Welke browser gebruik je ?
Ik heb zopas opera leren kennen, en moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben !
Werkt snel, veel sneller dan IE, en loopt ook niet vast zoals ik bij explorer wel regelmatig voor had.
Nadeel vind ik wel dat je sites die je vaak bezoekt niet in koppelingen kunt zetten zodat je er snel naar toe kunt.
Welke browser gebruik jij en wat zijn de voordelen ervan ?
//edit by meon: er een poll van gemaakt.
Werkt snel, veel sneller dan IE, en loopt ook niet vast zoals ik bij explorer wel regelmatig voor had.
Nadeel vind ik wel dat je sites die je vaak bezoekt niet in koppelingen kunt zetten zodat je er snel naar toe kunt.
Welke browser gebruik jij en wat zijn de voordelen ervan ?
//edit by meon: er een poll van gemaakt.
Dit zou beter in een ander subforum staan maar goed
Begonnen met IE (zoals iedereen zeker? ) maar toen 1x een virus binnengekregen via IE. Was wel mijn eigen schuld, maar ik was nog zo jong en onervaren . Sindsdien altijd Firefox gebruikt, alleen IE voor het testen van cross browser stuff
Begonnen met IE (zoals iedereen zeker? ) maar toen 1x een virus binnengekregen via IE. Was wel mijn eigen schuld, maar ik was nog zo jong en onervaren . Sindsdien altijd Firefox gebruikt, alleen IE voor het testen van cross browser stuff
- Styno
- Elite Poster
firefox, ik werk nl nogal veel multi platform en dan is het gewoon handig overal dezelfde software te kunnen gebruiken
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
firefox, met IE heb je veel meer last van pop up
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Hi,
Begonnen met Netscape 0.96 Beta in 1995. NS gebruikt tot versie 4.7 en dan naar Mozilla en FF overgestapt. Tussendoor ook Opera gebruikt.
IE icoontjes zijn hier steeds verwijderd bij de install van een nieuwe Windows. Ik kan IE enkel opstarten door op ie.exe te gaan klikken maar dat gebeurd hooguit 1 keer per jaar.
Updates voor Windows download ik gewoon van een alternatieve site dus ook geen IE nodig. OE heb ik trouwens ook nooit gebruikt.
Begonnen met Netscape 0.96 Beta in 1995. NS gebruikt tot versie 4.7 en dan naar Mozilla en FF overgestapt. Tussendoor ook Opera gebruikt.
IE icoontjes zijn hier steeds verwijderd bij de install van een nieuwe Windows. Ik kan IE enkel opstarten door op ie.exe te gaan klikken maar dat gebeurd hooguit 1 keer per jaar.
Updates voor Windows download ik gewoon van een alternatieve site dus ook geen IE nodig. OE heb ik trouwens ook nooit gebruikt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Begonnen met IE, nu sinds enkele jaren Firefox, Ik gebruik enkel IE als een site niet goed laad op FF (zeer zelden).
De enigste browser atm waar ik eventueel naar zou overschakelen is opera, maar moet deze nog steeds is uittesten, en ben zeer tevreden over FF, dus. . .
De enigste browser atm waar ik eventueel naar zou overschakelen is opera, maar moet deze nog steeds is uittesten, en ben zeer tevreden over FF, dus. . .
Sinds kort ook IE7 in gebruik, af te leiden uit dit screenshot.
Heel tevreden over IE7, na aanvankelijk wat zoeken.
Terechte opmerking, dit hoort niet echt thuis onder Dommel.com dacht ik
('n poll kan ook via Ander nieuws, moet niet noodzakelijk de frontpage zijn, dat weet de crew ook wel.)
De vette kleine tekst, dus voor alle members gedacht...
Heel tevreden over IE7, na aanvankelijk wat zoeken.
Coop schreef:Zou een Moderator geen poll kunnen maken op de frontpage, denk dat het wel interesant zou zijn !
('n poll kan ook via Ander nieuws, moet niet noodzakelijk de frontpage zijn, dat weet de crew ook wel.)
-
- Starter
Ik ben een fan van Firefox sinds 0.5, voorheen Mozilla or Netscape (4.67) - 'k was een linux meid Ik hou van Firefox, maar het neemt de laatste tijd meer en meer geheugen in beslag. Ik heb maar 1GB en met games is het niet handig (Ik laat FF bijna constant open). Heb Opera geprobeerd, en de ram footprint is wel lager, maar op verschillende sites is ie gewoon raar :S Ook de "session saver" feature in FX (De Firefox developpers verkiezen FX als afkorting voor firefox) mis ik te veel in Opera.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Begonnen indertijd met Netscape in '96, gebruikt t/m communicator 4.7, dan even IE gebruikt, waarna ongeveer direct overgestapt op Opera.
Totop heden is het nog steeds m'n browser of choice. De enige reden waarom in in windows IE opstart is voor de sharepoint van m'n werk, of om updates van windows binnen te halen.
Onder linux gebruik ik uitsluitend Opera.
Totop heden is het nog steeds m'n browser of choice. De enige reden waarom in in windows IE opstart is voor de sharepoint van m'n werk, of om updates van windows binnen te halen.
Onder linux gebruik ik uitsluitend Opera.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
devilkin, ik gebruik ook opera, en ben er ook content van, maar is het niet mogelijk koppelingen knoppen te zetten, zodat ik héél snel bij mijn favorite sites kom ?
Favorieten zijn geen optie daar er een hele waslijst in staat.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Coop schreef:devilkin, ik gebruik ook opera, en ben er ook content van, maar is het niet mogelijk koppelingen knoppen te zetten, zodat ik héél snel bij mijn favorite sites kom ?
Ja hoor, heel gemakkelijk zelfs:
Druk op F4, dan krijg je normaal de sidebar, kies daar bookmarks en drag-drop ze naar de buttonbar
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Da had een mooi polletje waard geweest, kwestie van een overzicht te hebben.
Ik bezig vooral Mozilla FireFox 2, soms IE6 (omdat het niet deftig gelezen wordt in FF).
Ik bezig vooral Mozilla FireFox 2, soms IE6 (omdat het niet deftig gelezen wordt in FF).
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
In een vorige reply schreef ik, dat een poll ook kan via Ander nieuws, zie hierRobbe schreef:Da had een mooi polletje waard geweest, kwestie van een overzicht te hebben.
Sorry voor deze oude topic even naar voor te halen, het nu nog rechtzetten na de vele reply's wordt moeilijk.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Coop schreef:Dan moet ik telkens op F4 drukken wil ik mijn sites berijken ? want mijn bladwijzers komen alleen tevoorschijn als ik op F4 druk ?
Nee, die buttons op je buttonbar blijven. die F4 list heb je enkel nodig als je buttons wilt bijmaken.
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Blue-Sky schreef:Heel tevreden over IE7, na aanvankelijk wat zoeken.Coop schreef:Zou een Moderator geen poll kunnen maken op de frontpage, denk dat het wel interesant zou zijn !
Blue-Sky schreef:In een vorige reply schreef ik, dat een poll ook kan via Ander nieuws, zie hierRobbe schreef:Da had een mooi polletje waard geweest, kwestie van een overzicht te hebben.
Sorry voor deze oude topic even naar voor te halen, het nu nog rechtzetten na de vele reply's wordt moeilijk.
Idd, ben weer selectief aan't lezen, ligt waarschijnlijk aan de nasleep van de examens
En topic hoort is idd niet specifiek voor Dommel, dus kan best ergens anders.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
{DzN}Moonwitch schreef:Ik ben een fan van Firefox sinds 0.5, voorheen Mozilla or Netscape (4.67) - 'k was een linux meid Ik hou van Firefox, maar het neemt de laatste tijd meer en meer geheugen in beslag. Ik heb maar 1GB en met games is het niet handig (Ik laat FF bijna constant open). Heb Opera geprobeerd, en de ram footprint is wel lager, maar op verschillende sites is ie gewoon raar :S Ook de "session saver" feature in FX (De Firefox developpers verkiezen FX als afkorting voor firefox) mis ik te veel in Opera.
http://tmp.garyr.net/ daar kan je sessies met saven en crash recovery.
De plugin heet Tab Mix
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Styno schreef:firefox, ik werk nl nogal veel multi platform en dan is het gewoon handig overal dezelfde software te kunnen gebruiken
Dat is ook zowat mijn reden, alleen ben ik nog opzoek naar iets dat de instellingen bv. op een netwerkpath opslaat zodat je bookmarks op verschillende platformen gelijk lopen.
- Mr.V
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik gebruik ze allemaal voor mijn werk, maar mijn absolute favoriet blijft toch wel Firefox.
Vooral door het grote aanbod aan handige plugins en de uitgebreide mogelijkheden op vlak van configuratie.
Firefox --> 90% van de tijd in gebruik
IE 5 t.e.m. 7 --> 5%
Opera --> 5%
Op de GSM: Opera Mini, die "browst" het gemakkelijkst vind ik.
Vooral door het grote aanbod aan handige plugins en de uitgebreide mogelijkheden op vlak van configuratie.
Firefox --> 90% van de tijd in gebruik
IE 5 t.e.m. 7 --> 5%
Opera --> 5%
Op de GSM: Opera Mini, die "browst" het gemakkelijkst vind ik.
crapiecorn schreef:Styno schreef:firefox, ik werk nl nogal veel multi platform en dan is het gewoon handig overal dezelfde software te kunnen gebruiken
Dat is ook zowat mijn reden, alleen ben ik nog opzoek naar iets dat de instellingen bv. op een netwerkpath opslaat zodat je bookmarks op verschillende platformen gelijk lopen.
Google Browser Sync is dé plugin, gebruik hem zelf ook
-
- Elite Poster
flt schreef:crapiecorn schreef:Styno schreef:firefox, ik werk nl nogal veel multi platform en dan is het gewoon handig overal dezelfde software te kunnen gebruiken
Google Browser Sync is dé plugin, gebruik hem zelf ook
handige tip.
Oke, heb dus firefox geprobeerd en deze werkt echt lekker mensen ! Opera eraf gezwierd !
Heb al verschillende plugins gedownd.
Is het mogelijk een backup ervan te maken zodat ik na een format terug alles kan inladen ?
Welke plugins hebben jullie geinstalleerd ?
Ik heb zonet Tab Mix (bedankt ofloo) en Nederlandse spellingcontrole geinstalleerd en deze werken fijn !
Ook heb ik de plugin geïnstalleerd zodat je met je rechtermuisknop in te drukken en links of rechts te gaan pagina voor en terug kunt gaan.
Zijn er nog meerdere mogelijkheden met rechtermuisknop ?
En welke plugins vinden jullie zeker de moeite ?
Heb al verschillende plugins gedownd.
Is het mogelijk een backup ervan te maken zodat ik na een format terug alles kan inladen ?
Welke plugins hebben jullie geinstalleerd ?
Ik heb zonet Tab Mix (bedankt ofloo) en Nederlandse spellingcontrole geinstalleerd en deze werken fijn !
Ook heb ik de plugin geïnstalleerd zodat je met je rechtermuisknop in te drukken en links of rechts te gaan pagina voor en terug kunt gaan.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
IE7pro voor IE7... (ja, ook met gestures, tab history, crash recovery enz, adblock, drag-search, super drag/drop, ...)Coop schreef:Ik heb zonet Tab Mix (bedankt ofloo) en Nederlandse spellingcontrole geinstalleerd en deze werken fijn !
Enige Extensie voor FF die nog enigszins meerwaarde voor me heeft is Firebug. Al kan het meeste daarvan ook met de IE Developer Toolbar ...
ik gebruik firefox al van toen het nog phoenix noemde begonnen met versie 0.2
sindsdien deze browser blijven gebruiken
begonnen met internet explorer, tussendoor netscape, opera en k-meleon even gebruikt en dan overgestapt naar firefox
lijst van plugins die ik gebruik
4chan
not4chan extension
all in one gestures (beste plugin ooit)
down them all
flashgot
ie tab
ook? video ook!
tab mix plus
videodownloader
sindsdien deze browser blijven gebruiken
begonnen met internet explorer, tussendoor netscape, opera en k-meleon even gebruikt en dan overgestapt naar firefox
lijst van plugins die ik gebruik
4chan
not4chan extension
all in one gestures (beste plugin ooit)
down them all
flashgot
ie tab
ook? video ook!
tab mix plus
videodownloader
Merci punkfreak, zijn een paar heel handige bij !
Wat ik nog handig zou vinden :
Rechtsboven een zoekmachine toevoegen.
Ik zou er bijvoorbeeld www.moviemeter.nl www.musicmeter.nl en IMDM.com willen bijzetten.
Is dit mogelijk ?
Ik zou er bijvoorbeeld www.moviemeter.nl www.musicmeter.nl en IMDM.com willen bijzetten.
Is dit mogelijk ?
Coop schreef:Merci punkfreak, zijn een paar heel handige bij !
Is dit mogelijk ?
moviemeter
musicmeter
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Raar, kunt ge niet gelijk bij IE7 eender welke zoekfunctie van eender welke site toevoegen? Ik bedoel dus: zonder plugin te schrijven :-/Coop schreef:Wat ik nog handig zou vinden :
Is dit mogelijk ?
@Robbe: thanks voor de link.
Tuurlijk, zit er op dit moment naar te kijken lol, rechtsboven bij FF 2. Ge kunt er zelfs nieuwe bijvoegen.
meon schreef:Raar, kunt ge niet gelijk bij IE7 eender welke zoekfunctie van eender welke site toevoegen? Ik bedoel dus: zonder plugin te schrijven :-/Coop schreef:Wat ik nog handig zou vinden :
Is dit mogelijk ?
Tuurlijk, zit er op dit moment naar te kijken lol, rechtsboven bij FF 2. Ge kunt er zelfs nieuwe bijvoegen.
meon schreef:Raar, kunt ge niet gelijk bij IE7 eender welke zoekfunctie van eender welke site toevoegen? Ik bedoel dus: zonder plugin te schrijven :-/Coop schreef:Wat ik nog handig zou vinden :
Is dit mogelijk ?
Nee, ook gewoon omdat er een icoontje bij komt dat op je schijf wordt opgeslaan.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik gebruik zelf Firefox 2.0
Wel raar dat de meeste hier zogezegd firefox gebruiken (of zijn het enkel de firefox gebruikers die stemmen?), want als ik eens in onze logs kijk:
greetz,
Nob
Wel raar dat de meeste hier zogezegd firefox gebruiken (of zijn het enkel de firefox gebruikers die stemmen?), want als ik eens in onze logs kijk:
Browsers Grabber Hits Percent
MS Internet Explorer No 2806911 64.8 %
Firefox No 1183510 27.3 %
Opera No 176978 4 %
Safari No 49805 1.1 %
MultiZilla No 40403 0.9 %
Mozilla No 28837 0.6 %
Konqueror No 10934 0.2 %
Unknown ? 9297 0.2 %
Wget Yes 8628 0.1 %
Netscape No 6756 0.1 %
Others 6475 0.1 %
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
Je moet ook kijken naar mensen op het werk/school die niet altijd kunnen kiezen welke browser ze gebruiken, ik bezoek ub ook meerdere malen per dag met ie omdat ik geen keuze heb.