem + wifi router van us robotics (model 9108, 125mbit) en ik begin eraan met de gedachte: "we gaan da ier is ff instellen met al mijn diploma's in informatica"
1 uur later en enkele illusies armer...

ik heb dus alles erin geprutst zoals in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=119746&highlight=instellingen#119746
Maar helaas, geen geluk. In de modem settings zegt hij dus dat hij de connectie vindt (het adsl lampje brandt) maar dat hij geen wan adres krijgt (lampje met de wereldbol (hoe abstract :p) brandt niet)

Nu bedacht ik dus wel ff hetvolgende, bij mijn usr modem zat wel geen adsl splitterke maar als ik het goed voorheb zou dat infeite nix mogen uitmaken voor uw signaal?
Mijn telefoon werkt wel, en ik heb die ff uitgetrokken en de adsl prise in de telefoon connector gestoken.
Nu is dus de vraag, ligt het aan settings of gaat dommel gewoon ni werken zonder adsl splitter? (m.a.w. moet ik er sefs tijdens mijn middagpauze ff achter krossen? :))

ps: de oplossing dient zicht vlug aan te bieden want als mijn vriendin 2 avonden op rij geen WoW kan spelen gaat ze terug thuis wonen :p
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Cross achter diene ADSL splitter aan, zonder dat ga je weinig kans op slagen hebben.

Ps; op elk stopkontact waar een telefoon opstaat ook een adsl splitter zetten 8)
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hmm ik meende mij te herinneren dat die adsl splitter enkel de adsl frequency range eraf splitte maar dat adsl ook zonder splitter werkt :)

ma kzal seffes ne splitter gaan kopen en daar dan mijn kabelke dat bij de adsl modem zat insteken
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

daffeh schreef:hmm ik meende mij te herinneren dat die adsl splitter enkel de adsl frequency range eraf splitte maar dat adsl ook zonder splitter werkt :)

ma kzal seffes ne splitter gaan kopen en daar dan mijn kabelke dat bij de adsl modem zat insteken



Errrm, dat dacht ik ook. Ik heb een Discovery line van Belgacom waarover enkel de ADSL loopt. Er staat nergens een telefoon op aangesloten en ik gebruik geen splitter .... gewoon rechtstreeks van de muur naar de ADSL modem.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

daffeh schreef:hmm ik meende mij te herinneren dat die adsl splitter enkel de adsl frequency range eraf splitte maar dat adsl ook zonder splitter werkt :)


Ja, maar vanaf je de telefoon opneemt zou je verbinding verbroken moeten zijn. Dus een splitter steken op al uw telefooncontacten.
Afbeelding
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hmm kheb mijn telefoon pas derna ingestoken om te testen of ik wel telefoon had...

dus tzal toch nog aan iets anders liggen, kzal is even naar de helpdesk bellen :x
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
hier nog eentje die van belgacom naar dommel gaat
maar ik heb vrijdag telefonische contact gehad met dommel
en die meneer heeft mij gezegt dat ze het komen installeren
is dit dan niet waar komen ze installeren of niet

groetjes
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

spookje schreef:hoi
hier nog eentje die van belgacom naar dommel gaat
maar ik heb vrijdag telefonische contact gehad met dommel
en die meneer heeft mij gezegt dat ze het komen installeren
is dit dan niet waar komen ze installeren of niet

groetjes


Hangt ervan af wa ge neemt, ik heb enkel adsl genomen, geen digibox of whatever.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Kurt Breezer schreef:
daffeh schreef:hmm ik meende mij te herinneren dat die adsl splitter enkel de adsl frequency range eraf splitte maar dat adsl ook zonder splitter werkt :)


Ja, maar vanaf je de telefoon opneemt zou je verbinding verbroken moeten zijn. Dus een splitter steken op al uw telefooncontacten.

Das mijn understanding ook. dus in theorie kunt ge zonder splitter maar dan best niet telefoneren of opgebeld worden :D

daffeh schreef:hmm kheb mijn telefoon pas derna ingestoken om te testen of ik wel telefoon had...

dus tzal toch nog aan iets anders liggen, kzal is even naar de helpdesk bellen :x

Doen, een van de beste helpdesks die ik al meegemaakt heb, vriendelijk, hulpvaardig en ze weten waarover ze het hebben, Doet me terugdenken aan die goede tijd bij PI, voor scarlet het verpeste.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ondertussen alles in orde, twas gewoon een registratie die misgelopen was. 5minuten helpdesk en mijn inet was up and running.

ondertussen wel nog een sweetass probleempje met de setup van mijn netwerk... dus alle netwerkdeskundigen daar heen -> http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13350
Laatst gewijzigd door daffeh op 31 jan 2007, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

daffeh schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=143151#143151


Userbase schreef:Het onderwerp of bericht dat je zoekt bestaat niet


Nog es dubbelchecken die link ;-).
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deej_1977 schreef:
daffeh schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=143151#143151


Userbase schreef:Het onderwerp of bericht dat je zoekt bestaat niet


Nog es dubbelchecken die link ;-).

ja die beston ze ma khebbem deleted en een apart topic gemaakt: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13350
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”