XBOX - XBMC

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zijn er mensen die XBMC gebruiken op hun XBOX... en vooral, weet iemand waar je aan dergelijke XBOX kan geraken ?
osieke
Member
Member

wil net lukken dat ik onlangs zo'n xbox besteld heb...deze week ontvangen en gisteren wat mee geprobeerd

is wel eventjes zoeken in het begin, maar ik denk wel dat het veel mogelijkheden biedt

helaas zijn ze wel uitverkocht aan het geraken, dus als je er nog eentje op de kop wilt tikken, zul je wat moeten zoeken (eventueel zelfs tweedehands)...ik kan je eventueel nog wel een adres in Nederland bezorgen waar ik contact mee heb gehad

grtz,
osieke
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het probleem is dat het blijkbaar één van de weinig goede oplossingen is, tenzij je een ganse PC wil installeren. Ik heb al gekeken naar de Roku (lijkt me ideaal voor muziek enkel), diverse Mediaextenders (meestal enorm zwak van software, zeker voor muziek), AppleTV (lijkt mooi, maar speelt enkel iTunes spul), ... vandaar dus XBMC.

Kan je het adres PM'en ?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb een 4 maanden geleden van een vriend zijn xbox overgekocht (zonder chip of softmod). Ik heb toen ook direct een solderless chipkitje gekocht en zelf de chip erin gestoken. Dat was wel een klotewerk, die Xbox was een v1.6, dus de laatste die chippen wat 'moeilijker' moet maken. Het ambetantste was de solderless stangetjes in de gaatjes krijgen (ik heb er nog steeds geen idee van of ze er nu in moesten, wat bij mij gewoon niet ging, of gewoon in/aan moesten blijven haken zonder er echt in te gaan... maar kom het werkt nog altijd dus zal wel goed gedaan zijn).

Vervolgens heb je een bios nodig (en die zijn illegaal) dus dat is wel even zoeken. Daarna nog de software zelf (kan je ook even achter zoeken soms, maar er zijn kant en klare installatieschijfjes die ALLES excl. bios er in één keer opzetten mbv. een makkelijke wizard).

XBMC draait hier nu zonder problemen (heb hem ondertussen ook eens geupdate). Ook heb ik een MS HD kabel gekocht om de xbox in XBMC alles in 720p te laten uitspuwen (hij upscaled dan ook alles netjes, bij native 720p materiaal trekt hij het wel meestal niet).

Ik ben erg tevreden over mijn aankoop (150 euro voor zo goed als nieuwe Xbox Crystal + remote + 10 games ofzo), een modchip van net geen 100 euro dacht ik en een HD kabel (geen idee meer hoeveel ik die heb betaald op ebay).

Voor alle duidelijkheid, ik gebruik hem niet om illegaal games te spelen, ik heb hier zo'n 35 legaal aangekochte xbox/xbox360 games liggen. Het ging mij ook vooral om XBMC en heb dan ook nog een niet gechipte Xbox staan die ik gebruik om te gamen samen met mijn Xbox360.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

NuKeM schreef:Voor alle duidelijkheid, ik gebruik hem niet om illegaal games te spelen
Dat is hier ook zeker niet de bedoeling, maar het blijft zo'n beetje not-done hé. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een plaats waar ik alles in één keer kan vinden... zo weinig mogelijk problemen dus.

Moest je nog tips hebben mag die altijd PM'en.
C1nder
Pro Member
Pro Member

Ik gebruik al jaren xbmc op mijn xbox, werkt echt wel heel goed :)

@ r2504: zie PM
TjoekTjoek
Member
Member

Heb de mijne jaren geleden ook gesoftmod en ik gebruik die nu nog om xvid cdkes enzo. af te spelen. Gewoon het xboxscene forum nakijken en zien wat je het beste uitkomt. Als je wilt kan ik je wel een memorycard met de naar jouw keuze 'software' laten lenen, tenminste als je hem zelf gaat modden en het via exploits wilt doet. Dat zal je heel wat moeite besparen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik heb zonet een XBOX op de kop kunnen tikken... de rest zal de komende dagen/weken wel duidelijk worden hoop ik. Alvast bedankt voor de info.
osieke
Member
Member

Dat ging ook snel. :)

Ik ben er uiteindelijk ook op uitgekomen na een zoektocht naar de meest geschikte en betaalbare media player.

Een tvix leek me ook interessant, maar misschien iets minder flexibel. Met xbmc zou je trouwens ook vrij eenvoudig vanop pc/nas moeten kunnen streamen en dat zou ik in de toekomst wel willen.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Je kan hem makkelijk TSOP-en, je moet eerst zien welke xbox je hebt hier staat een tutorial hoe je kan herkennen welke xbox je hebt.

http://www.xboxscene.com/versions_1.php

dan volg je deze tutorial en je bent gesteld.

Flashing TSOP With ANY Version XBOX (V1.0-V1.5) For Noobs

die xboxscene-tutorialsectie is zeker een aanrader!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb er zo drie staan, een tsop, een met chip en een softmod (alles zelf uitgevoerd). Ik heb ook de juiste game + savegame voor softmod. Bij een chip of tsop kan je niet veel verknoeien aangezien je dan steeds van de slayer bootdisk kan starten als je wil recoveren, en ook een hd upgrade is eenvoudiger in dat geval.
Laat maar horen als je ergens hulp bij nodig hebt.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Ik heb zonet een XBOX op de kop kunnen tikken... de rest zal de komende dagen/weken wel duidelijk worden hoop ik. Alvast bedankt voor de info.
Waar heb je deze nog gevonden? Want ik speel ook al een tijdje met hetzelfde idee :)
Afbeelding
kick
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Op ebay vind je er nog.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kick schreef:Op ebay vind je er nog.
XBOX plus remote... object 160076867827, huidig bod 43 euro ! (die had ik daarstraks niet gezien want ik heb iets meer uitgegeven).
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Doe maar gewoon met softmod, das het eenvoudigste. Die 1.6 xboxen zijn een pain in the @@@ om te chippen.
ps.: pm
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb ook een xbox met modship en er draait ook XBMC op (update die regelmatig). Meestal plaats ik de films op de xbox-hd (200GB HD erin gestoken), zodat de pc niet moet op blijven staan (streaming). Maar films streamen doe ik soms ook, werkt allemaal prima.
Heb al een paar alternatieven voor XBMC gebrobeert, maar XBMC blijft toch het beste en meest uitgebreide.
XBMC is zoals al gezegd niet gemakkelijk te vinden als je er pas naar begint te zoeken, want op het internet zelf zal je het niet tegenkomen, na wat zoekwerk krijg je wel de instructies waar je gecompileerde versies kunt vinden. Maar er is natuurlijk ook nogaltijd P2P.
Sub Zero schreef:
r2504 schreef:Ik heb zonet een XBOX op de kop kunnen tikken... de rest zal de komende dagen/weken wel duidelijk worden hoop ik. Alvast bedankt voor de info.
Waar heb je deze nog gevonden? Want ik speel ook al een tijdje met hetzelfde idee :)
In de carrefour verkopen ze er nog ;-)
Allè die van Kuringen toch
TjoekTjoek
Member
Member

Ik zou het persoonlijk toch ni riskeren om de van p2p afgehaalde xbe's te openen. XBMC vind je trouwens gewoon op de xbins ftp server. :twisted:
Je moet je wel eerst aanmelden in de xbins irc room voor je kan connecten.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

TjoekTjoek schreef:XBMC vind je trouwens gewoon op de xbins ftp server. :twisted:
niet meer nodig.. t3ch heeft sinds kort een publ. website. google maar ff
Afbeelding
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

TjoekTjoek schreef:Ik zou het persoonlijk toch ni riskeren om de van p2p afgehaalde xbe's te openen. XBMC vind je trouwens gewoon op de xbins ftp server. :twisted:
Je moet je wel eerst aanmelden in de xbins irc room voor je kan connecten.
Met dat eerste gedeelte ben ik het ook wel eens, haal ze trouwens ook van de ftp af.
Dat connecteren op de IRC server is niet nodig voor XBMC af te halen, die staat op een aparte ftp server met een vast username en paswoord.
De fpt server bij welke dit wel nodig is, is die met de overige programma's en de bios-bestanden

Ik ga die ftp server en username/passwoord hier wel niet geven, denk dat dat tegen de regels is van het forum
Styno schreef:
TjoekTjoek schreef: XBMC vind je trouwens gewoon op de xbins ftp server.

niet meer nodig.. t3ch heeft sinds kort een publ. website. google maar ff
Dit wist ik nog niet, thx voor de tip :wink: Al stond die ftp server al standaard in mijn ftp programma ingesteld 8)

[EDIT]Het downloaden van de ftp server is blijkbaar wel sneller
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

r2504 schreef:
kick schreef:Op ebay vind je er nog.
XBOX plus remote... object 160076867827, huidig bod 43 euro ! (die had ik daarstraks niet gezien want ik heb iets meer uitgegeven).
Blijkbaar hebben er hier een aantal goed hun best gedaan... tot 97 euro 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

UXE, Evolution-X en XBMC 2.0.1 zijn up and running 8)

Was wel redelijk wat ellende... en het is me nog niet helemaal duidelijk.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

enjoy ;)

Je hoeft eigenlijk geen evox of andere dashboard meer te draaien tegenwoordig, xbmc heeft alles aan boord om de perfecte dashboard te zijn.
Afbeelding
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

@r2504

Hoe is het geluid van de fan? Was hier wel behoorlijk storend.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Styno schreef:Je hoeft eigenlijk geen evox of andere dashboard meer te draaien tegenwoordig, xbmc heeft alles aan boord om de perfecte dashboard te zijn.
Ben inderdaad begonnen met Evolution-X, maar zodra die actief was heb ik hem vervangen door XBMC (vrouwtje zou anders wel eens per ongeluk m'n BIOS kunnen flashen :lol: )
Block schreef:Hoe is het geluid van de fan? Was hier wel behoorlijk storend.
Is eigenlijk amper te horen... en zodra er enig geluid is (muziek, video, ...) dan hoor je hem absoluut niet. Voorlopig staat hij nog naast de TV, maar hij gaat mee in de kast komen (dan zal het zeker stil zijn).

In ieder geval... het was alle moeite waard !
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik vond mijn xbox echt _veel_ te luidruchtig om als mediacenter te dienen. (heb er ook XBMC op staan via softmod)

greetz,

Nob
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

heb die ook al enkele jaren draaien, die chip van 100euro is wel een beetje overpriced, 2 jr geleden chip besteld in engeland voor ongeveer 50 euro.
nu in mijn verlof met nieuwjaar beetje gemod en composiet video, L&R audio + Coax Digital output Rca fichkes gestopt op de xbox, moet nu niet meer die ambetante kabel gebruiken om hem te starten en heb surround voor 0,5 euro (fichke).

Gimic
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:Ik vond mijn xbox echt _veel_ te luidruchtig om als mediacenter te dienen. (heb er ook XBMC op staan via softmod)
Kijk eens in de settings van XBMC naar variabele fan speed. Er is een optie die via de temp. monitor de fanspeed aanpast naargelang nodig. Maakt heel veel uit.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nu nog een optische kabel vinden... anders moet ik de cinch stekkers nog gaan splitsen voor TV en versterker. Iemand enig idee waar je nog aan XBOX accessoires geraakt (liefst gewone winkel).
BenDover
Starter
Starter

r2504 schreef:Nu nog een optische kabel vinden... anders moet ik de cinch stekkers nog gaan splitsen voor TV en versterker. Iemand enig idee waar je nog aan XBOX accessoires geraakt (liefst gewone winkel).
Geen gewone winkel, maar ik kan cdrwinkel wel aanraden voor xbox accesoires. Die liggen daar altijd zwaar onder de gemiddelde winkelprijs.
Heb er zelf 10m optische kabel besteld voor 6 euro, eerst gaan kijken in Carrefour: 20 euri voor 1m ! :eek:

Leveringstermijn is met 2 dagen ook dik ok!
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Nu nog een optische kabel vinden... anders moet ik de cinch stekkers nog gaan splitsen voor TV en versterker. Iemand enig idee waar je nog aan XBOX accessoires geraakt (liefst gewone winkel).
Zelf de uitgang maken, ik heb dit niet gedaan wegens geen optische ingang op versterker, enkel coaxial uitgang gemaakt, voor aansluitingen moet je eens zien op de xbox-scene website of pm me.
optische kabel is duur, coaxiale kabel is goeikoper en levert zelfde kwaliteit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

gimic schreef:optische kabel is duur, coaxiale kabel is goeikoper en levert zelfde kwaliteit.
In Nederland verkoopt men een AV pack met kabel die zowel S-VHS, component en optisch heeft voor 16 euro... echt duur is het dus niet. Ik heb trouwens nog twee optische ingangen beschikbaar op m'n versterker (de coax ingangen zijn reeds bezet).
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ik heb mij op play.com een gelijkaardige (of misschien is het zelfs dezelfde) kabel gekocht (15 euro incl. levering), namelijk een Joytech Digital AV Component Cable incl. goedkope korte optische kabel. Geen slechte kabel als je een gewone TV hebt (S-Video), maar voor de component output laat je deze beter achterwege.
Aangezien ik een kabel wou met High Definition output voldeed deze niet (HD beeld zat vol erg storende schaduw, iets waar die Joytech kabels allemaal problemen mee hebben volgens verscheidene bronnen op het net). Op e-bay heb ik mij dan maar een 'officiële' MS-HD kabel gekocht (ook met optische uit).

Mensen met een normale TV kunnen genoeg hebben aan zo'n Joytech kabel, maar kijken volgens mij beter uit naar een officiële MS advanced scart (RGB) kabel met optische uitgang. Die dingen worden wel al maar moeilijker om te vinden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

NuKeM schreef:Ik heb mij op play.com een gelijkaardige (of misschien is het zelfs dezelfde) kabel gekocht (15 euro incl. levering), namelijk een Joytech Digital AV Component Cable incl. goedkope korte optische kabel.
Wat ik gevonden had was http://www.consoleshop.be/product/26828 ... cable.html
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Hij ziet er in ieder geval helemaal hetzelfde uit als die Joytech kabel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

NuKeM schreef:Hij ziet er in ieder geval helemaal hetzelfde uit als die Joytech kabel.
Slecht idee dus :?

Is het deze http://www.xbox.com/nl-BE/hardware/x/xb ... rdavcable/ of deze http://www.xbox.com/nl-BE/hardware/x/xboxscart-cable/ welke je hebt. Op het eerste fotootje zie ik alvast niets van de optische aansluiting ?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Die laatste, dat is de echte RGB scart kabel. Die eerste is gewoon de standaard kabel met composiet aansluiting over scart (=laagst mogelijke kwaliteit).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

NuKeM schreef:Die laatste, dat is de echte RGB scart kabel. Die eerste is gewoon de standaard kabel met composiet aansluiting over scart (=laagst mogelijke kwaliteit).
Enkel RGB ? Ik heb namelijk op m'n TV maar één ingang die RGB ondersteuning heeft en die is reeds in gebruik door de Digicorder. Verder heb ik nog twee S-VHS ingangen, en een composiet.

Uiteindelijk lig ik trouwens niet zozeer wakker van de kwaliteit... is hoofdzakelijk voor audio dat ik hem gebruik, en wat foto's bekijken.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Die Joytech kabel die ik heb is via S-Video geen probleem, dan zou ik daarvoor gaan.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Is er eigenlijk al iets dat op de 360 zou kunnen draaien ?
Naar wat ik heb afgelezen, zou dat nog niet voor direct zijn, maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Styno
Elite Poster
Elite Poster

toch niets homebrew
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”