[STUG] Nieuws over de volumeverhogingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Om het kort te houden:

Enkel verhoging van de datavolumes
ADSL-Premium: 01 februari 2007 (in plaats van 'eind januari')
Scarlet-One: 01 maart 2007

Snelheidsverhoging
Nog steeds geen datum

Het volledige nieuwsbericht: De STUG-site
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Waarom Scarlet One een maand later? Ik heb speciaal een upgrade gedaan ernaar voor het hogere volume en nu kan ik nog langer wachten? Bij de "Klantendienst" op mijn.scarlet.be staat ook dat je direct die nieuwe voorwaarden krijgt als je een upgrade doet. Ik heb dit dus niet gekregen en als ik het vraag via die contact knop, krijg ik zo'n standaardantwoord terug.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Die vraag stel ik mij ook.
Wij betalen toch meer dan de Premium-klanten :roll:
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Volgens mij krijgen nieuwe Scarlet One klanten al direct de nieuwe limiet en is het voor de reeds huidige One klanten dat ze maar in maart gaan updaten.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Er is nieuws over het eventuele meerverbruik voor diegenen die op het ogenblik van de omschakeling nog binnen hun facturatieperiode zitten:

Iemand die voor 30/1 over zijn limiet gaat, zal dit moeten betalen of zal nog gesqueezed worden. Eens 30/1 wordt de limiet aangepast naar 30 GB, maar zal de klant wel even zijn limiet terug moeten verhogen aar een hoger volume in mijn.scarlet. Zonder meerkost echter.

Klanten die niet voor 30/1 over hun 15 GB gaan, maar wel daarna, zullen die niet moeten betalen.

Een voorbeeld om het duidelijk te maken.

De facturatiecyclus loopt van 5/1 tot 5/2.
De klant downloadt tussen /1 en 30/1 14 GB en tussen 30/1 en 5/2 nog eens 16 GB. In totaal 30 GB dus. Hij zal niet moeten bij betalen.

Gaat hij echter tussen 5/1 en 30/1 tot 20 GB, zal hij die 5GB extra wel moeten betalen. Daarna niet meer. (tot 30 GB)

Scarlet zegt dat ze ergens een "kantelpunt" moesten zetten.

Het volledige artikel: De STUG-site
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

MarcelVdm schreef:Er is nieuws over het eventuele meerverbruik voor diegenen die op het ogenblik van de omschakeling nog binnen hun facturatieperiode zitten:

Iemand die voor 30/1 over zijn limiet gaat, zal dit moeten betalen of zal nog gesqueezed worden. Eens 30/1 wordt de limiet aangepast naar 30 GB, maar zal de klant wel even zijn limiet terug moeten verhogen aar een hoger volume in mijn.scarlet. Zonder meerkost echter.

Klanten die niet voor 30/1 over hun 15 GB gaan, maar wel daarna, zullen die niet moeten betalen.

Een voorbeeld om het duidelijk te maken.

De facturatiecyclus loopt van 5/1 tot 5/2.
De klant downloadt tussen /1 en 30/1 14 GB en tussen 30/1 en 5/2 nog eens 16 GB. In totaal 30 GB dus. Hij zal niet moeten bij betalen.

Gaat hij echter tussen 5/1 en 30/1 tot 20 GB, zal hij die 5GB extra wel moeten betalen. Daarna niet meer. (tot 30 GB)

Scarlet zegt dat ze ergens een "kantelpunt" moesten zetten.

Het volledige artikel: De STUG-site


Dus als ik het goed begrijp, moeten wij manueel onze limiet verhogen van 15GB naar 30GB, dit gaat dus niet automatisch?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Pfff klote zeg zit nu juist over mijn limiet, anders kon ik morgen hele dag de lijn opentrekken :-( :-( :-(

En manueel mijn limiet naar 30GB zetten daar begin ik nog niet direct aan hoor :)
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Voor zover wij het begrijpen moeten enkel die klanten die op 30/01 over hun 15 GB zitten een manuele aanpassing doen.

Als die beloofde nieuwsbrief er morgen niet is -of onvolledig is-, vragen we dat zeker na.
Moesten er nog vragen zijn (ook na de de eventuele nieuwsbrief), laat ons dat weten dan kunnen we die ook doorspelen.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Hmm zelf veranderen is gevaarlijk bij scarlet denk ik ..

Ik wacht rustig af ..heb zelfs al eens traffic aangerekend geweest zonder dat ik mijn volume zelf aangepast had ..
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Je mag die limiet op 100 GB zetten zelf, er wordt alleen aangerekend wat je verbruikt hebt.

Heb hem vorig jaar ook op 25GB gezet en de rekening bleef hetzelfde zolang ik niet boven de 15Gb ging, anders kwam er 1€ per GB bij.

Heb onlangs op scarlet one ingeschreven en een week later stond de limiet op 50 GB en was de snelheid ook opgevoerd.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Gisteren heeft Scarlet een persbericht gelanceerd!

Luc Vos schreef:Scarlet introduceert ADSL Premium Unlimited, onbezorgd downloaden en super
snel.

Vilvoorde, 30 januari 2007 - Scarlet introduceert ADSL Premium 'Unlimited' .
De maximum download snelheid van Scarlet Premium ADSL Unlimited is 6 Mbits,
terwijl de maximum upload snelheid 640 kbits is. Hiermee is dit het snelste
ADSL product in de markt! Daarnaast is het inbegrepen maandelijkse
datavolume 30 GB. Dat is meer dan voldoende om ruim en onbezorgd te down-
en uploaden en dat veel sneller dan voorheen.

Scarlet Premium ADSL Unlimited speelt hiermee in op de behoefte van veel
internetters aan grotere bandbreedtes en volumes die noodzakelijk zijn voor
de recentste internetapplicaties, zoals het delen en bekijken van foto's &
video's, online gaming en beluisteren van muziek.

Premium ADSL Unlimited is vanaf 1 februari beschikbaar via www.scarlet.be
voor een maandelijks vast bedrag van ? 34,95, zij krijgen dan:

a.. Een maximum downloadsnelheid van 6 Mbit/s
b.. Een maximum uploadsnelheid van 640 kbit/s
c.. 30 GB downloadvolume

Bestaande Scarlet ADSL Premium klanten krijgen de snelheidsverhoging waar
technisch mogelijk - zonder meerprijs - vanaf het voorjaar van 2007. Het
verhoogde download volume wordt voor alle bestaande Premium ADSL klanten
reeds vanaf 01 februari ingevoerd.

#####

Over Scarlet
Scarlet is een telecom-operator die met gebruik van haar netwerk
infrastructuur vaste telefonie, mobiele telefonie, internet - en
datadiensten aanbiedt aan zowel particuliere als zakelijke klanten in
Nederland en België. Scarlet werd opgericht in 1992 en is sindsdien
organisch en door strategische acquisities gegroeid. In 2005 werd Scarlet
ONE geïntroduceerd , een gebundelde dienst van breedband internet, vaste en
mobiele telefonie. Scarlet levert haar diensten aan ongeveer 350.000
klanten, waarvan circa de helft breedband klanten zijn. Scarlet
realiseerde in 2005 een omzet ?145 miljoen in 2005, een groei van 15% ten
opzichte van 2004 .
Afbeelding
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben blij dat het nu allemaal officieel is :)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

FezzFest schreef:Ik ben blij dat het nu allemaal officieel is :)


jij niet alleen :P
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Ik zie ook dat de limiet vanzelf al is opgeschroefd! Lekker lekker.

Code: Selecteer alles

U hebt 51 % van uw maandelijks transfervolume opgebruikt. De limiet van uw on-line verbruik staat momenteel ingesteld op 30 GB.


Code: Selecteer alles

OPGELET: de volumemeter is gelinkt aan uw facturatiecyclus. Uw maandelijkse factuur wordt opgesteld op 1 februari. Dat betekent dat de teller op 1 februari terug op nul wordt gezet.


Ik zat dus op 15.1GB gisteren, over de limiet dus. Naar wat ik begrepen heb moet ik wat ik nu nog verbruik ook nog bijbetalen zeker doordat ik over mijn limiet zat vooralleer het volume verhoogd werd? Of moet ik alleen betalen wat ik verbruikt heb voor dat ze het volume verhoogd hebben?
Laatst gewijzigd door flt 31 jan 2007, 13:23, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Kitt schreef:Hmm zelf veranderen is gevaarlijk bij scarlet denk ik ..

Ik wacht rustig af ..heb zelfs al eens traffic aangerekend geweest zonder dat ik mijn volume zelf aangepast had ..


Traffic op smallband moet je ook betalen bij scarlet-one.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Luc Vos schreef:De maximum download snelheid van Scarlet Premium ADSL Unlimited is 6 Mbits,
terwijl de maximum upload snelheid 640 kbits is. Hiermee is dit het snelste
ADSL product in de markt!


Het snelste ADSL product op de markt ? Evonet bied 8 mbit DSL aan ...

En ik vind de naam ook wel ongelukkig gekozen "Unlimited", ik zie een limiet van 30 Gig ... misschien was Scarlet Premium ADSL Limited beter van naam.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

ditCh schreef:
Luc Vos schreef:De maximum download snelheid van Scarlet Premium ADSL Unlimited is 6 Mbits,
terwijl de maximum upload snelheid 640 kbits is. Hiermee is dit het snelste
ADSL product in de markt!


Het snelste ADSL product op de markt ? Evonet bied 8 mbit DSL aan ...

En ik vind de naam ook wel ongelukkig gekozen "Unlimited", ik zie een limiet van 30 Gig ... misschien was Scarlet Premium ADSL Limited beter van naam.


De upload is wel nog niet de helft, de prijs ligt hoger, er is een activatiekost en de limiet is een stuk lager. Lijkt me niet echt zo'n voordelig aanbod dan...

Unlimited is misschien niet echt goed gekozen, maar het is wel 3x zoveel als standaard BGC en Telenet abo.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

flt schreef:De upload is wel nog niet de helft, de prijs ligt hoger, er is een activatiekost en de limiet is een stuk lager. Lijkt me niet echt zo'n voordelig aanbod dan...

Unlimited is misschien niet echt goed gekozen, maar het is wel 3x zoveel als standaard BGC en Telenet abo.


Evonet heeft een FUP ( ik ken Evonet gebruikers die maandelijks makkelijk over hun 20 gig gaan zonder problemen ).

En de activeringskost ... sorry hoor maar die is bij Scarlet nu wel gratis omdat het een nieuw product is, benieuwd hoe lang het duurt ( zie kleine lettertjes op hun site ).

(1) Aanbod geldig voor elk nieuw Scarlet One Unlimited abonnement van 14/12/2006 tot en met 28/02/2007.

Als die actie afgelopen is, is hun activeringskost zelfs hoger dan evonet.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

ditCh schreef:Evonet heeft een FUP ( ik ken Evonet gebruikers die maandelijks makkelijk over hun 20 gig gaan zonder problemen ).


Op hun site staat nochtans duidelijk de limiet vermeld en in de voetnoot dit:

Code: Selecteer alles

Het dataverkeer bij ADSL is de som van het dataverkeer en van en naar het aansluitadres. Eventueel extra dataverkeer wordt gefactureerd tegen 4,50 EUR/5,45 EUR (excl. BTW/incl. BTW) per begonnen blok van 5 GByte op maandbasis.


Nog duurder dan gelijk welke ISP in dit land...

ditCh schreef:En de activeringskost ... sorry hoor maar die is bij Scarlet nu wel gratis omdat het een nieuw product is, benieuwd hoe lang het duurt ( zie kleine lettertjes op hun site ).

(1) Aanbod geldig voor elk nieuw Scarlet One Unlimited abonnement van 14/12/2006 tot en met 28/02/2007.

Als die actie afgelopen is, is hun activeringskost zelfs hoger dan evonet.


Activatie is altijd al gratis geweest, waarvoor je moet betalen is (was) de Scarlet box (en installatie). Voor Premium betaal je dan ook geen activatiekost.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

flt schreef:Op hun site staat nochtans duidelijk de limiet vermeld en in de voetnoot dit:

Code: Selecteer alles

Het dataverkeer bij ADSL is de som van het dataverkeer en van en naar het aansluitadres. Eventueel extra dataverkeer wordt gefactureerd tegen 4,50 EUR/5,45 EUR (excl. BTW/incl. BTW) per begonnen blok van 5 GByte op maandbasis.


Nog duurder dan gelijk welke ISP in dit land...


Evonet heeft dan wel een contractuele limiet, maar in de praktijk letten ze hier niet op ( wat natuurlijk niet wil zeggen dat nog kan komen, maar tis al jaren zo ... ) -> Zie ook ettelijke draadjes op be.providers
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

flt schreef:Ik zie ook dat de limiet vanzelf al is opgeschroefd! Lekker lekker...
Ik zat dus op 15.1GB gisteren, over de limiet dus. Naar wat ik begrepen heb moet ik wat ik nu nog verbruik ook nog bijbetalen zeker doordat ik over mijn limiet zat vooralleer het volume verhoogd werd? Of moet ik alleen betalen wat ik verbruikt heb voor dat ze het volume verhoogd hebben?

Je moet enkel bijbetalen wat je op het ogenblik van de omschakeling over de toenmalige limiet zit/zat.

Verd*, weer een vraag erbij:
Volgens Scarlet wordt de abonnementsformule aangepast vanaf 01/02.
Hoe zit dat dan met het verbruik van vandaag 31/01?
Sorry dat ik je mischien ongerust maak, maar opnieuw is Scarlet totaal onduidelijk in zijn communicatie en zijn handelen.

We vragen dat na.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

MarcelVdm schreef:
flt schreef:Ik zie ook dat de limiet vanzelf al is opgeschroefd! Lekker lekker...
Ik zat dus op 15.1GB gisteren, over de limiet dus. Naar wat ik begrepen heb moet ik wat ik nu nog verbruik ook nog bijbetalen zeker doordat ik over mijn limiet zat vooralleer het volume verhoogd werd? Of moet ik alleen betalen wat ik verbruikt heb voor dat ze het volume verhoogd hebben?

Je moet enkel bijbetalen wat je op het ogenblik van de omschakeling over de toenmalige limiet zit/zat.

Verd*, weer een vraag erbij:
Volgens Scarlet wordt de abonnementsformule aangepast vanaf 01/02.
Hoe zit dat dan met het verbruik van vandaag 31/01?
Sorry dat ik je mischien ongerust maak, maar opnieuw is Scarlet totaal onduidelijk in zijn communicatie en zijn handelen.

We vragen dat na.


Is goed, ik wacht wel dan. Liever een dagje wachten dan ineens 15eur extra te moeten betalen :)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Feit is van mij staat het altijd standaard op 30GB. Dus ik zal het maar zien op de factuur dan? :?
Afbeelding
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Hmm gisteren zag mijn ISP Monitor meter geel, vandaag ziet ie groen en heb ik volgens dit programma 30GB datalimiet.

Nu weet ik geen 100% zeker of ik mijn datalimiet nu op 25 of 30GB had gezet op de Scarlet site...
Krijgen we hier nog een bericht van of heeft Scarlet gewoon bij iedereen een update gedaan van die datalimiet waarde? Ik kan namelijk nog wel via de mijn.scarlet site mijn datalimiet naar 15GB aanpassen, wat mij nogal belachelijk en onlogisch lijkt.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

DiViNO schreef:Hmm gisteren zag mijn ISP Monitor meter geel, vandaag ziet ie groen en heb ik volgens dit programma 30GB datalimiet.

Nu weet ik geen 100% zeker of ik mijn datalimiet nu op 25 of 30GB had gezet op de Scarlet site...
Krijgen we hier nog een bericht van of heeft Scarlet gewoon bij iedereen een update gedaan van die datalimiet waarde? Ik kan namelijk nog wel via de mijn.scarlet site mijn datalimiet naar 15GB aanpassen, wat mij nogal belachelijk en onlogisch lijkt.


Aha zie het ook, nuja wacht gewoon tot je volgende facturatie periode om zwaar te beginnen downloaden dat je niet voor verrassingen komt te staan.
Low_G
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:27
Locatie: Brasschaat, N-Antwerpen
Contacteer:

Een paar uurtjes geleden checkte ik mijn teller en toen was het downloadvolume nog 15GB... daarnet keek ik nogmaals en toen zag ik dat er plots 30GB stond. Dus ze zijn zelfs ietske vroeger dan gezegd :lol: :wink:

Wel jammer van de misleidende mail i.v.m. de verhogingen (ik maakte er uit op dat het voor de Premium eveneens 50GB zou zijn en ik ben ook niet de enige die dat er uit opmaakt), maar kom... dat zou toch weer voor eindeloze discussies zorgen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”