Sinds vannacht ligt het ding meer plat dan recht bij mij. Iemand hier nog last van? Met momenten kan hij downloaden, op andere tijden krijg ik de melding "Authenticating" ofwel "Unable to Logon. Server Response: "502 newsreader-1.edpnet.be: Access denied to your node because your maximum monthly traffic limit has been reached - [email protected]"."
'K heb een ticket aangemaakt, maar volgens mij hebben ze hun congé vandaag..
news.edpnet.be ligt plat
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Sja, dat zal bepaald zijn door de nieuwsserver waar Edpnet ons toegang tot geeft. Maar het is inderdaad zo.TomMe schreef:Ik zie al wat er is. De news server werkt dus blijkbaar per kalendermaand en niet per factuurmaand. Pff, waarom de dingen toch zo moeilijk maken..
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Mmm, ik heb toch ook het gevoel dat er weer wat veranderd is ... heb de exacte hoeveelheid data ed niet bijgehouden, maar allicht heeft die verschuiving van het nachttarief er wat mee te maken ...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
en hoe dat ? de data op de nieuwsserver is altijd aan 100% geteld geweest op de nieuwsserver stats; alleen op je edpnet meter maar voor 50% tijdensnachttarief.Dave schreef:Mmm, ik heb toch ook het gevoel dat er weer wat veranderd is ... heb de exacte hoeveelheid data ed niet bijgehouden, maar allicht heeft die verschuiving van het nachttarief er wat mee te maken ...
Dus dat je door de aanpassing van het nachttarief sneller door je limiet op de nieuwsserver zou zitte; is onzin he ...
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Nee, je hebt 100% gelijk, mijn excuses voor de domme opmerking, maar ik had wel het gevoel dat er iets niet snor zat met de usenet-access ... en da's nu bevestigd ... ik kon de laatste 48u niet meer connecten - nu ik had mijn traffiek niet nauwkeurig bijgehouden, dus ging ik er al vanuit dat ik m'n limiet overschreden had (al leek me dat vreemd want zoveel had ik niet afgehaald), maar nee, nu deed ie het weer even (10 min.) en dan weer niet meer ...FlashBlue schreef:en hoe dat ? de data op de nieuwsserver is altijd aan 100% geteld geweest op de nieuwsserver stats; alleen op je edpnet meter maar voor 50% tijdensnachttarief.
Dus dat je door de aanpassing van het nachttarief sneller door je limiet op de nieuwsserver zou zitte; is onzin he ...
rare foutmelding "connection denied to your nc" ???
Was da na ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
mss de timeout van de newsclient (nc?) hoger zetten. heb al vaak gelezen dat zoiets helpt. anders blijft ie maar reconnecten terwijl er al een verbinding is en dan komt ge aan uw max verbindingen terwijl ge langs geeneen download.
De newsserver lijkt toch aardig problemen te hebben de laatste dagen. Haalde de laatste dagen nog maar sporadisch boven de 100Kb/s en vanavond probeer ik te downloaden, maar staat ie al 2 uur op Authenticating.
Lijkt er toch op dat er momenteel echt iets mis is met de server.
Lijkt er toch op dat er momenteel echt iets mis is met de server.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Dit is het antwoord dat ik kreeg op mijn ticket:
29/01/2007 9:45:42
Beste klant,
Alle nodige informatie over onze nieuwsserver vindt u op de parina
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=helpcentre_newsgroup