Ik heb zo juist langs internet via Voipbuster.com een gratis telefoon gesprek gehad . Je moet je eigen telefoonnummer ingeven met de landcode en dan het telefoonnummer van de bestemmeling ook met de landcode .
Je wordt dan opgebeld en daarna doorverbonden met de bestemmeling .
Ik heb het hier wel over vaste telefoontoestellen .
Is dit nu gratis of zitten er hier addertjes onder het gras .
Gratis bellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Het gesprek zelf is gratis. Je betaalt enkel 5ct connectiekost.
Let wel op het feit dat je gespreksduur (en eventuele -kost) dubbel wordt verrekend: je belt 5 minuten --> er worden er 10 aangerekend. Dit is omdat er eigenlijk 2 verbindingen aangemaakt worden.
Indien je aantal Freedays vervallen is, of je zit over je 300 gratis minuten per week, wordt je gesprek plots ook dubbel zo duur!
Let wel op het feit dat je gespreksduur (en eventuele -kost) dubbel wordt verrekend: je belt 5 minuten --> er worden er 10 aangerekend. Dit is omdat er eigenlijk 2 verbindingen aangemaakt worden.
Indien je aantal Freedays vervallen is, of je zit over je 300 gratis minuten per week, wordt je gesprek plots ook dubbel zo duur!
Die Freedays , wat betekent dit eigenlijk . Ik heb die site maar vluchtig bekeken en ik heb mij ook nog niet geregistreerd .
Dus dat telefoongesprek naar mijn broer in Nederland heeft mij maar 0.05 Eurocent gekost
Staat er een limiet op de gespreksduur ?
Werkt dit ook tussen 2 GSM's of van vast toestel naar GSM ?
Dus dat telefoongesprek naar mijn broer in Nederland heeft mij maar 0.05 Eurocent gekost
Staat er een limiet op de gespreksduur ?
Werkt dit ook tussen 2 GSM's of van vast toestel naar GSM ?
Hallo Maglor ,
Ik heb nu een antwoord op de vragen die ik je in de vorige mail heb gesteld .
Binnen 14 dagen ga ik naar Vietnam en nu heb ik gezien dat die gesprekken met een vast toestel 0.200 Eurocent kosten en met een mobiel 0.230 Eurocent . Kan dit kloppen ?
Bij Base kosten die 5.00 euro per minuut .
Binnen 14 dagen ga ik naar Vietnam en nu heb ik gezien dat die gesprekken met een vast toestel 0.200 Eurocent kosten en met een mobiel 0.230 Eurocent . Kan dit kloppen ?
Ik heb voipbuster nu al een paar weken op m'n pc staan...maar heb hier nog geen cent moeten voor betalen.
Ik bel met VoipBuster overdag (heb zo'n happy time abo)naar elke (nationale)vaste lijn gratis, naar x-aantal landen, waaronder België.
Je kan een account aanmaken en een nummer aanvragen, waar je dan ook op bereikbaar bent via de gewone vaste lijn. Dan wordt er ook een soort pre-pay gevraagd van', ik dacht, €5, die je kan gebruiken om te bellen naar de andere landen en GSM-toestellen aan een zeer voordelig tarief.
Concreet :
* heb een account gemaakt (zonder krediet)
* bel overdag gratis naar alle vaste lijnen('s avonds Happy Time Bgc)
* heb eigen nummer NIET moeten ingeven (is volgens mij alleen bij het proberen)
* België staat bij de landen waar de "gratis" aktie van toepassing is
=> 300 minuten/7 laatste dagen/uniek IP-adres, wat voor mij ruim voldoende is
89ct vond ik toch wat veel om naar telenetnummers te bellen overdag...
Ik ben er tevreden over! Heel zuivere en klare lijn!
Greetz
Elrocco
Ik bel met VoipBuster overdag (heb zo'n happy time abo)naar elke (nationale)vaste lijn gratis, naar x-aantal landen, waaronder België.
Je kan een account aanmaken en een nummer aanvragen, waar je dan ook op bereikbaar bent via de gewone vaste lijn. Dan wordt er ook een soort pre-pay gevraagd van', ik dacht, €5, die je kan gebruiken om te bellen naar de andere landen en GSM-toestellen aan een zeer voordelig tarief.
Concreet :
* heb een account gemaakt (zonder krediet)
* bel overdag gratis naar alle vaste lijnen('s avonds Happy Time Bgc)
* heb eigen nummer NIET moeten ingeven (is volgens mij alleen bij het proberen)
* België staat bij de landen waar de "gratis" aktie van toepassing is
=> 300 minuten/7 laatste dagen/uniek IP-adres, wat voor mij ruim voldoende is
89ct vond ik toch wat veel om naar telenetnummers te bellen overdag...
Ik ben er tevreden over! Heel zuivere en klare lijn!
Greetz
Elrocco
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
noliko schreef:Hallo Maglor ,
Noliko, let op!
Wanneer jij met je Belgische GSMetje in Vietnam rondstapt, geldt dit tarief niet. Dan betaal je het voipstunt tarief voor bellen naar België PLUS je buitenlandtarief bij je provider voor gesprekken in Vietnam!.
Het zou wel gelden wanneer je in Vietnam een prepaid kaartje koopt en in je GSM schuift.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
noliko schreef:Ik heb zo juist langs internet via Voipbuster.com een gratis telefoon gesprek gehad . Je moet je eigen telefoonnummer ingeven met de landcode en dan het telefoonnummer van de bestemmeling ook met de landcode .
Je wordt dan opgebeld en daarna doorverbonden met de bestemmeling .
Ik heb het hier wel over vaste telefoontoestellen .
Is dit nu gratis of zitten er hier addertjes onder het gras .
gebruik voipstunt dat is bij mijn weten echt gratis als ik door dit topic lees met al die rare regeltjes van wanneer en wanneer niet ..
-
- Elite Poster
Ofloo schreef:gebruik voipstunt dat is bij mijn weten echt gratis als ik door dit topic lees met al die rare regeltjes van wanneer en wanneer niet ..
Voipstunt is krek hetzelfde als Voipbuster (enkel andere tarieven)
En Noliko, die prijzen waar jij over spreekt zijn idd de prijzen naar Vietnamese nummers...
Je zal wel beter af zijn met Voipcheap. Vietnam: 9ct/min naar vast, 23ct/min naar GSM. (http://www.voipcheap.com/en/rates.html)
EDIT: Poivy is nóg beter naar Vietnam: 8ct/min (vast + mobiel!): http://www.poivy.com/en/rates.html
PS: VoipBuster, VoipCheap, VoipStunt, Voip-weet-ik-veel-wat zijn allemaal van hetzelfde bedrijf (Betamax)
Laatst gewijzigd door Maglor 29 jan 2007, 21:00, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
elrocco schreef:Ik bel met VoipBuster overdag (heb zo'n happy time abo)naar elke (nationale)vaste lijn gratis, naar x-aantal landen, waaronder België.
Als je dan toch met Voipbuster belt, schakel dan gewoon om naar een discovery line ipv een gewone lijn met Happy Time. Spaar je 10€/maand uit.
Maglor schreef:elrocco schreef:Ik bel met VoipBuster overdag (heb zo'n happy time abo)naar elke (nationale)vaste lijn gratis, naar x-aantal landen, waaronder België.
Als je dan toch met Voipbuster belt, schakel dan gewoon om naar een discovery line ipv een gewone lijn met Happy Time. Spaar je 10€/maand uit.
Hier had ik inderdaad ook al aan gedacht. Maar wou me toch effe een "probeerperiode" geven...
Maar 't is inderdaad een extra besparing!!!
Greetz,
Elrocco
Maglor schreef:elrocco schreef:Ik bel met VoipBuster overdag (heb zo'n happy time abo)naar elke (nationale)vaste lijn gratis, naar x-aantal landen, waaronder België.
of zet je nr over naar 3starsnet en je betaalt geen abo meer. Ik heb zelf ook voipbuster, zet er 3 maandelijks 10 € op + Duitse BTW. Voordeel is dat je onbeperkt belt (ik gebruik usb telefoon draadloos) naar gratis nrs; ttz niet onbeperkt, maar 5 uur per week, maar dit vind ik al heel veel. Ben je die 10 € dan kwijt ? Nee, ik gebruik die om naar gsm te bellen (0.2 per minuut, is prijs zoals onze gsm operatoren aanrekenen) en om smsjes te sturen, die dan wel terug heel goedkoop zijn, nl 5 cent per sms (en makkelijk te versturen via pc). Voipcheap is in feite nog interessanter, want prijzen naar Belgische gsm is goedkoper.
- Ofloo
- Elite Poster
Maglor schreef:Ofloo schreef:gebruik voipstunt dat is bij mijn weten echt gratis als ik door dit topic lees met al die rare regeltjes van wanneer en wanneer niet ..
En Noliko, die prijzen waar jij over spreekt zijn idd de prijzen naar Vietnamese nummers...
Je zal wel beter af zijn met Voipcheap. Vietnam: 9ct/min naar vast, 23ct/min naar GSM. (http://www.voipcheap.com/en/rates.html)
EDIT: Poivy is nóg beter naar Vietnam: 8ct/min (vast + mobiel!): http://www.poivy.com/en/rates.html
PS: VoipBuster, VoipCheap, VoipStunt, Voip-weet-ik-veel-wat zijn allemaal van hetzelfde bedrijf (Betamax)
Ik heb dan ook niet beweert dat het een andere provider is, ik heb alleen maar aangehaald dat het een simpeler tarief plan volgt.
- Ofloo
- Elite Poster
Strybie schreef:Maglor schreef:elrocco schreef:Ik bel met VoipBuster overdag (heb zo'n happy time abo)naar elke (nationale)vaste lijn gratis, naar x-aantal landen, waaronder België.
of zet je nr over naar 3starsnet en je betaalt geen abo meer. Ik heb zelf ook voipbuster, zet er 3 maandelijks 10 € op + Duitse BTW. Voordeel is dat je onbeperkt belt (ik gebruik usb telefoon draadloos) naar gratis nrs; ttz niet onbeperkt, maar 5 uur per week, maar dit vind ik al heel veel. Ben je die 10 € dan kwijt ? Nee, ik gebruik die om naar gsm te bellen (0.2 per minuut, is prijs zoals onze gsm operatoren aanrekenen) en om smsjes te sturen, die dan wel terug heel goedkoop zijn, nl 5 cent per sms (en makkelijk te versturen via pc). Voipcheap is in feite nog interessanter, want prijzen naar Belgische gsm is goedkoper.
Ga je elk topic vol spammen met die 3starsnet rommel? Het mag dan wel voip zijn maar er is niet echt voordeel aan. Mijn vriendin belt soms meer dan 5 uur per dag.
-
- Elite Poster
Ofloo schreef:Maglor schreef:Ofloo schreef:gebruik voipstunt dat is bij mijn weten echt gratis als ik door dit topic lees met al die rare regeltjes van wanneer en wanneer niet ..
Ik heb dan ook niet beweert dat het een andere provider is, ik heb alleen maar aangehaald dat het een simpeler tarief plan volgt.
Voipstunt en Voipbuster hebben allebei dezelfde regels hoor (max. 300 min/week en zo). Het is alleen elrocco die het voor zichzelf (en ons ) nodeloos ingewikkeld maakt.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Als je niet inlogd en gewoon je nr's ingeeft op de hoofdpagina, kan je gratis bellen in België ZONDER 5cent connectiekost. (Max 300min/ip)
Inderdaad wel stom voor de betalende klanten dat die maar 30 freedays hebben, en eventueel 5 cent connectiekost moeten betalen als men niet via de pc belt.
(deze informatie is toch van toepassing op www.voipcheap.com )
Inderdaad wel stom voor de betalende klanten dat die maar 30 freedays hebben, en eventueel 5 cent connectiekost moeten betalen als men niet via de pc belt.
(deze informatie is toch van toepassing op www.voipcheap.com )
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Strybie schreef:of zet je nr over naar 3starsnet en je betaalt geen abo meer. Ik heb zelf ook voipbuster, zet er 3 maandelijks 10 € op + Duitse BTW. Voordeel is dat je onbeperkt belt (ik gebruik usb telefoon draadloos) naar gratis nrs; ttz niet onbeperkt, maar 5 uur per week, maar dit vind ik al heel veel. Ben je die 10 € dan kwijt ? Nee, ik gebruik die om naar gsm te bellen (0.2 per minuut, is prijs zoals onze gsm operatoren aanrekenen) en om smsjes te sturen, die dan wel terug heel goedkoop zijn, nl 5 cent per sms (en makkelijk te versturen via pc). Voipcheap is in feite nog interessanter, want prijzen naar Belgische gsm is goedkoper.
En hoe ga je 3starsnet nemen? Je hebt toch ADSL nodig en dus minstens een Discovery line, dus is 3starsnet weer overbodig aangezien voipbuster en consoorten goedkoper is en je al bereikbaar bent op je discovery lin.
Je kan natuurlijk naar telenet gaan, maar waarom zou je dat doen
(De meeste mensen die bij telenet zitten/naar telenet gaan, zijn nog niet klaar voor VoIP )
noliko schreef:Als ik in mijn contacts in VoipBuster dubbelklik op de gebruikersnaam van iemand gaat de telefoon niet over .
Moet de computer bij deze persoon opstaan ?
Als je hem op de pc belt moet hij online staan, dus zijn pc moet aanstaan. Maar bel je contact dan gewoon op zijn vast nummer, dan lukt het wel.