Ik zit nu bij Belgacom en ik moet toegeven dat EDPnet aanlokkelijk is om over te stappen. Ik vraag me echter af wat ze in gedachten hebben voor de toekomst. Belgacom werkt aan VDSL (hier nog niet beschikbaar), Telenet doet geregeld de snelheid omhoog ezv maar wat zijn de plannen bij EDPnet? Iemand die hier wat info over heeft?
bedankt
Snelheid EDP in de toekomst?
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
ADSL2+ zou komen in 2007. Let wel: "zou". In 2006 werd het al eens beloofd maar uitgesteld door problemen bij Scarlet (netwerkleverancier EDPNet). Nu gingen ze begin 2007 meer laten weten maar we hebben nog niks gehoord. En Scarlet zit nog altijd niet in de beste financiële papieren.
Dommel "zou" ook ADSL2+ gaan aanbieden binnenkort. Ook daar "zou". En dan nog is het af te wachten welke snelheid ze effectief gaan mogen aanbieden van Belgacom om VDSL niet te kannibaliseren.
Dommel "zou" ook ADSL2+ gaan aanbieden binnenkort. Ook daar "zou". En dan nog is het af te wachten welke snelheid ze effectief gaan mogen aanbieden van Belgacom om VDSL niet te kannibaliseren.
Zie ook :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12539
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12393
Het is jammer dat we weer zowat in het duister moeten tasten en dat er nog altijd niets concreets is. Kunnen dus voorlopig enkel speculeren, en persoonlijk denk ik dan dat Dommel (belgacom netwerk) meer kans heeft om adsl2+ binnenkort door te voeren dan EDPnet, omdat scarlet idd niet in goede papieren zit...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12539
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12393
Het is jammer dat we weer zowat in het duister moeten tasten en dat er nog altijd niets concreets is. Kunnen dus voorlopig enkel speculeren, en persoonlijk denk ik dan dat Dommel (belgacom netwerk) meer kans heeft om adsl2+ binnenkort door te voeren dan EDPnet, omdat scarlet idd niet in goede papieren zit...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Denk ook eerder Dommel i.p.v. Edpnet. Edpnet mag dan wel 6Mbit aanbieden maar je bent er niet zeker van dat je die snelheid dan ook haalt. Hier in Noord-Oost Limburg de snelheid de laatste tijd serieus tegen en 's nachts mag je van geluk spreken als je 100-200k/sec haalt.(momenteel zelfs de fantastische snelheid van 8-10k/sec!)
De laatste tijd zie ik VDSL ROPS uit de grond springen als champignons. Ik denk dat ADSL2+ in België maar een kort leven zal krijgen... En ik vermoed dat mettertijd poorten op de VDSL ROPS verhuurd worden aan isp's zoals EDPnet etc...
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Als wij dood zijn zullen onze kinderen van dat dan trage vdsl gebruik mogen maken ! in een goede 2 jaar tijd hebben ze in nederland een heel kabelnet gerenoveerd en breedband geschikt gemaakt, hier in BE doet belgacom er ondertussen al bijna 6 of 7 jaar over !
En dan spreek ik over slechte kabels vervangen kasten & versterkers vervangen, alles uitgemeten of het mogelijk is indien nodig aanpassingen gedaan. Schandalig is het. Hou dan ingedachte dat versterkers hooguit 100m van de woningen staan waar je bij telefonie rond een gemiddelde van 2 à 3 km moet nemen en zelfs als ik het mag geloven 7km !!?? Dus conclusie meer werk bij kabel dan bij telefonie !!
inclusief glas voorziening praktisch naar elke Wijk.
Geloof mij als ik u zeg dat het nog erg lang gaat duren, wanneer BGC zelf ADSL2+ boven haalt, voor digitale TV.
En dan spreek ik over slechte kabels vervangen kasten & versterkers vervangen, alles uitgemeten of het mogelijk is indien nodig aanpassingen gedaan. Schandalig is het. Hou dan ingedachte dat versterkers hooguit 100m van de woningen staan waar je bij telefonie rond een gemiddelde van 2 à 3 km moet nemen en zelfs als ik het mag geloven 7km !!?? Dus conclusie meer werk bij kabel dan bij telefonie !!
inclusief glas voorziening praktisch naar elke Wijk.
Geloof mij als ik u zeg dat het nog erg lang gaat duren, wanneer BGC zelf ADSL2+ boven haalt, voor digitale TV.