speed upgrade niet mogelijk bij Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

Heb daarnet gevraagd bij scarlet om mijn snelheid te verhogen van 1.1Mbit naar 4Mbit, mijn afstand tot de centrale is 3,3km
nu verteld die brave meneer van de technische dienst dat dit niet mogelijk is omdat anders mijn lijn te onstabiel kan worden, maar indien ik mij uitschrijf bij scarlet en terug klant word dan zou het misschien wel mogelijk zijn.
ik bel tijdens de middag opnieuw en een andere meneer verteld mij dat het technisch wel mogelijk maar dat ze bestaande klanten niet meer upgraden, dus eenmaal ze jou op een lage snelheid hebben gezet dan hang je der voor goed aan.
wat voor een policy is dit? en wat met de unlimited dan?
dus ik stel voor om dan maar over te schakelen naar edpnet en die van de technische dienst antwoorde heel simpel om dat dan maar eventueel te doen.
heb precies het gevoel dat hij van mij af wou.
scarlet moet zijn werkvolk beter gaan uitkiezen want ze maken die maatschappij binnenkort nog kapot.
dan maar mijn abonnement opgezegd met pijn in het hart en mij ingeschreven bij Edpnet na 14 maanden scarlet abonnee.

abonnee: sb153655
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

881Kb Download
225Kb Upload

is wel een beetje laag vind ik voor een afstand van 3.3km
TjoekTjoek
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 nov 2006, 21:42

Tjah, als het idd zo is dat ze bestaande klanten niet upgraden ,wat IMHO absurd is, heb je geen andere keus als je een hogere snelheid wilt.

Hoeveel mbit krijg je bij edpnet? 4 ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik versta ze enerzijds wel hoor. Mensen die geen 3.3 Mbit profiel aankunnen, hebben geen baat bij een 4 Mbit profiel. De reden om je op 1.1Mbit te plaatsen was al omdat je een héél slechte lijn had. Het is dan ook héél onwaarschijnlijk dat deze zoiets plots veel beter zal zijn. Het kan dus héél goed zijn dat je bij EDPNET ook terug op 1.1 Mbit zal moeten terugvallen.
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

oooh maar mijn lijn kan gemakkelijk de 4Mbit aan hoor
als ze hem zetten op 1.1Mb dan is de signal noise (verzwakking) van mijn signaal 46dB wat dus heel goed is, gaan ze naar 4Mbit dan is de verzwakking door de grote afstand rond de 16dB, wat nog steeds een goed en stabiel signaal oplevert.
je kan pas spreken van een onstabiel signaaal heb ik gelezen als je verzwakking onder de 7db gaat.
volgens mij was het gewoon een slechte beslissing van een technieker die mij in de tijd op 1.1Mbit gezet heeft zonder te weten waar ie mee bezig is.
daarvoor had ik belgacom adsl en toen had ik wel 3.3Mbit zonder problemen.
dus technisch is het altijd mogelijk maar is gewoon teveel gevraagd voor die luie techniekers op de technische helpdesk van scarlet.
ik had ergens gelezen dat tot 3500m een aansluiting van 4Mbit mogelijk is bij EDPnet
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Als je een scarlet-one box hebt kom je er echt niet met 7 db onder de 8 gaat ie onheroepelijk zijn sync verliezen. Scarlet-one box heeft een betere verbinding nodig dan bijv. een speedtouch adsl modem. Of het komt door vodsl weet ik niet.

Die optie die je kan bijbestellen bij scarlet one is normaal gezien bestellen. Modem resetten en je surft aan 4Mb, gebeurt dit niet dan is het gewoon een 1.1Mb koperpaar in de belgacom-centrale aan jouw telefoon gelinkt, om dit koperpaar te vervangen moet scarlet een bedrag aan BC betalen, het wordt al niet verhaald op de consument wat soms in NL wel het geval is.

http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/prices
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ik zit volgens scarlet database op +/- 3,3 Km van de Centrale .
En zit al van de 1ste dag met een 4/512 profiel op de scarlet box .
Er zit zelfs nog +/- 10 meter kabel tussen van toevoer belgacom naar bureeel waar scarlet box staat .
De 1ste maand wat problemen met VoDSL gehad , maar sindsdien heel stabiel , topsnelheiden die ik haal 425kb/sec download / 50kb/sec upload .

Heb daarnaast ook nog Belgacom TV op het andere koperpaar ,daar netjes Sync van 4640/512 ..

Feit is wel dat database van scarlet niet echt up to date blijkt .. technieker die belgacom tv installeerde heeft de afstand gemeten via zijn Laptop , en hij kwam op iets van 2,3 km uit .. wel op het 1ste koperpaar waar belgacom tv op zit . ( 2de paar is retourpaar normaal en is afstand iets verder ) .

Ben echt wel benieuwd of ik die 6mbit ga krijgen op mijn Scarlet One box .. binnekort ... en of het evenstabiel blijft of nu ..
Bijlagen
scarlet1box-part2.jpg
(57.71 KiB) 161 keer gedownload
scarlet1box-part1.jpg
db waarden scarlet one box
(57.46 KiB) 150 keer gedownload
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

ja zie je wel Kitt, dezelfde afstand als bij mij en zonder problemen en ik zie bij jou een signal margin van 17db, stabiel signaal dus.
maar gelukkig heeft de technieker die jou heeft aangesloten jou direkt op de 4Mbit gezet anders zat jij ook vast aan de lage snelheid.
en ik heb de scarlet box niet eens, mijn telefoonlijn is van Belgacom zelf, werkt altijd perfect, ik heb enkel het premium abonnement van Scarlet.
het kan te maken hebben natuurlijk dat scarlet een bedrag moet betalen aan BC en het daarvoor niet willen upgraden, mede ook omdat ik met een goedkoop promo abonnement zit van in de tijd voor levenslang 29,95euro van een dik jaar geleden, november 2005 denk ik.
sommigen beweren dat scarlet enkel aandacht heeft voor zijn inkomsten en niet voor zijn klanten, ik begin dat stilaan te gaan geloven.
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

telefoon gehad van scarlet, het was wel in het frans te doen.
ik spreek natuurlijk geen frans of toch heel slecht, oui en non kan ik nog fatsoenlijk uispreken :) en heb gevraagd dat ze mij moeten terugbellen in het nederlands als het kon.
ik ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen, misschien dat ze mijn probleem toch nog kunnen oplossen, ik houd jullie op de hoogte.
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

ondertussen geen kik meer gehoord van scarlet, wat had je anders verwacht van die bende amateurs?
wel van EDPnet, waarvan ik al weet wanneer ik mijn adsl signaal ga hebben, namelijk op 1 februari, das pas snelle service!!
voor mij, familie en vrienden Edpnet forever!!
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Moest dat nu echt in 3 posts? :?

En met je slotzin "EDPnet forever" doe je me alleen maar denken dat je een kindje bent van 15jr.
EDPnet is wel beter qua service, kwaliteit is hetzelfde alsook de prijs (kan mss 2 euro verschil geven)
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

flt schreef:Moest dat nu echt in 3 posts? :?

En met je slotzin "EDPnet forever" doe je me alleen maar denken dat je een kindje bent van 15jr.
EDPnet is wel beter qua service, kwaliteit is hetzelfde alsook de prijs (kan mss 2 euro verschil geven)


Ik kan nochtans zijn reactie begrijpen, klant zijn betekent voor mij nog steeds in eerste instantie recht op service dat hoort bij een pakket dat je isp ook moet aanbieden. Scarlet is daar nu wel mee bezig maar dat neemt niet weg dat wat hier gebeurt niet kunnen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

cybermix schreef:Heb daarnet gevraagd bij scarlet om mijn snelheid te verhogen van 1.1Mbit naar 4Mbit, mijn afstand tot de centrale is 3,3km
nu verteld die brave meneer van de technische dienst dat dit niet mogelijk is omdat anders mijn lijn te onstabiel kan worden, maar indien ik mij uitschrijf bij scarlet en terug klant word dan zou het misschien wel mogelijk zijn.
ik bel tijdens de middag opnieuw en een andere meneer verteld mij dat het technisch wel mogelijk maar dat ze bestaande klanten niet meer upgraden, dus eenmaal ze jou op een lage snelheid hebben gezet dan hang je der voor goed aan.
wat voor een policy is dit? en wat met de unlimited dan?
dus ik stel voor om dan maar over te schakelen naar edpnet en die van de technische dienst antwoorde heel simpel om dat dan maar eventueel te doen.
heb precies het gevoel dat hij van mij af wou.
scarlet moet zijn werkvolk beter gaan uitkiezen want ze maken die maatschappij binnenkort nog kapot.
dan maar mijn abonnement opgezegd met pijn in het hart en mij ingeschreven bij Edpnet na 14 maanden scarlet abonnee.

abonnee: sb153655


Ik heb exact hetzelfde meegemaakt bij Evonet. Omwille van technische problemen van 4Mbit/s naar 1,1Mbit/s gezet. Daarna terug verhogen bleek gewoonweg onmogelijk te zijn ... vraag mij niet waarom.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Jullie denken allemaal dat het zo eenvoudig is, maar gaan jullie de rekening betalen?
Belgacom rekent +/- 3 werkdagen om een profiel verandering door te voeren. Per profielverandering wordt daarnaast nog een vergoeding gevraagd (ik dacht +/- 20 euro excl. btw). Wil je als ISP dus nog iets verdienen, moet je dit dus zoveel mogelijk beperken of doorrekenen aan de klant.

De klant zal deze kost echter niet willen betalen, dus moet je ergens een lijn trekken.

Stel klant is opgeleverd op 3.3Mbit. Heeft sync drops en wordt gedowngrade naar 1Mbit. Achteraf past hij zijn interne bekabeling aan en wilt hij terug op 3.3Mbit geplaatst worden. Eenmaal terug op 3.3Mbit, beginnen de problemen opnieuw. Zit dus niks anders op dan opnieuw het profiel te laten aanpassen. 60 euro kosten gemaakt voor de klant, wat er eigenlijk voor zorgt dat je enkele maanden verlies maakt aan die klant.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Mr.T schreef:Jullie denken allemaal dat het zo eenvoudig is, maar gaan jullie de rekening betalen?
Belgacom rekent +/- 3 werkdagen om een profiel verandering door te voeren. Per profielverandering wordt daarnaast nog een vergoeding gevraagd (ik dacht +/- 20 euro excl. btw). Wil je als ISP dus nog iets verdienen, moet je dit dus zoveel mogelijk beperken of doorrekenen aan de klant.

De klant zal deze kost echter niet willen betalen, dus moet je ergens een lijn trekken.

Stel klant is opgeleverd op 3.3Mbit. Heeft sync drops en wordt gedowngrade naar 1Mbit. Achteraf past hij zijn interne bekabeling aan en wilt hij terug op 3.3Mbit geplaatst worden. Eenmaal terug op 3.3Mbit, beginnen de problemen opnieuw. Zit dus niks anders op dan opnieuw het profiel te laten aanpassen. 60 euro kosten gemaakt voor de klant, wat er eigenlijk voor zorgt dat je enkele maanden verlies maakt aan die klant.


Je bekommernis is uiteraad mooi en begrijpelijk, maar ik ben een klant en geen isp, als je de klant in eerste instantie uitlegt wat jij nu doet zal die daar zeker begrip voor tonen, alleen dat kost hun tijd en dan moet men ook communiceren, en daar wringt het schoentje.

Ik zou dus zeggen aan de ISP leg het uit, zet het op je website klaar en duidelijk verwijs je klant ernaar en ga dan zien wat er van aan is. Want nogmaals op een helpdesk is het niet zo dat je steeds als klant serieus wordt genomen.

De uitwisseling van klant naar isp en omgekeerd blijk een zeer zwak punt waar dringend verbetering in moet komen, in het voordeel van beide partijen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Leg eens aan een klant uit wat een goede telefoonkabel is. Onbegonnen werk. Zelfs een adsl splitter in het telefoonstopcontact steken is voor velen al héél moeilijk. Bij EDPNET zal je ook niet teveel moeten veranderen
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

lithion schreef:Leg eens aan een klant uit wat een goede telefoonkabel is. Onbegonnen werk. Zelfs een adsl splitter in het telefoonstopcontact steken is voor velen al héél moeilijk. Bij EDPNET zal je ook niet teveel moeten veranderen


Dus gaan we iedere klant maar als een imbeciel behandelen. Ik zie me al bezig als ik bij iemand ga helpen om een pc op het net te hangen.

Wordt er niet meer van uitgegaan van het feit dat je ieder mens onbevoordeeld moet behandelen?

Is een visie, die de mijne is, soms frusterend, geef ik toe, maar beleefdheid gaat nog voor op kille berekendheid of luiheid.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

no offense, maar de mensen die je aan de lijn krijgt, die weten waarover ze spreken kan je echt op 1 hand tellen. Ik heb het lang genoeg gedaan dus ik weet waarover ik spreek.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Mr.T schreef:no offense, maar de mensen die je aan de lijn krijgt, die weten waarover ze spreken kan je echt op 1 hand tellen. Ik heb het lang genoeg gedaan dus ik weet waarover ik spreek.


Dat ga ik zeker niet ontkennen, maar ik blijf bij mijn standpunt, noem het dus maar een religie, maar ik heb me dat eigen gemaakt, met vallen en opstaan hoor ik ben God niet verre van. Warschijnlijk heeft een groot relativeringskunst daar voordelen. Maar wees gerust, wie me daarover heentilt is dus helemaal te beklagen :-D :-D :-D

Maar ieder mens verdient in eerste instantie het recht van de twijfel, en als het respect wederzijds is (en die grens ligt dan nog erg laag bij mij) dan ga ik er voor.

Ben juist nog bezig geweest om iemand uit te leggen wat het verschil is tussen zijn provideradres en dat van hotmail. Is een zeer simpele vraag maar velen snappen dat nog steeds niet. Dus voor de tigste keer uitgelegd.
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

@flt
waarom ik daar afsluit met edpnet forever; ge gelooft het misschien niet maar ik heb sinds daarnet al signaal van edpnet.
ben voor de fun op adres 10.0.0.138 mijn connectiegegevens van scarlet gaan wissen en die van edpnet ingegeven en plots zie ik dat er connectie is.
ben dan op internet gegaan en ik kon waarlijk surfen.
eerste wat ik doe is op www.speedtest.net mijn snelheid gaan meten en wat zie ik, ik ben gegaan van 881kb 215kb(scarlet) naar 2997kb 431kb (edpnet)
ik heb ook nog gezegd dat ik mijn verbinding aangevraagd heb op 22/1
D.w.z. 7 dagen moeten wachten tussen daadwerkelijk online inschrijven en thuis surfen op de edpnet account.
en vooral slechts 1 maal gebeld naar de helpdesk!!!!
flt jongen EDPNET FOREVER!!
ik kan maar 1 ding zeggen aan de mensen met problemen bij scarlet, schakel over naar edpnet en je bent van de miserie af en snel ook.
Laatst gewijzigd door cybermix op 29 jan 2007, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

dude
gij hebt GEEN signaal van edpnet. Het enige dat er veranderd is, is uw login van edpnet, die gewoon naar de radius van edpnet gestuurd wordt. *zucht*
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

cybermix schreef:@flt
waarom ik daar afsluit met edpnet forever; ge gelooft het misschien niet maar ik heb sinds daarnet al signaal van edpnet.
ben voor de fun op adres 10.0.0.138 mijn connectiegegevens van scarlet gaan wissen en die van edpnet ingegeven en plots zie ik dat er connectie is.
ben dan op internet gegaan en ik kon waarlijk surfen.
eerste wat ik doe is op www.speedtest.net mijn snelheid gaan meten en wat zie ik, ik ben gegaan van 881kb 215kb(scarlet) naar 2997kb 431kb (edpnet)
ik heb ook nog gezegd dat ik mijn verbinding aangevraagd heb op 22/1
D.w.z. 7 dagen moeten wachten tussen daadwerkelijk online inschrijven en thuis surfen op de edpnet account.
en vooral slechts 1 maal gebeld naar de helpdesk!!!!
flt jongen EDPNET FOREVER!!
ik kan maar 1 ding zeggen aan de mensen met problemen bij scarlet, schakel over naar edpnet en je bent van de miserie af en snel ook.


Signaal van EDPnet, nou dat is iets nieuws. Sinds wanneer hebben die hun eigen netwerk? Juist ja... niet!
De reden waarom je nu al zo snel kan connecten op EDPnet is omdat ze gebruik maken van het Scarlet netwerk.
cybermix
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 16:41

jaja dat weet ik ondertussen ook al.
dikke kus voor scarlet voor hun eigen netwerk, nu nog dat netwerk efficient gaan gebruiken en ze komen der nog.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

cybermix schreef:881Kb Download
225Kb Upload

is wel een beetje laag vind ik voor een afstand van 3.3km


Exact hetzelfde hier, maar ik zou volgens hen op 7km+ van de centrale zitten.
Vroeger haalde ik altijd rond de 2800kbps, maar sinds ze (ongevraagd zie andere thread) mijn abo van Premium naar One wilden overzetten, ben ik heb ik plots maar 800kbps meer.

Sorry, maar als ISPs moeten betalen voor profielveranderingen is hun zaak, dat interesseert mij niet: als ik vroeger voor hetzelfde geld aan 2800kbps kon surfen, wil ik dat nu ook kunnen, en daarmee uit. Zelfs al had ik een Scarlet box heb (heb ik nu niet, ik moet dat One abo niet) en zeker als ze het ongevraagd doen, ik heb NB nooit geen enkel probleem gehad met een onstabiele lijn in bijna 5 jaar tijd. Daar moeten ze in hun prijzenstrategie maar rekening mee houden hoeveel van die veranderingen er per klant gemiddeld nodig zijn en dat in hun prijzen verrekenen.

Voor mij is klant nog altijd koning...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

bedankt the_unlord
u hebt net mijn punt bewezen :)
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mr.T schreef:bedankt the_unlord
u hebt net mijn punt bewezen :)

Wel, ja en nee: het is hun verantwoordelijkheid hun prijzenstrategie goed te bepalen, doen ze dat niet is dat hun probleem, maar ze moeten niet komen klagen dat hun dat geld kost.
De klant moet er natuurlijk ook geen misbruik van maken, maar een uitlegje op de site of zo zou hiervoor zeker geen kwaad kunnen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

the_unlord schreef:
cybermix schreef:881Kb Download
225Kb Upload

is wel een beetje laag vind ik voor een afstand van 3.3km


Exact hetzelfde hier, maar ik zou volgens hen op 7km+ van de centrale zitten.
Vroeger haalde ik altijd rond de 2800kbps, maar sinds ze (ongevraagd zie andere thread) mijn abo van Premium naar One wilden overzetten, ben ik heb ik plots maar 800kbps meer.

Sorry, maar als ISPs moeten betalen voor profielveranderingen is hun zaak, dat interesseert mij niet: als ik vroeger voor hetzelfde geld aan 2800kbps kon surfen, wil ik dat nu ook kunnen, en daarmee uit. Zelfs al had ik een Scarlet box heb (heb ik nu niet, ik moet dat One abo niet) en zeker als ze het ongevraagd doen, ik heb NB nooit geen enkel probleem gehad met een onstabiele lijn in bijna 5 jaar tijd. Daar moeten ze in hun prijzenstrategie maar rekening mee houden hoeveel van die veranderingen er per klant gemiddeld nodig zijn en dat in hun prijzen verrekenen.

Voor mij is klant nog altijd koning...


Troost u.
Ik zit in hetzelfde schuitje.

Ik had een 4MB/512KB-profiel.
Nooit problemen gehad.
Na het overschakelen naar ONE hebben ze dit op 3,3MB/384KB-profiel gezet.
Terwijl ik meer dan een jaar zonder problemen 4MB gehad heb.
Ik zit op 3,6 KM van de centrale, dus 6 kan ik niet hebben.
Maar voor mij was de Upload van 512 wel interresant omdat ik geregeld files upload.

Maar zomaar ongevraagd downgraden vind ik ook schandalig.
Zeker als alles goed werkt.
extreme
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2007, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb net telenet buitengetrapt en scarlet aangevraagd. Nu heb ik op voorhand de afstand tot de centrale opgevraagd maar dit is nergens mogelijk. Dus ik sluit een contract af voor 6mb premium one. Ik heb papieren thuis gekregen voor domicil enz en dit ingevuld en terug getuurd. Als men nu effectief de box komt installeren zal ik weten hoever ik van de centrale zit en men kan dan pas zien of ik 6 mb aankan of wat? Dus voor hetzelfde geld betaal ik 49.99 voor een 1 mbit lijn? Waarom is het voor de klant onmogelijk om dit op voorhand na te gaan? Scarlet antwoord niet edpnet zegt bel belgacom en belgacom zegt dat ze het niet kunnen zeggen omdat ze dit ter plaaste moeten meten. Kan ik als Scarlet mij geen 6mbit lijn kan geven alsnog afzien van mijn contract daar ik dit op voorhand niet kon nakijken wat de snelheid zal zijn? ik ben niet van plan om van 20mbit naar 1 mbit te gaan verre van i need the speed :-)
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

extreme schreef:Ik heb net telenet buitengetrapt en scarlet aangevraagd. Nu heb ik op voorhand de afstand tot de centrale opgevraagd maar dit is nergens mogelijk. Dus ik sluit een contract af voor 6mb premium one. Ik heb papieren thuis gekregen voor domicil enz en dit ingevuld en terug getuurd. Als men nu effectief de box komt installeren zal ik weten hoever ik van de centrale zit en men kan dan pas zien of ik 6 mb aankan of wat? Dus voor hetzelfde geld betaal ik 49.99 voor een 1 mbit lijn? Waarom is het voor de klant onmogelijk om dit op voorhand na te gaan? Scarlet antwoord niet edpnet zegt bel belgacom en belgacom zegt dat ze het niet kunnen zeggen omdat ze dit ter plaaste moeten meten. Kan ik als Scarlet mij geen 6mbit lijn kan geven alsnog afzien van mijn contract daar ik dit op voorhand niet kon nakijken wat de snelheid zal zijn? ik ben niet van plan om van 20mbit naar 1 mbit te gaan verre van i need the speed :-)


Nee gaat niet er staat in je contract namelijk ook dat het geen gegarandeerde snelheden zijn. Wil je gegarandeerd xxMbps neem dan een SDSL lijn, het zal wel een mooi prijskaartje worden...

Bij Belgacom moeten ze dat nochtans geven, maar het kan wel zijn dat ze dit niet kunnen meten zonder modem.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:


Troost u.
Ik zit in hetzelfde schuitje.

Ik had een 4MB/512KB-profiel.
Nooit problemen gehad.
Na het overschakelen naar ONE hebben ze dit op 3,3MB/384KB-profiel gezet.
Terwijl ik meer dan een jaar zonder problemen 4MB gehad heb.
Ik zit op 3,6 KM van de centrale, dus 6 kan ik niet hebben.
Maar voor mij was de Upload van 512 wel interresant omdat ik geregeld files upload.

Maar zomaar ongevraagd downgraden vind ik ook schandalig.
Zeker als alles goed werkt.


Welke speed haal jij dan gemiddeld ? Aan je uitleg te horen verwacht ik dat je vroeger dus rapper kon uploaden ? Je haalde dus 62kb/sec upload ? En nu haal je er 47a 50kb/sec ?
En downloaden deed je vast aan 488 kb/sec ..
Teminste dat zijn de max waarden die op 4096/512 profiel theoretisch kan halen ..

http://charterpipelinentx.net/kbcal.htm

Het is niet omdat je de modem synct op 4mbit/512kbit dat je ook effectief die snelheid haalt ..

Ik haal gemiddeld ( op mijn scarlet one met 4096/512 profiel ) 50kb/sec upload en 425kb/sec op een 4mbit /512kbit profiel .. als ik die waarden omzet naar megabit .

Kom ik volgende waarden uit : 3481.6 kilobits/sec = 3,4 mbit
409.6 kilobits/sec

Dit kan te maken hebben overhead op je lijn ofwel cappen ze de lijn op een bepaalde snelheid bij de provider .

Heb ook nog eens adsl bij skynet en daar heb ik keurig een 4640/512 profiel .. je zou denken sneller dan scarlet ? niks is minder waar ..

Your DOWNLOAD Speed:
3389 kbps or 424 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
281 kbps or 35 KB/sec

Hoe komt dit .. ? Bezettingsgraad van de lijn ofwel capt provider de speed op de DSLAM .. ( ik ben bijna zeker het laatste ) ..

Want bij mij weten geeft belgacom skynet op geen enkele advertentie reclame gemaakt met 512kbit upload .. idem voor 4,6mbit download ..
Ik ga er dus vanuit dat ze de lijn cappen op 4096/256 ..
Dus ben ik in feite niks met 4460/512 profiel .. kon evengoed 4096/256 geweest zijn ..

http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _technical


Ik zit volgens scarlet op 3km , en volgens belgacom technieker die ter plaatste geweest is op +/- 2,3 km ..( gecheckt op zijn toughbook ) ..

Moet er ook bijvertellen dat ze in het begin van scarlet one de sync speed op 4mbit plaatsten en zowat iedereen aansloten zelfs mensen die veel te ver zaten ..ken gevallen van 6-7 km .. wat voor de nodig problemen zorgde . En zodoende ze veel mensen moeten downgraden hebben naar 3,3 mbit of zelfs 1mbit ..wat hun veel geld gekost heeft aan belgacom ..

Dan hebben ze gezegd vanaf nu 3,3 mbit profiel overal en max 4km van de centrale ..

Er is overigens NERGENS reclame gemaakt dat je 4mbit kon krijgen bij scarlet , niet op ONE en niet op Premium ..
In alle reclame en op site stond nergens niets van 4mbit ..
Wel zijn sommige klanten inderdaad op een 4mbit profiel gezet geweest .


Vraag me dus wel af wat dat gaat worden met 6mbit ..hoe ze gaan uitmaken wie dat kan krijgen en wie niet ... hou m'n hart al vast als ze probleem klanten van vroeger op 6mbit zetten .. begint de meserie weer ...
Laatst gewijzigd door Kitt op 30 jan 2007, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Kitt schreef:...relative capacity van je lijn ofwel cappen ze de lijn op een bepaalde snelheid bij de provider...


Heeft daar niets mee te maken, dat is gewoon overhead en dat heb je op elke lijn op elke plaats.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

flt schreef:
Kitt schreef:...relative capacity van je lijn ofwel cappen ze de lijn op een bepaalde snelheid bij de provider...


Heeft daar niets mee te maken, dat is gewoon overhead en dat heb je op elke lijn op elke plaats.


Ga dit niet ontkennen , zeker wat dat die overhead betreft .
Maar beweer je ook dat dat 2de niet klopt ?

Op een 4,6 mbit profiel kan je toch geen mbit overhead hebben hé ..
Idem kwa upstream .. 512kbit op profiel en maar 256kbit max snelheid ..
Dat bewijst toch dat er gecapt wordt lijkt me ?? Zeker bij skynet.. ken diverse skynetters die amper op 900 meter zitten ( met een 44640/512 profiel ) en die halen identiek dezelfde snelheden als ik hier op 2-3 km ..van centrale . ( maar zoals ik al zei ze maken ook geen reclame met die 4,6mbit /512 .. )
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Kitt schreef:
flt schreef:
Kitt schreef:...relative capacity van je lijn ofwel cappen ze de lijn op een bepaalde snelheid bij de provider...


Heeft daar niets mee te maken, dat is gewoon overhead en dat heb je op elke lijn op elke plaats.


Ga dit niet ontkennen , zeker wat dat die overhead betreft .
Maar beweer je ook dat dat 2de niet klopt ?

Op een 4,6 mbit profiel kan je toch geen mbit overhead hebben hé ..
Idem kwa upstream .. 512kbit op profiel en maar 256kbit max snelheid ..
Dat bewijst toch dat er gecapt wordt lijkt me ?? Zeker bij skynet.. ken diverse skynetters die amper op 900 meter zitten ( met een 44640/512 profiel ) en die halen identiek dezelfde snelheden als ik hier op 2-3 km ..van centrale . ( maar zoals ik al zei ze maken ook geen reclame met die 4,6mbit /512 .. )


Dommel heeft ook een 512kbps upload sync, maar dit cappen ze op 256kpbs.
Volgens mij gewoon omdat ze verschillende abonnementen hebben met een upload speed van 256 - 512. Nu als een klant beslist over te schakelen naar een zwaardere (of lichter) abonnement dan hoeven ze alleen de caplimiet aan te passen en niet bij belgacom gaan vragen om een profielverandering. Zo sparen ze tijd en geld uit.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Dommel heeft ook een 512kbps upload sync, maar dit cappen ze op 256kpbs.
Volgens mij gewoon omdat ze verschillende abonnementen hebben met een upload speed van 256 - 512. Nu als een klant beslist over te schakelen naar een zwaardere (of lichter) abonnement dan hoeven ze alleen de caplimiet aan te passen en niet bij belgacom gaan vragen om een profielverandering. Zo sparen ze tijd en geld uit.


Volledig mee akkoord voor de upload , bij skynet is het dus ook zo , want jet had die optie "FAST Click" die je één keer kon gebruiken .. upstream 400kbit voor eventjes ..

Maar deze optie is stopgezet nu heb ik vernomen ..

Moest skynet willen kunnne ze dus ook de download verhogen naar 4,6mbit .. grootste bewijs daarvan is op scarlet haal ik hogere download snelheiden dan op skynet .. en profiel scarlet 4mbit .. skynet 4,6mbit ..
nog maar es et bewijs dat ze ook cappen op downloadspeed
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”